D4 všeobecne

Štátna hranica AT/SR, Bratislava (Jarovce) – križovatka s D2 – Ivanka pri Dunaji - sever – Devínska Nová Ves, štátna hranica SR/AT

Moderátor: Moderátori

Aký variant D4 (+nultého obchvatu BA) preferujete?

Most - Ivanka - Vajnory - Rača - Borinka - Stupava - S8
69
59%
Most - Nová Dedinka - Pezinok - Svätý Jur - Borinka - Stupava - S8
29
25%
Most - Senec - Boldog - D1 pri Čataji (bez NO)
6
5%
Most - Senec - Boldog - D1 pri Čataji ako RC + NO ako RC
12
10%
 
Celkový počet hlasov : 116

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod mel » 06. Nov 2015 10:34

tak uz zuzujeme: rusovce - ivanka iba 2+2 bez rezervy podla vsetkeho ... plus dalsie "pekne" zaujimavosti v clanku z aktualneho trendu: viewtopic.php?f=35&t=20951
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod aquila » 06. Nov 2015 10:37

uz som to pisal inde, dufam, ze v ramci toho setrenia vypadne aj MUK cierna voda ..

v principe to bude uz len 2+2, vratane mosta na dunaj, a jedine kde to bude skapacitnenne bude medzi krizovatkami ivanka zapad - ivanka sever .. a to len kolektormi .. cize statny odrb .. najma R7 by sa mala vyhodit z PPP a riesit samostatne .. ak by sa riesila R7 tak moze ist aj cez eurofondy ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 439
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Peterman » 06. Nov 2015 11:11

ako som čítal, tak to dobre domrvili, usekali šírky (pruhy) - zas tajne bez účasti verejnosti; ponukové ceny výrazne klesnú ("pre ľudí!"), ale v skutočnosti sa nabalia ešte viac, pretože im náklady klasnú oveľa výraznejšie

"""štátny tajomník je známy percentami...."""
Peterman
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 384
Obrázky: 0
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod juancarlos » 06. Nov 2015 11:29

aquila napísal:uz som to pisal inde, dufam, ze v ramci toho setrenia vypadne aj MUK cierna voda ..

v principe to bude uz len 2+2, vratane mosta na dunaj, a jedine kde to bude skapacitnenne bude medzi krizovatkami ivanka zapad - ivanka sever .. a to len kolektormi .. cize statny odrb .. najma R7 by sa mala vyhodit z PPP a riesit samostatne .. ak by sa riesila R7 tak moze ist aj cez eurofondy ..

Z akých eurofondov by sa mohla financovať výstavby R7, keď na ministerstve plačú že peniaze sú už vyčerpané resp. sú na iné projekty?
juancarlos
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 436
Založený: 04. Mar 2015 21:08

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod zoom » 06. Nov 2015 11:38

Je tu ďalšie programové 2014-2020, pričom tento rok sa dočerpávali z 2007-2013. Ten plač mal byť naznačiť kvazi úspech, keďže je SR na chvoste v ich čerpaní.
Obrázok používateľa
zoom
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 410
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod juancarlos » 06. Nov 2015 11:45

Ale vyčerpané resp. zazmluvnené prachy o ktorých som písal sú už z programového obdobia 2014-2020, nie z 2007-2013. Tie už sú dávno v ťahu. Však už teraz nemajú z čoho financovať úsek Turany-Hubová prípadne nerozostavané úseky D3. Preto som sa pýtal, že z akých eurofondov príp. z akého operačného programu by sa dala financovať R7 pri Bratislave.
juancarlos
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 436
Založený: 04. Mar 2015 21:08

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod mel » 06. Nov 2015 11:48

aquila napísal:uz som to pisal inde, dufam, ze v ramci toho setrenia vypadne aj MUK cierna voda ..

..


dream on ... naco by im bol sestpruh ivanka - CV inak?

inak je to pekna blbost, ze kusok pojde 2+2+2+2 a potom to pojde 3+3 ... tiez par sto metrov. uplna kravina
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod mjk » 06. Nov 2015 11:51

Ešte by mali vyhodiť obchvat Mostu pri Bratislave. Malo by sa to urobiť spolu s predľžením Galvaniho okolo letiska a čističky. Z včera zverejneného dokumentu EBRD environmental and social impact assessment (linku som pridal do vlákna PPP na D4 a R7) vyplýva, že keďže obchvat rozdelili na 2 časti, každú kratšiu ako 5 km, nemusela sa robiť EIA (dobrá finta). Pýtam sa, kto presadil vloženie tochto obchvatu do PPP?
mjk
diskutujúci
 
Príspevky: 154
Obrázky: 41
Založený: 24. Okt 2013 19:27

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod juancarlos » 06. Nov 2015 11:55

Aj keby všetko urobili na 2+2 na moste by som rozhodne nešetril a urobil ho na 3+3. Aby to o pár rokov nedopadlo ako s Prístavným mostom. Lebo potom, keď sa nebude dať rozšíriť, sa určite nájde nejaký "minister" ktorý bude tvrdiť, že máme málo odvážnych inžinierov, ako to bolo pred časom.
juancarlos
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 436
Založený: 04. Mar 2015 21:08

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Andrej » 06. Nov 2015 12:06

Odhadovane intenzity mino useku R7 Prievoz-Ketelec ani zdaleka nedosahuju cisla, ktore su na dnesnej D1, takze v zuzeni na 2+2 nevidim problem, prave naopak. Celkovo ma projekt mnozstvo parametrov, ktorych luxus zbytocne vyrazne predrazuje celu stavbu.

Teraz v case relativne rychleho znizovania deficitu a rekordne nizkych urokovych sadzieb je nezmysel stavat cely projekt cez PPP. Kvalitnym tendrom a optimalitaciou projektu by sa stavebne naklady dali stlacit aj hlbsie pod 1 mld. €, co by pri 4 rocnej vystavbe kladlo naroky na st.rozpocet cca 200 mil. € rocne. Rast HDP moze v tomto pripade priniest podstatne vacsi uzitok ako dalsie znizovanie deficitu.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod aquila » 19. Nov 2015 23:38

R7 pomoze odlahcit ruzinov a podunajske ale zahlti bajkalsku a pristavnu.. a R7 ma zmysel aj bez D4....
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 439
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Kanky » 20. Nov 2015 06:07

To by si vodici velmi rychlo prepocitali, keby bolo nieco zahltene a v takom pripade by sa vratili na 63ku cez Biskupice, tak ci onak znacna cast vozidiel smeruje z tohto smeru na Galvaniho
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Krampus » 20. Nov 2015 06:39

Ja som bol vzdy zasadne proti D4, ale jeden argument zo strany Fresa, za jej vybudovanie, ma prinutil nad tym trochu inak premyslat. na vychod od BA su 2 automobilky, co chvila asi 3. Ak by sa stalo nieco na pristavnom moste (oprava vacsieho rozsahu, nehoda,...) tak BA skolabuje a tieto, a nielen tieto, ale aj ine vyznamne podniky, ktore vyvazaju na zapad a pocitaju vsetko v sekundach su jednoducho odrezane.
Obrázok používateľa
Krampus
diskutujúci
 
Príspevky: 78
Obrázky: 0
Založený: 12. Jan 2015 18:07
Bydlisko: RI (AT)

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod MarosJan » 20. Nov 2015 21:57

Vyrobky z automobiliek by mali ist po zeleznici. Je to tak nielen rychlejsie, ale aj lacnejsie.
MarosJan
návštevník
 
Príspevky: 49
Založený: 21. Okt 2015 14:08

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod ELZ » 22. Nov 2015 04:07

Hej, hlavne teraz Jaguar, kvoli ktoremu sa planuje zrusit kus zeleznice bez nahrady :-)
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 922
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod zoom » 22. Nov 2015 12:29

^^hrušky s jablkami, elz. Určite by sa to prevážalo tebou spomínanou trasou.
Obrázok používateľa
zoom
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 410
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod pohodak » 23. Nov 2015 09:46

chlapci ale problem nie je s odvozom vyrobenych aut ale s JIT dodavkami dielov...ale aj tak je ten argument podla mna zvlastny, nemyslim si ze tych dodavatelov co su za Dunajom je zas az tak vela
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod MarosJan » 23. Nov 2015 18:17

Povedzem ze Freso myslel dodavatelov za Dunajom. Povedzme, ze je v prospech nasej ekonomiky im ulahcit pristup k automobilkam. Ako jazdia doteraz? Cez D1 a usek v ramci BA maju bez myta. Ako budu jazdit ked bude obchvat? Ci pojdu po D4 alebo D1, urcite budu platit myto. D1 bude musiet byt na beton spoplatena aj cez mesto ked pride obchvat. Takze neviem ci D4 vyjde v konecnom dosledku pre dodavatelov automobiliek za Dunajom lacnejsie.
MarosJan
návštevník
 
Príspevky: 49
Založený: 21. Okt 2015 14:08

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod plš » 26. Nov 2015 19:33

gallery/image_page.php?album_id=160&image_id=31889 Jaro to vyzerá ako podľa detského vtipu za socializmu: stretol sa Brežnev, Regan a Husák...
Dnešný praktik povie, že to je vrecová umelá sieťovina typu tej, čo v supermarkete kúpiš zemiaky, či cibuľu. Drží pôdu na mieste /proti dažďu vetru, tráva ju prerastie a po 2-3 rokoch na základe slnečného žiarenia a vlhkosti sa rozpadne. Stači popichať do nej v dostatočnom rastri drôty tvaru "J" a neuletí ani s víchricou. Ako záhradkárske agrofólie /viď. prísne hranatý tvar plochy/...
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod aquila » 07. Dec 2015 16:10

temu som docasne zavrel, aby sa nediskutovalo na dvoch frontoch, financu cast PPP diskutujme

viewtopic.php?f=22&t=10853
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 439
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Predchádzajúca

Naspäť na D4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Peterman a 1 hosť.