D4 všeobecne

Štátna hranica AT/SR, Bratislava (Jarovce) – križovatka s D2 – Ivanka pri Dunaji - sever – Devínska Nová Ves, štátna hranica SR/AT

Moderátor: Moderátori

Aký variant D4 (+nultého obchvatu BA) preferujete?

Most - Ivanka - Vajnory - Rača - Borinka - Stupava - S8
73
59%
Most - Nová Dedinka - Pezinok - Svätý Jur - Borinka - Stupava - S8
32
26%
Most - Senec - Boldog - D1 pri Čataji (bez NO)
6
5%
Most - Senec - Boldog - D1 pri Čataji ako RC + NO ako RC
12
10%
 
Celkový počet hlasov : 123

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod peterle » 20. Jan 2015 20:58

Dočasne určite vyrieši. Pomôže aj električka do Petržalky. A keby sa výrazne skvalitnila MHD, tak by to nemuselo byť dočasné.
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod mareks96 » 21. Jan 2015 23:36

Pise sa v studii aj o povrchu vozovky?
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 507
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 21. Jan 2015 23:40

D4 neprinesie Bratislave ziadne zlepsenie, zapchy zostanu iba viac ludi bude moct presadnut do aut a upchaju aj zostavajuce prijazdy. Jediny efektivnym riesenim je postavenie velkych bezplatnych zachytnych parkovisk na vsetkych vstupoch do Bratislavy, dotiahnut tam MHD - idealne elektricku a realizovat preferenciu dopravy ako je napr. v Prahe.
Ak mame peniaze nazvys, tak je mozne postupne zacat s vystavbou obchvatu v pol profile (ako 2+2 cesty I. triedy) a pri vycerpani kapacity postavit druhy polprofil a preznacit cestu na D.
Ak je mozne mat este dalsie peniaze pre "BA" tak pristavit most k Pristavnemu most a riesit severnu tangentu...

i15 napísal:Čo sa týka očakávaných intenzít - nikto asi nečakal, že na R1 NR západ-NR juh bude po otvorení 20000 vozidiel. Tento úsek R1 určite nebude kapacitne vyhovovať do konca trvania koncesie. Treba sa z toho poučiť a D4 radšej naddimenzovať. Nechápem aký má zmysel riešiť úsek cez Dunaj len s rezervou na 6 pruhov, veď podstatná časť bude vedená na moste a tam sa nedá nechať v strede diera na budúce rozšírenie

Ak by bola postavena D1 po RK, tak by intenzity boli nizsie... a do budnosti nedokaze nikto povedat aku budeme mat potrebu presuvat sa alebo ci auta bez vodica nebudu po existujucich cestach jazdit rychlejsie, nebudu jazdit ako "automobilove" supravy...
Koncesionar nebude musiet realizovat udrzbu dvoch pruhov (na moste) a hned bude mat priestor na ebonboniery pre tetu v epodatelni ;)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod PK » 22. Jan 2015 01:32

Krampus napísal:stavat sirsie a sirsie cesty samozrejme nie je dlhodobym riesenim a to zistili uz aj v USA :) mna by zaujimalo kolko stanic a kilometrov metra by sa za tu sumu dokazalo v BA postavit...


Krampus a vies mi povedat ako na to prisli a co zmenili? Pracujem v USA a tuto v Silicon Valley su aj 6+6 kusy dialnic a stale sa rozsiruju. Len za posledny rok rozsirili dialnicu 101 Medzi Palo Alto a Mountain View z 4+4 na 5+5. Aj tak je v spicke uplne zapchata...
Za posledne roky postavili novy Bay Bridge dlhy asi 7km zo San Francisca do Oaklandu, ten je myslim 5+5 a stary rozoberaju.

Ano ludia dokazu naplnit takmer vsetky cesty co sa postavia, ale to naplnenie znamena vyssie otacky ekonomiky, viac moznosti zamestnania pre ludi vyssiu dostupnost sluzieb v okoli.
Ak by do BA boli postavene 4+4 cesty a zaplnene tak by to znamenalo, ze si v BA naslo pracu asi 200.000 ludi z okolia a to by sa prejavilo pozitivne na ekonomike.
Ty si chcel povedat, ze ked ludia zaplnia cesty tak sa ich vlastne neoplati stavat, ze? Ale je rozdiel ked ti na ceste 1+1 cez zapchu stoji 30.000 aut ktori idu za pracou a ked ti na ceste 4+4 stoji 120.000 aut.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Krampus » 22. Jan 2015 08:38

Co sa tyka Kalifornie, rozbieha sa tento zaujimavy projekt:
http://ekonomika.sme.sk/c/7577010/kalif ... larov.html
Alebo Atlanta sa zacala menit tym, ze si spravili prieskum a zistili, ze priemerny Atlantan najazdi autom po meste 100km/den, tak zacali zatraktivnovat centrum mesta, aby tam namotivovali ludi prist z predmesti a vyuzivat MHD a nie ist autom 50km do prace z predmestia, potom 50 naspat a poceste sa zastavit v obchodaku. To ma aky vyznam? Enormne emisie, strateny cas a nalomene zdravie?

Preco Svajciarko stavia desiatky km dlhe tunely pod Alpami? Lebo uz maju dost kamionov krizujucich EU cez ich uzemie a maju zmysel pre tzv. udrzatelny rozvoj. Tiez sa mohli vybrat cestou, ze budu rozsirovat dialnice...Mozno sa predsa len cela Skandinavia, Benelux, vsetky nemecky hovoriace krajiny, Japonsko a ini mylia. Tieto krajiny maju sice dobru dialnicnu siet, ALE maju aj atraktivnu mhd, cyklotrasy a financnu motivaciu necestovat autom (napr. v Nemecku je rocny listok na MHD danovo uznatelna polozka, maju extra spoplatnenie usekov, ktore by sa pri vysokej dopravnej zatazi stali uzkym hrdlom a ich rozsirenie by bolo drahe - mosty, tunely).

Ja som chcel povedat, ze nema zmysel rozsirovat cestu z 2+2 na 3+3, potom z nej bude 5+5 atd. az nakoniec zistis, ze tam mas 10+10 a nemas ju kam rozsirit, lebo z kazdej strany uz su napr. dediny. Stat v zapche na sirokej dialnici, aby clovek dorazil uz unaveny do prace a este hladal miesto na parkovanie nie je podla mna moc svetla buducnost. Myslim, ze prist na vlakovu stanicu/stanica metra, kupit si noviny a kavu, prist do cisteho vozna, kde namiesto soferovania, vyhybania sa koliziam (najma v zime), cakania a stracania casu si mozes precitat noviny, knihu, alebo porozpravat sa so znamym ktoreho si stretol. Potreba cestovat z ekonomickych dovodov sa da pokryt aj inak ako dialnicami 5+5.

Samozrejme Bratislava ako hlavne mesto okruh potrebuje, ktory podla mna nevyplyva ani tak z potreby jej obyvatelov samotnych (tato potreba sa da pokryt kvalitnou MHD), ale skor z toho, ze je v husto osidlenom regione (BA, Vieden, Budapest, Brno), kde je generovany tranzit, minimalne medzi tymito mestami. Inak by BA stacila ako okruh aj cesta mensich parametrov, napriklad lotysska Riga ma 800.000 obyvatelov a je okolo nej postavena ako okruh cesta 1. triedy 1+1. Ked som tade isiel aj v case spicky, jedine co ma spomalilo bol kamion ktory isiel 80km/h a to ze som ho nemohol predbehnut. Rozdiel ale je, ze 1/3 obyvatelov krajiny zije v hlavnom meste a ziadne velke mesta nablizku.

+ nieco pre inspiraciu:
80% of Copenhageners cycle all winter: http://copenhagenvikingbiking.tumblr.com/
Obrázok používateľa
Krampus
diskutujúci
 
Príspevky: 79
Obrázky: 0
Založený: 12. Jan 2015 18:07
Bydlisko: RI (AT)

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod mareks96 » 22. Jan 2015 09:41

To je vsetko pravda, ale priestor na obmedzovanie IAD je az ked je kvalitna a kapacitna cestna infrastruktura.
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 507
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Krampus » 22. Jan 2015 09:50

Ano, uplne jednoducho povedane treba mat alternativy. Aby mal moznost dopravit sa kam potrebuje aj ten kto nema na auto, kto nechce mat auto alebo kto sa chce pohybovat vyhradne autom. Nie je dobre mat len siroku cestu a ziadne alternativy, ani mat len vlaky a ziadne cesty. V tomto ma ale Europa velku vyhodu oproti USA, ze nasi predkovia uz vacsinu zakladnych dopravnych spojeni vybudovali este pred automobilovym boomom a USA nastal rozvoj dopravy prevazne v obdobi automobiloveho rozmachu, preto im alternativy chybaju.
Obrázok používateľa
Krampus
diskutujúci
 
Príspevky: 79
Obrázky: 0
Založený: 12. Jan 2015 18:07
Bydlisko: RI (AT)

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod pohodak » 22. Jan 2015 10:13

Vlados napísal:D4 neprinesie Bratislave ziadne zlepsenie, zapchy zostanu iba viac ludi bude moct presadnut do aut a upchaju aj zostavajuce prijazdy.


tak zas napisat ze to neprinesie ZIADNE zlepsenie je somarina jak voda v kosi, to ze za tie iste peniaze sa da spravit radovo viac opakujem asi 35. krat :?
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 22. Jan 2015 11:08

to že privedie do BA viacej áut a zhorší už tak žalostnú situáciu v statickej doprave je čisté mínus, ktoré žiadny plus nedokáže pozitívne ovplyvniť
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod aquila » 22. Jan 2015 11:11

faktom je, ze krasne to je vidno ako sa prekresilal na par usekoch D1 resp D2 v bratislave, docasne sa doprava uvolnila, ale vysledok je len to ze teraz je to zase ako predtym ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Andrej » 22. Jan 2015 11:26

aquila, ja zatial rozhodne vidim situaciu na vstupe do BA ako vyrazne lepsiu oproti stavu pred prekleslenim pruhov. A dufam, ze sa budu cim skor realizovat aj tie nove pripajacie pruhy na Einsteinovu, ktore prakticky zvysia kapacitu Pristavneho mosta.
Vlados napísal:to že privedie do BA viacej áut a zhorší už tak žalostnú situáciu v statickej doprave je čisté mínus, ktoré žiadny plus nedokáže pozitívne ovplyvniť

Viac aut privedie hlavne R7. Obchvat skor odlahci sucasny prietah o tranzit, t.j. najma kamiony, tento prinos bude citelny. Stavba obchvatu tiez nevylucuje dalsie investicie do MHD. Treba vsak konecne stavat aj take, ktore realne pomozu - elektricka do Petrzalky v sucasnej podobe je len draha stavba s minimalnym prinosom.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Krampus » 22. Jan 2015 11:36

je sanca, ze D4 odkloni cast dochadzajucich zo smeru SC/TT? samozrejme okrem tych co idu za pracou do Slovnaftu, tych urcite :) Myslim takych co dochadzaju do VW, firmy v sirsom centre, Digital Park v Petrzalke a pod.
Obrázok používateľa
Krampus
diskutujúci
 
Príspevky: 79
Obrázky: 0
Založený: 12. Jan 2015 18:07
Bydlisko: RI (AT)

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 22. Jan 2015 11:44

zvýši kapacitu preťaženého mosta :?

tranzit je zanedbateľný, jedine čo sa stane, že sa ten tranzit pri BA zvýši... Aké investície išli do BA za posledných 20 rokov??? BA nemá dôvod motivovať ľudí k využívaniu MHD, nakoľko každý ďalší cestujúci znamená väčšiu stratu a tým pádom vyššiu dotáciu mesta. Prínosom by bola žel. trať, ako sa plánovala a keby bola bezplatná :wink:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Krampus » 22. Jan 2015 11:55

keby bola MHD zdarma aspon pre ludi s trvalym pobytom v BA, ako napriklad v Talline. Tym by pocet dochadzajucich do BA zo vsetkych smerov klesol, lebo by sa ludia stahovali do mesta. Aspon teoreticky :D
Obrázok používateľa
Krampus
diskutujúci
 
Príspevky: 79
Obrázky: 0
Založený: 12. Jan 2015 18:07
Bydlisko: RI (AT)

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod pohodak » 22. Jan 2015 12:22

Vlados napísal:to že privedie do BA viacej áut a zhorší už tak žalostnú situáciu v statickej doprave je čisté mínus, ktoré žiadny plus nedokáže pozitívne ovplyvniť


ak cosi pribudne tak jedine od strany R7 aj to by som nijako dramaticky nebral, od PK/SC bude narast limitne blizky nule a urcite mnozstvo aut na D4 jednoducho prejde cize D1 sa logicky uvolni

aquila ja chodim po D1 do BA rano denne a situacia je radovo lepsia ako bola pred prekreslenim, prakticky ziadne zapchy na vstupe do mesta nebyvaju...uvidime co sa stane ked zacne letna stavebna sezona a do mesta budu rano prudit tisicky robosov...
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Andrej » 22. Jan 2015 12:23

Vlados napísal:zvýši kapacitu preťaženého mosta :?

tranzit je zanedbateľný, jedine čo sa stane, že sa ten tranzit pri BA zvýši... Aké investície išli do BA za posledných 20 rokov??? BA nemá dôvod motivovať ľudí k využívaniu MHD, nakoľko každý ďalší cestujúci znamená väčšiu stratu a tým pádom vyššiu dotáciu mesta. Prínosom by bola žel. trať, ako sa plánovala a keby bola bezplatná :wink:

Pristavny most je pretazeny, ale najvacsou brzdou su najma pripajacie pruhy Tie sa v smere z Petrzalky rozdelia na 2, cim sa znacne urychli pripajanie. Podobne v smere do Petrzalky, tam su zase brzdou casto ti, ktori odbacaju na Einsteinovu, po novom sa nebudu musiet vsetci tlacit na 1 vyjazde a zrychli sa tak samotny prejazd mostom. Samotny most znesie aj o nieco vyssie intenzity, a tie sa dosiahnu jedine vyssou rychlostou a plynulostou.

Tranzit nie je az tak zanedbatelny, viac ako 5000 TIR denne mas podobne ako 10000 os.

Investicie do MHD su stale vyhodnejsie ako investicie do mestskych komunikacii, ktore uz jednak niet kam rozsirovat a jednak su ihned zaplnene. Len to musi vedenie mesta pochopit.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 22. Jan 2015 12:38

vybaviť si trvalý pobyt je záťaž tak na hodinu a potom o týždeň dva na ďalšiu hodinu (na pôvodný)...

od PK bude nárast tiež nakoľko už sa nebude musieť stávať na vajnorskom kruháči... z D4 sa budú musieť vozidlá dostať do mesta a tu sa situácia nezlepší, iba ak by poslednú míľu autá lietali.
prekreslením D1 v BA sa rýchlejšie dostávajú autá k Prístavnému mostu čím sa zhoršila situácia s výjazdom na neho
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod aquila » 22. Jan 2015 13:07

andrej v tomto nesuhlasim, to ze sa z petrzalky napajalo 6 pruhov vlastne do dvoch na samotnom pristavnom malo jednu obrovsku vyhodu, ze ak si uz bol na dialnici tak minimalne po MUK si na 99% isiel bez zapchy .. a idealne si dokazal na MUK prievoz aj odobocit dole a az tam sa tvorila zapcha. ak pribudnu feedery uz na einsteinovej, tak bude sa stat na celom pristavnom moste, ktoreho kapacita sa nezvysi ..

pohodak, berem do uvahy zimny modus dopravy, ktory je predsa len vzdy miernejsi ako v lete. ale co uznavam, ze sa niektore casti rychlejsie dokazu vyprazdnit
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod jarino » 22. Jan 2015 13:32

Jednoducho, je to krátkozraké akože riešenie.
Ani nezaplatíme splátky za to, a už BA bude v ešte väčších problémoch. To som zvedavý, čo za sprostosť vymyslia potom...
Včera som pozeral Správy a komentáre o tomto a bola to škoda času. Vraj rozdeliť to na viac úsekov by bola strata času, lebo BA ak nepôjde to cez PPP skolabuje(jak keby doteraz problémy neboli). Však áno, dáme to na PPP v celosti a prihlási sa nám do 5 konzorcii(aj to som možno prestrelil, uvidíme). Mne sa najviac páčil scenár financovania zo štátneho rozpočtu a pekne postupne tendrovať jednotlivé úseky. Taktiež som začul číslo 20-25 tisíc áut že bude chodiť po D4, obávam sa, že veľmi rýchlo budú na Prístavnom moste intenzity rovnaké. Za tie splátky by sa dala poriešiť doprava(narážam na MHD) koncepčnejšie vari vo všetkých veľkých mestách na Slovensku.
BA to pomôže, ale len v určitej miere a na určitý čas, určite nie tak, ako to podávajú médiá, že je to jediná spása BA. Ale určite za tie peniaze by sa dali robiť iné väčšie zázraky.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod pohodak » 22. Jan 2015 13:39

Vlados napísal: od PK bude nárast tiež nakoľko už sa nebude musieť stávať na vajnorskom kruháči...


mozes mi prist o tom do PK porozpravat :) nepoznam nikoho kto by do ba nejazdil autom len kvoli tomu ze musi stat na vajnorskom kruhaci :roll: cez ten kruhac chodia ludia, ktori idu od ciernej vody alebo pracuju v okoli roznavskej/vajnorskej/letiska kde tak ci tak mozes cestovat jedine autom lebo primestska + mestska doprava do tychto miest je od PK cista katastrofa, takze opat - ziadny narast len kvoli D4

Vlados napísal: prekreslením D1 v BA sa rýchlejšie dostávajú autá k Prístavnému mostu čím sa zhoršila situácia s výjazdom na neho


toto moze napisat len niekto kto tadial nejazdi, pred pristavnym mostom sa stavalo rano bezne aj od avionu, teraz sa jazdi pomalsie maximalne od autobazaru
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 22. Jan 2015 13:47

cez Prístavný most a Petržalku prechádzam denne... pokiaľ ste stáli v zápche po prístavný tak v tej zápche stáli aj vozidlá smerujúce na na/za Prístavný most.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Pekos » 22. Jan 2015 13:48

Tak prerobit aj pristavny most, vsak aj tak uz bude v zlom stave a ked tam este pustia prud z D4 no neviem, ci to vydrzi. Kazdopadne D4 nieje komplexne riesenie a za tie prachy mali radsej zacat budovat metro.
Pekos
diskutujúci
 
Príspevky: 107
Založený: 11. Jún 2014 14:46

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Krampus » 22. Jan 2015 14:05

Ako tu uz bolo spomenute treba spoplatnit D1 alebo aspon pristavny most, ako uzke miesto, a odradit tym ludi chodit cez neho. navyse ked bude D4 so znamkou a D1 bez, tak uz ozaj nema ziadny vyznam stavat. za D1 by sa malo platit, uz len preto, ze je to dialnica - nadstandard a tomu by mala zodpovedat aj plynulost. S tym metrom moja rec - dopravu v BA aj tak vyriesi len dopravny system ktory bude premavat v intervale 2min pocas spicky a nebude ovplyvneny pocasim ani inou dopravou.
Obrázok používateľa
Krampus
diskutujúci
 
Príspevky: 79
Obrázky: 0
Založený: 12. Jan 2015 18:07
Bydlisko: RI (AT)

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Sentilj » 22. Jan 2015 14:10

Krampus BA určite potrebuje nosný doprav. systém MHD, ale odkiaľ-kam by si vozil každé 2 min. aspoň zo 75% obsadené súpravy (metro, električka, light-rail, tram-train,...)? Veľká koncentrácia cestujúcich je hlav.stanica, Ml. Nivy, zóna Avion+biz.centrá, zóna lynárenská, možno Patrónka a okolie Auparku, a všetko ostatné je rovnomerne rozložené.
Sentilj
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 492
Obrázky: 165
Založený: 06. Jún 2010 10:38

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Krampus » 22. Jan 2015 14:49

myslim, ze v meste kde su 2 brehy prepojene 4 mostami, ktore su vytazene tak ako su, 1 linka by sa uzivila. Samozrejme asi nie tazkeho metra, ale v pripade lahkeho metra urcite. Pohodlne by bolo aj dostat sa z Autobusaku na Hlavnu. Je to kratka vzdialenost, ale to je aj v Prahe medzi Florencom a Hlavakom. Napriklad ides z TT vlakom do BA a potom chces do VIE na Letisko busom a vies ze dokazes prestupit za 5 min, bez ohladu ci su na povrchu zapchy, poladovica, vichrica, silny dazd a pod.
Potom by som spojil sidliska ako DNV, Vrakuna, Petrzalka s autobusakom a hlavnou stanicou. Nech by mali linky tvar Y a v centre nech je prestupny trojuholnik.
Obrázok používateľa
Krampus
diskutujúci
 
Príspevky: 79
Obrázky: 0
Založený: 12. Jan 2015 18:07
Bydlisko: RI (AT)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.