D4 všeobecne

Štátna hranica AT/SR, Bratislava (Jarovce) – križovatka s D2 – Ivanka pri Dunaji - sever – Devínska Nová Ves, štátna hranica SR/AT

Moderátor: Moderátori

Aký variant D4 (+nultého obchvatu BA) preferujete?

Most - Ivanka - Vajnory - Rača - Borinka - Stupava - S8
73
59%
Most - Nová Dedinka - Pezinok - Svätý Jur - Borinka - Stupava - S8
32
26%
Most - Senec - Boldog - D1 pri Čataji (bez NO)
6
5%
Most - Senec - Boldog - D1 pri Čataji ako RC + NO ako RC
12
10%
 
Celkový počet hlasov : 123

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod pristy27 » 17. Sep 2015 14:05

eric987 napísal:Kedze este nie je definitivny projekt, pozemky sa budu vykupovat pre taky plosny rozsah v MUK ako boli v DUR ? Ptm by uz stalo zato krizovatku D1xD4 skusit vybudovat na cesky sposob ala obrovitansky kruhac medzi oboma D zo vzajomnym prepojenim. Ovela jednoduchsie a prehladnejsie, teda aspon podla mna. Cesi takto najnovsie riesia prakticky vsetky krizovania 4-prudoviek, napr. R35 takto krizuje I/37, D1 v Ostrave I/11 a pod. Nehovorim, ze je potrebne tahat nejaku extra dlhu estakadu, ked uz D4 ma ist popod D1, tak pustit KO popod D1 a ponad D4; dokopy teda 5 premosteni a nech mi nikto netvrdi, ze pri priemere toho kruhaca cca 250 m by na nom boli nejake extra stupania


To si dufam, nemyslel vazne s kruhovym objazdom na dialnici?
Staci si pozriet inu cast tohto fora co robi kruhovy objazd napriklad v Senci. Kruhove objazdy nepatria ani na cesty prvej triedy, nie to este na dialnice!!!

Este k tej krizovatke Jarovce, ta podla tej dokumentacie ostane asi uz potom iba dialnicnym uzlom D2xD4, nebude mat pripojenie na Jarovce ako take.
Tym padom, ze celu obsluhu z vychodu, juhu a zapadu do Petrzalky, Rusoviec, Jaroviec a Cunova bude mat na starosti prave MUK Rusovce.
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 610
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Čumil » 17. Sep 2015 14:39

pristy, mohol si si aspon vyhladat tie kruhace ktore eric spomina, skor ako ho z***es aj s troma vykricnikmi. To je trosku ina kava,ako ta tragedia v Senci.
https://www.google.sk/maps/@49.8094015, ... a=!3m1!1e3
https://www.google.sk/maps/@50.1395516, ... a=!3m1!1e3

Akurat som si nie celkom isty, ci by taketo riesenie utisilo namietky voci megalomanii :-)
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod pristy27 » 17. Sep 2015 15:48

Ja som ich pozeral, ale myslim si, ze aj tak je lepsie riesenie su samostatne vetvy pre kazdy prud hlavne pri tych predpokladanych intenzitach...
Ok, ta krizovatka je dost megalomanska a vedel by som si to predstavit o dost jednoduhsie ale takyto kruhac nadalej odmietam :)

Nikoho som sa samozrejme nechcel dotknut, len som zasadne proti KO ;)
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 610
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Kanky » 17. Sep 2015 16:07

tieto obrovske kruhace su samozrejmostou napriklad vo Velkej Britanii a je to super vec, ved Cesi to tiez od niekoho prevzali lebo je to super lebo ak nahodou niekto zle odboci z dialnice, tak sa moze este na kruhaci potom povozit a rozmysliet si, ze kam chce ist :)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod ANDi » 17. Sep 2015 16:37

Za tie prachy co to bude stat, tam moze byt turbinova (aka D1 x D4) kazda jedna MUK...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 17. Sep 2015 17:29

Za tie prachy mohol byť aj tunel popod Karpaty (bez technológie).
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod eric987 » 17. Sep 2015 20:16

pristy27 napísal:To si dufam, nemyslel vazne s kruhovym objazdom na dialnici?
Staci si pozriet inu cast tohto fora co robi kruhovy objazd napriklad v Senci. Kruhove objazdy nepatria ani na cesty prvej triedy, nie to este na dialnice!!!

Ten kruhac by nebol NA dialnici ale MEDZI dialnicami :) Inak nehnevaj sa, ale porovnavat ten v Senci s takymi rondelmi ako je medzi Rudnou a D1 v Ostrave je ako porovnavat 15 rocnu DACIU s novuckym BENTLEY

pristy27 napísal:Ja som ich pozeral, ale myslim si, ze aj tak je lepsie riesenie su samostatne vetvy pre kazdy prud hlavne pri tych predpokladanych intenzitach...
Ok, ta krizovatka je dost megalomanska a vedel by som si to predstavit o dost jednoduhsie ale takyto kruhac nadalej odmietam :)

Menej je niekedy viac a pri krizovatkach to plati dvojnasobne. Samostatne vetvy pre kazdy prud = namiesto jedneho zjazdu/ pripojenia 4 = podstatne vecsi chaos. Staci si spomenut aky chaos bol (a obcas este aj je) na MUK Slavonin po spusteni obchvatu Olomouca :)

pristy27 napísal:Nikoho som sa samozrejme nechcel dotknut, len som zasadne proti KO ;)
[/quote]
To som aj ja, len nie je KO ako KO. Ak by sa tu spravil poriadny rondel s 3-4 pruhmi, spiralovitym VDZ a Vn 70 km/h (co umoznuje jazdu po nom v poho 100-110) tak je to to najelegantnejsie a najnadcasovejsie riesenie, daleko plynulejsie nez 4-listok a daleko prehladnejsie nez turbo MUK.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod pristy27 » 18. Sep 2015 07:44

eric987 napísal:To som aj ja, len nie je KO ako KO. Ak by sa tu spravil poriadny rondel s 3-4 pruhmi, spiralovitym VDZ a Vn 70 km/h (co umoznuje jazdu po nom v poho 100-110) tak je to to najelegantnejsie a najnadcasovejsie riesenie, daleko plynulejsie nez 4-listok a daleko prehladnejsie nez turbo MUK.


Mas pravdu, ze nie je kruhac ako kruhac, tym Sencom, som chcel len naznacit, ze ake moze KO sposobovat problemy a na dialnici by to bolo naozaj velmi nevhodne. Rakusaci ale uz aj Nemci davaju po novom nad/pod dialnicne krizovatky s vedlajsimi cestami I. a II. tried tiez uz KO na danej ceste, pripadne dva po stranach ako to myslim je u nas vo Voderadoch na D1. Ale toto je krizovanie plne vytazenej D1 s buducou predpokladam tiez plne vytazenou D4 s dost velkymi intenzitami. KO v Senci je obycajny maly a dost nevhodne nevrhnuty kruhac to beriem, ale co napriklad novy KO na Hodoninskej v Lamaci? Je to tzv. "turbo kruhovy objazd" s asymetrickymi pripajacimi a odpajacimi prudmi. Dalo by sa povedat ze velmi moderny. Ma iba jednu chybu, resp. dve. Zjazd z dialnice D2 smerom od Malaciek, ked chce ist niekto napriklad do Lamaca je vedeny na kruhovy objazd k nakupnemu centru obide sa cely a vrati sa na ten na Hodoninskej. Problem je ze tam dochadza ku krizovaniu tohto smeru s tymi co prichadzaju z dialnice smerom od Sitiny a idu smer Stupava, pricom neakceptuju znacku daj prednost vjazde. Ich prud vlastne prechadza do toho co obchadza KO a oni sa snazia teda dostat do toho viacej vlavo. Auta co idu do Lamaca su nimy vytlacane az do toho uplne laveho a ked clovek nie je dost drzy tak musi prejst cely kruhovy objazd o viacej ako jednej otacke. Sam som to tam zazil asi dvakrat, lebo s kamionom sa pretlacat nebudem...
Tento kruhovy objazd ma dostatocny priemer, aj kapacitu a je aj moderny s asymetrickymi prudmi ale toto domyslene nebolo...
Dalsia vec je ze niektori ludia v KO casto panikaria, staci si pozriet kolko havarii je na KO pod Pristavnym mostom (uznavam, ze ten kruhac je zly cely ako je), v Taliansku som videl jednu nie az tak staru pani na KO cuvat, lebo prepasla svoj zjazd (akoby nemohla dat dalsie kolecko) a pri Avione ako sa zide z dialnice alebo nadjazdu cez Galvaniho a pripaja sa tam cesta od toho hotela isla pani z hotela v protismere a zahla smerom ku Galvaniho, cize dva zjazdy z kruhaca. Keby som si ju nevsimol skor tak by ma slusne dala ;)

A teda by som to este raz zhrnul ano, KO v niektorych miestach moze byt prinosom aj na dialnicnych krizovatkach. Urcite ale nie na krizovani dvoch dialnic z velkymi intenzitami. Auta prichadzajuce so kruhacov to bude spomalovat a vytvarat rady na dialnici ako takej. Ani jedna z tych tebou uvedenych krizovatiek nie je krizovatka dialnice z dialnicou. V UK neviem porovnavat, poznam ale situaciu v Nemecku, Rakusku, Taliansku a nikde taketo krizovatky dialnic nerobia, lebo by to sposobovalo komplikacie...
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 610
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod eric987 » 19. Sep 2015 12:12

pristy27 napísal:Mas pravdu, ze nie je kruhac ako kruhac, tym Sencom, som chcel len naznacit, ze ake moze KO sposobovat problemy a na dialnici by to bolo naozaj velmi nevhodne. Rakusaci ale uz aj Nemci davaju po novom nad/pod dialnicne krizovatky s vedlajsimi cestami I. a II. tried tiez uz KO na danej ceste, pripadne dva po stranach ako to myslim je u nas vo Voderadoch na D1. Ale toto je krizovanie plne vytazenej D1 s buducou predpokladam tiez plne vytazenou D4 s dost velkymi intenzitami. KO v Senci je obycajny maly a dost nevhodne nevrhnuty kruhac to beriem, ale co napriklad novy KO na Hodoninskej v Lamaci? Je to tzv. "turbo kruhovy objazd" s asymetrickymi pripajacimi a odpajacimi prudmi. Dalo by sa povedat ze velmi moderny. Ma iba jednu chybu, resp. dve. Zjazd z dialnice D2 smerom od Malaciek, ked chce ist niekto napriklad do Lamaca je vedeny na kruhovy objazd k nakupnemu centru obide sa cely a vrati sa na ten na Hodoninskej. Problem je ze tam dochadza ku krizovaniu tohto smeru s tymi co prichadzaju z dialnice smerom od Sitiny a idu smer Stupava, pricom neakceptuju znacku daj prednost vjazde. Ich prud vlastne prechadza do toho co obchadza KO a oni sa snazia teda dostat do toho viacej vlavo. Auta co idu do Lamaca su nimy vytlacane az do toho uplne laveho a ked clovek nie je dost drzy tak musi prejst cely kruhovy objazd o viacej ako jednej otacke. Sam som to tam zazil asi dvakrat, lebo s kamionom sa pretlacat nebudem...
Tento kruhovy objazd ma dostatocny priemer, aj kapacitu a je aj moderny s asymetrickymi prudmi ale toto domyslene nebolo...
Dalsia vec je ze niektori ludia v KO casto panikaria, staci si pozriet kolko havarii je na KO pod Pristavnym mostom (uznavam, ze ten kruhac je zly cely ako je), v Taliansku som videl jednu nie az tak staru pani na KO cuvat, lebo prepasla svoj zjazd (akoby nemohla dat dalsie kolecko) a pri Avione ako sa zide z dialnice alebo nadjazdu cez Galvaniho a pripaja sa tam cesta od toho hotela isla pani z hotela v protismere a zahla smerom ku Galvaniho, cize dva zjazdy z kruhaca. Keby som si ju nevsimol skor tak by ma slusne dala ;)

A teda by som to este raz zhrnul ano, KO v niektorych miestach moze byt prinosom aj na dialnicnych krizovatkach. Urcite ale nie na krizovani dvoch dialnic z velkymi intenzitami. Auta prichadzajuce so kruhacov to bude spomalovat a vytvarat rady na dialnici ako takej. Ani jedna z tych tebou uvedenych krizovatiek nie je krizovatka dialnice z dialnicou. V UK neviem porovnavat, poznam ale situaciu v Nemecku, Rakusku, Taliansku a nikde taketo krizovatky dialnic nerobia, lebo by to sposobovalo komplikacie...


Pristy, aj tento tvoj prispevok jasne naznacuje, ze ja o koze a ty o voze. Ano KO na "vedlajsej ceste", tak sa skutocne riesia D krizovatky s menej vyznamnymi cestami nielen v D alebo AT, ale aj v CR, PL ci u nas. Avsak opat, mal som namysli mohutne MUK typu MUK Rudna, kde sa rozhodne nekrizuje D s nejakou vedlajsou cestou, ale kde sa krizuje D (3+3) s buducou R a mozno aj D (vyhlad 3+3) (vlastne vsetky taketo krizovatky v CR su buduce krizovania D a R), tie kruhaciky co ti spominas su oproti tomu prditka. Na nich totiz MPR (zatial) 90 neudrzis, na takej MUK Rudna s prehladom. Ano, aj na takychto MUK vie niekto sposobit chaos, ale kolkokrat sa to stane - 1-,2 x za rok ? Co je to oproti neprehladnym vytvorom typu MUK Slavonin s mnozstvom zjazdov, prijazdov na D, kde skoro kazdy (po case "len" kazdy 2.-4.) spomaluje a duma co dalej ?
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod pristy27 » 21. Sep 2015 14:22

Ja som skor narazal na to, ze na zapade (ak neratam teda CR a mozno UK) sa na dialnicnych krizovatkach KO nepozivaju. Ani ked budu mat polomer 30 km. Podla mna MUK Slavonin nie je az taka hrozna ale realne nemam ju realne odskusanu.
Nechcel som porovnavat velkostne ale skor mi islo o to ake problemy KO prinasaju, resp. uzivatelia na nich. Velkostou asi na Slovensku taky KO asi ani nemame a asi som po takom ani nikde nesiel osobne. Avsak na mimourovnovych vetvach mas aj vo vyspelom svete normalne 100 km/h a bez problemov to tou stovkou aj das ;)
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 610
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 21. Sep 2015 16:37

Diaľničnú MÚK s veľkou OK máme na Slovensku 40 rokov :wink:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod pristy27 » 22. Sep 2015 07:16

Ktoru myslis, pod Pristavnym mostom alebo v LM na D1?
Ja som mal na mysli krizovatku dvoch dialnic, zle som sa vyjadril.
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 610
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod tr3mp » 22. Sep 2015 07:50

Podľa mňa to niečo pod Prístavným mostom nie je KO, ale len niečo, čo sa naň podobá :D
tr3mp
diskutujúci
 
Príspevky: 170
Obrázky: 4
Založený: 08. Feb 2005 18:27

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod pristy27 » 22. Sep 2015 08:58

Na to davam "like" :D
Ale sme uz off topic ;)
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 610
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 22. Sep 2015 20:47

pristy27 napísal:Ktoru myslis, pod Pristavnym mostom alebo v LM na D1?
Ja som mal na mysli krizovatku dvoch dialnic, zle som sa vyjadril.

Je tam link na LM. Bavili ste sa každý o svojej OK (jeden D/RC s D/RC a druhý D/RC s jednotkou/dvojkou).
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod pristy27 » 23. Sep 2015 08:26

Prepac, ten link som vcera prehliadol ale tak vidim, ze sme mysleli na tu istu ;)
No ja som narazal krizovatky D/D alebo D/RC. V LM je to D1/II584 aj ked tato cesta sluzi ako privadzac do LM a do Demanovskej doliny stale to nie je dialnica alebo RC s velkymi kapacitami.

Inak keby na krizovatke D1/D4 pri Ivanke bol obrovsky KO tak v pripade zapchy by bol plne upchaty a nebolo by mozne pouzit ani jeden z jeho zjazdov, co pri samostatnych vetvach pre kazdy smer by mohlo byt trosku lepsie.
I ked ak si pozrieme navrhovany tvar tej krizovatky tak pripomina KO, aj ked teda su tie zjazdy samostatne vetvy - http://www.obchvatbratislavy.sk/sk/galeria
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 610
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 23. Sep 2015 21:50

Tie zjazdy nie sú samostatné pre každý smer :wink:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod pristy27 » 24. Sep 2015 13:29

Su vzdy pre dva smery ale neurobis na nich cely okruh, v pripade, ze sa pomylis ako to tu niekto spominal ;)
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 610
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 08. Okt 2015 19:38

http://tv.sme.sk/v/32505/za-bratislavsk ... latit.html
tepnu nazývať obchvat je slušne zavádzajúce. speaker asi nepočul o možnosti zakázania prejazdu a monitoringu vozidiel. všetko je riešiteľné a nevidím problém so spoplatením diaľnice v meste.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod ANDi » 08. Okt 2015 20:11

Nejaka blblost, nie? Vsak kamiony platia myto vsade... Dokonca MHD musi mat mytne jednotky...

Vtipne to bude skor s osobnymi, kedze to bude dlhsie a ak aj spoplatnene, tak tam lokalni ani nepachnu.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Kanky » 08. Okt 2015 20:27

ANDi, za prejazd po D1 a D2 na uzemi BA neplati momentalne nikto, ani kamiony...mytnu jednotku na SK musia mat momentalne vsetky vozidla nad 3,5 ton, ale sdzba za prejazd BA je nulova...takto je to asi 1,5 - 2 roky, nepamam si presne...
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Tomas PO » 08. Okt 2015 20:33

V kazdom pripade, ak budu MUK takto blizko, MPR vacsia ako 100ka tam nebude.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod zoom » 08. Okt 2015 20:47

?? Nevidím dôvod, ak bude typ MUK taký ako na vizulizáciach, vobec dávať nejaké obmedzenie.
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Tomas PO » 08. Okt 2015 21:10

netreba ist daleko, staci si pozriet usek medzi dvoma MUK Poprad
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod zoom » 08. Okt 2015 21:24

v tom prípade treba isť daleko...a to až na stranku http://www.obchvatbratislavy.sk/
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.