D4 všeobecne

Štátna hranica AT/SR, Bratislava (Jarovce) – križovatka s D2 – Ivanka pri Dunaji - sever – Devínska Nová Ves, štátna hranica SR/AT

Moderátor: Moderátori

Aký variant D4 (+nultého obchvatu BA) preferujete?

Most - Ivanka - Vajnory - Rača - Borinka - Stupava - S8
73
59%
Most - Nová Dedinka - Pezinok - Svätý Jur - Borinka - Stupava - S8
32
26%
Most - Senec - Boldog - D1 pri Čataji (bez NO)
6
5%
Most - Senec - Boldog - D1 pri Čataji ako RC + NO ako RC
12
10%
 
Celkový počet hlasov : 123

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod rastislav5 » 18. Jan 2015 20:21

ecce napísal:Co sa tyka Lafranconi, tak intenzity su vypocitane vratane tunela pod Karpatmi, takze preto pokles na Lafranconi.

Tunel pod Karpatmi v roku 2020? Pochybujem, ze bude v roku 2030. Asi si pomylili studiu s rozpravkou. Ak by to aj bolo tak, minimalne by to mali v studii uviest, lebo v texte predchadzajucom tabulku s intenzitami sa hovori o celkovom variante D4/R7 v dlzke 59 km, co je bez tunela Karpaty (str. 65). Naopak, na str. 32 je uvedene, ze usek Raca - st. hranica s Rakuskom nie je sucastou zvazovaneho Projektu. A ak by to aj bolo tak, tak je to neprofesionalne resp. umyselne manipulativne, lebo v ostatnych porovnaniach ani v cenovom odhade nie je zahrnuty tunel Karpaty.
A stale to nevysvetluje amaterske chyby v historickych intenzitach za rok 2010 (tzn. nameranych pred 5 rokmi, nie odhadovanych), kde sa udaje nuloveho variantu a variantu po realizacii lisia vo VACSINE usekov, v niektorych az 2 nasobne, napr. D4 hr. priechod Kitsee - Jarovce ma raz 277, druhy raz 642. No da sa takej studii verit?
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod ecce » 18. Jan 2015 20:27

Takze zopar cisiel k tym intenzitam - prepocitane na 24h (btw, v tych odhadovanych intenzitach maju narasty ako keby riadny boom)

Nulovy variant 2010/2020/2030:
Pristavny most: 102 tis./ 134 tis. / 147 tis.

Cesty, ktore prekrocia normativne kapacity
- Pristavny most (uz v sucasnosti),
Prievoz - Ruzinov (2020),
Ruzinov-Trnavka (2030)
dalsie useky D1 na hrane

I/61 BA-Senec (Velky Biel-Senec uz teraz, predosly usek 2020)
I/63 BA-Luzna (Rovinka uz teraz, dalsie useky 2020-30)

Variant R7+D4 vratane tuenela Karpaty
D1 Pristavny most: 105 tis./ 116 tis. / 126 tis.
D4 Rusovce-Rovinka - / 21 tis. / 27 tis.
D4 Rovinka-Most pri Bratislave - / 26 tis. / 36 tis.
D4 Ivanka juh-Ivanka sever - / 35 tis. / 41 tis. (najvytazenejsi usek)
D4 tunel Karpaty - / 28 tis. / 34 tis.
R7 BA-Luzna - / 21 tis. / 25 tis.
R7 Luzna-Holice - / 17 tis. / 19 tis.
R7 Holice-DS - / 13 tis. / 14 tis. (nebude sa teraz stavat)

Pristavny most aj v tomto variante nad normativnou kapacitou uz teraz aj v buducnosti, dalsi ruzinovske useky na hrane a v r. 2030 cez kapacitu aj ten.
Aj v tomto variante ostava nad kapacitu Velky Biel-Senec.

Celkový variant má jasne pozitívny vplyv na dopravnú situáciu (funkčná úroveň sa na určitých úsekoch výrazne zlepší), ale niektoré časti dopravnej siete Bratislavy zostanú problematické. Tieto úseky by museli byť riešené ďalšími investíciami, aby bol z Projektu vyťažený maximálny potenciál. Tieto investície budú zahŕňať napríklad rozšírenie dopravného systému multimodálnym spôsobom, dokončenie okruhu na severnom úseku tunelom „Karpaty“, rozšírenie D1 na šesťpruhové usporiadanie a zefektívnenie existujúcej dopravnej siete hlavného mesta SR Bratislavy.


Pozn. Nulovy variant a variant D4/R7 maju za rok 2010 ine pociatocne intenzity, takze neviem, ci su uplne porovnatelne. V pripade nuloveho variantu studia pise, ze vychadzal zo scitania 2010, pri D4/R7 ttato poznamka nie je a nie je teda uplne jasne, ci nahodou nie je starsieho data.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod ecce » 18. Jan 2015 20:29

rastislav5 napísal:
ecce napísal:Co sa tyka Lafranconi, tak intenzity su vypocitane vratane tunela pod Karpatmi, takze preto pokles na Lafranconi.

Tunel pod Karpatmi v roku 2020? Pochybujem, ze bude v roku 2030. Asi si pomylili studiu s rozpravkou. Ak by to aj bolo tak, minimalne by to mali v studii uviest, lebo v texte predchadzajucom tabulku s intenzitami sa hovori o celkovom variante D4/R7 v dlzke 59 km, co je bez tunela Karpaty (str. 65). Naopak, na str. 32 je uvedene, ze usek Raca - st. hranica s Rakuskom nie je sucastou zvazovaneho Projektu. A ak by to aj bolo tak, tak je to neprofesionalne resp. umyselne manipulativne, lebo v ostatnych porovnaniach ani v cenovom odhade nie je zahrnuty tunel Karpaty.
A stale to nevysvetluje amaterske chyby v historickych intenzitach za rok 2010 (tzn. nameranych pred 5 rokmi, nie odhadovanych), kde sa udaje nuloveho variantu a variantu po realizacii lisia vo VACSINE usekov, v niektorych az 2 nasobne, napr. D4 hr. priechod Kitsee - Jarovce ma raz 277, druhy raz 642. No da sa takej studii verit?


Mozno sa mylim, ale mne sa zda, ze to cele prebrali iba z nejakej starsej studie, kde bola cela D4 a R7 po Dunajsku Stredu. To by vysvetlovalo aj rozdielne pociatocne stavy.

A k tomu z druhej tabulky prebrali cisla, ktore predosla studia D4/R7 neskumala, napr. severne casti D2 a niektore dalsie (tam s cisla identicke).

Btw, ak mam pravdu, tak boli skutocne intenzity mensie ako ocakavane. To iste sa moze lahko stat aj s tymi buducimi.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod i15 » 18. Jan 2015 20:43

mb1000 napísal:
i15 napísal:
mb1000 napísal:Vytah zo studie (vsetko na navrhovu rychlost 120km/h okrem prvych 2km R7):

D 33,5 (s územnou rezervou v strednom deliacom páse pre šesť pruhov) v úseku križovatka Rusovce až križovatka Ketelec.


to je v ktorej časti štúdie? podľa tabuľky na strane 9 je úsek Rusovce-Ivanka západ plnohodnotný 6-pruh


Strana 66, Popis variantov


takže sme našli prvú nezrovnalosť v štúdii :)

Čo sa týka očakávaných intenzít - nikto asi nečakal, že na R1 NR západ-NR juh bude po otvorení 20000 vozidiel. Tento úsek R1 určite nebude kapacitne vyhovovať do konca trvania koncesie. Treba sa z toho poučiť a D4 radšej naddimenzovať. Nechápem aký má zmysel riešiť úsek cez Dunaj len s rezervou na 6 pruhov, veď podstatná časť bude vedená na moste a tam sa nedá nechať v strede diera na budúce rozšírenie
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod rastislav5 » 18. Jan 2015 21:00

ecce napísal:Mozno sa mylim, ale mne sa zda, ze to cele prebrali iba z nejakej starsej studie, kde bola cela D4 a R7 po Dunajsku Stredu. To by vysvetlovalo aj rozdielne pociatocne stavy.

A k tomu z druhej tabulky prebrali cisla, ktore predosla studia D4/R7 neskumala, napr. severne casti D2 a niektore dalsie (tam s cisla identicke).


Mozno to tak bolo. Intenzity su ale podstatnou castou studie, nie nejakym nezavaznym doplnkom. Cielom projektu je predsa rozdelenie resp. znizenie intenzit. Samotne slovo intenzita (vysklonovane) sa v studii vyskytuje 66 krat. Necham na citateloch, aby posudili, ci sa toto moze stat v studii, na zaklade ktorej mozno minieme 4,5 mld. eur (800 eur na obcana).

Ale aby som len nekritizoval, som rad ze studiu zverejnili. Mozno sa nam ju podari vylepsit:-)
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod eric987 » 19. Jan 2015 13:33

takze tender na majetkopravne vysporiadanie ( http://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestni ... F9D9A08D6D ) prebehol uspesne, len akosi v rychlosti som nemohol najst, ze na ktory usek. Avsak podla lokalizacie "Bratislavsky kraj" sudim, ze to moze byt jedine D4, prip. R7
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 19. Jan 2015 19:49

i15 napísal:Čo sa týka očakávaných intenzít - nikto asi nečakal, že na R1 NR západ-NR juh bude po otvorení 20000 vozidiel.

Bolo to okolo 19 tisic a nie je na tom nic neocakavane. 26 610 v./24h sa rozdelilo na 19 tisic po novej R1 (71%) a 7,6 tisic zostalo na starej R1 (29%).
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod pohodak » 20. Jan 2015 07:48

kazdy to cakal len verejnosti sa komunikovali uplne stupidne cisla a potom po otvoreni to zas prezentovali ako woooow pozrite kolko aut ta cesta stiahla :lol:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod michaelse » 20. Jan 2015 11:18

je teraz celkom zauimave a usmevne citat kazdy den clanky o tom ako obchvat vymaze vsetky zapchy a vyriesi dopravu v celom meste,samozrejme prinos bude velky a uz aby to bolo postavene,ale zapchy ostanu,len budu mensie o nieco a niekde budu rovnake ako boli doteraz
michaelse
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 348
Založený: 23. Dec 2010 19:16

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod mb1000 » 20. Jan 2015 11:37

michaelse napísal:je teraz celkom zauimave a usmevne citat kazdy den clanky o tom ako obchvat vymaze vsetky zapchy a vyriesi dopravu v celom meste,samozrejme prinos bude velky a uz aby to bolo postavene,ale zapchy ostanu,len budu mensie o nieco a niekde budu rovnake ako boli doteraz


a niekde budu vacsie ;-)
mb1000
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Obrázky: 283
Založený: 23. Feb 2010 11:59

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Krampus » 20. Jan 2015 11:51

stavat sirsie a sirsie cesty samozrejme nie je dlhodobym riesenim a to zistili uz aj v USA :) mna by zaujimalo kolko stanic a kilometrov metra by sa za tu sumu dokazalo v BA postavit...
Obrázok používateľa
Krampus
diskutujúci
 
Príspevky: 79
Obrázky: 0
Založený: 12. Jan 2015 18:07
Bydlisko: RI (AT)

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod pohodak » 20. Jan 2015 13:21

uz sa to tu pisalo x krat, keby sa tie iste peniaze naliali do infrastrutkuralnych projektov v ramci mesta je prinos vyssi o niekolko radov :( D4 pomoze, ale nespasi a o par rokov budeme tam kde sme teraz a opat sa budu sudruhovia skrabat za uchom kam z konopi
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Andrej » 20. Jan 2015 13:29

Ja len dodam, ze mnohe z tych infrastrukturalnych projektov v meste mohli byt na rozdiel od obchvatu financovane z eurofondov. Ale z tych sa neda tak nabalit, takze nie su natolko zaujimave pre politikov a bolo ich treba co najviac spackat, aby dostali nalepku "nerealizovatelne".
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Krampus » 20. Jan 2015 13:37

teraz som pozeral, ze Praha pocita na linku metra D od Namesti Miru po Depo Pisnice 24,7 mld CZK, bude tam 8 zastavok, z toho 1 prestupna + 1 depo, teda v prepocte cca 1 mld. € za cca 15-20km metra (tie km su moj odhad). Pre zaujimavost a porovnanie vyuzitia financii to staci. A metro by nepomohlo BA viac len v dlhodobom horizonte v oblasti dopravy, ale zatraktivnilo by to BA aj ako mesto samotne.
Obrázok používateľa
Krampus
diskutujúci
 
Príspevky: 79
Obrázky: 0
Založený: 12. Jan 2015 18:07
Bydlisko: RI (AT)

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Pekos » 20. Jan 2015 18:00

No tak aky tunel to bude? Ja chapem ze BA potrebuje obchvat ale mi na to nemame :(
Pekos
diskutujúci
 
Príspevky: 107
Založený: 11. Jún 2014 14:46

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod DrX » 20. Jan 2015 18:05

Moj prispevok na facebook MD https://www.facebook.com/ministerstvo.d ... 2214993443 :
Je to jednoznacne okradanie zvysku Slovenska. Bratislava uz obchvat ma - D1 cez mesto, na ktory sme sa vam vsetci poskladali a za ktory ani len neplatite nalepky. Na druhej strane, za cenu tohoto obchvatu by mohla byt dostavana cela R2 Kosice-Zvolen, a konecne by sa realizovalo stale neexistujuce dialnicne spojenie vychod-zapad (to ale v Blave samozrejme nik nema ani v pate, ze je niekde 30% nezamestnanost). Ak chcete mat druhy obchvat BA, tak prosim. FInancovanie je jednoduche: standardne PPP, tzn koncesionar na vlastne podnikatelske riziko obchvat postavi a potom si ho splati cez myto, ktore vyberie od pouzivatelov. To by sa ale blavakom nepozdavalo, ze by za nieco mali platit a neposkladal by sa im na to zvysok Slovenska...
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Krampus » 20. Jan 2015 18:35

DrX, ono v BA aj dost ludi z celej SR pracuje :) preto sa na to ludia skladaju z celej SR ako ty hovoris a z nich sa dost aj pohybuje v BA autom (do prace, na nakupy, sluzobne...), keby sa v BA pohybovali autom len Blavaci, tak si myslim, ze existujuci obchvat by stacil na dlhu dobu ;)

A obchvat v takej podobe v akej je planovany vyhovuje viac par ludom nez obyvatelom Bratislavy. Staci si precitat par prispevkov dozadu a najdes vela nazorov, ze ludia by prijali menej penazi a v uplne inych projektoch.
Obrázok používateľa
Krampus
diskutujúci
 
Príspevky: 79
Obrázky: 0
Založený: 12. Jan 2015 18:07
Bydlisko: RI (AT)

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Maxx787 » 20. Jan 2015 18:49

ono ten obchvat keby sa postavil ale nie za tie prachy co tu lietaju...4,5 mld € je nehorazna suma...som zvedavy na skutocnu cenu obchvatu po sutazi a rozdiel nech ide na R2 R3 a R4
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod DrX » 20. Jan 2015 19:14

A aky je problem postavit ten obchvat ako standardne PPP? Ked ho budu vyuzivat neblavaci, tak za neho budu platit oni. Je jasne, ze ak je jedna dialnica na Slovensku, ktora ma sancu sa takto uzivit, je to tento obchvat. Problem ale je, ze v tom momente by sa koncesionar musel zacat spravat trhovo a rozumne, a teda musel by postavit cim lacnejsi efektivny obchvat, ktory by sa ludom za cenu myta este oplatilo pouzivat. No a to sa smerackym megalomanskym tunelarom urcite nepaci.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Maxx787 » 20. Jan 2015 19:37

v tom mas pravdu DrX...lenze by sme tu mali dva druhy spoplatnienia, standardne dialnice na nalepku a D4 na mytnu branu...to neviem ako by to vyzeralo...skor keby isla cast prijmu z nalepiek koncesionarovi pricom by sa o to zmensila rocna splatka (podiel by mohol byt napr dlzka D4/R7 v PPP/ dlzka vsetkych D a R * 100 [%]) co ty na to? :-)
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Andrej » 20. Jan 2015 19:43

V SR neexistuje usek, ktory by sa uzivil sam, bez tienoveho myta. A aj keby existoval, koncesionar by ho nenaprojektoval nejak vyrazne lacnejsie, ako tomu bude v skutocnosti. Ako som uz pisal, usetrit by sa dalo menej prisnymi podmienkami dostupnosti (t.j. lacnejsia udrzba), rozumnou dobou vystavby a vyberu ucastnikov.

Mna by zaujimala este jedna moznost financovania - PPP dodavatelsky uver na vystavbu. T.j. zhotovitel by useky postavil a zafinancoval, ale o udrzbu by sa uz staral stat, ktory by splacal len vystavbu. Mohlo by sa tak usetrit znacne mnozstvo prostriedkov.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod DrX » 20. Jan 2015 19:51

A aky je v tom problem, ze sa kupuju nalepky? Ked je nejaky usek extremne drahy, tak by sa za neho malo priplacat. Samozrejme, rovnako to plati aj pre predrazene zilinske, bystricke (R1 BB-RK), bratislavske (Sitina) a presovske (D1 a R4) tunely. A v normalnych krajinach sa to aj robi. Napr. v Rakusku:
In addition to the normal autobahn sticker, there are tolls for several stretches on the Austrian highway network. Examples include the Brenner Pass autobahn (€8.00), the Tauern autobahn (€10.00), and the Arlberg tunnel (€8.50). Driving through the Felbertauern tunnel costs €10.00, while the scenic Großglockner Alpine road will set you back €26.00. (Prices subject to change.)
http://www.german-way.com/travel-and-to ... itzerland/

No ale, vo Viedni sa na rozdiel od Blavy plati aj za pouzivanie dialnice v meste... v tomto sa ale blavaci so "sesterskym" hlavnym mestom nechcu zrovnat ;-)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Krampus » 20. Jan 2015 20:00

Pre problem kombinacie cena za stavbu a dlzka vystavby sa napr. pri opravach ciest pouziva v niektorych zapadnych statoch pouziva vypocet, v ktorom je zakomponovany "prenajom" cesty na cas opravy, napr. najom za 1 rok = 100.000 EUR a ak niekto postavi cestu za 900.000 EUR a bude mu to trvat 3 roky, tak jeho cena bude vyssia ako cena niekoho kto ju postavi za 1.000.000 a bude mu to trvat 1 rok. Samozrejme, prenajom je len fiktivna polozka.

DrX, poplatky na zapade za takeho useky ako mosty a tunely su podla mna skor na to, aby odradili ludi od kazdodenneho vyuzivania ciest a jazdy autom, ako na zaplatenie investicie.
Obrázok používateľa
Krampus
diskutujúci
 
Príspevky: 79
Obrázky: 0
Založený: 12. Jan 2015 18:07
Bydlisko: RI (AT)

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod ecce » 20. Jan 2015 20:14

Andrej napísal:Mna by zaujimala este jedna moznost financovania - PPP dodavatelsky uver na vystavbu. T.j. zhotovitel by useky postavil a zafinancoval, ale o udrzbu by sa uz staral stat, ktory by splacal len vystavbu. Mohlo by sa tak usetrit znacne mnozstvo prostriedkov.


To by nesplnalo podmienky, aby to mohlo byt uctovane ako PPP, lebo riziko dostupnosti by bolo na state. Cize pre stat no go.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod robertko » 20. Jan 2015 20:15

už dlhšiu dobu hľadám európske mesto ktoré má porovnateľné podmienky ako BA ,rovnakú hustotu obyvateľstva , metropolitnú zástavbu atď ale stále nič ... takže Bratislava sa výstavbou obchvatu stane najlepšie dopravne riešené mesto v Európe ! ok teraz sa prestaneme smiať a povieme si na rovinu že obchvat zápchy na prístavnom moste nevyrieši . . .
robertko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 330
Obrázky: 30
Založený: 06. Okt 2013 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.