D4 všeobecne

Štátna hranica AT/SR, Bratislava (Jarovce) – križovatka s D2 – Ivanka pri Dunaji - sever – Devínska Nová Ves, štátna hranica SR/AT

Moderátor: Moderátori

Aký variant D4 (+nultého obchvatu BA) preferujete?

Most - Ivanka - Vajnory - Rača - Borinka - Stupava - S8
73
59%
Most - Nová Dedinka - Pezinok - Svätý Jur - Borinka - Stupava - S8
32
26%
Most - Senec - Boldog - D1 pri Čataji (bez NO)
6
5%
Most - Senec - Boldog - D1 pri Čataji ako RC + NO ako RC
12
10%
 
Celkový počet hlasov : 123

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Pekos » 22. Jan 2015 14:59

Ja nechcem aby sme sa opicili po Prahe, ale metro je tam uz dlho a buduju ho po castiach. Tak isto Blanku zaplatilo mesto a mozno aj BA mala by tak uvazovat, kde su tie ich prachy a investicie za tie roky, asi len Apollo:_)? Inak od Trnavy po BA je dialnica sice trojprudova ale je to oficialne stavba:) preco by tam mali ludia platit?
Pekos
diskutujúci
 
Príspevky: 107
Založený: 11. Jún 2014 14:46

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod ecce » 22. Jan 2015 15:21

Uz sme dost off-topic, ale metro pre 500 tis. metropolitan area mi pride doat megalomania. Praha je predsa len ovela vacsia.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Krampus » 22. Jan 2015 15:38

sorry za off-topic, admin nech kludne presunie debatu inam.
Tu je priklad, co som osobne videl. Lahke automaticky riadene Metro v Toulouse vo FR (461 tis. obyv.), v meste sidli Airbus, takze do neho dochadza za pracou asi tolko ludi co do naseho hlavneho mesta. Podla wiki ho vyuzije 281.000 ludi denne.
zdroj: http://en.wikipedia.org/wiki/Toulouse_Metro
Obrázok používateľa
Krampus
diskutujúci
 
Príspevky: 79
Obrázky: 0
Založený: 12. Jan 2015 18:07
Bydlisko: RI (AT)

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 22. Jan 2015 16:32

metro je pre Bratislavu nezmysel:
1. na začiatok by sme potrebovali min. takú sumu aká je odhadovaná na výstavbu D4 + R7, a dokázali by sme vybudovať tak 1/2 jednej trate... nikdy by sme nedokázali dobudovať (2 linky)
2. nemali by sme na prevádzkové náklady, napr. ten Toulouse je ekonomicky "trochu" inde ako BA, či už mesto alebo obyvatelia
BA postačuje električka s funkčnou preferenciou, rozšírenie/predĺženie tratí a max. v centre mesta zavŕtať pod zem.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Andrej » 22. Jan 2015 16:43

Vlados, Vajnorsky kruhac znacne odlahci uz stavba MUK Triblavina, kedze tisice aut denne zacnu jazdit cez nu a nie cez Vajnory. A tym dostane priestor omnoho viac aut v smere z Race.
aquila napísal:andrej v tomto nesuhlasim, to ze sa z petrzalky napajalo 6 pruhov vlastne do dvoch na samotnom pristavnom malo jednu obrovsku vyhodu, ze ak si uz bol na dialnici tak minimalne po MUK si na 99% isiel bez zapchy .. a idealne si dokazal na MUK prievoz aj odobocit dole a az tam sa tvorila zapcha. ak pribudnu feedery uz na einsteinovej, tak bude sa stat na celom pristavnom moste, ktoreho kapacita sa nezvysi ..

Kapacita komunikacie zavisi od poctu pruhov, navrhovej rychlosti ale tiez aj od rychlosti prechadzajucich vozidiel. Prve dva parametre sa nezmenia, ale moze sa zvysit rychlost, kedze menej vozidiel na kazdom vyjazde (kedze budu rozdelene na 2) sa rychlejsie pripoji/odpoji a nebudu natolko obmedzovat vozidla iduce vylucne po dialnici.

S nazorom, ze obchvat nepomoze vobec, by som bol velmi opatrny. Vieden mala pred vystavbou S1 casto totalne kolapsy na A2. Po rokoch prevadzky sa sice A2 postupne opat zaplna, ale jednak je tranzit absolutne oslobodeny od zapch (aj ked chyba bola postavit S1 len na 2+2) a tiez pri pripadnom uplnom zapchati A2 je tu stale moznost obchadzky, aj ked dlhsej. Podobne to bude aj u nas po dostavbe D4 - ked bude nehoda napr.pri letisku, mozem to obist v smere od TT cez D4+R7. Ak na pristavnom, tak prejdem az na MUK Rusovce alebo Jarovce. Ano, je to o cca 15 km dlhsie (pri beznej premavke o cca 8 min), ale stale lepsie ako ostat trcat v zapche.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod PK » 22. Jan 2015 19:52

Krampus, ano preferovat alternativy mozes az ked mas nosny system dopravy spolahlivy. Co sa tyka napriklad bicyklov v Kalifornii tak sa pozri ako tuto vyzeraju cyklisticke chodniky:
https://www.google.com/maps/@37.349874, ... H7S4LQ!2e0
https://www.google.com/maps/@37.35005,- ... UoA0sA!2e0
https://www.google.com/maps/@37.352026, ... drzIcA!2e0
https://www.google.com/maps/@37.367045, ... 0LlDvw!2e0
realne asi 20% kolegov dochadza do prace bicyklom. Pripocitaj tomu 330 slnecnych dni do roka. Mierne leto, dochadzanie bicyklom je super. Toto mozes povazovat asi tak za maximum co dosiahnes aby presli z auta na bicykel za idealnych podmienok.
Mamicky rozvazajuce deti do skol, nakupujucich ktori robia 50kg tyzdenny nakup na bicykel jednoducho nedostanes.
Rovnako MHD je tu tiez k dispozicii lahka elektricka VTA - Mountain View - San Jose, vlak San Francisco - Gilroy:
http://www.vta.org/sfc/servlet.shepherd ... 001cwcWIAQ
http://www.caltrain.com/stations/systemmap.html

System MHD je na dobrej urovni ako aj system cyklistickych chodnikov napriek tomu to nestaci a stahuje na seba iba percenta osobnej dopravy. Je naivne si mysliet, ze v Bratislave to bude inak.
Problem je, ze v BA je aj systematicky branene akemukolvek zlepsovaniu dopravnej situacie, predpokladam, ze je to lobingom realitnych firiem ktore maju v nehnutelnostia obrovske mnozstva penazi a pre ktore akekolvek zlepsenie dopravnej situacie by znamenalo straty ziskov z predrazenych nehnutelnosti. Otvorenie dopravy do primestskych oblasti by okamzite znamenalo pokles cien starych aj novych nehnutelnosti v Bratislave. Pritom zlepsenie situacie by sa dalo realizovat aj rieseniami "za par centov" ako napriklad vytvorenie tretieho pruhu od Zlatych Pieskov po Letisko. Ktore som mimochodom navrhoval tuto na fore uz asi 6 rokov dozadu, aj s dalsimi rieseniami ako napriklad skapacitnenie semafora v Ivanke pridanim 100m druheho pruhu v smere do mesta neriadeneho semaforom. Vyuzitie cesty pod obchvatom Ba vedenym na pylonoch. Prekopat celu Bratislavu ci su vsade nutne semafory, pretoze cez semafor ti prejde max. 500aut/h na pruh, kdezto cez volny pruh 3000aut/h. Rovnako Stopky. Zavedenie rychlych a castych vlakovych spojeni z Galanty, Senca, Trnavy do Bratislavy s periodov aspon 20 minut v spicke. Vytvorenie osobnej vlakovej zastavky/stanice v mieste Pristavu BA na pesi dosah business centier okolo Prievozskej. A pod. Je toho vela, len problem je, ze nie je ziadna vola to spravit, pretoze tu pracuju zaujmy istych skupin.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod i15 » 22. Jan 2015 20:00

vozidlá, ktoré by sa presunuli na obchvat nezaujíma kvalita MHD, lebo ony potrebujú Bratislavu obísť

obchvatu sa nevyhneme, len sa poučme s chýb z PPP na R1 a postavme ho poriadne
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod peterle » 22. Jan 2015 20:51

Oligarchovia sa určite poučili z chýb na PPP 1 a 3, takže PPP 4 (Svätopluk?), prebehne hladko a k ich spokojnosti. Ale aj starostovia za Most vyslovili podporu... a veria že stavať sa začne v 2016 :D
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Peterman » 22. Jan 2015 21:28

Nechcem prilievať do ohňa, je to off top. Ale metro majú oveľa menšie mesta ako BA, len tak pre zaujímavosť švajčiarske Lausanne ( menej ako 150.000 obyv). Zavisí na tvare mesta geografických pomeroch a pod. Bratislava sa nemôže rozvíjať všetkymi smermi, vďaka hranici ( podobne je na tom Lausanne, lebo je pri jazere). Rozumnou voľbou by istomčasom horizonte aj mohli byt 2 linky ľahkého metra, pripadne akéhosi S-bahnu,napr. jedna linka zo západnej časťi DNV, Stupava, Záhorská B cez centrum na Racu, Vajnory a druha z južného mesta pod Petržalkou cez centrum na Ružinov, Podunajské Biskupice. A v centre by sa tieto linky 2x križovali a vytvoril aj akýsi pomyselný okruh. A to som len tak nahrubo načrtol. Je tam viac možnosti ako to riešiť a kade.
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Kanky » 22. Jan 2015 21:38

Vlados napísal:metro je pre Bratislavu nezmysel:
1. na začiatok by sme potrebovali min. takú sumu aká je odhadovaná na výstavbu D4 + R7, a dokázali by sme vybudovať tak 1/2 jednej trate... nikdy by sme nedokázali dobudovať (2 linky)
2. nemali by sme na prevádzkové náklady, napr. ten Toulouse je ekonomicky "trochu" inde ako BA, či už mesto alebo obyvatelia
BA postačuje električka s funkčnou preferenciou, rozšírenie/predĺženie tratí a max. v centre mesta zavŕtať pod zem.

preeeesne tak, uplny suhlas, moj nazor, staci poriadnu elektricku, niekde zapustit, niekde do tunela s uplnou preferenciou a kvalitou a trate spravit tak, ako je to bezne vo vyspelom svete, ze elektrickove trate sluzia aj pre busy, trolejbusy a vozidla s pravom prednostnej jazdy a bude vybavene...
BA skutocne nie je mesto, ktore nevyhnutne potrebuje metro.
obchvat pomoze a dost (ja aj verim, ze nebudu az taki nenazrani a pojdu s cenou trochu dole), len skoda, ze tunel Karpaty sa nebude robit uz teraz, trebalo ho potlacit lebo ten bude obrovskym prinosom

a k tym zapcham..zapchy v BA su, ale to su normalne zapchy ako v kazdom porovnatelnom meste, netreba to nafukovat, ziadne dopravne peklo nehrozi :wink:
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod michaelse » 22. Jan 2015 23:42

dopravne peklo bude hrozit za predpokladu ze nebude D4 s mostom cez dunaj a bude treba na dlhsiu dobu uzatvorit pristavny most pre nevyhnutnu rozsiahlu rekonstrukciu ktora bude otazkou casu,vsetci vieme ze to raz pride

dalej je tu velmi vyrazne a rychle rozrastaniesa dedin okolo BA ,ochavat je preto nevyhnutny ale samozrejme s prichodom obchvatu treba aby prisiel zakaz tranzitnej nakladnej dopravy cez mesto,budovanie bus pruhov ,zachytne parkoviska,predlzenie elektrickovych trati a vystavba novych,vybudovanie preferencie na krizovatkach pre elektricky, nove zastavky na zeleznici,v dedinkach okolo bratislavi mysliet aj na verejnu dopravu a nielen nato ako vytvorit co najviac stavebnych pozemkov
,dopravu v najuzsom centre utlmit natolko ze kazdeho automaticky napadne tam cestovat za nakupom a sluzbami s mhd,lebo sa to autom absolutne neoplati (to je jedine co naisto zaberie),atd, atd

po roku 2015 sa ma zacat pracovat na viacerych projektoch v ba ktore mozu pomoct hromadnej doprave, no cas ukaze co z toho nakoniec vznikne,

ako som uz pisal ,obchvat sam o sebe dopravu nespasi aj ked pomoze samozrejme a bude alternativa voci pristavnemu mostu , a ak sa k tomu prida to co som napisal tak to vyrazne pomoze k lepsiemu lebo obchvat sam o sebe bude len polovicne riesenie dopravy v meste
michaelse
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 348
Založený: 23. Dec 2010 19:16

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Krampus » 23. Jan 2015 11:37

michaelse napísal:dalej je tu velmi vyrazne a rychle rozrastaniesa dedin okolo BA ,ochavat je preto nevyhnutny


prave D4 tento trend este posilni, takze bude pribudat dochadzajucich a stale z vacsej vzdialenosti. Jediny efekt bude, ze ked sa po 30 rokoch splati tento obchvat, moze sa zacat stavat dalsi :) BA je uz teraz dost roztahana na to kolko obyvatelov ma - 368km2, pre porovnanie Vieden ma 414km2 a Praha 496km2. Riedke osidlenie podporuje len rozvoj IAD, ako napr. nekonecne velke predmestia v USA a dopravne navyky ich obyvatelov.
Obrázok používateľa
Krampus
diskutujúci
 
Príspevky: 79
Obrázky: 0
Založený: 12. Jan 2015 18:07
Bydlisko: RI (AT)

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod michaelse » 23. Jan 2015 14:06

podpori dalsiu dopravu,ale to sa bude diat aj bez obchvatu, preto aj pisem ze treba utlmovat dopravu v centre v prospech mhd a budovat rychlu verejnu dopravu z tychto satelitov do mesta,

mi robime tu istu chybu co urobili v amerike, velmi vela satelitov na premesti nema ziadnu verejnu mhd,ziadne zastavky a dokonca sa najdu take ktore ani nemaju chodniky popri cestach,oni im nedali na vyber a v tom je ten problem a to iste sa deje aj tu, chcem tym povedat to,ze treba vytvorit dve moznosti,bud podjes autom a stravis v nom 1-1,5 hodiny v zapche a budes mat problem zaparkovat(tu uz tu dnes mame ) alebo pojdes 30 minut busom,vlakom ,elektrickou bez stresu (tuto moznost tu nemame a treba ju vytvorit)

opakujem len spojenie obchvatu a kvalitnej rychlej verejnej dopravy vyriesi celu situaciu, sam o sebe pomoze len ciastocne a niektore bodove probelmy vyriesi len na par rokov
michaelse
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 348
Založený: 23. Dec 2010 19:16

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod devil » 24. Jan 2015 11:08

PK, v USA je skoro vsetko inac takze je to absolutne irelevantne porovnanie.

samotna D4 pomoze hlavne tranzitu, a potom aj cezpolnym, samotnej BA minimalne, o nieco viac pomoze R7 a to vdaka rozumnemu trasovaniu, odlahci sa gagarinova ulica plna semaforov. a tam je to uplna nevyhnutnost lebo zeleznica na DS je pomala jednokolajovka ktora navyse obchadza rovinku, dl aj samorin, cize tymto lokalitam nepomohol ani RJ hoci zdojnasobil pocet ludi cestujucich vlakom.

myslim, ze v meste kde su 2 brehy prepojene 4 mostami, ktore su vytazene tak ako su, 1 linka by sa uzivila. Samozrejme asi nie tazkeho metra, ale v pripade lahkeho metra urcite. Pohodlne by bolo aj dostat sa z Autobusaku na Hlavnu.


metro je nerealne, my nie sme svajciari aby sme ho mohli dovolit. jedna linka nema zmysel lebo metro by stiahlo dopravu z toho mosta pod kt. by islo, npr. metro pod apollom by nestiahlo dopravu z pm ani lafranconi lebo su daleko. ucel by splnila povodna koncepcia metra ale to je utopia.
z niv na hl. sa mozes dostat za 10 min. aj teraz a nie je tam velky tok, primestke autobusy stoja na vela zastavkach v meste. a dialkove autobusy s vlakmi nepotrebuju prepojenie.

dostupne a do 5-10 rokov realizovatelne je:

- preferencia elektriciek na krizovatkach, min. 3 radialy su uplne pomale
- rozsirenie siete okrem petrzalky na nivy, prepojenie racianskej, ruzinovskej, a novomestskej radialy, predlzenie rychlej ruzinovskej radialy do pb
- postavit planovane zastavky na jestvujucich zel. tratiach - tieto sa predsa sutazili ale nastalo ticho..., patronka, dnv, ruzinov, trnavka, mlada garda, vrakuna
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Kanky » 24. Jan 2015 12:11

niekolkokrat sa tu spomina Svajciarsko...tak len pre ozrejmenie, v celom Svajciarsku je jedna linia metra, ta, ktora sa tu spominala, je v Lausanne, ma necelych 6 km a este aj z toho, je par metrov na povrchu...cize, Svajciarsko si netreba mylit s krajinou metra...
ani najvacsie mesto vo Svajciarsku - Zurich (poctom obyv. porovnatelne s BA, inymi ukazovatelmi uz ale samozrejme neporovnatelne), nema metro...hromadna doprava je riesena s-bahnom, cize, to, co je realne aj v BA, elinami, atd...+ siet dialnic, resp. zach. parkovisk
aj ked, zmyslanie ludi v postkomunistickych krajinach este potrebuje par dekad na regeneraciu :)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod tr3mp » 26. Jan 2015 09:34

PK napísal:Mamicky rozvazajuce deti do skol, nakupujucich ktori robia 50kg tyzdenny nakup na bicykel jednoducho nedostanes.


Práve v Kalifornii sídli firma Yuba, ktorá ponúka riešenia aj pre tieto skupiny, vyrába bicykle s nosnosťou až 200 kg (pre náklad, mimo jazdca). Dve fotky pre ilustráciu :D
Mamička rozvážajúca deti
Bicykel na nakupovanie s taškami 2 x 85 litrov
tr3mp
diskutujúci
 
Príspevky: 170
Obrázky: 4
Založený: 08. Feb 2005 18:27

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod plš » 26. Jan 2015 12:33

Tr3mp, nakupuj a voz do Vietnamu. Zarobíš majland.
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod tr3mp » 26. Jan 2015 14:40

plš: Dosť pochybujem :D Je to americký produkt, takže do Vietnamu veľmi drahé a teda nepredajné :P Aj koncept cargo bikov majú v JV Ázii odlišný. Toto je najmä pre USA a Európu. Sorry za OT, asi by bol vhodný presun.
tr3mp
diskutujúci
 
Príspevky: 170
Obrázky: 4
Založený: 08. Feb 2005 18:27

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod PK » 26. Jan 2015 20:15

tr3mp napísal:
PK napísal:Mamicky rozvazajuce deti do skol, nakupujucich ktori robia 50kg tyzdenny nakup na bicykel jednoducho nedostanes.


Práve v Kalifornii sídli firma Yuba, ktorá ponúka riešenia aj pre tieto skupiny, vyrába bicykle s nosnosťou až 200 kg (pre náklad, mimo jazdca). Dve fotky pre ilustráciu :D
Mamička rozvážajúca deti
Bicykel na nakupovanie s taškami 2 x 85 litrov


Ano 3 - 4 miestne bicykle poznam, ale to je skor vynimka. Uz vidim ako na Sk mamicka nalozi deti na takyto bicykel a ide do skoly v dazdi, snehu, alebo mraze. Dalsie 2 tyzdne marodka s detmi zarucena.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Andrej » 27. Jan 2015 09:35

Dnesna situacia v BA len dokazuje, ze mozeme mat postavene aj 2 obchvaty, ale pokial sa nezlepsi verejna a cyklisticka doprava, tak bude opat vsetko upchate aj pri najslabsom snezeni ci dazdi.
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... b3b7ef531c
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod rastislav5 » 27. Jan 2015 10:06

Cyklisticka doprava je len ciastocne riesenie, lebo vyrazne zalezi od pocasia. Podla udajov z Vancouveru pocet cyklistov klesa na 50% uz pri malom dazdi a este vyraznejsie zavisi pocet cyklistov od vonkajsej teploty - pri teplote okolo 0 stupnov je pocet cyklistov menej ako 20% oproti poctu pri teplote 21stupnov. http://thedependent.ca/life-and-culture ... r-weather/
Bratislava ma pritom este vacsie vykyvy v teplote ako primorsky Vancouver, leta su v Bratislave teplejsie a zimy chladnejsie.

Suhlasim ale s verejnou dopravou. Je nevyhnutne posilnit ju na ukor individualnej dopravy - metody su rozne, staci si len vybrat (myto pre auta, MHD zadarmo...), ale treba nieco robit.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Andrej » 27. Jan 2015 10:28

Ano, zalezi od pocasia, ale taktiez aj od vybudovanych ciest. Na cyklochodnik nemam problem ist za kazdeho pocasia mozno okrem silnej poladovice alebo vichrice. Na cestu mam problem ist uz za slabeho dazda pre neohladuplnost soferov.

Verejnu dopravu treba predovsetkym zefektivnit a nasledne spropagovat. Urcite by sa naslo aspon nejake % vodicov, ktori by napr. dnes presadli do vlaku, keby vedeli, ze budu v praci za polovicny cas oproti autu.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod mb1000 » 27. Jan 2015 10:45

Andrej napísal:Verejnu dopravu treba predovsetkym zefektivnit a nasledne spropagovat. Urcite by sa naslo aspon nejake % vodicov, ktori by napr. dnes presadli do vlaku, keby vedeli, ze budu v praci za polovicny cas oproti autu.


Hlavne si treba uvedomit, ze aj keby sme v najblizsich 4 rokoch spravili MHD a primestsku super atraktivnu, zmena v mysleni ludi ktori dochadzaju alebo chodia po Bratislave sa postupne zmeni za 10 rokov, nie hned. Je to dlhodoby plan a toho sa vsetci boja jak cert kriza, pretoze by robili nieco pre buducnost a nie pre par rokov tepleho miestecka v sucasnosti. A tam to cele troskota.
mb1000
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Obrázky: 283
Založený: 23. Feb 2010 11:59

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 27. Jan 2015 10:55

Andrej napísal:Dnesna situacia v BA len dokazuje, ze mozeme mat postavene aj 2 obchvaty, ale pokial sa nezlepsi verejna a cyklisticka doprava, tak bude opat vsetko upchate aj pri najslabsom snezeni ci dazdi.

Keby len to. Obchvat pritiahne do BA viac OA a situácia sa ešte viac zhorší (oproti nulovému variantu). Privádzač upchá napr. ako tak prejazdnú Bajkalskú.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Krampus » 27. Jan 2015 11:01

Názor Nesrovnala na riešenie dopravy v BA:

"Je stanica Filiálka vaša najväčšia priorita pri riešeniach dopravy?"

"Je to bratislavská potreba, systémové problémy s dopravou sa vyriešia iba železnicou. Tých 200-tisíc ľudí, ktorí sa denne valia do Bratislavy zo Šamorína, Pezinka a Malaciek, musíme dať na koľajnice."
viac na: https://dennikn.sk/34302/nesrovnal-s-ficom-sme-mali-dobry-vztah/?ref=hlv

Nedaval som to do monitoringu, lebo je to vseobecny rozhovor, netyka sa cely dopravy, ale nieco si tam clovek vyzobat moze :) Takze Nesrovnal tiez asi moc nevklada nadej do D4.
Obrázok používateľa
Krampus
diskutujúci
 
Príspevky: 79
Obrázky: 0
Založený: 12. Jan 2015 18:07
Bydlisko: RI (AT)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.