D4 všeobecne

Štátna hranica AT/SR, Bratislava (Jarovce) – križovatka s D2 – Ivanka pri Dunaji - sever – Devínska Nová Ves, štátna hranica SR/AT

Moderátor: Moderátori

Aký variant D4 (+nultého obchvatu BA) preferujete?

Most - Ivanka - Vajnory - Rača - Borinka - Stupava - S8
73
59%
Most - Nová Dedinka - Pezinok - Svätý Jur - Borinka - Stupava - S8
32
26%
Most - Senec - Boldog - D1 pri Čataji (bez NO)
6
5%
Most - Senec - Boldog - D1 pri Čataji ako RC + NO ako RC
12
10%
 
Celkový počet hlasov : 123

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod rastislav5 » 27. Jan 2015 11:48

Andrej napísal:Ano, zalezi od pocasia, ale taktiez aj od vybudovanych ciest. Na cyklochodnik nemam problem ist za kazdeho pocasia mozno okrem silnej poladovice alebo vichrice. Na cestu mam problem ist uz za slabeho dazda pre neohladuplnost soferov.


Bohuzial takych ako Ty je len mensina. Aj ked budu cyklochodniky, tazko ocakavat, ze za zleho pocasia vacsina z cestujucich neda prednost teplemu dopravnemu prostriedku so strechou proti dazdu a uzavretemu proti vetru, udaje z Vancouvru to potvrdzuju a tam su cyklochodniky lepsie vybudovane ako u nas.
Nie som proti cyklistickej doprave, okrem dopravnych problemov riesi aj zdravotne (ludia sa viac hybu), ale nemajme od nej prehnane ocakavania. Taziskom riesenia dopravnych problemov v Bratislave by mala byt atraktivna verejna doprava a cyklodoprava doplnkom.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod janso » 27. Jan 2015 14:13

...ja momentalne dochadzam z Vrakune do VW. Cas od nastupenia po vystupenie z auta je 25-30min. Keby som mal alternativu (a takisto aj dalsi ludia co takto dochadzaju), pri ktorej by sa cas cestovania prilis nezvysil (na cca max 40-45 min.),tak nemam problem s MHD. Ale to je asi extremny priklad presunu z jedneho konca BA na druhy koniec, kde D4 moc nepomoze...
janso
návštevník
 
Príspevky: 42
Obrázky: 12
Založený: 10. Dec 2011 18:04

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod mb1000 » 27. Jan 2015 14:32

janso napísal:...ja momentalne dochadzam z Vrakune do VW.


Ak by boli mestke vlaky s taktom N minut a nadvazne busy, tak by si sa mohol pohodlne previest z Vrakune do prace a spat.

Ale co si naozaj neviem predstavit, je synchronizacia ZSR, ZSSK a inych prevadzkovatelov vlakov, ktora by zabezpecila plynulost mestskych vlakov bez meskania v suvislosti s prienikom inych osobnych alebo nakladnych liniek. Ved teraz staci, ak meska jeden vlak ZSSK a po ceste sa nabali tolko neschopnosti ZSR/ZSSK, ze sposobia plno dalsich meskani, ktore by vobec nemuseli byt, ak by dokazali riadit dopravu progresivne/operativne. Ak maju byt mestske vlaky atraktivne, musia mat na trati prioritu c.1, lebo cakat niekde 30min v mestskom vlaku kvoli inym meskajucim spojom by asi nastvalo.
mb1000
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Obrázky: 283
Založený: 23. Feb 2010 11:59

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Krampus » 27. Jan 2015 15:11

Predpokladam, ze ked sa bude razit tunel Karpaty, tak sa nepocita s miestom pre kolajovu dopravu. Inak by to bola parada, mat tam aj kolajove prepojenie akehokolvek druhu (tram/train).
Obrázok používateľa
Krampus
diskutujúci
 
Príspevky: 79
Obrázky: 0
Založený: 12. Jan 2015 18:07
Bydlisko: RI (AT)

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod ecce » 27. Jan 2015 16:23

A skade kam by ta elektricka a vlak chodili?

Neviem o vlakoch, ktore by potrebovali obchadzat Bratislavu. A dochadzajuci Raca-DNV tiez asi "neuzivia" dodatocne naklady na tunel.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod tr3mp » 27. Jan 2015 16:40

ecce napísal:Neviem o vlakoch, ktore by potrebovali obchadzat Bratislavu.


Nákladné, nie však v trase D4. Pre ne sa plánuje tunel od Červeného mostu/Železnej studienky po Vinohrady, tak aby obišli hlavnú stanicu. Trasa D4 by pre koľajovú dopravu bola dosť nevýhodná.

janso napísal:...ja momentalne dochadzam z Vrakune do VW. Cas od nastupenia po vystupenie z auta je 25-30min. Keby som mal alternativu (a takisto aj dalsi ludia co takto dochadzaju), pri ktorej by sa cas cestovania prilis nezvysil (na cca max 40-45 min.),tak nemam problem s MHD. Ale to je asi extremny priklad presunu z jedneho konca BA na druhy koniec, kde D4 moc nepomoze...

Ak by vlaky z DS chodili až do DNV (a pri nezrušení trate až do Stupavy) a boli zapojené do integrovanej dopravy, tak samotná cesta vlakom by trvala cca 30 minút. Dnes sú však na hlavnej dlhé časy na prestup, takže spojenie je úplne časovo nekonkurencieschopné. Pri vhodnej nadväznej MHD alebo v kombinácii s bicyklom (skladačka do vlaku) by sa to do 40-45 minút zrejme zmestilo.

rastislav5 napísal:Cyklisticka doprava je len ciastocne riesenie, lebo vyrazne zalezi od pocasia. Podla udajov z Vancouveru pocet cyklistov klesa na 50% uz pri malom dazdi

Na to sa treba pozerať opačne. Ak by sme mali vysoký podiel cyklistov, tak pri zlepšení počasia výrazne klesne podiel áut na cestách. Inak povedané, v zlom počasí by bola situácia ako dnes, ale v dobrom výrazne lepšia :D
Mimochodom, aj auto je sezónny dopravný prostriedok. Napr. ja (ale aj iní ľudia) auto v zime (snehu) nepoužívam. Najmä kvôli autu a extrémnemu soleniu v našich končinách.

Inak súhlasím, že v BA by mala hrať prím najmä verejná doprava, máme ešte stále ako tak dobrú pozícii zo socializmu, aj napriek obrovskému prepadu.
tr3mp
diskutujúci
 
Príspevky: 170
Obrázky: 4
Založený: 08. Feb 2005 18:27

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod rastislav5 » 27. Jan 2015 20:34

tr3mp napísal:Na to sa treba pozerať opačne. Ak by sme mali vysoký podiel cyklistov, tak pri zlepšení počasia výrazne klesne podiel áut na cestách. Inak povedané, v zlom počasí by bola situácia ako dnes, ale v dobrom výrazne lepšia :D
Mimochodom, aj auto je sezónny dopravný prostriedok. Napr. ja (ale aj iní ľudia) auto v zime (snehu) nepoužívam. Najmä kvôli autu a extrémnemu soleniu v našich končinách.

Auto je ale neporovnatelne menej sezonny dopravny prostriedok ako bicykel. Inak by Ti pri zlepseni pocasia podiel aut na cestach stupal a nie vyrazne klesal ako pises.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Pekos » 12. Feb 2015 12:52

Krampus napísal:Predpokladam, ze ked sa bude razit tunel Karpaty, tak sa nepocita s miestom pre kolajovu dopravu. Inak by to bola parada, mat tam aj kolajove prepojenie akehokolvek druhu (tram/train).


S tymto suhlasim, mohol by to byt najvacsi a najkomplexnejsi tunel na SK. Ale ked sa na SK stavaju jednorurove tunely, tak na to mozme zabudnut a tak isto neverim ze tunel Karpaty niekedy vyrazia.
Pekos
diskutujúci
 
Príspevky: 107
Založený: 11. Jún 2014 14:46

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Andrej » 12. Feb 2015 12:59

Ak sa bude niekedy stavat tunel Karpaty, tak urcite nie ako jednorurovy. To by nemalo ekonomicky, technicky ani dopravny zmysel a z bezpecnostnych dovodov by to uz v dnesnej dobe nikto neschvalil. Zeleznicny tunel v tomto koridore nema prakticky ziaden vyznam, ale v osi ZST Vinohrady - Lamac by bol naopak velmi uzitocny, kedze by obsluzil tranzit vsetkych trati v BA.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod plš » 18. Feb 2015 13:47

Verejné obstarávanie na vypracovanie dokumentácie na stavebné povolenie k D4 napreduje naozaj rýchlo - otváranie častí ponúk „Kritériá“ bude už 23.2.2015
https://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/286109
podľa Ilmaris http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... ount=10392
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod peterle » 19. Feb 2015 14:44

Konzorcium snov, Váhostav a Číňania. Stelesnená serióznosť :D

viewtopic.php?f=35&t=20176
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod aquila » 19. Feb 2015 15:49

im sa urcite zalubil cinsky postup v polsku, kde neplatili subky a slovensky postup na slovensku, kde to stat vahostavu krasne zlegalizoval. cize cisty dream team
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod ANDi » 19. Feb 2015 15:58

Najvacsia sranda by bola, keby potom cinania nevyplatili hovnostav :mrgreen:
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod ecce » 19. Feb 2015 17:19

viewtopic.php?f=35&t=20175

Ako na brífingu vo štvrtok povedal líder hnutia Igor Matovič, najprv by mala byť postavená R7 z Bratislavy smerom na Dunajskú Stredu, lebo podľa štúdie uskutočniteľnosti prináša väčšinu sociálno-ekonomických výhod. Obchvat Bratislavy na D4, nielen jeho časť, by sa mal podľa neho stavať až vtedy, keď bude známy termín výstavby tunela popod Malé Karpaty.

„Dovtedy to nemá žiadny zmysel, žiadny prínos, ožobráči to ľudí o peniaze a doprave to reálne nepomôže,“ uviedol Matovič. Keby sa postavila južná časť obchvatu hlavného mesta bez tunela pod Karpatmi, ako to plánuje ministerstvo dopravy v rámci PPP, podľa odborníkov sa presunie asi 10 % tranzitnej dopravy. „Kvôli 10 % dopravy ideme spáchať PPP, čiže pekelne predražený projekt za 4,5 mld. eur,“ vyhlásil Matovič.


Mam pochopenie pre rozdelenie obchvatu na dve casti a vystavbou R7 pred D4.

Ale aky ma tunel Karpaty suvis s juznou castou D4, tak to fakt netusim. Ked nieco, tak po otvoreni tunela Karpaty sa doprava na juznej D4 znizi, nie zvysi, cize ekonomicky prinos juznej D4 bude mensi.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod bgoldberg » 01. Apr 2015 17:19

Na tejto stránke sú dve 3D vizualizácie, jedna na D4 a jedna na R7 http://www.obchvatbratislavy.sk/sk/dokumenty
bgoldberg
návštevník
 
Príspevky: 41
Obrázky: 114
Založený: 12. Nov 2013 23:19

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Pekos » 01. Apr 2015 21:42

Je to pekne, ale bude to pluvanec do ksichtu ak to postavia skor, ako prepojenie do KE.
Pekos
diskutujúci
 
Príspevky: 107
Založený: 11. Jún 2014 14:46

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod okorec » 09. Apr 2015 18:31

Pluvanec do ksichtu komu? Lebo D4 (Okrem tunela) ma zmysel určite pre viac ľudí ako roky médiami a politikmi omieľané spojenie BA-KE.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod mareks96 » 09. Apr 2015 19:28

Myslim si ze aj tunel Karpaty by vyuzivalo viacej ludi ako niektore casti D1.
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 500
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod pristy27 » 10. Apr 2015 09:11

Tunel Karpaty ma urcite zmysel tak ako aj samotna D4 + R7 ;)
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 610
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod juancarlos » 22. Jún 2015 09:12

Takže dnes by mali byť známi výhercovia. :-D
http://byznys.ihned.cz/c1-64194770-hoch ... iard-korun
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 733
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod juancarlos » 22. Jún 2015 09:15

Trocha ma sklamalo, že Skanska (zatiaľ neoficiálne) do tohto projektu nešla.
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 733
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod mel » 22. Jún 2015 11:52

Vinci/Eurovia /Bouygues, Cintra, Hochtief, Strabag/Porr
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod juancarlos » 22. Jún 2015 12:13

Takže nakoniec žiadna Čína?

viewtopic.php?f=35&t=20622&p=170051#p170051
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 733
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod juancarlos » 22. Jún 2015 12:20

Cintra to sú španieli? Veľa som o nich toho nenašiel.
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 733
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod plš » 22. Jún 2015 18:42

Juancarlos, Trenďáci v rýchlosti ponúkajú aspoň toto: viewtopic.php?f=35&t=20626
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.

cron