Stránka 34 z 39

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2015 20:59
od Krampus
urcite vybrali konzorcia, ktore sa zarucili, ze budu mat ako subdodavatelov VHS a DPS...

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 25. Júl 2015 22:11
od Vlados

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2015 08:14
od devil
takyto fundovany clanok som uz davno necital.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Aug 2015 09:38
od Krampus
"Diaľnica D4, ktorá by mala odbremeniť predovšetkým premávku na cestách medzi Bratislavou a jej južnými satelitmi, bude pokračovaním diaľnice D3 z Rakúska. Viesť má severne od Jaroviec ponad Dunaj k Slovnaftu."

viewtopic.php?f=35&t=20754

no comment :D

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Aug 2015 12:40
od 3pa3ck3
Autor článku je asi architekt, keď nakreslil pre rakúsku vládu novú diaľnicu. Len kto jej dal také škaredé nerakúske číslo???

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Sep 2015 11:32
od mikeBoss
Vie mi niekto vysvetliť, prečo v prípade D4 neplatí, že križovatky resp. exity musia byť od seba 5km???

Obrázok

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Sep 2015 11:40
od vaclav
1 muk na 5km je co za pravidlo?

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Sep 2015 11:41
od esteen
OT: Zaujímavá situácia bude po dobudovaní tohto obchvatu aj na D1, kde na cca 4,5 km úseku budú 3 MUK (Vajnory, Ivánka-sever a Triblavina).

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Sep 2015 13:33
od pohodak
MUK cierna voda, zalesia, rovinka, rusovce - uplny nezmysel

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Sep 2015 15:05
od zoom
Treba rátať s tým, že tie návrhy sú otazkou možno aj 50 rokov, čiže inak sa pozrieš na intenzitu dnes a inak zajtra. Tiež ked vezmem do úvahy, že toto bude obchvat v pravom slova zmysle, tak mi tie husté MUK nezmyselné neprídu. Veď na to ten obchvat je, aby si sa vyhol mestu v každom prípade.

stanley13 napísal:OT: Zaujímavá situácia bude po dobudovaní tohto obchvatu aj na D1, kde na cca 4,5 km úseku budú 3 MUK (Vajnory, Ivánka-sever a Triblavina).
Zaujímave to ani tak nebude pokiaľ sa vybuduje dostatočný počet pruhov.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2015 08:36
od bonik-r
mikeBoss napísal:Vie mi niekto vysvetliť, prečo v prípade D4 neplatí, že križovatky resp. exity musia byť od seba 5km???

Obrázok


V extraviláne mimo obce platí STN 73 6101. Z tabuľky 19 vyberám:
Vzdialenosť križovatiek na diaľniciach s návrhovou rýchlosťou 140, 120, 100 km/h = 5km, 80 km/h=4km.
Poznámka: Tieto vzájomné vzdialenosti sa môžu znížiť až na 50%, v blízkosti väčších sídelných útvarov alebo rozsiahlych priemyselných aglomerácií a pri rekonštrukcii ciest.

V Intraviláne - v obci platí STN 73 6110. Z Tabuliek 1 a 2 vyberám
Funkčná trieda A1: Rýchlostné cesty (aj diaľnice) v sídlach nad 100 000 obyvateľov
Funkčná tireda A2: Rýchlostné cesty v sídlach nad 50 000 výnimočne 20 000 obyvateľov
Vzdialenosť križovatiek:
A1: odporúčaná 1200m, najmenšia 800m
A2: odporúčaná 800m, najmenšia 600m

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2015 08:49
od pristy27
pohodak napísal:MUK cierna voda, zalesia, rovinka, rusovce - uplny nezmysel


Preco si myslis, ze MUK Rusovce je uplny nezmysel? S tymto vobec nesuhlasim. Ta krizovatka ma urcite svoj zmysel a ja osobne ju budem pravidelne vyuzivat tak ako aj vyse polovica Petrzalky, cele Rusovce a mozno aj cast Jaroviec...
Ked si zoberies tak dalsiu MUK (resp. zjazd) pre Petrzalku mas az MUK Pecna 1 a 2. Inak sa do Petrzalky nedostanes. Podla vsetkeho sa uz z D4 a D2 do Jaroviec inak nedostanes ak sa nemylim a tym padom ani do Petrzalky.
Ok, tvar krizovatky je trosku prehnany, a podla mna je zbytocne taka velka, tam stacil klasicky stvorlistok...

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2015 09:23
od robertko
to s tou polovicou petrzalky co bude vyuzivat MUK rusovce je ako myslené ?
nejak tomu nerozumiem nakoľko to by každý musel pracovať na južnej strane BA a o tom dosť pochybujem.
inak to bude zachádzka v každom prípade ...

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2015 09:26
od pohodak
lebo kilometer predtym je MUK jarovce a spravit k nej normalnu cestu (privadzac) z petrzalky ako predlzenie dolnozemskej je radovo jednoduchsie a lacnejsie ako tam tresknut dalsiu MUK za 50mega eur, rusovce a jarovce su krasne poriesene cez MUK jarovce. a nic v zlom, ale stavat MUK kvoli takymto dvom dedinam mi pride kus odveci

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2015 12:45
od Andrej
imho MUK Rusovce ma vyznam hlavne celu Petrzalku, ktora sa tak stane lahsie dostupnou pre smery z V (buduca R1) a JV (R7). Jej nevybudovanim by takmer cela tato doprava jazdila cez Pristavny most.

Najvacsim nezmyslom je MUK Cierna Voda a tiez tvary jednotlivych MUK, pricom ziadna z nich stale nema definitivny projekt.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2015 13:27
od Dano74
Myslím že v súvislosti s plánovanou križovatkou Čunovo na D2 by boli obe križovatky spolu (Čunovo na D2 a Rusovce na D4) príliš veľký luxus.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2015 13:28
od pohodak
stale nevidim vyhodu samostatnej MUK Rusovce oproti MUK Jarovce + predlzenie dolnozemskej, vzdialenost bude v podstate rovnaka

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2015 13:57
od juraj1
Pohodak, ty si niekedy bol v tejto lokalite?

D4 bude tak či tak mimoúrovňovo križovať I/2, vybudovanie križovatky v tej poloheje absolútne logické. Križovatka má veľký význam pre väčšinu dopravy, ktorá prichádza z juhu po I/2 + Jarovce. Nejde o žiadne drobné, cesta I/2 je slušne vyťažená už dnes a doprava na nej bude len rásť. Ďalej obslúži značnú časť Petržalky vrátane budovaného Južného mesta, kde zatiaľ stojí zlomok z plánovaného počtu domov.

Križovatka Jarovce je z pohľadu týchto dopravných vzťahov úplne mimo. Navheje nelogické hnať dopravu zachádzkou do Jaroviec po lokálnej ceste s nevyhovujúcimi parametrami, keď absolútna väčšina pôjde z I/2 smerom na Vlčie Hrdlo. Plus vybudovanie úplne novej prístupovej komunikácie by bolo určite drahšie oproti využitiu existujúcej cesty I/2.

Iná vec je tvar križovatky, ktorá je podľa mňa zbytočne drahá a s priveľkým záberom pôdy (zámer?), pričom by stačil obyčajný štvorlístok s rozšírením I/2 v mieste križovatky.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2015 15:37
od pohodak
hej chodim tadial pravidelne :) ty si inak aj cital co pisem? samozrejme po aktualnej ceste do jaroviec cez priecestie je to kravina, ale hovoril som o potrebe vybudovat privadzac z dolnozemskej co je uplne krasne riesenie a netreba mat dalsiu MUK na jednom kilometri a stalo by to asi tak desatinu oproti MUK (do tvojho porovnania si nejako zabudol zaratat jej cenu), obsluzi to tak isto rusovce aj juzne mesto aj tu znacnu cast petrzalky

preco je MUK Jarovce uplne mimo? ved je asi kilometer dalej co je pri pripojeni na dialnicu zanedbatelna polozka

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2015 16:38
od juraj1
1. Ak by si riešil napojenie I/2 na D4 cez privádzač v predĺžení Dolnozemskej, tak oproti križovatke v súčasne navrhovanej polohe to máš z juhu cca 1,7 km po Dolnozemskú + nový privádzač najmenej 2,5 km + cca 2,3 km späť po D4 (v prípade, že pokračuješ po D4 smerom na Slovnaft). Dokopy zachádzka 6,5 km.

2. Predĺženie Dolnozemskej by vyžadovalo minimálne nadjazd na železnicu, z kapacitných dôvodov aj prebudovanie križovatky Dolnozemská-Panónska-I/2 na mimoúrovňovú + 2,5 km komplet novej cesty. Plus dobudovanie križovatky Jarovce. Na MUK je najdrahší most ponad cestu, ktorý tam bude tak či tak. Toto ak má byť cenovo výhodnejšie ako vybudovanie 4 ks zjazdových a 4 ks nájazdových rámp dokopy v dĺžke pár sto metrov, prípadne ešte preložku I/2 v dlžke 200-300 m, tak potom sa ďalej nemá zmysel baviť.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2015 16:54
od Vlados
MÚK Jarovce je nezmysel, aj ako ďalšie MÚK. Kto ešte nemá naplánovaný výjazd do svojej garáže nech sa hlási... D4 by nemala supľovať chýbajúce P+R a bratislavské cesty.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2015 17:43
od zoom
Vlados napísal:D4 by nemala supľovať chýbajúce P+R a bratislavské cesty.
Máš pravdu, dialnica by nemala suplovať bratislavské cesty, to obchvat by mal. Teraz dilema, čo D4 vlastne je? :lol:

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2015 17:53
od Peterman
To ma zarazilo, že tu riešite 2 MUK na D4 na pravej strane Dunaja.
Nič v zlom, obe sú potrebné (Akurát že tá s I/2 je riešená zbytočne veľkoryso), pribúda tu veľa nových obyvateľov RD, chystá sa tam ďalšia komerčná výstavba a práve križovatka D4xI/2 umožní dostať sa na obhchvat - na druhú stranu Dunaja, ako aj na dialnicu smerom na Záhorie a do Rakúska (odbremení sa aj prejazd cez Jarovce)

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2015 18:08
od eric987
juraj1 napísal:Iná vec je tvar križovatky, ktorá je podľa mňa zbytočne drahá a s priveľkým záberom pôdy (zámer?), pričom by stačil obyčajný štvorlístok s rozšírením I/2 v mieste križovatky.

Tvar tej krizovatky je zrejme kvoli tomu taky (ja jedine v tom vidim logiku), ze uz nad cestou I/2 zacina most cez Dunaj a prilahle uzemie a teda projektanti chceli eliminovat "rozdvojenia" mosta, aj ked stale tam jedno zostane. Otazka ale je, ci to fakt stoji za to.

Andrej napísal:Najvacsim nezmyslom je MUK Cierna Voda a tiez tvary jednotlivych MUK, pricom ziadna z nich stale nema definitivny projekt.
[/quote]
Kedze este nie je definitivny projekt, pozemky sa budu vykupovat pre taky plosny rozsah v MUK ako boli v DUR ? Ptm by uz stalo zato krizovatku D1xD4 skusit vybudovat na cesky sposob ala obrovitansky kruhac medzi oboma D zo vzajomnym prepojenim. Ovela jednoduchsie a prehladnejsie, teda aspon podla mna. Cesi takto najnovsie riesia prakticky vsetky krizovania 4-prudoviek, napr. R35 takto krizuje I/37, D1 v Ostrave I/11 a pod. Nehovorim, ze je potrebne tahat nejaku extra dlhu estakadu, ked uz D4 ma ist popod D1, tak pustit KO popod D1 a ponad D4; dokopy teda 5 premosteni a nech mi nikto netvrdi, ze pri priemere toho kruhaca cca 250 m by na nom boli nejake extra stupania

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2015 18:15
od Peterman
Ešte k MUK na D4.
Mám pocit, že niektoré križovania a vetvy križovatiek si sčasti navrhuje budúci víťaz súťaže.
Ale nie som si tým istý.
Mnohé MUK sú zbytočne veľké, rozťahané a aj nákladné