Stránka 5 z 29

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2007 11:41
od H16-85
johhan napísal:Milos, obchvat BB sa dostavia tak za 4-5 rokov .. teda v čase keď intenzity v meste budú minimálne o cca 30-50% vyšie
.
a prečo to bude trvať 4 roky ? .. lebo ide o náročnú stvabu v teréne a stavbu časti cesty nad železničným tunelo a čiastočná prestavba železničného tunelu


Preto to bude trvať 4 roky, lebo sa víkendy stavať nebudú. A budú sa cez víkendy pohybovať možno 10-20 ľudí presúvať a pripravovať materiál na výstavbu v týždni.

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2007 03:11
od Milos
Do fotogalérie som pridal vizualizáciu križovatky Kostiviarska na plánovanom severnom obchvate BB. Náhľad na zákrutu cesty I/66 (R=130 m - to bude dost "husté") v smere od ZV na BR :arrow:

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3275

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2007 03:21
od Milos
Milos napísal:Do fotogalérie som pridal vizualizáciu križovatky Kostiviarska na plánovanom severnom obchvate BB. Náhľad na zákrutu cesty I/66 (R=130 m - to bude dost "husté") v smere od ZV na BR :arrow:

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3275



P.S. Ospravedlňte prosím zníženú kvalitu obrazu :) Fotil som tým, čo som mal práve poruke, čiže mobilom

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2007 03:26
od Milos
Milos napísal:Do fotogalérie som pridal vizualizáciu križovatky Kostiviarska na plánovanom severnom obchvate BB. Náhľad na zákrutu cesty I/66 (R=130 m - to bude dost "husté") v smere od ZV na BR :arrow:

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3275


P.S.2: Oprava - R=160 m

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2007 09:15
od aquila
2 milos: vsak to je aj navrhovane cele ako MZ20/60 t.j. v podstate na 60tku ;) realne tam bude v max 80 ;)

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2007 10:25
od Milos
aquila napísal:2 milos: vsak to je aj navrhovane cele ako MZ20/60 t.j. v podstate na 60tku ;) realne tam bude v max 80 ;)


Ono osemdesiatka by tam bola tak ci tak - je to v meste. Ale mne sa zda - uz som to tu niekde pisal - ze podla starsej ortofotomapy s planom obchvatu (ked to este malo byt sucastou R1) tam boli tie iste parametre, dokonca aj tato zakruta a preto to nakoniec nie je R1, lebo to vlastne nemalo potrebne parametre. Krk na to nedam, ale kedysi som videl aj novsiu (ako projekt SSC - je aj tu vo fotogalerii - ortofotomapy) aj povodnu. Ale povodnu ortofotomapu s planom sa mi teraz nepodarilo najst

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2007 10:31
od aquila

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2007 13:53
od Milos



Ďakujem, ani som nevedel, že tá mapa pôvodného projektu je ešte tu, musím nabudúce lepšie hľadať :-) V tých parametroch som sa trochu mýlil, resp. šírkové som ani nemal na mysli, vetvy križovatiek mali byť trochu iné, jedna sa dokonca zrušila (križovatka Kačica), ale tá zákruta vyzerá úplne rovnaká, aj vedenie I/66. Takto to ťažko presne porovnávať a dokazovať, ja som tuším videl mapu toho pôvodného projektu v takom istom prevedení a formáte ako nový projekt SSC, vrátane popisov parametrov.

OdoslaťOdoslané: 25. Mar 2008 19:01
od Peter Olejár
Cez severný obchvat Banskej Bystrice budú motoristi jazdiť v roku 2011 :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9679

OdoslaťOdoslané: 11. Máj 2008 13:22
od fh
Severný obchvat Banskej Bystrice začnú stavať neskôr :arrow:


http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=70874#70874

PPP je v tomto prípade brzdou, divím sa, že si to Saktor nedoladil s Vážnym.

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2008 09:34
od wizard112
R1 + Severný obchvat BB je v 2. balíku PPP projektov. Len aby sme nerobili ešte väčší guláš. :wink:

OdoslaťOdoslané: 21. Máj 2008 14:43
od mirkobb
V dnešnej tlači článok o vykupovaní pozemkov pod stavbu R1 Severný obchvat Banskej Bystrice.

Malé OT: Mám otázočku na admina, popr. moderátorov, či by nebolo vhodné založiť vlákno s názvom "R1 Severný obchvat Banskej Bystrice" a začať to vkladať tam? :idea: :?:

OdoslaťOdoslané: 21. Máj 2008 14:54
od aquila
ono to neni R1, ale "len" prelozka cesty I/66, a aj to malo kedysi svoje vlastne vlakno, ale bolo to zlucene s touto temou.

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2008 17:19
od wizard112
Možno sa to už v iných diskusiách objavilo, ale tu ešte nie, tak to pridám. R1 má z BB pokračovať popod Hiadeľské sedlo do RK.

Viac tu:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10247

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10258

Aj keď oba sú o tom istom. :lol: Len som zvedavý, ako to reálne dopadne.

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2008 22:11
od johhan
wizard112 napísal:Možno sa to už v iných diskusiách objavilo, ale tu ešte nie, tak to pridám. R1 má z BB pokračovať popod Hiadeľské sedlo do RK.

Viac tu:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10247

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10258

Aj keď oba sú o tom istom. :lol: Len som zvedavý, ako to reálne dopadne.


Ono to je vcelku zábavné ako sa ide urobiť z cesty I triedy RC :-) ale budiž ... ide len o to aby mohli stavať na nevysporiadaných pozemkoch
.
ale lepšia komedia je v tom že R1 chcú pretrasovať smerom na KE :-)
.
pekný guľáš v tom je, celá koncepcia trás a tokov dopravy sa podriadila politickým požiadavkam toho ktorého poslanca koalície - takže všade budú RC každých 10 km od seba :-)

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2008 06:33
od wizard112
johhan napísal:
wizard112 napísal:Možno sa to už v iných diskusiách objavilo, ale tu ešte nie, tak to pridám. R1 má z BB pokračovať popod Hiadeľské sedlo do RK.

Viac tu:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10247

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10258

Aj keď oba sú o tom istom. :lol: Len som zvedavý, ako to reálne dopadne.


Ono to je vcelku zábavné ako sa ide urobiť z cesty I triedy RC :-) ale budiž ... ide len o to aby mohli stavať na nevysporiadaných pozemkoch
.
ale lepšia komedia je v tom že R1 chcú pretrasovať smerom na KE :-)
.
pekný guľáš v tom je, celá koncepcia trás a tokov dopravy sa podriadila politickým požiadavkam toho ktorého poslanca koalície - takže všade budú RC každých 10 km od seba :-)


No počkať. Medzi BB a RK tak podľa teba nebude mať cesta parametre rýchlostnej? Teda použije sa súčasný projekt, len to nebude niesť označanie cesta I. triedy, ale R1?

S tým pretrasovaním R1 na KE kadiaľ? Ja som sa napr. dopočul, že sa uvažovalo potiahnúť R1 cez Horehronie na Poprad. S tým potiahnutím na KE si ma prekvapil, môžeš uviesť, kadiaľ by to malo ísť?

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2008 07:31
od johhan
wizard112 napísal: No počkať. Medzi BB a RK tak podľa teba nebude mať cesta parametre rýchlostnej? Teda použije sa súčasný projekt, len to nebude niesť označanie cesta I. triedy, ale R1?

S tým pretrasovaním R1 na KE kadiaľ? Ja som sa napr. dopočul, že sa uvažovalo potiahnúť R1 cez Horehronie na Poprad. S tým potiahnutím na KE si ma prekvapil, môžeš uviesť, kadiaľ by to malo ísť?


No to nebude - ten kúsok čo je naprojektovaný medzi Sl. Lupčou a koritnicou má parametre C11,5/70 teda žiadna R ani D a potrebujú to tam dostať preto lebo je voči tomu dosť veľký odpor - proste ide sa nie dohodou ale princípom valca
.
.
Proste R1 nebude končiť v BB ale v KE - R2 v úseku ZV KE sa premenuje na R1

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2008 09:31
od aquila
bodaj by si s tou R1 mal pravdu ...

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2008 09:55
od Andrej
Hm, ja by som radsej prijal R1 tak ako je + predlzenie do RK cez Hiadelske sedlo (kludne aj v tych parametroch, co sa planuje) a na KE nech ide D5 v trase R7 BA-LC + R2 LC-KE. :)

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2008 11:55
od wizard112
johhan napísal:
wizard112 napísal: No počkať. Medzi BB a RK tak podľa teba nebude mať cesta parametre rýchlostnej? Teda použije sa súčasný projekt, len to nebude niesť označanie cesta I. triedy, ale R1?

S tým pretrasovaním R1 na KE kadiaľ? Ja som sa napr. dopočul, že sa uvažovalo potiahnúť R1 cez Horehronie na Poprad. S tým potiahnutím na KE si ma prekvapil, môžeš uviesť, kadiaľ by to malo ísť?


No to nebude - ten kúsok čo je naprojektovaný medzi Sl. Lupčou a koritnicou má parametre C11,5/70 teda žiadna R ani D a potrebujú to tam dostať preto lebo je voči tomu dosť veľký odpor - proste ide sa nie dohodou ale princípom valca
.
.
Proste R1 nebude končiť v BB ale v KE - R2 v úseku ZV KE sa premenuje na R1


Na názvoch ciest mi až tak nezáleží, ale tie paremetre C11,5/70... Ak to má byť konštruované len na 70 km/h. To sa mi zdá málo. :roll:

Takže paremetre budú C11,5/70, ale bude to označené R1. Výhľad, že raz by to bolo aspoň C22,5 sú teda nulové.

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2008 12:36
od johhan
wizard112 napísal: Na názvoch ciest mi až tak nezáleží, ale tie paremetre C11,5/70... Ak to má byť konštruované len na 70 km/h. To sa mi zdá málo. :roll:

Takže paremetre budú C11,5/70, ale bude to označené R1. Výhľad, že raz by to bolo aspoň C22,5 sú teda nulové.


Podľa charakteru premávky sa cestné komunikácie delia na :

cesty s neobmedzeným prístupom (C)
cesty s obmedzeným prístupom:
- diaľnice (D)
- rýchlostné cesty (R)

Rámcová kategorizácia cestných komunikácií je :

Cesty I. triedy C 22,5 / 100, 80 a 70; C 11,5 / 80, 70 a 60; C 9,5a)/ 80, 70 a 60;
Cesty II. triedy C 22,5 / 100, 80 a 70; C 11,5 / 80, 70 a 60; C 9,5 / 80, 70 a 60; výnimočne C 7,5a) / 70 , 60 a 50;
Cesty III. triedy a) C 11,5 / 80, 70 a 60; C 9,5 / 80, 70 a 60; C 7,5 / 70, 60 a 50; C 6,5 / 60, 50;

.
.

Takže C R a D sú typy ciest - podla toho je stúpanie križovatky parametre - to číslo je šírka komunikácie a za lomítkom je návrhová rýchlosť - obyčajne je to tak že MPR je o cca 20 vyššia ako návrhová + nejaké tie bodové obmedzenia ( ostré zákruty so znížením na 60 napr - čo nie je dovolené na R a D napr.)

Tá preložka je naprojektovaná ako C 22,5/70 ale stavaná bude zatial na polprofil C11,5 a tunely neviem či náhodou nebudú iba na 70 km/h

Celý profil by stál cca 25-30 mld SKK podľa nových odhadov cien - ak si dobre pamatám - a postavenie BB - RK v parametri R22,5/100 by stálo cca 2 mld EUR

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2008 13:23
od wizard112
johhan napísal:Tá preložka je naprojektovaná ako C 22,5/70 ale stavaná bude zatial na polprofil C11,5 a tunely neviem či náhodou nebudú iba na 70 km/h

Celý profil by stál cca 25-30 mld SKK podľa nových odhadov cien - ak si dobre pamatám - a postavenie BB - RK v parametri R22,5/100 by stálo cca 2 mld EUR


Tak už len dúfať, že sa začne stavať ten polprofil, neskôr sa to hádam dotiahne úplne. V podstate mi ide o to, aby tam boli 4 jazdné pruhy, a či to bude R22,5/100 alebo C22,5/70, to mi je v podstate jedno, aj keď R by bola lepšia, čo si budeme hovoriť. Ale keď bude tá MPR o cca 20 km/h vyššia ako navrhovaná, teda 90 km/h, tak to zase také zlé nebude. :wink: Základ sú 4 jazdné pruhy.

Ešte ma zaujíma, oficiálne bude táto cesta značená ako I/59 alebo R1? Viem, je to detail, ale zaujíma ma to.

Ešte mám otázku na trasu R3. Padla už definitíva nad jej trasou? :?:

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2008 20:21
od rastislav5
Andrej napísal:Hm, ja by som radsej prijal R1 tak ako je + predlzenie do RK cez Hiadelske sedlo (kludne aj v tych parametroch, co sa planuje) a na KE nech ide D5 v trase R7 BA-LC + R2 LC-KE. :)


Podla mna je R1 Bystrica - Ruzomberok alebo prelozka cesty cez Hiadelske sedlo velmi zbytocnym mrhanim penazi.

Sucasna komunikacia s pridavnymi pruhmi pre turistov staci a ostatni nemaju co v narodnom parku hladat. R3 by mala viest z Bystrice na Turiec spolu so spojkou na Prievidzu (R2). Bystrici by to vyrazne skratilo a zlepsilo cestovanie do najvacsich susednych miest, cim by sa zlepsila hospodarska spolupraca s nimi a rozvoj celeho regionu. Priame spojenie s Ruzomberkom urcite nebude mat taky ekonomicky prinos.

A R1 by sa mala trasovat smerom na Brezno (Fico slubil vo februari Breznu 4 prudovku do Bystrice) a neskor dalej az na Poprad.

Mne to pripada tak, ze Saktor si nechce priznat, ze pred volbami taral o R3 cez narodny park a teraz to pretlaca hlava nehlava. Ze pritom vidi len seba ho netrapi. Ze tie prachy by ovela viac potrebovali Horehronci ho tiez netrapi. Dufam ze mu to rozumne rozmyslajuci stredoslovaci nezozeru aj ked to vyzera na prvy pohlad atraktivne pre Bystricu, ale v skutocnosti je to len betonovanie Bystrice v sucasnej okrajovej pozicii.
Alebo Saktorovi krivdim a toto berie len ako politicky prostriedok ako presadit R3 cez Bystricu miesto nezmyselneho variantu cez Kremnicu, ale velmi tomu neverim.

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2008 20:36
od wizard112
rastislav5 napísal:Podla mna je R1 Bystrica - Ruzomberok alebo prelozka cesty cez Hiadelske sedlo velmi zbytocnym mrhanim penazi.

Sucasna komunikacia s pridavnymi pruhmi pre turistov staci a ostatni nemaju co v narodnom parku hladat. R3 by mala viest z Bystrice na Turiec spolu so spojkou na Prievidzu (R2). Bystrici by to vyrazne skratilo a zlepsilo cestovanie do najvacsich susednych miest, cim by sa zlepsila hospodarska spolupraca s nimi a rozvoj celeho regionu. Priame spojenie s Ruzomberkom urcite nebude mat taky ekonomicky prinos.

A R1 by sa mala trasovat smerom na Brezno (Fico slubil vo februari Breznu 4 prudovku do Bystrice) a neskor dalej az na Poprad.

Mne to pripada tak, ze Saktor si nechce priznat, ze pred volbami taral o R3 cez narodny park a teraz to pretlaca hlava nehlava. Ze pritom vidi len seba ho netrapi. Ze tie prachy by ovela viac potrebovali Horehronci ho tiez netrapi. Dufam ze mu to rozumne rozmyslajuci stredoslovaci nezozeru aj ked to vyzera na prvy pohlad atraktivne pre Bystricu, ale v skutocnosti je to len betonovanie Bystrice v sucasnej okrajovej pozicii.
Alebo Saktorovi krivdim a toto berie len ako politicky prostriedok ako presadit R3 cez Bystricu miesto nezmyselneho variantu cez Kremnicu, ale velmi tomu neverim.


Variant R3, ktorý by viedol z BB na Turiec + napojenie na R2 by skutočne bolo prínosom. Tá štvoprúdovka na BR by Horehroniu pomohla, ale pochybujem, že sa to tak skoro zrealizuje, lebo reči sa hovoria a chlieb sa je. Fico sľubuje v každom regióne, ale... :roll: Však aj teraz R8, ktorá ide cez jeho rodné Topoľčany.

No a že Saktora netrápi Horehronie? Politik na komunálnej úrovni by mal v prvom rade pretláčať záujmy svojho mesta (obce) a až potom regiónu. Na toto máme VÚC alebo štát.

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2008 08:23
od Thomas
Moje oblíbená otázka zní: Když povede R3 přes Turiec, kudy pojede tranzit BP - Krakow ? :-) Ale už se to tu omílalo mockrát.