R1 Všeobecne

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Adamko » 19. Jan 2007 13:26

A este by ma mimochodom zaujimalo, ako chce NDS zakamuflovat tie chybajuce km na trase Nitra,zapad - Tekovske Nemce? Sucet uvedenych dlzok tych troch usekov je o niekolko km kratsi ako je skutocnost. Chybaju tam priblizne 3 km od Nitra, zapad po sucasny koniec existujuceho 5 pruhoveho useku.
Adamko
návštevník
 
Príspevky: 40
Založený: 02. Jan 2007 12:56

Odoslaťod Adamko » 19. Jan 2007 13:39

devil napísal:2,3 km nie je kratka prelozka elektrifikovanej zeleznice a vyse 0,5 prelozky Hrona tiez nie je selanka.

Je teda realne pre zvlneny teren (budu tam dlhsie mosty a zarezy) Selenec - Beladice podla NDS dlhy 15,1 km, ze by to v roku 2005 mohol niekto stavat za 2 658 197 000 Sk bez DPH, teda za 176 mil.Sk/km bez DPH v plnom profile?


to nie, ale tvoj udaj cez 500 mil/km s dph je tiez trochu silne. nemame to s cim na R1 porovnat, bohuzial. pri fige je polprofil 166 mil/km (aj s MUK a velkym mostom).


Pre 15,1 km mi to vychadza 400 mil/km bez DPH a 480 mil/km s DPH. Takze nie cez 500 mil/km.

Mozno su to dva extremy, ale 176mil/km pre plny profil je uplna blbost. Mozno by to mohlo byt 350 mil./km bez DPH. Ten usek ma daleko od roviny, kde treba iba "natiahnut asfalt".

Pri Fige je cesta ako plnohodnotna R11,5/100 len v dlzke 2,7 km, zvysok 0,6 km je len docasna prepojka s cestou I/50 v kategorii C9,5. Takze cena za 1 km RC je tam vyssia.
Adamko
návštevník
 
Príspevky: 40
Založený: 02. Jan 2007 12:56

Odoslaťod devil » 19. Jan 2007 16:30

A este by ma mimochodom zaujimalo, ako chce NDS zakamuflovat tie chybajuce km na trase Nitra,zapad - Tekovske Nemce? Sucet uvedenych dlzok tych troch usekov je o niekolko km kratsi ako je skutocnost. Chybaju tam priblizne 3 km od Nitra, zapad po sucasny koniec existujuceho 5 pruhoveho useku.


R1 pokial viem sucasnu trasu skrati.

Pre 15,1 km mi to vychadza 400 mil/km bez DPH a 480 mil/km s DPH. Takze nie cez 500 mil/km.


MDPT udava 13,5 km, NDS 15,1 km. a dokonca su 3 rozne udaje o cenach. :twisted:

v globale usek ZC-SP nevyzera byt o nic narocnejsi ako Rudno-ZC (skor naopak), nemyslim si ze bude stat viac ako 300 mil/km. usek Tekovske Nemce - Beladice detto, tam sa vo velkej casti pojde v trase starej cesty.

Selenec-Beladice a NR obchvat budu narocnejsie. V takomto terene sa pri RC vyuzivaju 3. pruhy aby nemuseli byt take vyrazne zarezy. dajme tomu 400 mil/km.

Pri Fige je cesta ako plnohodnotna R11,5/100 len v dlzke 2,7 km, zvysok 0,6 km je len docasna prepojka s cestou I/50 v kategorii C9,5. Takze cena za 1 km RC je tam vyssia.


myslis ze tych 0,6 km o 2 metre uzsej cesty je taka uspora ze to az tak vplyva na cenu ?

dalej treba spomenut ze pri fige bol odhad 876 mil. Sk bez dph a konecna cena 550 mil aj s dph. ak by pokles cien bol (hoci ovela miernejsi) cely zvysok R1 -okolo 60 km- sa zmesti do 20 mld.Sk. to je cena cca 15 km LL-Dubna Skala.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 19. Jan 2007 16:59

Je treba povedať, že cena sa v r. 2006 zvýšila oproti cenám z r. 2005 o viac ako 15% a to sa spravil "výmenný obchod" - zrušenie obchvatu BB uprednostnenie južného obchvatu NR pred severným. A tých 15% je naozaj priveľa - hovorím o cenách, ktoré nenájdete ani v NDS, ani v MDPT, ale ktoré sú platné ako "cenník". A kto to chce spochybňovať, nech sa ma na nič nepýta, komentovať zdroj nebudem.

Ďalej, trasa R1 predsa skracuje oficiálnu trasu na mape. :idea:

Na trase RC R1 sa ľahšie robia zemné práce ako na napr. na D1, väčšie náklady spôsobuje len speňovanie korýt riek a sú tu v min. rozsahu vyvolané investície.

Adamko, podceňuješ silu trhu a konkurenčných tlakov.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

MZP - to sand ani pravda nie je!

Odoslaťod random » 31. Jan 2007 11:09

Vie mi niekto vysvetlit preco su na stranke MZP zaheslovane verejne dokumenty? ... co skrivaju pred nami?

uz davnejsie som nadobudol presvecenie ze MZP (spolu so vsetkymi zelenymi a milovnikmi prirody) je jedna neprehladna skorumpovana a statom podporovana takmer fanaticka teroristicka organizacia! ... toto je otras!
keby sa toto ministrestvo zrusilo a jej zamestnanci boli kamenovany na okraji mesta bol by som prvy ktory by hodil kamenom ...

odkaz na dokumenty:

Dokumentácie z procesu posudzovania vplyvov na ŽP podľa zákona č. 24/2006 Z.z.

http://www.enviro.gov.sk/servlets/page/ ... &o_id=4939
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod cernobb » 31. Jan 2007 14:30

vie mi niekto vysvetlit ako je mozne, ze nejaka fundamentalisticka skupina typu Svatokrizsky obciansky spolok moze zastavit vystavbu tak dolezitej cesty pre cely region ako je R1? Potom sa stazuju a pindaju ze nemaju pracu a region stagnuje. no bodajby nie.

http://www.webnoviny.sk/article.php?aid=51886
cernobb
návštevník
 
Príspevky: 29
Obrázky: 3
Založený: 30. Jan 2007 19:20
Bydlisko: Banska Bystrica

Odoslaťod random » 31. Jan 2007 15:51

cernobb: ja ti to poviem tak... vseobecne SOS a spol patria medzi rovnake teroristicke organizacie ako MZP a spol takze tak...

... oni su vsevediaci a vsemohuci tak sa aj tak spravaju ... zakon ... ZAKON im to dovoluje sa takto spravat .. on z nich robi bozstvo! ...

.. na jednej strane su prava obcanov a na druhej potreby statu ... na jednej strane je ochrana prirody a nadruhej strane jej devastacia ...

.. kto tu vlasne co chrani alebo koho zaujim haji? ... kazdy hrabe len pre seba ...
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod aquila » 31. Jan 2007 16:15

ono SOS je skor o tom, ze niekto im dal peknu podporu, podla toho kde ma kto pozemky..

je na smiech, ze chcu prelozit R1 doslova par metrov od domov ludi v ladmierskej vieske ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod random » 31. Jan 2007 16:32

ja som mal privadzac R4 takper pod oknami (cca 150m) .... ale su miesta kde tento prechadza doslova mezi rodinnymi domami .. iba na sirku miestnej komunikacie ... no neviem ze ci sa niekto stazoval alebo ee ale myslim ze je to 1000x lepsie riesenie ako ked tam bola povodna komunikacia z jednoducheho dovodu ..protihlukove steny velmi dobre chrania priestor mimo privadzaca ze je iba tazko rozpoznatelne co je za nou ..
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod cernobb » 31. Jan 2007 18:00

A neda sa nejak spravit tak, ze proste je to vo verejnom zaujme a bodka. Viem, ze to znie tak diktatorsky ale vsak nieco podobne predsa maju aj v povazskej a nemam vedomost otom zeby robili D1 obchadzkou poza vah ako to navrhovalo obcianske zdruzenie. Podla mna by taketo nieco mali spravit aj v ziary. Nech to uz konecne dokoncia. Mam sice len 20 a stale optimisticky verim, ze raz ta rka bude stat. Dufam, ze sa toho dozijem.
cernobb
návštevník
 
Príspevky: 29
Obrázky: 3
Založený: 30. Jan 2007 19:20
Bydlisko: Banska Bystrica

Odoslaťod mirkobb » 01. Feb 2007 12:40

Uryvok zo spominaneho clanku:
…. S názorom, že zhruba dvojkilometrový úsek popri Žiari nad Hronom sa inak ako medzi mestom a riekou Hron trasovať nedá, zásadne nesúhlasí predsedníčka SOS Mária Simanová. "V doline sú štyri koridory. Okrem navrhovanej trasy je možná aj poza Ladomerskú Viesku alebo rozšírenie terajšej cesty alebo severný obchvat," uviedla Simanová. Zdôraznila, že podľa nezávislej urbanistickej štúdie, ktorú si dalo vypracovať ministerstvo životného prostredia, je najvýhodnejší severný obchvat Žiaru, a to aj so zreteľom na plánované napojenie R2 na Prievidzu….

Tak teda,uz som všelijaké absurdnosti zazil(pocul,cital),ale tato „nemá chybu“..!? Tak sa mi zda,ze ta zenska bude nejaka „Vasilisa premudra“,ked ma také „zmysluplne“ navrhy,však severnym obchvatom vzhladom na narocnost obchadzky Ziaru co sa tyka vzdialenosti a clenitosti terenu by sa to cele predrazilo o niekolko miliard korun,ale to akosi tymto „ekoteroristom“ zjavne nevadi!! Však nech to zacvaka zo svojho,kde je taka „mudra“..
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod aquila » 01. Feb 2007 13:04

hlavne pri severnom obchvate by ludia nejazdili po R1, ale po starej ceste ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Honda » 01. Feb 2007 13:30

aquila napísal:hlavne pri severnom obchvate by ludia nejazdili po R1, ale po starej ceste ...


Možno lokálne ale z globálneho hladiska ten čo by išiel po celej R1 tak by kvoli jednému predĺženiu neschádzal z lepšej cesty. Tým ale nesúhlasím s tými problémami okolo trasy .. ale čo už no. Keby vláda chcela tak už Dzurinda s tým mohol niečo spravit.
Canada forever ...
Honda
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Obrázky: 57
Založený: 23. Jan 2007 18:52

Odoslaťod cernobb » 01. Feb 2007 16:35

mirkobb napísal:Uryvok zo spominaneho clanku:
…. S názorom, že zhruba dvojkilometrový úsek popri Žiari nad Hronom sa inak ako medzi mestom a riekou Hron trasovať nedá, zásadne nesúhlasí predsedníčka SOS Mária Simanová. "V doline sú štyri koridory. Okrem navrhovanej trasy je možná aj poza Ladomerskú Viesku alebo rozšírenie terajšej cesty alebo severný obchvat," uviedla Simanová. Zdôraznila, že podľa nezávislej urbanistickej štúdie, ktorú si dalo vypracovať ministerstvo životného prostredia, je najvýhodnejší severný obchvat Žiaru, a to aj so zreteľom na plánované napojenie R2 na Prievidzu….

Tak teda,uz som všelijaké absurdnosti zazil(pocul,cital),ale tato „nemá chybu“..!? Tak sa mi zda,ze ta zenska bude nejaka „Vasilisa premudra“,ked ma také „zmysluplne“ navrhy,však severnym obchvatom vzhladom na narocnost obchadzky Ziaru co sa tyka vzdialenosti a clenitosti terenu by sa to cele predrazilo o niekolko miliard korun,ale to akosi tymto „ekoteroristom“ zjavne nevadi!! Však nech to zacvaka zo svojho,kde je taka „mudra“..


chodievam cez ziar smerom na trencin taktiez chodieval som do skoly do BA no nejak si neviem imignut kadiel by to malo ist poza ladomersku viesku. vsak ladomerska vieska je v kopci(pokial neratame Slovalco). to by malo ist poza ten kopec?
a co sa tyka tej hlasky ze sa da rozsirit aj terajsia cesta. no da ale kadial budu chodit potom ty co nechcu platit za Dznamky?
cernobb
návštevník
 
Príspevky: 29
Obrázky: 3
Založený: 30. Jan 2007 19:20
Bydlisko: Banska Bystrica

Odoslaťod mirkobb » 02. Feb 2007 10:27

Honda: Možno lokálne ale z globálneho hladiska ten čo by išiel po celej R1 tak by kvoli jednému predĺženiu neschádzal z lepšej cesty. Tým ale nesúhlasím s tými problémami okolo trasy .. ale čo už no. Keby vláda chcela tak už Dzurinda s tým mohol niečo spravit.


No tak toto je taka ista demagogia aku pouzivaju ti ekoteroristi! Takých tranzitnych automobilistov, co nepoznaju tie pomery na tej trase by bolo asi kolko? Mozno nejaki turisti (zbludili Holanďania apod.),co tade v zivote nesli by mozno volili neschadzat z tej rychlostnej cesty, ale každeho co pozna ako tak Slovensko, by ani nenapadlo zachadzat si zhruba dalsie 4 km a to este stupanim do kopca s vyskovym prevysenim asi 60 m(jedno z ktorej strany)! A tak mi v tomto kontexte uvahy o „pohodlnej ceste“ pripadaju irelevantne a absurdne! Cesta ma byt pokial možno spojnicou dvoch bodov najkratsou, najednoduchsou a aj najekonomickejsou trasou,nie? A este k tej ekologii. Ekologicku vyhodnost severneho obchvatu ZH mohol podla tej jej „nezavislej studie“(inak tu by som rad chcel vidiet!) zostavit iba debil! Však by priviedla auta do tych casti(popri obytnych zonach okolo celeho ZH!), kde este predtym ani neboli, nehovoriac o viac nez 2 krat vacsom vypustenom mnozstve vyfukovych splodin, odkanalizovania dlsieho useku, atd! No proste,“uzas“!!?!
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod Honda » 02. Feb 2007 10:30

mirkobb napísal:Honda: Možno lokálne ale z globálneho hladiska ten čo by išiel po celej R1 tak by kvoli jednému predĺženiu neschádzal z lepšej cesty. Tým ale nesúhlasím s tými problémami okolo trasy .. ale čo už no. Keby vláda chcela tak už Dzurinda s tým mohol niečo spravit.


No tak toto je taka ista demagogia aku pouzivaju ti ekoteroristi! Takých tranzitnych automobilistov, co nepoznaju tie pomery na tej trase by bolo asi kolko? Mozno nejaki turisti (zbludili Holanďania apod.),co tade v zivote nesli by mozno volili neschadzat z tej rychlostnej cesty, ale každeho co pozna ako tak Slovensko, by ani nenapadlo zachadzat si zhruba dalsie 4 km a to este stupanim do kopca s vyskovym prevysenim asi 60 m(jedno z ktorej strany)! A tak mi v tomto kontexte uvahy o „pohodlnej ceste“ pripadaju irelevantne a absurdne! Cesta ma byt pokial možno spojnicou dvoch bodov najkratsou, najednoduchsou a aj najekonomickejsou trasou,nie? A este k tej ekologii. Ekologicku vyhodnost severneho obchvatu ZH mohol podla tej jej „nezavislej studie“(inak tu by som rad chcel vidiet!) zostavit iba debil! Však by priviedla auta do tych casti(popri obytnych zonach okolo celeho ZH!), kde este predtym ani neboli, nehovoriac o viac nez 2 krat vacsom vypustenom mnozstve vyfukovych splodin, odkanalizovania dlsieho useku, atd! No proste,“uzas“!!?!


To nie je demagógia, svet nespadne len kvoli tomu že na úseku dlhom niekolko 10 km bude trasa dlhšia o nejaký km, pretože sa aj tak trasa vyhne preplnenej a zastavanej oblasti. Čo si myslíš že sa svet zblázni alebo čo ?

A že si neviete spraviť poriadok na vašej trase, tak to je len váš problém. Také sú zákony že prepustíme big bossa na pár minút a potom ho zase zatkneme tak nečakaj zázraky na dialniciach .. ja som len realitu napísal a jasne som uviedol že tiež s tým nesúhlasím.
Canada forever ...
Honda
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Obrázky: 57
Založený: 23. Jan 2007 18:52

Odoslaťod Dialniciar » 26. Feb 2007 15:26

Diaľnica alebo rýchlostná cesta nemusí byť nutne najkratšia, no mala by byť rýchlejšia ako vedľajšia trasa. :!:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Prvú etapu rýchlocesty R1 chcú postaviť za 2,4 mld. Sk

Odoslaťod cernobb » 28. Feb 2007 19:44

cernobb
návštevník
 
Príspevky: 29
Obrázky: 3
Založený: 30. Jan 2007 19:20
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: Prvú etapu rýchlocesty R1 chcú postaviť za 2,4 mld. Sk

Odoslaťod Dialniciar » 04. Mar 2007 13:48

cernobb napísal:http://www.webnoviny.sk/article.php?aid=55253

Identicky clanok aj tu:
B;

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6287


Nebyť ekologických združení a záujmových skupín obyvateľstva, celá stavba sa mohla stavať už v minulom roku. Týmito protestami sa stalo to, na čo sa dlho upozorňovalo, ... nebola iná pripravenosť a R1 de facto stála ... a stojí dodnes. V r. 2010 TT-BB nebude existovať.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod tono » 06. Mar 2007 07:33

Kedže verejné obstarávanie bude vyhlásené koncom marca 2007 (dúfajme), kedy sa zacne stavat? Špeciálne som písal mail na NDS, v ktorom som sa pýtal na stavebné povolenia na I. etapu tohto úseku R1 (Žarnovica-Lehôtka pod Brehmi) a odpoveď, citujem "pre I. etapu Zarnovica – Sasovske Podhradie boli vydane vsetky stavebne povolenia, posledne nadobudlo pravoplatnost dna 27.12.2006. Vystavba I. etapy zacne v roku 2007."
tono
návštevník
 
Príspevky: 35
Založený: 08. Nov 2006 16:52
Bydlisko: Trnava

Odoslaťod i15 » 06. Mar 2007 19:18

Ako to vyzera so zmenou znacenia RC medzi Ziarom a BB? Usek ZV-BB treba jednoznacne vypustit z R1, ked uz je jasne, ze tadial ziadna ina RC nepovedie.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Jurislav » 06. Mar 2007 20:05

teoretik napísal:Ako to vyzera so zmenou znacenia RC medzi Ziarom a BB? Usek ZV-BB treba jednoznacne vypustit z R1, ked uz je jasne, ze tadial ziadna ina RC nepovedie.


Prečo by sa mal ZV-BB vypúšťať z R1? Ako by malo byť iné číslovanie (podľa teba)?
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod i15 » 06. Mar 2007 20:11

Jurislav napísal:
teoretik napísal:Ako to vyzera so zmenou znacenia RC medzi Ziarom a BB? Usek ZV-BB treba jednoznacne vypustit z R1, ked uz je jasne, ze tadial ziadna ina RC nepovedie.


Prečo by sa mal ZV-BB vypúšťať z R1? Ako by malo byť iné číslovanie (podľa teba)?


Kvoli chaosu, ktory vznika, ked jednym usekom prechadzaju az tri rychlostne komunikacie. Niekde som sa docital, ze nad zmenami sa uvazuje.
Najlogickejsie sa mi zda riesenie, ked R2 skonci pred Ziarom, R1 bude pokracovat zo Zvolena az po Kosice (bude mat jeden spolocny usek s R3) a ZV-BB bude nova Rx, hoci aj R0, kedze bola prva na Slovensku :)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Jurislav » 06. Mar 2007 20:28

Ked uz D0/R0, tak jedine mestske okruhy (BA,KE). Ale napad je dobry.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod johhan » 06. Mar 2007 22:17

teoretik napísal:ZV-BB bude nova Rx, hoci aj R0, kedze bola prva na Slovensku :)


Prípadne R -1 :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.