R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Ste za spoplatnenie diaľničnou známkou obchvatu Banskej Bystrice po spojazdnení?

Áno
53
67%
Nie
26
33%
 
Celkový počet hlasov : 79

Odoslaťod i15 » 01. Jún 2008 19:26

wizard112 napísal:
aquila napísal:ja by som skor videl vacsi potencial ked tak v koridorizacii juzneho koridora, aj ked to moc ekonomicke zo zaciatku nebude, ale kvoli podpore regionu .. ale to je ten isty problem ako s dialnicou ..

ked si zoberiem, ze sme po tolkych rokoch neni poriadne ani pri novom meste .. tak amen tma


Toto bude kus OT, ale ... Máme rok 2008. Naša diaľničná sieť je úbohá. Keď pozeriem, čo dokázali Chorváti a Slovinci, tak my sme nespravili hádam ani desatinu. A aby tu zase niekto neoponoval, že je tu ťažký terén, zlé klimatické podmienky, Slovinsko má kopu tunelov a viaduktov, klíma je niekde veľmi podobná s našou, však majú Alpy. Tak tá chyba bude niekde inde, ako v týchto výhovorkách. Slovinci už postavili diaľnicu medzi najdôležitejšími mestami, od hraníc Rakúska až po pobrežie a samozrejme aj iné a výstavba je v plnom prúde, tento rok majú otvoriť viac ako 100km diaľníc, pritom už to najdôležitejšie postavili a krajina je to menšia ako my. Chorváti podobne. My? :roll:


u nas sa planuje, slubuje, odvolava voci vysledkom tendra a na internete sa vedu spravodajske hry :roll: :roll: :(
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod wizard112 » 01. Jún 2008 20:14

Ešte sa pristavím k tým rýchlostným cestám v BB-kraji. Ak sa raz predsa dočkáme a zrealizovali by úseky nasledovne: R1 BB - TT, R3 a) Šahy - ZV - ZH - MT - DK - Trstená alebo b) Štúrovo - Beňadik - ZH - MT - DK - Trstená. Len nenastane preťaženie niektorých úsekov? Ak teda bude stáť R1 a povedzme aj R2, časť tranzitu východ západ preberú na seba tieto dve rýchlostné cesty a ak by postavila R3 b) cez Beňadik, nebola by už R1 v úseku Beňadik - ZH preťažená? Ak by sa postavila R3 a) cez Šahy, opäť, nebol by preťažený úsek ZV - ZH, ktorý ani nemá parametre R? Pritom by týmto úsekom prechádzal tranzit východ západ, tranzit Považie východ, taktiež sever juh. Nebude to problém, keď áut je z roka na rok viac? Pritom ak by sa vybudoval tunel Hiadeľským sedlom (nemusí byť R3 ani mať paremetre R, stačí C22,5), potom by nebol problém ani s lievikom medzi ZV a ZH a naviac by táto cesta možno odobrala autá aj D1 na úseku RK - BA. Pretože pre oblasť Liptova, Spiša a Šariša by možno bolo lepšie pri RK ísť z D1 na cestu na BB a pokračovať do BA R1. Lebo zase aj D1 na úseku ZA - BA nebude prázdna, jednak treba brať do úvahy priemysel na Považí a samozrejme tranzit juh sever, pretože po dokončení D3 bude na D1 v úseku BA - ZA ďalší nárast dopravy (netreba hádam hovoriť, že D3 vedie k najväčšiemu priemyselnému centru v Poľsku). Takže cesta popod Hiadeľské sedlo by možno reišila viac, ako sa zdá na prvý pohľad, i keď si uvedomujem, že ide cez národný park.
wizard112
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 13
Založený: 01. Feb 2008 20:02
Bydlisko: Banská Bystrica

Odoslaťod fh » 01. Jún 2008 22:10

devil napísal:lobovanie za ZV-KE bolo ked este na TN VUC ani poriadne nevedeli ze cezen ide R2 tiez.



Devil toto beriem ako vtip, ale od reality to má hodne ďaleko :lol: :lol: :lol: Ťah z TN na Prievidzu TN kraj podporoval od svojho vzniku vždy jasne a docielil aspoň to, že sa o ňom vláda rozhodla zaoberať. To si myslíš, že sú v TN kraji takí hlupáci, že ani nevedeli ako je trasovaná infraštruktúra cez ich územie a v BB kraji to vedeli, lebo tam sú samozrejme géniusi, lebo aj ty si odtiaľ? Nedaj sa vysmiať :lol: :lol: :lol: .
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod wizard112 » 02. Jún 2008 07:15

fh, odpovedz mi na jednu otázku. Bol vôbec ponúkaný BB variant R3 tunelom popod Kremnické vrchy? Si tu písal, ako sme to odmietali, neviem čo, ale bol? Lebo podľa mňa to bol najmenej pravdepodobný variant zo všetkých možných variantov R3.
wizard112
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 13
Založený: 01. Feb 2008 20:02
Bydlisko: Banská Bystrica

Odoslaťod fh » 02. Jún 2008 08:07

wizard112 napísal:fh, odpovedz mi na jednu otázku. Bol vôbec ponúkaný BB variant R3 tunelom popod Kremnické vrchy? Si tu písal, ako sme to odmietali, neviem čo, ale bol? Lebo podľa mňa to bol najmenej pravdepodobný variant zo všetkých možných variantov R3.


Wizard, počítaj toto vlákno :arrow:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php? ... &start=100

plus o Donovaloch, tam nádeš aj odpoveď na tvoju otázku, aj keď je toho dosť a niektoré veci sapakujú. Bonne lecture! :wink:
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod wizard112 » 02. Jún 2008 08:46

fh napísal:Wizard, počítaj toto vlákno :arrow:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php? ... &start=100

plus o Donovaloch, tam nádeš aj odpoveď na tvoju otázku, aj keď je toho dosť a niektoré veci sapakujú. Bonne lecture! :wink:


Tak v rýchlosti som to prečítal. Síce tam bolo viac osočovaní, ako poriadnej diskusie. :mrgreen: Variant popod Kremnické vrchy je veľmi dobré riešenie. Len o tomto variante som ja osobne ani nepočul nikoho hovoriť, napr. v televíznych diskusiách, vždy sa hovorilo, že to pôjde buď ZH - Kremnica - MT, alebo ZV - BB - RK, ten "kompromis" sa nikdy nespomenul, z čoho mi vždy vychádzalo, že je nereálny. Neviem, aký variant R3 je momentálne defintívny (lebo tých definitív bolo niekoľko), ale ak by mi navrhli ten s tunelom na Turiec, som za všetkými desiatimi. Idem to ale ešte čítať, vďaka za link. :wink:

Voči variantom Štúrovo/Šahy - Beňadik - ZH, resp. Šahy - ZV - ZH mám stále výhrady, ktoré sa mi v tej diskusií nakoniec len potvrdili a dokonca pribudli ďalšie. Hlavne preťaženosť úsekov na R1 (v jednom prípade Beňadik - ZH, v druhom ZV - ZH), ktoré naviac niet ani kam rozšíriť, čo by v prípade spojenia BB - ZV nebol problém.
wizard112
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 13
Založený: 01. Feb 2008 20:02
Bydlisko: Banská Bystrica

Odoslaťod devil » 02. Jún 2008 11:00

Devil toto beriem ako vtip


to som tak aj myslel. ale to ze VUC BB tlacil na R2 skor a viac ako VUC TN je jednoducho faktom. to ze ty si to "nezaznamenal" ci ako si to napisal je jedine tvoja nepozornost.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod fh » 02. Jún 2008 11:52

devil napísal:
Devil toto beriem ako vtip


to som tak aj myslel. ale to ze VUC BB tlacil na R2 skor a viac ako VUC TN je jednoducho faktom. to ze ty si to "nezaznamenal" ci ako si to napisal je jedine tvoja nepozornost.


Nezaznamenal som to, tak ako si ty nezaznamenal tieto snahy v TN kraji. a čo bolo skôr, vajce či sliepka? Daj hodnoverný link.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod devil » 02. Jún 2008 12:40

uz sa stalo.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod wizard112 » 04. Jún 2008 07:29

K ceste BB – RK popod Hiadeľské sedlo. Zobral som si aktuálnu a podrobnú mapu daného územia a podľa toho, cez národný park to takmer vôbec nepôjde, tak o čom tu vy stále točíte, že to pôjde cez národný park? Možno pár sto metrov, ale ani to nemusí, takže tento argument nepovažujem za pravdivý.
wizard112
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 13
Založený: 01. Feb 2008 20:02
Bydlisko: Banská Bystrica

Odoslaťod Milos » 04. Jún 2008 09:50

Každopádne by to išlo cez cenné prírodné prostredie a vrcholový tunel by mal dĺžku iba nevyhnutnú na to, aby sa sa mohlo povedať, že ten kúsok, čo by zasahoval do vlastného chráneného územia NP (a rezervácie Kozí chrbát !), sa predsa bude viesť tunelom, tak držte hubu a krok :roll: Ja tu na fóre v témach týkajúcich sa tejto veci vidím skôr problém v podľa mňa mylných domnienkach, že lepší parameter tu nemôže byť, lebo by viac poškodil životné prostredie, ale parameter C, ten už samozrejme byť môže. Toto možno vo všeobecnej rovine platí, ale v tomto prípade je však skôr opak pravdou - lepšie parametre by znamenali väčšiu dĺžku vrcholového tunela, čo by ušetrilo práve tie územia, ktoré by sa výstavbou v parametroch C zničili (napr. cenná vých. časť záveru Moštenickej dol. nad Moštenickou kyslou), ďalej tunel Moštenica, tunel Lučatín namiesto nezmyselných estakád nad Lučatínom a v dolnej časti Hiadeľskej dol. Nehovoriac o tom, že by sa dal vypracovať návrh vedenia trasy v inom priestore (od BB býv. cementárne popri MČ Senica a obci Selce po JV strane, potom JZ od priechodu hĺbeným tunelom alebo zárezom popod sedielko medzi Selcami a Priechodom, potom cca 1 km tunelom popod vrch Kopec do priestoru západne od Podkoníc a odtiaľ cca 8 km tunelom do priestoru ústia dol. Barboriná do Korytnickej dol. Tento variant vedenia trasy by povrchovým vedením takmer vôbec nezasahoval do horského prostredia a ŽP by poškodil neporovnateľne menej ako varianty "popod Hiadeľské sedlo", čiže cez Moštenickú a Hiadeľskú dolinu, či už v parametroch C alebo R. Navyše trasa by od BB získavala výšku potrebnú na vedenie vrcholového tunela postupne a zbytočne by ju nestrácala. V neposlednom rade by bola výrazne kratšia než trasa BB - Slov. Ľupča - Korytnica (ak má byť nová trasa dlhšia než pôvodná - a parametre nie oveľa lepšie, tak si rozmyslím, či predsa len nevyužijem pôvodnú :wink: ). Možno sa 8 km tunel zdá niekomu megalomanský na to, že nie je na najprioritnejšom ťahu, ale ak si aspoň trocha vážime našu krajinu, treba v budúcnosti stavať aj takéto tunely namiesto hyzdenia tých zvyškov prírodnej krajiny, ktoré nám ešte zostali.
Naďalej trvám na tom, že v súčasnosti navrhovaná preložka je blbosť, pretože bude vynikajúco upravená cesta 1/59 cez Donovaly a snáď k tomu R od BB na Martin. Vo vzdialenejšej budúcnosti, ak by cesta cez Donovaly už nevyhovovala dopravným nárokom, by som navrhoval preložku v mnou navrhovanej trase, v tej dobe už určite nie v parametroch C
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod Thomas » 04. Jún 2008 12:03

Co tunel pod Šturcem?
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod devil » 04. Jún 2008 12:29

a nie je to uz zase offtopic :?: :!:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod konstrukt » 04. Jún 2008 12:30

Thomas napísal:Co tunel pod Šturcem?
Joooj :lol: to je v momentálnej dobe nereálne, skorej budú ľudia na Marse, ako tunel pod Šturcom.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod mirkobb » 04. Jún 2008 13:07

Milos napísal:.. tak držte hubu a krok :roll:


Nonono..!! :!: Hamuj láskavo s takýmito vyhláseniami, ja si vyprosím, aby s kýmkoľvek na tomto fóre jednal týmto tónom! Očakávam, že sa za toto ospravedlníš, pretože sa môže stať, že si Ťa vyhľadám a som zvedavý, či mi to zopakuješ aj osobne do očí..? :idea: :wink:

Čo sa týka tej druhej, vecnejšej časti Tvojho príspevku, na to budem reagovať neskôr, ale v tomto vlákne.

Pozn. Otázka k adminovi a moderátorom, prečo sa vlastne uzamklo vlákno R3 stredná časť Donovaly..?
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod fh » 04. Jún 2008 13:15

Milos napísal:Každopádne by to išlo cez cenné prírodné prostredie a vrcholový tunel by mal dĺžku iba nevyhnutnú na to, aby sa sa mohlo povedať, že ten kúsok, čo by zasahoval do vlastného chráneného územia NP (a rezervácie Kozí chrbát !), sa predsa bude viesť tunelom, tak držte hubu a krok :roll: Ja tu na fóre v témach týkajúcich sa tejto veci vidím skôr problém v podľa mňa mylných domnienkach, že lepší parameter tu nemôže byť, lebo by viac poškodil životné prostredie, ale parameter C, ten už samozrejme byť môže. Toto možno vo všeobecnej rovine platí, ale v tomto prípade je však skôr opak pravdou - lepšie parametre by znamenali väčšiu dĺžku vrcholového tunela, čo by ušetrilo práve tie územia, ktoré by sa výstavbou v parametroch C zničili (napr. cenná vých. časť záveru Moštenickej dol. nad Moštenickou kyslou), ďalej tunel Moštenica, tunel Lučatín namiesto nezmyselných estakád nad Lučatínom a v dolnej časti Hiadeľskej dol. Nehovoriac o tom, že by sa dal vypracovať návrh vedenia trasy v inom priestore (od BB býv. cementárne popri MČ Senica a obci Selce po JV strane, potom JZ od priechodu hĺbeným tunelom alebo zárezom popod sedielko medzi Selcami a Priechodom, potom cca 1 km tunelom popod vrch Kopec do priestoru západne od Podkoníc a odtiaľ cca 8 km tunelom do priestoru ústia dol. Barboriná do Korytnickej dol. Tento variant vedenia trasy by povrchovým vedením takmer vôbec nezasahoval do horského prostredia a ŽP by poškodil neporovnateľne menej ako varianty "popod Hiadeľské sedlo", čiže cez Moštenickú a Hiadeľskú dolinu, či už v parametroch C alebo R. Navyše trasa by od BB získavala výšku potrebnú na vedenie vrcholového tunela postupne a zbytočne by ju nestrácala. V neposlednom rade by bola výrazne kratšia než trasa BB - Slov. Ľupča - Korytnica (ak má byť nová trasa dlhšia než pôvodná - a parametre nie oveľa lepšie, tak si rozmyslím, či predsa len nevyužijem pôvodnú :wink: ). Možno sa 8 km tunel zdá niekomu megalomanský na to, že nie je na najprioritnejšom ťahu, ale ak si aspoň trocha vážime našu krajinu, treba v budúcnosti stavať aj takéto tunely namiesto hyzdenia tých zvyškov prírodnej krajiny, ktoré nám ešte zostali.
Naďalej trvám na tom, že v súčasnosti navrhovaná preložka je blbosť, pretože bude vynikajúco upravená cesta 1/59 cez Donovaly a snáď k tomu R od BB na Martin. Vo vzdialenejšej budúcnosti, ak by cesta cez Donovaly už nevyhovovala dopravným nárokom, by som navrhoval preložku v mnou navrhovanej trase, v tej dobe už určite nie v parametroch C


Zaujímavé a rozumné zamyslenie sa :wink: Ale celkovo je tu vlákno o BB, s wizardom je rozumná debata, má svoj lokálpatiotický pohľad, keď sme to porovnávali so záujmami kraja bol odlišný. Možno preto tie disproporcie.

MirkoBB ty si paranoidný na všetko čo sa BB týka, pričom to Miloš písal v inom kontexte a už vôbec nie na teba, to si prečítaj ešte raz, kým sa mu začneš vyhrážať. :roll:
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Milos » 04. Jún 2008 15:08

mirkobb napísal:
Milos napísal:.. tak držte hubu a krok :roll:


Nonono..!! :!: Hamuj láskavo s takýmito vyhláseniami, ja si vyprosím, aby s kýmkoľvek na tomto fóre jednal týmto tónom! Očakávam, že sa za toto ospravedlníš, pretože sa môže stať, že si Ťa vyhľadám a som zvedavý, či mi to zopakuješ aj osobne do očí..? :idea: :wink: [/i]


MirkoBB, to je veliké nedorozumění, ako by svojho času povedal nemenovaný minister financií, v súčasnosti nemenovaný prezident Českej republiky :wink: Možno som to mohol inak naformulovať, aby nevznikli nijaké pochybnosti, ako to myslím - snáď mal byť text v úvodzovkách napr. ....aby mohli kompetentní argumentovať v štýle: ten kúsok, čo by zasahoval do vlastného chráneného územia NP, sa predsa bude viesť tunelom, tak držte hubu a krok"


Ja sa snažím byť slušný človek a myslím si, že nevyzerám na to (teda moje príspevky na tomto fóre na to nevyzerajú), že by toto bol môj štýl vyjadrovania voči spoludiskutujúcim :wink:


Ale chápem, že sa to dalo aj takto negatívne pochopiť, ono čisto písomná komunikácia má svoje úskalia http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2939
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod mirkobb » 05. Jún 2008 12:23

Milos napísal:
mirkobb napísal:
Milos napísal:.. tak držte hubu a krok :roll:


Nonono..!! :!: Hamuj láskavo s takýmito vyhláseniami, ja si vyprosím, aby s kýmkoľvek na tomto fóre jednal týmto tónom! Očakávam, že sa za toto ospravedlníš, pretože sa môže stať, že si Ťa vyhľadám a som zvedavý, či mi to zopakuješ aj osobne do očí..? :idea: :wink: [/i]


MirkoBB, to je veliké nedorozumění, ako by svojho času povedal nemenovaný minister financií, v súčasnosti nemenovaný prezident Českej republiky :wink: Možno som to mohol inak naformulovať, aby nevznikli nijaké pochybnosti, ako to myslím - snáď mal byť text v úvodzovkách napr. ....aby mohli kompetentní argumentovať v štýle: ten kúsok, čo by zasahoval do vlastného chráneného územia NP, sa predsa bude viesť tunelom, tak držte hubu a krok"

Ja sa snažím byť slušný človek a myslím si, že nevyzerám na to (teda moje príspevky na tomto fóre na to nevyzerajú), že by toto bol môj štýl vyjadrovania voči spoludiskutujúcim :wink:

Ale chápem, že sa to dalo aj takto negatívne pochopiť, ono čisto písomná komunikácia má svoje úskalia http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2939


Dobre, teraz je to už pochopené, svoju omluvu som uviedol vo vlákne kde si uviedol aj Ty svoju dodatočnú opravu a tu to (ak moderátori a admin uznajú za vhodné :wink:) môžu kľudne zmazať, aj tak je to tu OT. Taktiež príspevky o R-ke popod Hiadeľské sedlo presunúť tam kde patria.
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod wizard112 » 06. Jún 2008 15:19

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10307

Tak myslím si, že toto hovorí za všetko a tlak na R1 bude viac než silný. :wink:
wizard112
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 13
Založený: 01. Feb 2008 20:02
Bydlisko: Banská Bystrica

Odoslaťod wizard112 » 27. Nov 2008 17:18

Zaujímavý článok, nestačím sa čudovať... http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11222
„Tým pádom sa na prvé miesto dostal PPP projekt na Banskú Bystricu a zároveň tam bol prisunutý aj obchvat Banskej Bystrice, ktorý sa nikde nevyskytoval,“ dodal Haluška.

Čo má ŽRK SOPK s tým, aká priorita sa určí pri výstavbe nadradenej dopravnej infraštruktúry? Čo má s tým, že severný obchvat BB je 2. balíku a že sa tam zaradil dodatočne? Nebude ho hradiť predsa VÚC ZA! To už v ZA ozaj nevie nikto rozdýchať? Kde je napísané, že na prvom mieste mala byť Žilina? Či to máme ukotvené v ústave?

„Poukázal pritom na skutočnosť, že v PPP projektoch sa žilinské úseky objavili v 2. a 3. balíku, aj keď boli podľa jeho slov dávno predtým rozrobené alebo pripravované ako prvé.“

Áno, žiaľ len 2 z 3 PPP balíkov riešia žilinský región, niektoré regióny nerieši ani jeden a že som ich nevidel takto vyskakovať.

„Haluška ďalej upozornil, že následkom nedobudovanej infraštruktúry nechcú zahraniční investori umiestňovať závody za Strečnianskou kotlinou smerom na Martin a Ružomberok. „Väčšie firmy pracujú v systéme „just in time“ a v prípade havárie alebo problému pri Strečne sa zastavia všetky dodávky. Z tohto dôvodu nám do regiónu až po Dolný Kubín nikto nechce ísť.“

Podobne je na tom asi značná časť východu a juhu.

„Ďalej vybudovať rýchlostnú cestu R3 – Dolný Kubín – Svošov - Martin – Žiar nad Hronom.“

Čo má SOPK s trasovaním R3 mimo jej regiónu? Neviem o tom, že by ZH spadal do VÚC ZA.

Po prečítaní tohto článku som sa žiaľ len utvrdil v istých veciach, o ktorých sa tvárime, že nie sú... Dva z troch PPP balíkov významne riešia žilinský kraj a stále je to málo? Asi by bolo najlepšie, keby sa všetka výstavba D+RC na SR zastavila, urobilo by sa všetko vo VÚC ZA, lebo len tam sú D+RC potrebné a potom by možno vyšlo aj na ostatok SR. :idea:
wizard112
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 13
Založený: 01. Feb 2008 20:02
Bydlisko: Banská Bystrica

Odoslaťod Lionheart » 27. Nov 2008 18:00

To su lobisti :-)
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod devil » 27. Nov 2008 18:10

Po prečítaní tohto článku som sa žiaľ len utvrdil v istých veciach, o ktorých sa tvárime, že nie sú... Dva z troch PPP balíkov významne riešia žilinský kraj a stále je to málo? Asi by bolo najlepšie, keby sa všetka výstavba D+RC na SR zastavila, urobilo by sa všetko vo VÚC ZA, lebo len tam sú D+RC potrebné a potom by možno vyšlo aj na ostatok SR.


neda mi neopytat sa, ako dlho sledujes dianie okolo dialnic a pod. ?
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod wizard112 » 27. Nov 2008 18:51

devil napísal:
Po prečítaní tohto článku som sa žiaľ len utvrdil v istých veciach, o ktorých sa tvárime, že nie sú... Dva z troch PPP balíkov významne riešia žilinský kraj a stále je to málo? Asi by bolo najlepšie, keby sa všetka výstavba D+RC na SR zastavila, urobilo by sa všetko vo VÚC ZA, lebo len tam sú D+RC potrebné a potom by možno vyšlo aj na ostatok SR.


neda mi neopytat sa, ako dlho sledujes dianie okolo dialnic a pod. ?


No bude to už zopár rokov, ale len poslednú dobu (možno rok a pol) viac... Prečo?
wizard112
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 13
Založený: 01. Feb 2008 20:02
Bydlisko: Banská Bystrica

Odoslaťod wizard112 » 27. Nov 2008 19:55

Lionheart napísal:To su lobisti :-)


Ale však to je OK, nech lobujú, ale ten prvý odstavec ma trochu vytočil.
wizard112
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 13
Založený: 01. Feb 2008 20:02
Bydlisko: Banská Bystrica

Odoslaťod Dialniciar » 27. Nov 2008 20:32

wizard112: okrem toho, že pán Mišura/Haluška tam má chybu (pretože 2. balík rieši R1 a nie že 2. a 3. balík riešia ZA kraj), ale ide o to, že je chybou ostatných regiónov, že sa tiež takto viac neprezentujú. I keď:

BA VÚC: DLHDOBO presadzuje výstavbu D4, I. etapy R7 a rozšírenie D1 po Trnavu.
TT VÚC: Začal presadzovať R7 DS-NZ. Inak sa venuje "len" problematike severnej I/51.
TN VÚC: DLHODOBO presadzuje výstavbu R2 TN-PD.
NR VÚC: DLHODOBO žiada R1 aj R7. A vláda "vyšla" v ústrety a pridala R8. :-)
BB VÚC: Len upozorňuje na to, že potrebuje dokončiť R1 a R2 a DLHODOBO žiada stavať spojenie BB-RK. Tu vláda vyšla v ústrety.
ZA VÚC: DLHODOBO žiada postaviť D1, R3 a D3 s tým, že do r. 2007 bolo poradie: D1, D3 a R3.
PO VÚC: DLHODOBO žiada urýchliť výstavbu D1 a začať R4. Tu vláda sľuby splnila.
KE VÚC: DLHODOBO žiada napojiť sa súvisle na Bratislavu a postaviť R4.

Ide o to, kto o čo DLHODOBO žiada. Ak niekto niečo veľmi dlho presadzuje do výstavby, podarí sa mu to. Ak niekto dlhodobo len žiada o novú trasu, podarí sa mu to, ale na úkor aktuálnych vecí.

Môžeme povedať, de facto, že v r. 2010 bude 5 krajov prepojených. BA+TT(+NR)+TN+ZA a BB bude mať k tomu blízko. Problémom bude preplnená sieť D v BA VÚC, v TT VÚC neprepojený južný región ani na TT D/I. trieda ani v rámci juhu, podobný problém má NR VÚC, v TN VÚC neexistuje prepojenie s regiónmi na východ od TN, v ZA VÚC neexistuje súvislé napojenie na ďalší kraj, neexistuje ani prepojenie regiónov (Kysuce, Orava, Turiec), akurát bude mať samotná ZA napojenie na BA, ... o PO a KE kraji pomlčím.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.