Stránka 2 z 39

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2005 14:57
od Adaios
mel napísal:Tusim, ze aj NDS akceptovala JO, ...


Vies kolko toho akceptovala SSC pri PB? :wink:

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2005 20:41
od Adaios
Ja sem este budem reagovat, pretoze je tu dalsi argument, ze treba stavat juzny obchvat kvoli cestnemu tahu NR-NZ. To je mozne, ale treba si uvedomit, ze severny obchvat je potrebnejsi, pretoze:

1. Je to spojnica R1.

2. A cez NR su vedene dolezite oblasti, napr. cestny tah az z Hornej Nitry v smere na BA.

Takze toto je dost silna protivaha.

Treba sa nad tym zamysliet. Mne osobne je to jedno, ale v NR ja som bol asi 5x - Agrokomplex, Autosalon. :wink:

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2005 11:39
od Čavo
Myslím, že existujú dve základné rozumné alternatívy.

a) SO (t.j. aj tunel popod Zobor) a prepojenie cesty na NZ niekde medzi Ivánkou a Krškanmi na SO v oblasti Selenec. Síce by nebol vyriešený smer NZ - TT, prípadne NZ - TO, ale i teraz je administratívne zakázaný tranzit kamiónov cez križovatku (smer TT - NZ - ono tým kamiónom by sa tam ani nepodarilo odbočiť) pred OD Tesco a musia obchádzať cez sídlisko Klokočina a Čermáň. Toto by mohlo zostať a prípadne rozšíriť zákaz pre všetky smery a prinútiť kamióny použiť napojenie východným obchvatom na SO a ďalej pokračovať cez už kompletný (teda i tunelom) SO.

b) JO. Ušetril by sa tunel. Len asi by sa nepodarilo prinútiť tých čo chcú isť smer TO - ZM cez JO. A možno ani tých čo idú v smere TT - ZM, pretože JO bude dlhší i keď možno priepustnejší.

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2005 12:50
od Adaios
cavo,

ty si z NR - ty poznas mesto dobre. Je mozne, ze je potrebnejsi juzny obchvat.

NR ma plany na oba - pripravuje plany, analyzy, odhady. Ale nakoniec rozhodne NDS+SSC, kedy sa bude stavat. :wink:

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2005 15:22
od Adaios
Tak bude sa asi stavat juzny obchvat. :wink:

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2005 15:30
od Čavo
Adoas,

odkiaľ máš tieto informácie? Je to niekde zverejnené? Lebo, čo som ja posledné zaregistroval, tak bolo na spadnutie moje a). Čiže východný obvat po Selenec a dokončenie SO. Ale je pravda, že sa to na môj vkus až príliš rýchlo a hlavne neprehľadne (nikto nevie, čo vlastne nakoniec rozhodlo) mení.

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2005 18:24
od Lenny
Například na stránkách NDS a.s. je uvedn obchvat jižní. Stejně tak v materiálech vlády je obchvat jižní. Severní varianta padla, město si prosadilo svou. 8)

http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids ... =2&prm2=50

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2005 18:38
od aquila
toto bol dobry krok, juzny obchvat je lepsia varianta. "severny" je plus minus porieseny .. juzny pomoze viacej.

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2005 18:48
od Adaios
cavo,

ja cerpam info z roznych zdrojov. Oficialne, neoficialne, poradcovia, ludia, ktori pracuju pre SR a CR atd. ... Tu uz sa rozhodlo a to uz je "obchod" a ten uz treba sledovat - 5 km obchvat, to je slubne. :wink:

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2005 19:50
od Čavo
Pozrel som si odkaz na NDSas a zistil som, že sa stalo, čo som si myslel, že som len zle čítal. Neexistuje križovatka na ceste z NZ. Či sa pokúsia urobiť z Cabajskej ulice privádzač? Veď tú ulicu už nemajú kam rozšíriť a je to do celkom prudkého kopca. To sa im na to každý kamión idúci z NZ a do NZ, ak pôjde smer na ZM, alebo TO vykašle a naďalej pôjde cez križovatku v centre a prejde cez rieku mostom v centre mesta.

Urobili križovatku na ceste II. triedy, ale na cestu I. triedy sa pripojiť nepodarilo. No, mohli by to ešte zachrániť privádzačom cez Katrušu, alebo po Priemyselnej ulici. I keď je pravda, že ten smer nepouživam takže mi to môže byť jedno, len sa mi to zdá akési polovičaté, ak sa robil JO kvôli smeru na NZ.

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2005 19:57
od Adaios
čavo napísal:To sa im na to každý kamión idúci z NZ a do NZ, ak pôjde smer na ZM, alebo TO vykašle a naďalej pôjde cez križovatku v centre a prejde cez rieku mostom v centre mesta.


Doplnim: Na toto existuju moznosti, napriklad spoplatnenie usekov cez mesto pre kamiony (tranzit).

To sa spravi aj v pripade BA a stavby NO - D4+R8 (D5).

Severny obchvat sa nebude robit, ... lebo tam su ciastocne problemy vyriesene a je tam potrebne stavat tunel a naviac dopravne problemy by zostali z cestneho tahu NR-NZ - a to sa neda inak odstranit, len vystavbou obchvatu tymto smerom. Takze nakoniec si mal cavo pravdu, to je ten dovod. :wink:

OdoslaťOdoslané: 15. Nov 2005 21:37
od Caesar
Takže je to presne tak, ako to aj Adoas (aj ja :lol: ) písal, že sa plánoval reálne stavať severný obchvat, ktorý bol de facto aj čiastočne postavený, ale nakoniec samospráva pretlačila výstavbu južného obchvatu. 8)

Viac: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1919

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2005 07:44
od Čavo
Adoas napísal:
čavo napísal:To sa im na to každý kamión idúci z NZ a do NZ, ak pôjde smer na ZM, alebo TO vykašle a naďalej pôjde cez križovatku v centre a prejde cez rieku mostom v centre mesta.


Doplnim: Na toto existuju moznosti, napriklad spoplatnenie usekov cez mesto pre kamiony (tranzit).

To sa spravi aj v pripade BA a stavby NO - D4+R8 (D5).

Severny obchvat sa nebude robit, ... lebo tam su ciastocne problemy vyriesene a je tam potrebne stavat tunel a naviac dopravne problemy by zostali z cestneho tahu NR-NZ - a to sa neda inak odstranit, len vystavbou obchvatu tymto smerom. Takze nakoniec si mal cavo pravdu, to je ten dovod. :wink:


Nie som si istý, že sa pomocou takto navrhnutého JO podarilo vyriešiť smer NR-NZ. Jednoduchý dôvod.

Keď idem od NZ prejdem cez Ivánku pri Nitre (dobre, to je ešte prakticky mimo mesta), potom vôjdem do mesta. Prejdem celé Dolné Krškany, Horné Krškany, dostanem sa pod Kalváriu (čiže prakticky až po vlakovú stanicu). Potom sa na svetelnej križovatke (cez most ponad železnicu) otočím späť a vyšlapem si to Cabajskou hore na kopec (smer Šala). Čiže som bol už skoro v centre a vrátil som sa von z mesta, aby som sa pripojil na JO, ktorý ma povedie zase ponad Horné Krškany smerom na Selenec. (Ak z NZ chcem ísť na TT alebo TO, tak to kopíruje terajší spôsob obchádzania centra mesta, len už nemusím ísť cez sidlisko Klokočina, ale po R1 smerom von)

Neviem aká je záťaž na komunikácii NR-NZ. Len viem, že ľudia čo bývajú v Horných a Dolných Krškanoch (a tam sa býva prakticky len popri hlavnej ceste) moc toho nezískali. Ale hovorím. Možno tam nie je taká podstatná záťaž aby to malo význam riešiť a začne sa to riešiť až keď to bude akútnejšie, tým že sa urobí privádzač na R1 (JO), tak že sa obídu tieto mestké časti. Viem, že žiadna stavba nemože riešiť všetko. Len či sa s tým niekedy v budúcnosti počíta.

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2005 21:58
od Caesar
čavo,

vieš ja odhadujem, že ešte 5 rokov bude NR čakať na dokončenie obchvatu a to som skromný. Takže budete vďační aj za takú variantu, aká je navrhnutá a naviac, nikdy nie sú všetci spokojní. 8)

OdoslaťOdoslané: 17. Nov 2005 09:18
od Čavo
Caesar,

až taký optimista, ako ty nie som. Odhadujem otvorenie niekedy v roku 2013 a to už budú celkom iné podmienky na cestách. ;-) Len aby sme dovtedy nezačali používať vznášadlá a tým pádom neboli cesty zbytočné.

Ono ten južný obchvat nepôjde zrovna po rovine, keďže musí prekonať rieku Nitru a v týchto miestach Tríbečské pohorie ešte celkom slušne zvlnilo povrch. Takže asi bude na ňom husto mostov (možno násypov), prípadne pár riadnych zárezov.

Kam by som sa mal obrátiť, ak by som si chcel pozrieť nejaké vizualizácie JO? Prípadne nejaký podrobnejší popis, pretože som si nie celkom istý, ktorými dolinkami sa to chcú prešmyknúť, aby nejako rozumne minimalizovali náklady.

OdoslaťOdoslané: 17. Nov 2005 13:06
od zvonec
čavo napísal:Kam by som sa mal obrátiť, ak by som si chcel pozrieť nejaké vizualizácie JO? Prípadne nejaký podrobnejší popis, pretože som si nie celkom istý, ktorými dolinkami sa to chcú prešmyknúť, aby nejako rozumne minimalizovali náklady.


cavo,
vizualizaciu som nenasiel, neviem vobec ci nejaka existuje, ale uzemny plan Nitry najdes:
:arrow: http://www.msunitra.sk/main.php?id_menu ... ska_flag=0

Popripade sa pohraj s Google:
:arrow: http://www.google.de/search?q=nitra%20j ... a=N&tab=iw

Vela zdaru tebe, a casom uvidime po volbach do VUC, ze kto sa v Nitre dostane do velenia. Od toho bude aj zavisiet, ako sa bude vyvijat JO. 8)

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2005 19:30
od Adaios
Ja si nemyslim, ze VUC bude mat peniaze na stavbu obchvatu. Ked tak len niekolko % a to je vsetko. Podobne aj TT VUC a podobne aj kazde VUC - naviac to ani nie je v kompetanciach stavat dialnicny obchvat. Cestny tiez nie, pokial sa jedna o cestu I. triedy. A to su kompetencie.

A ja to poviem takto: Jeden rok trvalo to, co Dialniciar pisal, ze sa NR snazi presadit vystavbu obchvatu - raz severny, raz juzny, presnejsie, ze severny sa bude stavat, lebo to je jednoduchsie, ale NR si presadila juzny obchvat.

Ale to je len na papieri, zatial. Vystavba sa nezacne skor ako za 1 rok podla mna. Ved len pozemky vykupit bude nieco trvat a stavia sa a bude rozostavanych dost vela dalsich obchvatov. Takze ja to poviem takto: NR bude mat obchvat ked sa dostavia R1 po BB (ZH). :wink:

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2005 20:25
od Čavo
zvonec napísal:
čavo napísal:Kam by som sa mal obrátiť, ak by som si chcel pozrieť nejaké vizualizácie JO? Prípadne nejaký podrobnejší popis, pretože som si nie celkom istý, ktorými dolinkami sa to chcú prešmyknúť, aby nejako rozumne minimalizovali náklady.


cavo,
vizualizaciu som nenasiel, neviem vobec ci nejaka existuje, ale uzemny plan Nitry najdes:
:arrow: http://www.msunitra.sk/main.php?id_menu ... ska_flag=0

Vďaka. Myslím, že som sa už k tejto stránke na msunitra.sk dostal už aj skôr, ale keďže nepoužívam najrozšírenejší operačný systém, tak som mal trošku problémy s predžutím informácii. Predtým som to vzdal. Teraz som si to už neodpustil a pokúsil sa nejaké informácie z toho vymačkať.

Už chápem, prečo chcú dať križovatku na Cabajskú ulicu. Bude tam ústiť aj prípadná rýchlostná cesta od NZ smerujúca do TO. Kedy to bude je vo hviezdach. ale toto ma už netrápi.

Našiel som tam ale i tak jednu nezrovnalosť.

Na územnom pláne NR sa východný exit z R1 nachádza v blízkosti cesty do Janíkoviec. A je napojený s NR predĺžením cesty okolo Agropomplexu - Akademická ulica (myslím že by to vyriešilo najväčšiu zaťažkávaciu skúšku dopravy v NR a to výstavy.) s tým, že táto cesta pokračuje na Levice ako radiala (v dnešnej dobe ešte neexistujúca).

Naproti tomu v nákrese na stránkach NDS a.s. je východná križovatka situovaná do oblasti Selenec (križuje sa z dnešnou cestou do Levíc) a po Levicke ceste (tak sa tá ulica volá) sa vchádza do mesta.

Predpokladám, že tá druhá alternatíva (na stránkach NDS a.s.) je z finančného hľadiska priechodnejšia hlavne kvôli tomu, že netreba vytvárať nové spojenie do LV. Ale ak by sa dalo prihovoriť (neviem presne, kde by som ten príhovor mal smerovať), bolo by vhodné urobiť aj nejakú prípravu na križovatku na mieste podľa územného plánu, pretože predpokladám, že mesto sa pokúsi riešiť problém vznikajúci počas výstav, dostavaním Akademickej ulice po JO R1.

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2005 12:56
od Adaios
čavo,

kolko by malo byt podla teba "exitov" na juznom obchvate? :?:

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2005 15:41
od Čavo
Adoas napísal:čavo,

kolko by malo byt podla teba "exitov" na juznom obchvate? :?:

Ano, máš pravdu. Asi by to bolo "preexitované". ;-)

Keď som si pozrel návrh plánov na stránkach www.msunitra.sk (na ich stránkach je to rozkúskované, tak so to uložil na svoj webový priestor, len neviem dokedy to tam nechám. plánik z msunitra.sk - pozor má to 8MB)
Tak sa mi to rozvrhnutie exitov zdá rozumné. Oproti NDS neexistuje exit na Levickú cestu, ale je tam exit na Akademickú ulicu. Lenže tento návrh predpokladá, že z tohoto exitu bude vedená aj nová radiála na Levice (Levická os). Čo zatiaľ nie je a teda z praktického hľadiska je posunutie tohoto exitu rozumné i keď asi neprezieravé. (Táto os vedie neďaleko letiska v Janíkovciach, čo je jej ďalšia nesporná výhoda.)

Len tu nastáva ešte jedna vec, ktorá môže zamiešať kartami. Nie je tam nijako naznačený prípadný severný obchvat a tým pádom, nie je tam informácia, ako by sa prípadne mal pripájať na R1. (Ak sa niekedy bude stavať).

Tak ako je navrhnutý plán z msunitra.sk sa mi zdá, že tie 3 exity na R1 by mali postačovať (zatiaľ bez severného obchvatu, ktorý sa mi zdá, ak by bolo všetko takto postavené, možno aj zbytočný).
- Exit Východ vchádza skoro do centra. Je z neho priamy prístup na Agrokomplex (to je najväčší generátor aút počas výstav) i na sídlisko Chrenová a Janíkovce.
- Exit Juh pokrýva Čermáň, sídlisko Klokočina, Krškany, a centrum.
- Exit Západ Mlynárce, Lužianky, Drážovce, Zobor.
- prípadný Exit Selenec Možno by bolo vhodné prepojiť (cez NDS navrhovaný exit Selenec) R1 a Zlatomoraveckú os, ale nezdá sa mi to nevyhnutné, no pokiaľ by sa počítalo so severným obchvatom, tak veľmi vhodné.

Zhrnutie: Myslím, že 3 exity ako sú v mestkých plánoch by mali slušne pokryť celú Nitru, štvrtý exit (Selenec) ako doplnkový (dočasno trvalý s tým, že exit Východ - Akademická ulica, by sa staval až s Levickou osou, prípadne smer do mesta aj skôr).

Nemyslím si, že som pojedol všetku múdrosť sveta. Takto to, laicky, vidím ja a zdá sa mi to rozumné.

PS: Len také zadefinovanie názvoslovia, ktorého sa v tomto príspevku nedržím ;-). Exity by sa mohli volať Západ, Juh, Výstavisko, Východ.

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2005 17:04
od Adaios
čavo,

wow :D :shock:

Ano, máš pravdu. Asi by to bolo "preexitované...


Ja som nenapisal, ze by tam bolo vela exit-ov, ja som sa len opytal na tvoju predstavu. :idea: :arrow:

Nehladaj(te) vzdy za mojimi prispevkami nieco co tam nie je - aj ja som len clovek a nemam hned o vsetkom prehlad a na co by som sa mal komplikovane teraz niekoho pytat, ked je toto forum? :P

Nemyslím si, že som pojedol všetku múdrosť sveta. Takto to, laicky, vidím ja a zdá sa mi to rozumné.


Myslim ze si to popisal celkom dobre. Si z NR a tyka sa to NR. Mas svoju predstavu.

A len doplnim, ja nevidim problem aj keby tych exitov bolo 5 a viac, ale 3-4 by mohli na pomery SR aj stacit na druhu stranu. Zatial - kym sa nestavia "nieco ako dialnica" aj v smere na PD a na KN. :wink:

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2005 18:04
od Čavo
Mne osobne by sa ešte páčil exit Párovské Háje. Ono sa pôvodne Klokočinská os (čiastočne až 6-pruhová) stavala ako západný vstup do mesta. Čiže sa pôvodne (dakedy dávno) počítalo s tým, že na ňu bude privedený obchvat mesta.

Ale zas nemôžem chcieť všetko. I keď predpokladám, že sa párovsko-hájska os bude mimoúrovňovo križovať (bez prepojenia) s JO a tak sa prípadne niekedy (ak sa uzná, že je to vhodné) táto križovatka môže dostavať. ;-)

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2005 18:34
od Adaios
čavo,

este mam jednu otazku priamo na teba:

Ty si za 1/2 alebo plny profil tohoto obchvatu?

Lebo este sa uvazuje (ale asi nie na Slovensku), ze by stacil 1/2 profil a mal by sa potom dobudovat severny obchvat, ktory je kratsi. :wink:

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2005 19:18
od Čavo
Adoas napísal:čavo,

este mam jednu otazku priamo na teba:

Ty si za 1/2 alebo plny profil tohoto obchvatu?

Lebo este sa uvazuje (ale asi nie na Slovensku), ze by stacil 1/2 profil a mal by sa potom dobudovat severny obchvat, ktory je kratsi. :wink:

Osobne si myslím, že by sa SO nemal vôbec stavať, a ak, tak až vtedy, keď bude JO plný. SO je prakticky čiste tranzitný (nemá šancu rozumne vstúpiť do mesta - nie je kade). Ale zase tranzit (cez NR) má veľký podiel na vyťažení R1. (Lenže ja som obyvateľ mesta ;-), čítaj ďalej.)

Keď sa pozriem, len tak zbrucha na tú mapku, tak od exitu Západ po exit Východ. (podľa pojmov, ktoré som zadefinoval vyššie), tak sa mi SO nezdá kratší. Kratší je len na postavenie, ale to len kvôli tomu, že už je postavený až po Zobor. Ale na jazdu sa mi nezdá byť podstatne kratší a tak si myslím, že tranzitujúci vodiči by to až tak veľmi nepocítili. (Ak nerátam tranzit z TO do ZM.)

Teda ak to mám povedať z pohľadu obyvateľa mesta, tak JO plný profil a SO ani nie je potrebný, pokiaľ nenastane saturácia JO.

Z pohľadu tranzitujúcich medzi smermi NZ (KN) - ZM (BB), prípadne NZ (KN) - TT, a aj NZ (KN) - TO tiež je to jednoznačne JO.

Z pohľadu tranzitu TT - ZM (BB) (asi z najväčším podielom). Myslím, že je to jedno JO aj SO by mali byť približne rovnako dlhé (2-3 km) myslím nehrajú rolu.

Jedine, kto by jednoznačne bol za dostavanie SO sú tranzitujúci medzi TO - ZM. Pretože , tak ako je postavený im vyhovuje v smere TO - TT.

Samozrejme, aby z toho niečo mali tí, ktorí idú zo smeru (prípadne na smer) NZ (KN) tak by bolo vhodné postaviť aj prípojku označenú na územnom pláne ako Žilinsko-komárňanská cestná os, ktorá ústi na exit Juh. Ale to z rozhodovaním, či pol profil, alebo plný na JO nič spoločné nemá.

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2005 19:31
od Adaios
čavo,

a tak uz to uzavriem otazkami:

Kedy by sa malo zacat podla teba (predpokladam, ze sledujes forum a mas nejaky realny pohlad - ale zalezi len na tebe) a kolko by sa malo stavat, aku odhadujes cenu (alebo si mohol niekde nieco citat) a kto by sa mal na tom financne podielat (napriklad niektore napojenia na mesto, ked chces tak viac exitov)?

A snad uz len jednu otazku: Si za to aby bol priamo spojeny juzny a severny obchvat (ten ciastocne uz existuje) aspon na 3 miestach, teda 3 cestami?

...

Zatial tymito otazkami nesledujem vobec nic - ale aspon tu bude nejaka predstava napisana a moze sa dalej diskutovat ... takto by to malo byt v kazdej teme. :wink: