Stránka 2 z 16

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2007 01:47
od Rio13.zm
ja si myslim, ze ta je uz zrusena nadobro, lebo boli dve slovnaftky po sebe, jedna je aj pri exite na topolcany v smere od nr>tt

len by ma este zaujimalo, ze ci je teda normalne, aby na R/D boli medzi dvomi jazdnymi pruhmi v jednom smere, dvojita plna ciara

vlastne, auto ktore ide v pravom jazdnom pruhu a chelo by pustit auto, ktore vychadza z pumpy, z tej co je dole kopcom smere tt>nr, nemoze lebo je tam dvojita plna ciara

myslim ze je to nezmysel a ak nieje, skuste mi to niekto vysvetlit, dakujem

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2007 10:45
od Čavo
Myslím, že to tam doplnili hlavne preto, že sa tam skúšali niektoré autá uvolniť pruh a nevšimli si (je to v jemnej zákrute), že ide za nimi niekto rýchlejší. Predsa, dole kopcom sa to všelikomu podarí slušne rozfofrovať.

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2007 19:00
od Dialniciar
Rio13.zm napísal:len by ma este zaujimalo, ze ci je teda normalne, aby na R/D boli medzi dvomi jazdnymi pruhmi v jednom smere, dvojita plna ciara

vlastne, auto ktore ide v pravom jazdnom pruhu a chelo by pustit auto, ktore vychadza z pumpy, z tej co je dole kopcom smere tt>nr, nemoze lebo je tam dvojita plna ciara

myslim ze je to nezmysel a ak nieje, skuste mi to niekto vysvetlit, dakujem


Ak je to takto (priznám sa, takýto detail si nepamätám, tak na tom nie je nič zvláštne. Teda: nie je zvláštna dvojitá čiara na diaľnici v jednom jazdnom pruhu, sú aj zložitejšie značenia, ako napr. že jedným smerom sa predbehnúť môže a druhým už nie a to dokonca tak na prídavnom jazdnom pruhu ako ja na strednom jazdnom pruhu na diaľniciach napr. v USA, ale aj v HR ten prvý variant.

Ide o bezpečnosť a tá je na prvom mieste, práve preto je tu dvojitá čiara, aby nikto nikoho nepúšťal a nezáleží pri tom, či ide o klesanie alebo stúpanie, pretože riziká sú dokonca ešte pri tom klesaní väčšie. Totiž čo sa asi deje vždy v tom rýchlom pruhu ??? Do kopca sa každý v tomto pruhu rozbehne a z kopca ani nebrzdí a nejaké vychádzanie z ľavého je nebezpečné, teda v tomto problém nevidím nikde ako je opísaný.

Potom by ešte mohla byť otázka, že či je to normálne: Nie je, úsek by sa mal prestavať, ale aj ja som realista a takéto DZ by som nechal.

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2007 21:14
od Jurislav
Mne sa zdá zvláštne, že na podtatranskej D1 je tretí pruh pre pomalé vozidlá oddelený tak, že sprava je plná čiara a zľava prerušovaná.
| : :| |
V podstate keby mal niekto dodržiavať predpisy a dostal by sa do toho pruhu, už sa z neho nemôže dostať :-)

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2007 21:22
od expwy
Jurislav napísal:V podstate keby mal niekto dodržiavať predpisy a dostal by sa do toho pruhu, už sa z neho nemôže dostať :-)

Veď práve o to ide, ale už je tendencia stavať prídavné pruhy úplne inak ako bolo zvykom...

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2007 21:25
od Jurislav
Jurislav napísal:Mne sa zdá zvláštne, že na podtatranskej D1 je tretí pruh pre pomalé vozidlá oddelený tak, že sprava je plná čiara a zľava prerušovaná.
| : :| |
V podstate keby mal niekto dodržiavať predpisy a dostal by sa do toho pruhu, už sa z neho nemôže dostať :-)


Len chcem opraviť...vyzerá to takto:
I : :I I
Hodilo mi to smejka aj keď som ho nechcel.

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2007 21:58
od Dialniciar
Jurislav napísal:Mne sa zdá zvláštne, že na podtatranskej D1 je tretí pruh pre pomalé vozidlá oddelený tak, že sprava je plná čiara a zľava prerušovaná.
| : :| |
V podstate keby mal niekto dodržiavať predpisy a dostal by sa do toho pruhu, už sa z neho nemôže dostať :-)


Presne ako píše MH, toto je cieľ - zostať v danom pruhu.

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2007 11:07
od B;
Cize pridavny bude vlavo a najpravejsi pruh pre pomale vozidla bude priebezny?
V zahranici som to uz videl, kamiony sa nemusia stresovat ako sa zaradit.

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2007 11:21
od Andrej
B; napísal:Cize pridavny bude vlavo a najpravejsi pruh pre pomale vozidla bude priebezny?
V zahranici som to uz videl, kamiony sa nemusia stresovat ako sa zaradit.

V SR sa uz stavia takto usek D1 PO-Svinia a v plane stavat takto je aj ostatne useky s pridavnym pruhom.

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2007 11:26
od B;
A je velky problem premalovat na taketo existujuce 3 pruhy?

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2007 11:53
od expwy
B; napísal:Cize pridavny bude vlavo a najpravejsi pruh pre pomale vozidla bude priebezny?
V zahranici som to uz videl, kamiony sa nemusia stresovat ako sa zaradit.

Vystihol si to úplne presne, všetky takéto situácie sa budú už riešiť týmto spôsobom. Viem, že takéto usporiadanie okrem D1 Svinia - PO-západ bude aj na úseku D1 Hubová - Ivachnová medzi MÚK Hubová a tunelom Čebrať v smere PP.

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2007 11:56
od expwy
B; napísal:A je velky problem premalovat na taketo existujuce 3 pruhy?

Je to veľký problém, lebo stavebne je to úplne inak riešené, lebo začiatok prídavneho pruhu vpravo je riešený ako odbáčací pruh a to je na "premaľovanie" úplne nevhodné.

OdoslaťOdoslané: 01. Mar 2007 02:14
od Rio13.zm
dialniciar dik za vysvetlenie

napriklad na R1 pri X Hronsky Benadik v stupani, smerom na Nitru, tak tam uz ma pravy pruh klasicku prerusovanu ciaru, ale podla znacenia je to pruh pre pomale vozidla, myslim ze kazdy usek na D/R cestach by mali premalovat na obycajnu prerusovanu ciaru, aby sa tam pomale auta vedeli zaradit, ale aj dostat von, lebo ak ide kamion do kopca 40-50 a dalsi za nim sa tam tiez zaradi, ale moze ist aj rychlejsie, tak podla stareho znacenia von nesmie, lebo mu to zakazuje plna ciara.
dalo by sa to aspon takto upravit ?

inak novy system ktory tu spominate je dobry, nieco take som videl vo francuzku, kamion sa zaradi do praveho pomaleho pruhu, a nakonci nemusi nikam ist, lebo sa zuzi lavy pruh, po cej dlzke je prerusovana ciara, tak nieje problem pri predbiehani.

OdoslaťOdoslané: 01. Mar 2007 11:57
od Dialniciar
Rio13.zm napísal:dialniciar dik za vysvetlenie

napriklad na R1 pri X Hronsky Benadik v stupani, smerom na Nitru, tak tam uz ma pravy pruh klasicku prerusovanu ciaru, ale podla znacenia je to pruh pre pomale vozidla, myslim ze kazdy usek na D/R cestach by mali premalovat na obycajnu prerusovanu ciaru, aby sa tam pomale auta vedeli zaradit, ale aj dostat von, lebo ak ide kamion do kopca 40-50 a dalsi za nim sa tam tiez zaradi, ale moze ist aj rychlejsie, tak podla stareho znacenia von nesmie, lebo mu to zakazuje plna ciara.
dalo by sa to aspon takto upravit ?

inak novy system ktory tu spominate je dobry, nieco take som videl vo francuzku, kamion sa zaradi do praveho pomaleho pruhu, a nakonci nemusi nikam ist, lebo sa zuzi lavy pruh, po cej dlzke je prerusovana ciara, tak nieje problem pri predbiehani.


V prípade, že niekto prejde do prídavného jazdného pruhu, musí rátať s tým, že pôjde pomalšie. Stačí sledovať DZ, ten, kto ho nesleduje, má potom smolu a môže sa čudovať, čo sa to deje.

Systém "ľavého pruhu" poznám, je hojne využívaný v Brazílii v stúpaniach (hlavne na cestách) a tam sa osvedčil, takže postupne prešiel do sveta ... iróniou je, že tam ho prebudovávajú na pravú stranu. Ale je to celé len otázka zvyku a aj tak bude potrebné sledovať vždy DZ, pretože nikdy nebude v tomto jednotný systém.

V ČR je dnes na D8 aj klesajúci pruh pre kamióny a dodnes to 1/2 Čechov nepochopilo ... celé je to len o zvyku a DZ, šofér kamiónu má byť inak pozorný a je len jeho problém, že niečo nezvládne a šofér osobné auta snáď nejde 100 km/h a ak ano, tak potom mu môže byť jedno, či pôjde 70 km/h.

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2007 19:10
od Jurislav
Dialniciar napísal:
Jurislav napísal:Mne sa zdá zvláštne, že na podtatranskej D1 je tretí pruh pre pomalé vozidlá oddelený tak, že sprava je plná čiara a zľava prerušovaná.
| : :| |
V podstate keby mal niekto dodržiavať predpisy a dostal by sa do toho pruhu, už sa z neho nemôže dostať :-)


Presne ako píše MH, toto je cieľ - zostať v danom pruhu.


Príklad: Ideš po diaľnici a zrazu sa ti zdá, že máš defekt alebo také dačo, proste potrebuješ zastať. Odbočíš do toho pruhu a skontroluješ si auto. Nastúpiš, ostávaš v tom pruhu lebo dodržiavaš predpisy. Ideš a zrazu pred tebou nejaký vrak idúci 70 km/h. Poteší, však?

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2007 19:26
od Dialniciar
Jurislav napísal:Príklad: Ideš po diaľnici a zrazu sa ti zdá, že máš defekt alebo také dačo, proste potrebuješ zastať. Odbočíš do toho pruhu a skontroluješ si auto. Nastúpiš, ostávaš v tom pruhu lebo dodržiavaš predpisy. Ideš a zrazu pred tebou nejaký vrak idúci 70 km/h. Poteší, však?


Potešilo to, že nemáš defekt.

OdoslaťOdoslané: 16. Mar 2007 03:35
od Rio13.zm
ale bolo by problem to namalovat iba ako prerusovanu ciaru s tym ze by tam bola zvysla tabula, ze to je pruh pre pomale auta, tak ako pri H.Benadiku, tam sa mi to paci, a taketo by som to schvaloval po celej SR

OdoslaťOdoslané: 18. Mar 2007 10:25
od Jurislav
Rio13.zm napísal:ale bolo by problem to namalovat iba ako prerusovanu ciaru s tym ze by tam bola zvysla tabula, ze to je pruh pre pomale auta, tak ako pri H.Benadiku, tam sa mi to paci, a taketo by som to schvaloval po celej SR


Ak by tých pomalých áut bolo veľmi veľa, mohlo by sa stať, že jedno pomalé auto by predbiehalo ešte pomalšie, tým by blokovalo stredný pruh a všetky normálne autá by chodili v ľavom pruhu :arrow: zápchy v ľavom pruhu, aj v strednom kvôli predbiehajúcim pomalým autám.

Možné riešenie: zvýšiť min.pov.rýchlosť na D a RC na 70 aj viac km/h.

OdoslaťOdoslané: 18. Mar 2007 13:17
od Rio13.zm
ale ber to tak, ze aj nakladiak co ide 90 a ma nalozenych 25 ton, tak aj mierny kopec ho spomaly na tych 40-50 km, a zase zakazat mu jazdit po D,R cestach je hlupost len preto ze na malom useku takto spomali, a stava sa aj u nas aj v cechach, kde je taketo znacenie pomalych jazdnych pruhov, ze vodici to porusuju, a keby tam je obycajna prerusovana ciara, tak by to robili legelne

ja jazdim na nakladnom aute a aj ked idem do kopca 80 vzdy sa zaradim do pomaleho pruhu, predsa len keby som isiel v strednom, na co by som mal aj narok, tak by som tam len zavadzal, a ked dobehnem pomalsie auto, tak ho jednoducho predbehnem, i ked by som to nemal,preto toto znacenie povazujem za hlupe, preto uprednostnujem prerusovanu ciaru

je pravda ze pri predbiehacich manevroch tie kamiony zavadzaju na cestach, ale trosku tolerancie na cestach by tiez neuskodilo

OdoslaťOdoslané: 18. Mar 2007 13:42
od Jurislav
ok, ja som rozmyslal o rovine a o podstatne viac autach ako teraz

OdoslaťOdoslané: 18. Mar 2007 14:05
od sergej
Rio13.zm napísal:ale ber to tak, ze aj nakladiak co ide 90 a ma nalozenych 25 ton, tak aj mierny kopec ho spomaly na tych 40-50 km...


Na čom to preboha jazdíš? Mierne stupanie na diaľnici ťa nemôže ani s plne naloženým návesom spomaliť na 40km/h...

OdoslaťOdoslané: 18. Mar 2007 15:24
od mirkobb
Rio13.zm napísal:
ale ber to tak, ze aj nakladiak co ide 90 a ma nalozenych 25 ton, tak aj mierny kopec ho spomaly na tych 40-50 km...

Sergej napisal:
Na čom to preboha jazdíš? Mierne stupanie na diaľnici ťa nemôže ani s plne naloženým návesom spomaliť na 40km/h...


Rumunskym soferom to tak zvyklo "dychat" jazdiacich na tych ich Romanoch na ceskej D1 cez Vysocinu, ale uz ich malo vidiet, asi maju zakaz jazdit s nimi v EU mimo Rumunska.

OdoslaťOdoslané: 18. Mar 2007 15:52
od Dialniciar
Jurislav napísal:Možné riešenie: zvýšiť min.pov.rýchlosť na D a RC na 70 aj viac km/h.


To bude. :wink:

OdoslaťOdoslané: 18. Mar 2007 15:56
od Dialniciar
Rio13.zm napísal:ale ber to tak, ze aj nakladiak co ide 90 a ma nalozenych 25 ton, tak aj mierny kopec ho spomaly na tych 40-50 km, a zase zakazat mu jazdit po D,R cestach je hlupost len preto ze na malom useku takto spomali, a stava sa aj u nas aj v cechach, kde je taketo znacenie pomalych jazdnych pruhov, ze vodici to porusuju, a keby tam je obycajna prerusovana ciara, tak by to robili legelne

ja jazdim na nakladnom aute a aj ked idem do kopca 80 vzdy sa zaradim do pomaleho pruhu, predsa len keby som isiel v strednom, na co by som mal aj narok, tak by som tam len zavadzal, a ked dobehnem pomalsie auto, tak ho jednoducho predbehnem, i ked by som to nemal,preto toto znacenie povazujem za hlupe, preto uprednostnujem prerusovanu ciaru

je pravda ze pri predbiehacich manevroch tie kamiony zavadzaju na cestach, ale trosku tolerancie na cestach by tiez neuskodilo


Na menej ako 50 km/h kamión, ak je v dobrom technickom stave, nespomalí pri stúpaní a ak ano, tak to nebude chyba kamiónu, ale stavu diaľnice, čo už ani nebude diaľnica alebo to potom treba riešiť prídavným jazdným pruhom a tam nech si ide 50 km/h.

Ja som známy obhajcom kamiónov ako takých, ale aká tolerancia ? Nemáš na to ísť rýchlejšie ? Zmier sa s tým, že budeš v pomalom jazdnom pruhu. :idea: Alebo potom nejazdi po diaľnici, ale po horských priechodoch 30-40 km/h alebo aj 20 km/h za nejakou plne naloženou aviou. :wink:

A to, že vodič niečo porušuje - keby bolo na mne a spravil by to 2x za rok, tak by dojazdil.

OdoslaťOdoslané: 18. Mar 2007 21:50
od Rio13.zm
s tou rychlostou 40 som prestrelil, je to naozaj malo :)

rumuni uz po europe na romanoch nejazdia, akurat tak doma po krajine, do sveta posielaju nove volva, ak chceli ist s dobou, museli zmenit vozovy park

zrejme mi asi nikto nerozumie, preco chcem miesto prerusovanej-plnej iba prerusovanu ciaru