Stránka 16 z 16

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2024 12:42
od Kvík
To neviem, ale bolo tu čosi povrchové cez Sorošku a ponad Lipovník, so sto metrov vysokými viaduktami. Našťastie to cez EIA nikdy neprejde, rovnako ako ani Silica, a nemá o tom zmysel ani uvažovať.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2024 13:59
od DrX
Cez Silicu je cesta https://maps.app.goo.gl/beCovJ19TDrQAjm87 , pozdlz ktorej by to rovno mohlo ist. A zostupat dole k Plesivcu by to mohlo v zareze bez akychkolvek 100m viaduktov. Ale fakt je, ze je uplne zbytocne o tom meditovat, rovnako ako je uplne zbytocne meditovat o tom, ci na Soroske jedno alebo dvojrurovy tunel, ked sa tam proste za tejto garnitury do nicoho ani nesprtne.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2024 14:14
od Pajdoom
DrX, vieš čo to je tam za kopec? Tadiaľ ťahať dialnicu je utopistické .... Treba stavať to čo je relatívne lacné, Soroška, Dargov má čas ... postavme to čo je prakticky na rovine (Dargov-SO sú dva mosty cez rieku a pri dobrom trasovaní jeden cez cestu I. triedy, obrazne povedané dole ornicu, makadam a asfalt) ...

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2024 15:08
od Kvík
DrX napísal:Cez Silicu je cesta https://maps.app.goo.gl/beCovJ19TDrQAjm87 , pozdlz ktorej by to rovno mohlo ist. A zostupat dole k Plesivcu by to mohlo v zareze bez akychkolvek 100m viaduktov. Ale fakt je, ze je uplne zbytocne o tom meditovat, rovnako ako je uplne zbytocne meditovat o tom, ci na Soroske jedno alebo dvojrurovy tunel, ked sa tam proste za tejto garnitury do nicoho ani nesprtne.


Po tej ceste cez Silicu som raz prešiel na Octavii, druhýkrát by som to už neskúšal. Na západnej strane je výškový rozdiel vyše 300 metrov na ani nie dvoch kilometroch a tie serpentíny tam nie sú na parádu. Východná strana bola vtedy riadne rozbitá a čudujem sa, že som tam nenechal olejovú kaluž.

Ale aj keby bol terén jednoduchší, je to národný park a diaľnica tam po povrchu v žiadnom prípade viesť nebude. Ani keby na to bolo desaťkrát toľko peňazí. Naopak podkopať Jablonovský tunel nemôže byť technicky žiadny problém, keď sa to zvládlo pred 70 rokmi.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2024 04:55
od DrX
To akoze to, ze teraz je tam rozbita cesta, nejak urcuje, ci by sa tam nedala postavit poriadna napr 1/2 profilova RC? A tak isto, to, ze je tam teraz klesanie po serpentinach rovno dole, nejak urcuje ci buduca cesta nepojde v dlhom zareze dole v postupnom klesani cez 5km? Naviac by sa tym juzna trasa dost skratila. Na druhej strane by to neobsluzilo Roznavu. Takze Soroska je asi najlepsie co si teraz mozeme priat.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2024 06:46
od vladik67
Pajdoom » 24. Apr 2024 15:14

DrX, vieš čo to je tam za kopec? Tadiaľ ťahať dialnicu je utopistické .... Treba stavať to čo je relatívne lacné, Soroška, Dargov má čas ... postavme to čo je prakticky na rovine (Dargov-SO sú dva mosty cez rieku a pri dobrom trasovaní jeden cez cestu I. triedy, obrazne povedané dole ornicu, makadam a asfalt) ...


Áno, najmä Soroška má čas, lebo je ešte dosť lacná, ešte ekoaktivisti nepracujú na plné obrátky a do budúcna nesprísnia už teraz sprísnene podmienky na životné prostredie, aké tu boli pred 10 alebo 20 rokmi, keď sa o tuneli uvažovalo a nie je ešte výstavba na rovine od Košíc po Sorošku nad 10mil. za kilometer.
Samozrejme, že výstavba Dargov-Sobrance už sa mala robiť dávno, aspoň podľa intenzit, ktoré tam sú na tej rovine.