Stránka 3 z 39

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2005 14:23
od Čavo
Ohľadom dĺžky stavby, prípadne jej rozdelenia na časti.

Neviem ako dlho by trvala výstavba. Nie som stavbár a nemám v tomto prehľad.

No myslím si, že nemá význam úplný JO postaviť skôr ako bude postavený úsek R1 Selenec-Beladice.

Ak by malo byť niečo skôr, tak má význam uvažovať o úseku exit Západ - Exit Juh, ale i ten nejak veľmi nepomôže od najväčšej tranzitnej záťaže TT - ZM (BB).

No prípadný úsek exit Juh - exit Výstavisko (prip. až exit Východ) by pomohol odľahčiť most cez rieku Nitru, ktorý je už v katastrofálnom stave. Len keď ho odstavia, tak sa vlastne doprava v NR medzi Chrenovou a Centrom celkom zrúti. (existujú ešte dva mosty. Jeden pod Zoborom a druhý na SO, celkom na západe mesta.)

Ale ako som už napísal, ak sa má ulahčiť kruhovému odbjazdu pod Zoborom od tranzitu, tak má význam JO jedine s dostavanou časťou R1 Selenec - Beladice. Všetky ostatné čiastočné stavby riešia buď dopravu v meste, alebo tranzit na NZ (KN).

Ohľadom ceny stavby.

Netrúfam si v žiadnom prípade odhadovať. Jednoducho by to boli čísla len tak skusmo vystrelené.

Ohľadom exitov.

Verím tomu (nemám sa o čo opieť, ale som si istý), že by sa mesto (alebo VÚC, myslím že je to lokálna cesta, ale možno by ju preradili) určite pokúsilo postaviť Akademickú ulicu ku exit-u Výstavisko. Je to vec, ktorá dokáže veľmi odlahčiť mesto hlavne počas výstav. A to je naozaj dosť.

Prepojenie JO a SO

Neviem akými troma cestami by mal byť prepojený JO a SO. Ak sa pozrieš na mnou zverejnený územný plán, tak tam si treba dať pozor na to, že mnoho ciest naznačených v intraviláne mesta vôbec neexistuje, alebo sú to uzučké cesty s vylúčenou nákladnou dopravou. (Som si to poriadne prezrel a zitil som, že na neexistenciu tej, ktorej cesty upozorňuje prešktnutie tenkou tmavosivou čarou relativne husto nakreslenou.) Asi najrozumnejšie vykresluje skutočnosť mapa na stránkach atlasu, ale i tam sú drobné nezrovnalosti oproti skutočnosti.

Takže jediné rozumné prepojenie JO a SO vidím len cez exit Západ, ktorý majú vlastne spoločný. Inak by sa ešte prípadne dalo uvažovať (ak by sa na začiatku ešte nestavala časť exit Západ - exit Juh o spojnici cez Čermáňsku os a Dielsku os (tá druhá ešte neexistuje, namiesto nej sa teraz pre tranzit kamiónov NZ - TT používa cesta Novozámocká - Cabajská - Čermáňská - Klokočinská - západná Bratislavská os, aby sa obišla križovatka pred Tesco-m). Inak všetko ostatné bude narážať na to, že to prakticky nie je kam postaviť, ak nepočítame s estakádou na mesto, prípadne podkopanie sa pod zemou.

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2005 15:07
od Dialniciar
No práve som si zistil najnovšie údaje, stavať by sa mohlo začať v r. 2009 s finančnou pomocou MDPT SR, konkrétne teda južný obchvat, ... ale bude to prebiehať zároveň s niekoľkými investíciami na severnom obchvate.

Cena: Tiež neviem presnú sumu peňazí, ale nebude to menej ako 1 mld. SKK. :lol:

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2005 22:18
od Adaios
čavo,

ale tie ulice, ktore su uzke - da sa to rozsirit alebo nie? Inak pomohol si mi s niektorymi nejasnymi vecami, tak dakujem velmi pekne. :wink:

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2005 22:27
od Čavo
Adoas napísal:čavo,

ale tie ulice, ktore su uzke - da sa to rozsirit alebo nie? Inak pomohol si mi s niektorymi nejasnymi vecami, tak dakujem velmi pekne. :wink:

Neviem, či sa všetky dajú rozšíriť. Po prvé neviem koho sú (kto je vlastník pozemkov okolo) a po druhé nie všade sú domy dostatočne ďaleko. Ale urobiť ide všetko. Len či je to vhodné za cenu zrovnania niekoľkých domov so zemou.

Ak som nejaké veci ozrejmil z pohľadu laika a obyvateľa mesta, som len rád.

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2005 22:32
od Adaios
čavo napísal:Neviem, či sa všetky dajú rozšíriť. Po prvé neviem koho sú (kto je vlastník pozemkov okolo) a po druhé nie všade sú domy dostatočne ďaleko. Ale urobiť ide všetko. Len či je to vhodné za cenu zrovnania niekoľkých domov so zemou.

Ak som nejaké veci ozrejmil z pohľadu laika a obyvateľa mesta, som len rád.


Co keby sa spravila len cast JO + dokoncil by sa SO ciastocne (mozno aj cely) a SO a JO by sa spojili min. jednou cestou? To by pomohlo udajne vsetkym stranam - je to tak?

Vies si taketo nieco predstavit?

Lebo hovori sa o velmi vela moznostiach (neviem ci aj na Slovensku), ... predsa len toto je zaujimave, to nie je klasicky jeden cestny obchvat a nie prave kratky ... nieco sledujem o meste Nitra, ale tiez som si hned nespomenul, ze to je "vasa" Slovenska Nitra. Zatial diskusia vyzera celkom dobre aj na forume aj inde.

OdoslaťOdoslané: 10. Dec 2005 13:48
od Čavo
Adoas napísal:Co keby sa spravila len cast JO + dokoncil by sa SO ciastocne (mozno aj cely) a SO a JO by sa spojili min. jednou cestou? To by pomohlo udajne vsetkym stranam - je to tak?

Vies si taketo nieco predstavit?


Myslím, že každá stavba odlahčí doprave v meste. Aj samotný severný obchvat odlahčí. Síce len Chrenovskú ulicu a Zlatomoraveckú, či Levickú cestu, ale odlahčí. Čistý SO centru nepomôže.

Čiastočný JO som už spomínal vyššie. Ak nebude aspoň z jednej strany potiahnutý z R1 až na exit Juh, tak asi nepomôže od tranzitu, Už len to, že na exit Juh je nepríjemný prístup z juhu (od NZ, či KN), ho trošku degraduje a vlastne predurčuje na používanie len kamiónom, pretože tie sa dajú úradnicky vytlačiť z centra. Osobné autá si tú zachádzku jednoznačne odpustia. Ak tam chceme dostať aj tranzitujúce osobné automobily idúce z juhu, tak jedine tým, že sa postaví (aspoň v pol profile) aj prípojka z juhu v trase Komárňanskej cestnej osi.

Adoas napísal:Lebo hovori sa o velmi vela moznostiach (neviem ci aj na Slovensku), ... predsa len toto je zaujimave, to nie je klasicky jeden cestny obchvat a nie prave kratky ... nieco sledujem o meste Nitra, ale tiez som si hned nespomenul, ze to je "vasa" Slovenska Nitra. Zatial diskusia vyzera celkom dobre aj na forume aj inde.


Hmm. Nitra je slávna? To teší aj desí zároveň.

OdoslaťOdoslané: 10. Dec 2005 14:12
od Adaios
čavo,

Hmm. Nitra je slávna? To teší aj desí zároveň.


Je predcasne hodnotit vyvoj. Toto je stav, ze je tu 99,99% ze sa tento obchvat stavat bude a zaroven sa diskutuje o moznych variantoch. Existuju 2 - SO a JO obchvat. Kym ten severny uz sa neda rozdelit na 5-6 variantov, tak ten JO sa este rozdelit da. A zaroven sa da aj realizovat kombinacia SO a JO ich prepojenim. Je predcasne hovorit o tom, ako budu prepojene, ale diskusia uz tu je viac ako 2 roky a teraz sa potvrdilo vela veci: MDPT SR je ochotne zacat stavat JO v NR v r. 2009, ale este sa posudia rozne moznosti - ako som ich napisal.

Potom aj financovanie - tu by mohla hrat ciastocne rolu aj EU. Ale aj o tom je predcasne hovorit.

Chapem, ze na Slovensku je strach z nejakeho svetoveho stavebneho lobbingu, ... neviem ci je NR slavna vo svete po tejto stranke. Nie viac ako Bratislava. Nie viac ako PB a nie viac ako KE. Nie viac ako ZA. Je to diskutovane mesto tak ako dalsich 50 na Slovensku.

Moze existovat strach z toho, ze by sa mesto NR rozdelilo na viac casti keby sa realizoval aj SO aj JO a aj ich spojenie na viac ako jednom mieste, ale takisto si treba uvedomit ze toto nie je pravdepodobne a je o tom predcasne hovorit. :wink:

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2005 12:03
od devil
Podla mna je najvacsi problem prejst cez NR skor v S-J smere...

Privadzac Selenec, v podstate by to bol kompletny severny obchvat.

http://eia.enviroportal.sk/akcia-detail.php?akcia=5474

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2005 14:30
od Čavo
devil napísal:Podla mna je najvacsi problem prejst cez NR skor v S-J smere...

Privadzac Selenec, v podstate by to bol kompletny severny obchvat.

http://eia.enviroportal.sk/akcia-detail.php?akcia=5474

Ako kedy. V piatok popoludní je SO v smere na BB upchatý. Úzke hrdlo je kruhová križovatka pod Zoborom. Jednoducho nestíha. V opačnom smere nemám prehľad. Nechodím z tej strany tak často. Centrum je upchaté, len ťažko zistiť, v akom pomere je to tranzit NZ - niekam a vnútromestká doprava. Prípadne aj tranzit V-Z, keď sa niekto rozhodne radšej ísť cez mesto, aby obišiel SO.

Ale i tak si myslím, že JO by vyriešil viac. Jednoznačne pre mesto. A tak, ako je navrhnutý, by sa dal použiť aj na tranzit V-Z.

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2005 21:44
od Adaios
devil napísal:Podla mna je najvacsi problem prejst cez NR skor v S-J smere...


A aj preto by sa mal postavit min. "jeden spajajuci bod", teda cesta medzi SO a JO, este lepsie na 2 a uplne idealne (ale zbytocne prvych 20 rokov) na 3 trasach (miestach).

Pretoze tymto by sa dal JO realne rozlozit na viac usekov a tieto useky by sa dali realne napojit priamo na SO, ktory lezi priamo na trase TT-NR-BB. :wink:

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2006 07:43
od Andrej
Tak definitívne sa bude stavať južný obchvat NR

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2934

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2006 19:31
od Adaios
Andrej napísal:Tak definitívne sa bude stavať južný obchvat NR

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2934


17 km dlhy usek, ma sa cely stavat hned na plny profil :?:

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2006 19:33
od Lenny
Adoas napísal:
Andrej napísal:Tak definitívne sa bude stavať južný obchvat NR

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2934


17 km dlhy usek, ma sa cely stavat hned na plny profil :?:


Ano, mal by sa stavať hneď na plný profil.

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2006 19:34
od Adaios
Lenny napísal:
Adoas napísal:
Andrej napísal:Tak definitívne sa bude stavať južný obchvat NR

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2934


17 km dlhy usek, ma sa cely stavat hned na plny profil :?:


Ano, mal by sa stavať hneď na plný profil.


A nie je to zbytocne ked existuje aj ciastocny severny obchvat :?:

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2006 19:37
od Lenny
Adoas napísal:A nie je to zbytocne ked existuje aj ciastocny severny obchvat :?:


Ne není, protože částečný obchvat není to samé jako kompletní. A taky z hlediska budoucích intezit bude lepší, když se postaví rovnou plný profil. Můj odhad na zahájení stavebních prací je rok 2010.

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2006 19:50
od Adaios
Lenny napísal:
Adoas napísal:A nie je to zbytocne ked existuje aj ciastocny severny obchvat :?:


Ne není, protože částečný obchvat není to samé jako kompletní. A taky z hlediska budoucích intezit bude lepší, když se postaví rovnou plný profil. Můj odhad na zahájení stavebních prací je rok 2010.


Lenny,

ale treba to vidiet realne - severny obchvat zatial takmer postacoval. Juzny obchvat vyriesi vela ale skor sa malo stavat najprv na 1/2 profil a ustrene peniaze sa mali investovat do dalsich usekov R1 (napriklad obchvat BB) alebo aj do R2. :wink:

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2006 19:52
od Lenny
Já to vidím z jiného pohledu. Úseky před Nitrou i za Nitrou jsou plánovány v plném profilu. Pokud by se obchvat postavil v polovičním profilu, vznikl by špunt na trase. Obchvat nebudou jen využívat tranzitní a příměstská doprava, ale též si myslím, že i městská.

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2006 19:54
od Adaios
Lenny napísal:Já to vidím z jiného pohledu. Úseky před Nitrou i za Nitrou jsou plánovány v plném profilu. Pokud by se obchvat postavil v polovičním profilu, vznikl by špunt na trase. Obchvat nebudou jen využívat tranzitní a příměstská doprava, ale též si myslím, že i městská.


Nevznikol pre dostatocne riesenia na severnej aj juznej strane a problemom je hlavne usek v smere na NZ a TO. NR je dopravna krizovatka ale vystavba obchvatu okolo tohoto mesta nebude jednoducha a lacna. A podla mna sa mohli peniaze investovat najprv do spojenia ZH s TT, aby R1 bola suvisla a potom by som sa zameral na obchvaty NR a BB (v takomto poradi) a na opravy vozovky ZH-ZV-BB. :wink:

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2006 19:58
od Lenny
Adoas napísal:Nevznikol pre dostatocne riesenia na severnej aj juznej strane a problemom je hlavne usek v smere na NZ a TO. NR je dopravna krizovatka ale vystavba obchvatu okolo tohoto mesta nebude jednoducha a lacna. A podla mna sa mohli peniaze investovat najprv do spojenia ZH s TT, aby R1 bola suvisla a potom by som sa zameral na obchvaty NR a BB (v takomto poradi) a na opravy vozovky ZH-ZV-BB. :wink:


Obchvat NT se bude stavět až jako poslední (Nepočítám s obchvatem BB). Protože zbývající úseky jsou dál v přípravě, minimálně mají nebo budou mít letos zpracovánou dokumentaci k ÚR. Dle planů by se měl letos zahájit úsek Beladice - Tekovské Nemce. Do roku 2008 by měla být rozestavěná celá R1 kromě obchvatu Nitry.

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2006 20:38
od Adaios
Lenny napísal:
Adoas napísal:Nevznikol pre dostatocne riesenia na severnej aj juznej strane a problemom je hlavne usek v smere na NZ a TO. NR je dopravna krizovatka ale vystavba obchvatu okolo tohoto mesta nebude jednoducha a lacna. A podla mna sa mohli peniaze investovat najprv do spojenia ZH s TT, aby R1 bola suvisla a potom by som sa zameral na obchvaty NR a BB (v takomto poradi) a na opravy vozovky ZH-ZV-BB. :wink:


Obchvat NT se bude stavět až jako poslední (Nepočítám s obchvatem BB). Protože zbývající úseky jsou dál v přípravě, minimálně mají nebo budou mít letos zpracovánou dokumentaci k ÚR. Dle planů by se měl letos zahájit úsek Beladice - Tekovské Nemce. Do roku 2008 by měla být rozestavěná celá R1 kromě obchvatu Nitry.


Neverim tomu ze bude do r. 2008 rozostavana cela R1. Ale OK.

Potom skratka Nitry je NR. :wink:

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2006 12:08
od Lenny
Adoas napísal:Neverim tomu ze bude do r. 2008 rozostavana cela R1. Ale OK.

Potom skratka Nitry je NR. :wink:


Vycházím z oficiálních plánů a ty můžou být rozdílné než skutečnost. :wink:

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2006 17:23
od Adaios
Lenny napísal:
Adoas napísal:Neverim tomu ze bude do r. 2008 rozostavana cela R1. Ale OK.

Potom skratka Nitry je NR. :wink:


Vycházím z oficiálních plánů a ty můžou být rozdílné než skutečnost. :wink:


Su oficialne plany a oficialne plany - ine plany ma MDPT, ine SSC a ine NDS a realita je uplne ina. :wink:

Upchatý SO

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2006 13:11
od KC
čavo napísal:
devil napísal:Podla mna je najvacsi problem prejst cez NR skor v S-J smere...

Privadzac Selenec, v podstate by to bol kompletny severny obchvat.

http://eia.enviroportal.sk/akcia-detail.php?akcia=5474

Ako kedy. V piatok popoludní je SO v smere na BB upchatý. Úzke hrdlo je kruhová križovatka pod Zoborom. Jednoducho nestíha. V opačnom smere nemám prehľad. Nechodím z tej strany tak často. Centrum je upchaté, len ťažko zistiť, v akom pomere je to tranzit NZ - niekam a vnútromestká doprava. Prípadne aj tranzit V-Z, keď sa niekto rozhodne radšej ísť cez mesto, aby obišiel SO.

Ale i tak si myslím, že JO by vyriešil viac. Jednoznačne pre mesto. A tak, ako je navrhnutý, by sa dal použiť aj na tranzit V-Z.


Pokial je SO upchatý, dá sa to obísť Zoborskými uličkami.
Treba odbočiť na Topoľčany,prejsť okolo Araveru a tesne po napojení prípojky z opačného smeru od Moraviec zabočiť doprava , prejsť poza Araver a vedľa Strednej poľnohospodárskej školy a ďalej vedľa prameňa pitnej vodu pokračovať ďalej hlavnou ulicou, až kým nevyústi na ulicu prichádzjúcu zľava , a naďaje v tom istom smere pokračujeme ulicou ponad základnú a vysokú školu , popod amfiteáter až ku reštaurácii, kde sa ulica končí. Tu sa dá vpravo zísť dolu na upchatý kruhový objazd od Zobora alebo možno odbočiť vľavo a hneď o 10-20 m ďalej vpravo po hlavnej ulici v smere Nitrianske Hrnčiarovce. Prejdeme Hrnčiarovcami a pokračujeme na Štitáre. Na začiatku Štitárov je možné zabočiť vpravo a cca o 1 km ďalej natrafíme na križovatku NR-ZM, alebo prejdeme cez celé Štitáre, pokračujeme na Kolíňany, prejdem mostom ponad hlavnú cestu do Kolíňan a nakoniec vyústime na pôvodnú cestu na križovatke Kolíňany-Jelenec.

Re: Upchatý SO

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2006 21:55
od Adaios
KC napísal:Pokial je SO upchatý, dá sa to obísť Zoborskými uličkami.
Treba odbočiť na Topoľčany,prejsť okolo Araveru a tesne po napojení prípojky z opačného smeru od Moraviec zabočiť doprava , prejsť poza Araver a vedľa Strednej poľnohospodárskej školy a ďalej vedľa prameňa pitnej vodu pokračovať ďalej hlavnou ulicou, až kým nevyústi na ulicu prichádzjúcu zľava , a naďaje v tom istom smere pokračujeme ulicou ponad základnú a vysokú školu , popod amfiteáter až ku reštaurácii, kde sa ulica končí. Tu sa dá vpravo zísť dolu na upchatý kruhový objazd od Zobora alebo možno odbočiť vľavo a hneď o 10-20 m ďalej vpravo po hlavnej ulici v smere Nitrianske Hrnčiarovce. Prejdeme Hrnčiarovcami a pokračujeme na Štitáre. Na začiatku Štitárov je možné zabočiť vpravo a cca o 1 km ďalej natrafíme na križovatku NR-ZM, alebo prejdeme cez celé Štitáre, pokračujeme na Kolíňany, prejdem mostom ponad hlavnú cestu do Kolíňan a nakoniec vyústime na pôvodnú cestu na križovatke Kolíňany-Jelenec.


Su tieto ulice vhodne aj na vysoku zataz - to znamena kamiony non-stop cely den + osobne auta atd. :?:

Re: Upchatý SO

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2006 09:11
od KC
Adaios napísal:
KC napísal:Pokial je SO upchatý, dá sa to obísť Zoborskými uličkami.
Treba odbočiť na Topoľčany,prejsť okolo Araveru a tesne po napojení prípojky z opačného smeru od Moraviec zabočiť doprava , prejsť poza Araver a vedľa Strednej poľnohospodárskej školy a ďalej vedľa prameňa pitnej vodu pokračovať ďalej hlavnou ulicou, až kým nevyústi na ulicu prichádzjúcu zľava , a naďaje v tom istom smere pokračujeme ulicou ponad základnú a vysokú školu , popod amfiteáter až ku reštaurácii, kde sa ulica končí. Tu sa dá vpravo zísť dolu na upchatý kruhový objazd od Zobora alebo možno odbočiť vľavo a hneď o 10-20 m ďalej vpravo po hlavnej ulici v smere Nitrianske Hrnčiarovce. Prejdeme Hrnčiarovcami a pokračujeme na Štitáre. Na začiatku Štitárov je možné zabočiť vpravo a cca o 1 km ďalej natrafíme na križovatku NR-ZM, alebo prejdeme cez celé Štitáre, pokračujeme na Kolíňany, prejdem mostom ponad hlavnú cestu do Kolíňan a nakoniec vyústime na pôvodnú cestu na križovatke Kolíňany-Jelenec.


Su tieto ulice vhodne aj na vysoku zataz - to znamena kamiony non-stop cely den + osobne auta atd. :?:


Sú to všetko ulice v staršej zástavbe, nákladné autá tadiaľ síce bežne jazdia, najma stavebné mechanizmy, MHD, dopravná obsluha, pravda je, že pre kamióny , najmä súpravy je problematické zabočenie poza Araver, je to tam dosť ostré a úzke, úzka je aj ulica popod SPTŠ a okolo prameňa. Preto je to vhodné skôr pre osobné vozy, ak sa im nechce trčať vo zvlášť veľkých zápchach.(cca 10 cyklov na semaforoch). Pomerne úzke sú aj niektoré úseky na prejazde Hrnčiarovcami a Štitármi, navyše miestami je aj obmedzená rýchlosť na 40 km/h.