Odoslané: 08. Dec 2005 14:23
Ohľadom dĺžky stavby, prípadne jej rozdelenia na časti.
Neviem ako dlho by trvala výstavba. Nie som stavbár a nemám v tomto prehľad.
No myslím si, že nemá význam úplný JO postaviť skôr ako bude postavený úsek R1 Selenec-Beladice.
Ak by malo byť niečo skôr, tak má význam uvažovať o úseku exit Západ - Exit Juh, ale i ten nejak veľmi nepomôže od najväčšej tranzitnej záťaže TT - ZM (BB).
No prípadný úsek exit Juh - exit Výstavisko (prip. až exit Východ) by pomohol odľahčiť most cez rieku Nitru, ktorý je už v katastrofálnom stave. Len keď ho odstavia, tak sa vlastne doprava v NR medzi Chrenovou a Centrom celkom zrúti. (existujú ešte dva mosty. Jeden pod Zoborom a druhý na SO, celkom na západe mesta.)
Ale ako som už napísal, ak sa má ulahčiť kruhovému odbjazdu pod Zoborom od tranzitu, tak má význam JO jedine s dostavanou časťou R1 Selenec - Beladice. Všetky ostatné čiastočné stavby riešia buď dopravu v meste, alebo tranzit na NZ (KN).
Ohľadom ceny stavby.
Netrúfam si v žiadnom prípade odhadovať. Jednoducho by to boli čísla len tak skusmo vystrelené.
Ohľadom exitov.
Verím tomu (nemám sa o čo opieť, ale som si istý), že by sa mesto (alebo VÚC, myslím že je to lokálna cesta, ale možno by ju preradili) určite pokúsilo postaviť Akademickú ulicu ku exit-u Výstavisko. Je to vec, ktorá dokáže veľmi odlahčiť mesto hlavne počas výstav. A to je naozaj dosť.
Prepojenie JO a SO
Neviem akými troma cestami by mal byť prepojený JO a SO. Ak sa pozrieš na mnou zverejnený územný plán, tak tam si treba dať pozor na to, že mnoho ciest naznačených v intraviláne mesta vôbec neexistuje, alebo sú to uzučké cesty s vylúčenou nákladnou dopravou. (Som si to poriadne prezrel a zitil som, že na neexistenciu tej, ktorej cesty upozorňuje prešktnutie tenkou tmavosivou čarou relativne husto nakreslenou.) Asi najrozumnejšie vykresluje skutočnosť mapa na stránkach atlasu, ale i tam sú drobné nezrovnalosti oproti skutočnosti.
Takže jediné rozumné prepojenie JO a SO vidím len cez exit Západ, ktorý majú vlastne spoločný. Inak by sa ešte prípadne dalo uvažovať (ak by sa na začiatku ešte nestavala časť exit Západ - exit Juh o spojnici cez Čermáňsku os a Dielsku os (tá druhá ešte neexistuje, namiesto nej sa teraz pre tranzit kamiónov NZ - TT používa cesta Novozámocká - Cabajská - Čermáňská - Klokočinská - západná Bratislavská os, aby sa obišla križovatka pred Tesco-m). Inak všetko ostatné bude narážať na to, že to prakticky nie je kam postaviť, ak nepočítame s estakádou na mesto, prípadne podkopanie sa pod zemou.
Neviem ako dlho by trvala výstavba. Nie som stavbár a nemám v tomto prehľad.
No myslím si, že nemá význam úplný JO postaviť skôr ako bude postavený úsek R1 Selenec-Beladice.
Ak by malo byť niečo skôr, tak má význam uvažovať o úseku exit Západ - Exit Juh, ale i ten nejak veľmi nepomôže od najväčšej tranzitnej záťaže TT - ZM (BB).
No prípadný úsek exit Juh - exit Výstavisko (prip. až exit Východ) by pomohol odľahčiť most cez rieku Nitru, ktorý je už v katastrofálnom stave. Len keď ho odstavia, tak sa vlastne doprava v NR medzi Chrenovou a Centrom celkom zrúti. (existujú ešte dva mosty. Jeden pod Zoborom a druhý na SO, celkom na západe mesta.)
Ale ako som už napísal, ak sa má ulahčiť kruhovému odbjazdu pod Zoborom od tranzitu, tak má význam JO jedine s dostavanou časťou R1 Selenec - Beladice. Všetky ostatné čiastočné stavby riešia buď dopravu v meste, alebo tranzit na NZ (KN).
Ohľadom ceny stavby.
Netrúfam si v žiadnom prípade odhadovať. Jednoducho by to boli čísla len tak skusmo vystrelené.
Ohľadom exitov.
Verím tomu (nemám sa o čo opieť, ale som si istý), že by sa mesto (alebo VÚC, myslím že je to lokálna cesta, ale možno by ju preradili) určite pokúsilo postaviť Akademickú ulicu ku exit-u Výstavisko. Je to vec, ktorá dokáže veľmi odlahčiť mesto hlavne počas výstav. A to je naozaj dosť.
Prepojenie JO a SO
Neviem akými troma cestami by mal byť prepojený JO a SO. Ak sa pozrieš na mnou zverejnený územný plán, tak tam si treba dať pozor na to, že mnoho ciest naznačených v intraviláne mesta vôbec neexistuje, alebo sú to uzučké cesty s vylúčenou nákladnou dopravou. (Som si to poriadne prezrel a zitil som, že na neexistenciu tej, ktorej cesty upozorňuje prešktnutie tenkou tmavosivou čarou relativne husto nakreslenou.) Asi najrozumnejšie vykresluje skutočnosť mapa na stránkach atlasu, ale i tam sú drobné nezrovnalosti oproti skutočnosti.
Takže jediné rozumné prepojenie JO a SO vidím len cez exit Západ, ktorý majú vlastne spoločný. Inak by sa ešte prípadne dalo uvažovať (ak by sa na začiatku ešte nestavala časť exit Západ - exit Juh o spojnici cez Čermáňsku os a Dielsku os (tá druhá ešte neexistuje, namiesto nej sa teraz pre tranzit kamiónov NZ - TT používa cesta Novozámocká - Cabajská - Čermáňská - Klokočinská - západná Bratislavská os, aby sa obišla križovatka pred Tesco-m). Inak všetko ostatné bude narážať na to, že to prakticky nie je kam postaviť, ak nepočítame s estakádou na mesto, prípadne podkopanie sa pod zemou.