R1 Všeobecne

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod flakst » 18. Jún 2005 18:51

Na zaklade toho co si napisal rozmyslam nad tym, ci je vobec realne dodrzatelny termin, ktory slubili Hankook. Asi to nevyzera najlepsie?!
Obrázok používateľa
flakst
diskutujúci
 
Príspevky: 233
Obrázky: 9
Založený: 15. Jún 2005 19:03

Jedno pravidlo

Odoslaťod Caesar » 18. Jún 2005 18:58

Treba si zapamätať, čo som tu napísal pred mesiacom a predo mnou aj Diaľničiar.

Na R1 sa nikdy nebude otvárať viac úsekov na D1.

A pre Hankook nie je až tak dôležitá nejaká cesta, ale investičné stimuly, podobne ako aj pre KIA. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod flakst » 18. Jún 2005 19:03

Jasne - neboj odsledoval som to. Iba som sa zamyslel. No ten slub padol, tak som zvedavy ako sa naplni, resp. ci je vobec realne, aby sa naplnil.
Obrázok používateľa
flakst
diskutujúci
 
Príspevky: 233
Obrázky: 9
Založený: 15. Jún 2005 19:03

Odoslaťod Caesar » 18. Jún 2005 19:37

flakst napísal:Jasne - neboj odsledoval som to. Iba som sa zamyslel. No ten slub padol, tak som zvedavy ako sa naplni, resp. ci je vobec realne, aby sa naplnil.


Sľub? Takých už tu bolo. Ale vážne, reálne nie sú pozemky vykúpené a pripravené a pri sumách 2-3 mld. SKK na R1 sa to bude stavať ešte 5 rokov a to nerátam obchvaty okolo NR a BB.

Ak by prišla dobrá vláda v r. 2006, tak snáď by R1 mohla byť otvorená na plný profil v r. 2009. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod flakst » 18. Jún 2005 20:12

To by ma teda zaujimalo, co myslis pod "dobrou vladou". Nieco take povedat je podla mna utopia. A koniec koncov treba si uvedomit, ze treba zo statnych penazi financovat mnoho inych veci okrem ciest. Napriklad take skolstvo alebo zdravotnictvo. Resp. podla mna by sa SR oplatilo investovat hlavne do vedy, pretoze na Slovensku mame vela schopnych ludi, ale prave im chybaju financie - samozrejme nie iba na ich platy, ale aj na vyskum. Ale to by bolo asi obsahom ineho fora.
Obrázok používateľa
flakst
diskutujúci
 
Príspevky: 233
Obrázky: 9
Založený: 15. Jún 2005 19:03

Odoslaťod Caesar » 18. Jún 2005 20:26

flakst napísal:To by ma teda zaujimalo, co myslis pod "dobrou vladou". Nieco take povedat je podla mna utopia. A koniec koncov treba si uvedomit, ze treba zo statnych penazi financovat mnoho inych veci okrem ciest. Napriklad take skolstvo alebo zdravotnictvo. Resp. podla mna by sa SR oplatilo investovat hlavne do vedy, pretoze na Slovensku mame vela schopnych ludi, ale prave im chybaju financie - samozrejme nie iba na ich platy, ale aj na vyskum. Ale to by bolo asi obsahom ineho fora.


Hm,

dobrá vláda?

Taká, ktorá bude diaľnice stavať z úverov alebo taká, ktorá schváli trošku väčší schodok verejných financií alebo taká, ktorá proste nájde o niekoľko mld. SKK viac z rozpočtu. To je už o politike.

Veda a výskum? Jedine súkromné firmy musia investovať do tejto oblasti, pretože štát o túto obalsť nemá záujem ... je to najprv stratová záležitosť.

Ja si inak osobne myslím, že keď sa našli miliardy SKK na riešenie bankovníctva, sociálne reformy, tak treba riešiť aj infraštruktúru, ktorá aj podľa OECD a EÚ nie je na Slovensku dostatočne rozvinutá. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Dialniciar » 23. Jún 2005 20:19

Tak dnes pán minister verejne v NR SR povedal, že by tento úsek mal byť najneskôr v r. 2010. To znamená, že reálne bude najskôr v r. 2010 a pravdepodobné je, že bude až v r. 2011.

Dôvod mojej istoty?

Financie. Záleží aká sem príde vláda. Avšak každá vláda bude mať len 3 priority, pretože sú tu stavebné spoločnosti, ktoré vlastne "diktujú", možno tu budú 4 priority. D1, D3, R1 a R4 KE-Milhosť.

A podľa toho sa bude stavať. Ak vieme, že R1 potrebuje ešte 15-20 mld. SKK a dávame na ňu po 2-3 mld. SKK, tak to bude ešte 5 rokov. Iste, bez obchvatov NR a BB.

Okrem toho existuje pravidlo: R1 sa musí stavať pomalšie ako D1 a podobne je to aj s otváraním úsekov. Prečo sa nikde nezvrejňuje už mesiac, dva, že úsek okolo Žarnovice už by mohol byť aj otvorený, respektíve, prečo sa stavia tak pomaly, keď doteraz sa stavalo tak rýchlo. Tu sa bude teraz prezentovať, že nie sú financie, aj keď sú.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Caesar » 29. Jún 2005 10:42

Dy napísal:Tu sa bude teraz prezentovať, že nie sú financie, aj keď sú.


Dy,

dovolím si s tebou nesúhlasiť.

Na R1 sa dáva málo peňazí na to, aby sa mohla reálne rýchlejšie stavať a naviac v úseku NR-Hronský Beňadik ešte nie sú pripravené pozemky.

R1 je náročná, pretože má "kopírovať" trasu cesty I. triedy, železnice a rieky, takže tie podmienky sú tu podobne náročné ako aj pri D1, len s tým rozdielom, že tu nie sú hory, ale je tu nížina, aj keď nie na celej trase.

Na dokončenie R1 v dnešných cenách a pri dnešnom stave rozostavanosti treba ešte cca. 20 mld. SKK bez obchvatov okolo NR a BB. Je to spôsobéné zmenou DPH a nárastom cien stavebných materiálov ako aj cien ocele. Tá suma je stále taká istá od r. 2002 bez ohľadu na to, koľko úsekov bolo odvtedy otvorených, aj keď je tu malá zmena, pretože predtým sa aspoň uvádzala cena 15-20 mld. SKK. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Alexander Velky » 30. Jún 2005 12:09

R1 bude ešte stáť cca. 18 mld. Sk v dnešných cenách bez obchvatov okolo NR a BB, takže ak sa bude dávať ročne 3 mld. Sk na R1, tak sa to bude stavať ešte 6 rokov, s infláciou a inými parametrami aj 7 rokov.

Dá sa to urýchliť, že by sa dávalo 4-5 mld. Sk na R1, ale aj tak to bude reálne 5 rokov bez obchvatov NR a BB.

Okrem toho, na úseku NR-Hronský Beňadik ešte nie sú pripravené pozemky. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod rodan » 11. Aug 2005 07:40

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1178

Neviem, neviem, s tými termínmi by som bol opatrný. Oficiálny termín sprejazdnenia celého úseku je r. 2010. Problémom je nedoriešenie väzby z Nitry na sever.... ten úsek to bude brzdiť (vraj).
rodan
nováčik
 
Príspevky: 7
Založený: 04. Júl 2005 09:38

Odoslaťod Lenny » 24. Aug 2005 22:35

Hledal jsem v mapách Selenec, ale nijde jsem ho nemohl najít. Existuje vůbec nebo je to překlep a správně je Jelenec?
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod aquila » 24. Aug 2005 22:52

hej je to preklep .. je to Jelenec ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Peter » 25. Aug 2005 07:50

aquila, nie je to preklep. Je to miestny nazov lokality vo vychodnej casti Nitry. Ak sa pozries na http://mapy.atlas.sk, zvacsis si Nitru na uroven ulic, objavi sa.
Peter
nováčik
 
Príspevky: 8
Založený: 11. Feb 2005 16:05

Odoslaťod B; » 25. Aug 2005 10:23

Nieco je vidiet aj na automape, taka mala usadlost na vychodnej strane Nitry.

A vola sa tak aj nejaky potok v okoli I/51
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod aquila » 25. Aug 2005 11:02

peter, aha, ja som vychadzal z tej dedinky jelenec co je kusok nad nitrou. a v nitre je aj jelenecka ulica ... ale mozem sa mylit :lol:
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

R1 Všeobecne

Odoslaťod Antimander » 25. Aug 2005 14:52

Prečo sa RK R1 stavia bez výraznej podpory TT, NR a BB? Ako krajov, VÚC, samosprávy?

Pretože napr. mesto NR nezískala ešte to, čo sa očakáva, že má získať. To sa podarí, až bude RK R1 pokračovať ďalej a spojí sa aj s BB.

Samospráva má peniaze, vplyv, svojich poslancov a je podľa mňa smutné, že mesto BB nedokáže presvedčiť kompetentných, aby sa dávalo na RK R1 ročne aspoň 5 mld. SKK, čo by stačilo na dostavanie RK R1 do r. 2010 aj s obchvatmi NR a BB.

Samotná TT by týmto prepojením ešte viac získala, pretože by sa zvýšila "lukratívnosť polohy" tohto mesta.
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Odoslaťod devil » 25. Aug 2005 15:07

Heh, ale tu nejde o 5 mld. Sk, a na ktorych usekoch by si ich minul, na tych kde je napadnute UR, alebo tam kde nie je EIA, alebo na tych kde nie su vykupene pozemky :?: R1 meskala predovsetkym v priprave, a tu nevykonava Vuc, moze len pomoct, vydat pozadovane dokumenty, so samotnym zamerom nieco postavit prichadza MDPT a NDS. a ta zlyhava tak na D1 ako na ostatnych tahoch.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Antimander » 25. Aug 2005 16:31

Ja som však devil nepísal ako prioritu 5 mld. SKK, ale niečo iné v tom svojom príspevku.

Súdržnosť veľmi chýba.

Okrem toho, vo svete je bežné, že samospráva odkúpi pozemky a potom ich prevedie štátu za 1 SKK. Atď. Nič z toho ale na Slovensku nie je.
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Odoslaťod mel » 26. Aug 2005 11:12

toto je antim velka pravda ... samospravy tam, kde deklarovala vlada (+NDS +SSC) priority (teda D1 a R1) len cakaju, kedy im to uz postavia ... aj devil ma v tomto ale pravdu ... aj ked evidentne ide NDS (ale asi skor ministerstvu) o to, aby boli dovody, preco "realny plan" nevychadza :)
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod Caesar » 26. Aug 2005 19:34

Antim,

je to chyba, to máš pravdu. Určite je tu samospráva viac nečinná než napr. v BA/TT či ZA kraji.

Ale aj ako napísal devil, chyba je v príprave pozemkov atď. a tam má problémy NDS a MDPT.

A k tej poznámke, vo svete to možné je, ale na Slovensku, kde nie je jasné ani trasovanie na viacerých úsekoch, ani na D1, je ťažké kupovať pozemky, ... to by mohol aj štát nechcieť práve tieto pozemky. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Adaios » 06. Okt 2005 22:19

RK R1 je velmi dolezita cesta, ale jej realna vystavba je pomala.

Ja by som chcel reagovat viac konkretne, ale neviem az tak po slovensky, okrem toho sa mi velmi zle komentuje nieco co nemam nastudovane. Urcite su tu taki ako Caesar, devil, ktori maju prehlad, kazdy o svojej oblasti, alebo aj JG, ... ja sa pokusim len niekolko poznamok a faktov.

Dialnica D1 je priorita c.1 v oblasti dialnicnej vystavby. Stavia sa s velkymi problemami, ... ja sa potom niekedy este vyjadrim aj v teme Dialnica D1 vseobecne. ... Dialnica D1 bude stat do KE este 150 mld. SKK, ak tu bude aj PPP, alebo ak ma byt dostavana do r. 2013, budu sa musiet brat potom uvery, ak by nebolo PPP.

Pri rozpocte do 20 mld. SKK rocne na celu dialnicnu vystavbu aj udrzbu je suma 150 mld. SKK velmi vysoka. Zmenit to moze PPP. Tam potom PPP znizi sumu na 100 mld. SKK. Realne. Takze by sa mohla dialnica D1 dostavat po financnej stranke za 5 rokov. Je to mozne.

Iste, su tu 3 mld. SKK na R4, 2 mld. SKK na R3, 5 mld. SKK na R2, ... vyhladovo velke problemy su na D3. Ale to sa da riesit, pretoze suma 20 mld. SKK je navysena napr. o 10+5 mld. SKK cez uver v NDS. ...

Lenze SR nie je len trasa, kadial ide D1. Problemom su mesta NR a BB a region tychto miest. A tento region riesi R1. R1 bude stat este 20 mld. SKK. To je jeden rok z hladiska zabezpecenia financi. A tento region treba riesit, pretoze tomu D1 nijako nepomoze. Len v tom zmysle, ze R1 sa napoji na D1, ... tam su potom nevyhnutne investicie na usek BA-TT alebo na SC-Sered.

Takze z hladiska financi by toto nemal byt problem. Ale je. A dost velky problem. Na RK R1 sa totiz na Slovensku ukazuje novy fenomen - nie je vsetko je o peniazoch. SR ma problem s dodrziavanim zakonnych postupov pri vystavbe dialnic. Da sa to riesit pouzitim zakona o vyvlastneni, ale z tohoto ma SR politicky strach. A da sa to pochopit. Vo vyspelych krajinach sa tiez pristupuje k vyvlastneniu opatrne, dost casto vlada ustupi a zvysi cenu za poznemky.

Takze RK R1 ma na to byt postavena z hladiska penazi za jeden rok. To je parameter - kolko stoji cela R1 v pomere na financovanie celej dialnicnej vystavby a tento parameter plati v krajinach strednej a vychodnej Europy, ktore maju problemy v tejto sfere - CR, SR, Polsko, Madarsko, Estonsko, Lotyssko, Litva, Ukrajina, ...

Avsak na Slovensku sa tento parameter dalej pozmeni, pretoze je max. priorita dialnica D1. Takze sa z jedneho roka stavaju po financnej stranke 3 roky.

A na zaver je este doplnkovy parameter, ostatne dialnice a rychlostne cesty. Takze vysledkom je, ze RK R1 by mohla byt postavena za 4 roky po financnej stranke. A aj to tak v praxi je naplanovane.

Ale kde su chyby?

Prvou chybou je, ze nie su pripravene pozemky a je dost vela usekov, ktore este nie su ani vo faze pripravnych stavebnych prac, takze sa neda povedat - nech sa riesia na niekolkych km pozemky, tu sa bude dalej stavat. Toto nefunguje. Z viacerych dovodov: zly postup NDS, statu. A slabe vysvetlovanie samospravy obyvatelom pri danej trase, ze je tato cesta velmi potrebna a sami sa o nu okradaju.

Druhou chybou je vladne nariadenie, ze RK R1 sa nesmie stavat za viac ak 25% vsetkych penazi z dialnicnej vystavby rocne, co sa dari plnit este v lepsom %, ... narusa to vsak prirodzeny vyvoj.

Tretou chybou je isty druh politickeho krytia toho, ze RK R1 musi byt stavana pomalsie nez dialnica D1 a chyby, ktore sa deju na D1 sa musia diat aj na R1. To je zasada, ktoru uplatnuje malo vlad vo svete - tato zasada ma totiz zabezpecit potvrdenie vsetkych ostatnych oficialnych nariadeni - napr. pomer 60:40 - to asi viete o co ide.

Dalsie nedostatky:

Je verejnym tajomstvom, ze niektore stavby su vopred pridelene. Musia byt, to je dan za to, ze stat si neplni svoje povinnosti od r. 1998 a toto je kompenzacia firmam, ... kym neskrachuju tak je to OK. Je to vymenny obchod, kde sa neplati priamo peniazmi, ale dane firmy (podla % obsadenia trhu) maju istotu, ze budu mat aj v buducnosti zakazky - je to krajne netrhovy zasah statu, kde okrem ineho firmy riskuju, pretoze nedostanu zaplatene za to co stavaju (dostanu, ale neskor) a dostavaju len akusi zaruku, ze budu stavat aj dalsi usek. ... Da sa to pochopit v krajine, ktora je na tom tak ako SR v tejto oblasti. Ze sa peniaze non-stop delia, rozdeluju, nie su urcenene a vyclenene na konkretne stavby. ... Tu napr. sposobil obrovske problemy krach spolocnosti Hydrostav, lebo s krachom mohlo vyplavat na povrch velmi vela roznych zmluv, ... ale nechalo sa to tak, pretoze Hydrostav tuneloval a bol tunelovany, ... ale ja chcem ine - jeho zabezpecene useky sa zrazu museli prerozdelit.

Okrem toho, je tu este niekolko problemov, ktore ale pisat zatial nebudem.

Ak niekto bude chciet, moze tento prispevok zmazat, pochopim to. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 06. Okt 2005 22:35

Este doplnim svoj predchadzajuci prispevok.

Bol problem na Mengusovce-Janovce, eurofondy, ... tak bude problem aj na useku na R1. ... to totiz urcite vsetci vedeli, ze NDS zrazu postupuje protizakonne a ani nebude cakat ziadne obcianske zdruzenia, ... takze toto bol strategicky tah, ktorym sa dokazalo to, na co napr. my upozornujeme uz velmi dlho.

NDS si splnila povinnost. Ale vlada ktora toto dopusti nie je prave najlepsou vladou, pretoze tato vlada velmi riskuje - presunut peniaze z EU na iny projekt sa tak lahko neda a okrem toho uz je r. 2005. Blizi sa nove financne obdobie EU. Dalsie riziko.

Ten region, ktory lezi pri R1 je na tom velmi zle a nebude na tom lepsie do r. 2010 minimalne.

A ja si dovolim tvrdit, ze je to zamerne zo strany kompetentnych.

Aj preto ked vstupuje na trh napr. Strabag tak spolupracuje s Doprastavom, aby sa vyhol nedorozumeniam atd. J&P Avax mal tu smolu, ze sa mu na slovensky trh nepodarilo vstupit, ... ako inak sa da Slovakom vysvetlit, ze ked su v EU, tak musia respektovat EU pravidla a hlavne pri stavbach ktore sa z EU penazi maju stavat? Sudami, a tvrdymi sudami. ... zatial je to stale vo faze vahania - stavebna firma by mohla vysudit mld. EUR - realita v Azii, USA, Afrike, ... za 4-5 rokov sudnych sporov, ... ale mala by potom problem vstupit na slovensky stavebny trh a to zase nechce. ... Krajina ktora je v EU a chybaju jej dialnice, zeleznice, ... za 10 a 10 a 10 a ... mld. EUR je slubnou krajinou - ale casto aj nebezpecnou z hladiska vymahatelnosti prava atd.

A R1 to len dokazuje. Totiz tak ako sa sprava stat voci obcanom sa sprava aj voci stavebnym firmam. Domace mu to toleruju (musia), ale zahranicne nemaju dovod. Neverili by ste, ale je velmi vela krajin, kde poriadok v kazdej sfere spravia az velke firmy. Na Slovensku poriadok v strojarskom priemysle spravil VW. V CR v stavebnictve Metrostav a Skanska. ... Vo Finsku stavia Skanska za takmer najnizsie ceny v EU. Jasna legislativa, uvedomeli obvatelia, normalna samosprava.

SR bude stacit ak na tom bude ako CR alebo Rakusko. :wink:

RK R1 je velmi potrebna a dovolim si tvrdit, ze ma rovnaky vyznam ako D1. Nie 25%, ale 50%. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

R1 TT - NR - most cez Váh

Odoslaťod Čavo » 07. Okt 2005 18:46

Neviem čo je mostu cez Váh, keďže mu znova opravujú povrh. Uzavretá je strana z TT do NR. A ak sa nemýlim, tak ju každý rok rozkopú a zase zaasvaltujú. Je na tom mieste nejaký konštrukčný problém toho mostu? Zdá sa mi že je to na opravy voľajako moc často.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Re: R1 TT - NR - most cez Váh

Odoslaťod Nevedko » 07. Okt 2005 20:46

čavo napísal:Neviem čo je mostu cez Váh, keďže mu znova opravujú povrh. Uzavretá je strana z TT do NR. A ak sa nemýlim, tak ju každý rok rozkopú a zase zaasvaltujú. Je na tom mieste nejaký konštrukčný problém toho mostu? Zdá sa mi že je to na opravy voľajako moc často.


Tomu mostu je iba to, ze je odflaknuty. Co sa tyka povrchu vozovky, na trase TT - NR je to suverenne najhorsi usek. Rovnat sa mu moze uz hadam iba usek R1 tesne pred Nitrou, ktory na niektorych miestach tiez celkom pekne sadol.
Obrázok používateľa
Nevedko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 454
Obrázky: 3
Založený: 21. Jún 2005 08:44

Re: R1 TT - NR - most cez Váh

Odoslaťod Caesar » 11. Okt 2005 16:12

Nevedko napísal:Tomu mostu je iba to, ze je odflaknuty. Co sa tyka povrchu vozovky, na trase TT - NR je to suverenne najhorsi usek. Rovnat sa mu moze uz hadam iba usek R1 tesne pred Nitrou, ktory na niektorych miestach tiez celkom pekne sadol.


Keby to tak bolo a štát by si toho bol vedomý, tak by sa uplatnila podmienka - záruka. Je to snáď tak?

Ak nie je, tak si to tak štát objednal a tak sa to aj spravilo.

Obdobný prípad ako most na D1 pri Beckove.

Stavať sa dá akokoľvek - podľa peňazí a aj toto dokazuje, že RC R1 je postavená tak - len aby bola.

Čo sa úseku pred NR týka - ten už na to má aj nárok, je dosť starý. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.