R1 Všeobecne

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Caesar » 11. Okt 2005 16:24

Adoas napísal:RK R1 je velmi potrebna a dovolim si tvrdit, ze ma rovnaky vyznam ako D1. Nie 25%, ale 50%. :wink:


Adoas,

to je veľmi dobre zhrnuté v tých dvoch tvojich príspevkoch, aj keď si sa zameral obsahovo aj na stavebné firmy, tak aj tak je to veľmi dobre napísané.

V rámci toho, že voči sebe stoja D1 a R1, tak skutočne je pomer medzi nimi 50:50, s tým súhlasím.

Hlavným problémom je skutočne teraz to, že nie sú pripravené pozemky, presnejšie že NDS nedodržala zákonný postup, ... asi po 1. krát to nie je o peniazoch. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Adaios » 12. Okt 2005 15:43

Caesar napísal:Hlavným problémom je skutočne teraz to, že nie sú pripravené pozemky, presnejšie že NDS nedodržala zákonný postup, ... asi po 1. krát to nie je o peniazoch. 8)


Caesar,

s tými peniazmi je to dvojsečná zbraň - na Slovensku to nie je o peniazoch, ako sa to vysvetlí - je to o európskych peniazoch. Nie len o slovenských, ale aj o európskych - ...

Ja viem ako si to myslel - že už aj peniaze sú, ale zase je iný problém. Ale ten tu bol už predtým - len bol menším než to, že štát nedával peniaze na diaľnice. Ale teraz je SR v EU a tu je nutné plniť aj zákonný postup. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 12. Okt 2005 16:20

Tento úsek nebude skor hotovy nez v r. 2010 z dovodov: problemi s pozemkami ako aj problemy financne, kedze prednost ma v dnesnej dobe (az do r. 2006 - podla vlady, realne - 2008) dialnica D1.

V r. 2008 nastane zmena a malo by sa davat viac penazi zo statnych zdrojov na rychlostne cesty R1, R2 a R4 juzna vetva.

Tento usek je usekom smrti, co treba urychlene riesit postavenim R1. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod wazari » 12. Okt 2005 20:26

Adoas napísal:V r. 2008 nastane zmena a malo by sa davat viac penazi zo statnych zdrojov na rychlostne cesty R1, R2 a R4 juzna vetva.


Nuz, je to logicke, D1 bude ciastocne dostavana, posledne casti sa budu stavat cez PPP (splatky na PPP budu rocne nizsie ako priame investicie, kedze ide o dlhsi casovy horizont), dake useky na vychode mozno priamo zo statneho rozpoctu, cize "volne" peniaze bude treba dakam nasmerovat - na rychlostne cesty.
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod Caesar » 13. Okt 2005 18:41

wazari napísal:Nuz, je to logicke, D1 bude ciastocne dostavana, posledne casti sa budu stavat cez PPP


Dovolím si poopraviť, že s najväčšou pravdepodobnosťou to budú najnákladnejšie časti (nie len posledné - lebo PO-PP tam som si nie istý, či tam bude PPP. Tam bude štát stavať podľa mňa na 1/2 profil) a nie je vylúčené, a že sa bude PPP používať aj na RC - aspoň ja by som tak dostaval napríklad R3. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod wazari » 13. Okt 2005 18:50

Caesar napísal:
Dovolím si poopraviť, že s najväčšou pravdepodobnosťou to budú najnákladnejšie časti (nie len posledné - lebo PO-PP tam som si nie istý, či tam bude PPP. Tam bude štát stavať podľa mňa na 1/2 profil) a nie je vylúčené, a že sa bude PPP používať aj na RC - aspoň ja by som tak dostaval napríklad R3. 8)


V mojom predchadzajucom prispevku som spomenul aj useky na vychode, co je PO-PP, aj to, ze sa asi budu stavat zo statneho rozpoctu. No a v zatvorke som tam spomenul, ze PPP useky sa budu splacat dlhodobo, cize aj ked budu najnakladnejsie, nie z hladiska priameho dopadu na rozpocet :wink:
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod Caesar » 13. Okt 2005 18:56

wazari napísal:V mojom predchadzajucom prispevku som spomenul aj useky na vychode, co je PO-PP, aj to, ze sa asi budu stavat zo statneho rozpoctu. No a v zatvorke som tam spomenul, ze PPP useky sa budu splacat dlhodobo, cize aj ked budu najnakladnejsie, nie z hladiska priameho dopadu na rozpocet :wink:


wazari,

ospravedlňujem sa, ja som si to nevšimol - nedočítal som to až do konca. :oops:

Tak potom si to napísal presne. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Adaios » 13. Okt 2005 22:08

wazari napísal:Nuz, je to logicke, D1 bude ciastocne dostavana, posledne casti sa budu stavat cez PPP (splatky na PPP budu rocne nizsie ako priame investicie, kedze ide o dlhsi casovy horizont), dake useky na vychode mozno priamo zo statneho rozpoctu, cize "volne" peniaze bude treba dakam nasmerovat - na rychlostne cesty.


Ja pevne verim, ze SR spravi PPP vo velkom rozsahu postupne az do r. 2020 na useky na D1 a na D3 a na R3. Tam sa to vsade da. Na R1 je to zbytocne - tam smeruju EU fondy.

Je to spravne spravene, len si myslim, ze R2, R3, R4 budu cele dostavane az po r. 2020. Podobne aj R7. A uplne dostavane na plny profil, realne az po r. 2030, najskor. V tomto si dovolim odhadnut, ze dialnica D1 bude postavena na plny profil cela aj rozsirena na useku BA-TT na 3+3 pruhy najneskor v r. 2020. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod wazari » 14. Okt 2005 10:28

Adoas napísal:
Ja pevne verim, ze SR spravi PPP vo velkom rozsahu postupne az do r. 2020 na useky na D1 a na D3 a na R3. Tam sa to vsade da. Na R1 je to zbytocne - tam smeruju EU fondy.


Nie vsetky EU fondy sa daju pouzit na R (okrem R3 a R4). Cize je tu aj moznost, ze stat bude stavat este daku cast D1 a D3 cez EU fondy. Ale to zavisi od mnozstva penazi od EU, nakladov na useky, ako pojde PPP, EU peniaze sa mozu posunut na rekonstrukciu zeleznic ...
To sa uvidi az v buducnosti.
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod Adaios » 14. Okt 2005 10:36

wazari napísal:Nie vsetky EU fondy sa daju pouzit na R (okrem R3 a R4). Cize je tu aj moznost, ze stat bude stavat este daku cast D1 a D3 cez EU fondy. Ale to zavisi od mnozstva penazi od EU, nakladov na useky, ako pojde PPP, EU peniaze sa mozu posunut na rekonstrukciu zeleznic ...
To sa uvidi az v buducnosti.


To je OK - ja som pisal na 99% o PPP a na 1% o EU fondoch.

Ale ked uz si to zacal - osobne si myslim, ze je chyba, ze takmer cele EU fondy sa davaju na jeden usek - je to nespravodlive a je to risk. Mengusovce-Janovce su trochu spravodlive, lebo je to na prelome stredneho a vychodneho Slovenska ale je to risk - a to sa potvrdilo, lebo ked je problem tak ... :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod wazari » 14. Okt 2005 10:42

Adoas napísal:Ale ked uz si to zacal - osobne si myslim, ze je chyba, ze takmer cele EU fondy sa davaju na jeden usek - je to nespravodlive a je to risk. Mengusovce-Janovce su trochu spravodlive, lebo je to na prelome stredneho a vychodneho Slovenska ale je to risk - a to sa potvrdilo, lebo ked je problem tak ... :wink:


Ak by to neboli Mengusovce - Janovce, boli by to maximalne dva useky, vzhladom na mnozstvo EU penazi.
Takisto tento usek sa mohol rozdelit na mensie uplne samostatne useky, ale to ja az tak neviem posudit.
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod Adaios » 14. Okt 2005 10:46

wazari napísal:Ak by to neboli Mengusovce - Janovce, boli by to maximalne dva useky, vzhladom na mnozstvo EU penazi.


wazari,

uznaj, ze toto je prave ten vas pristup:

Aj tak by to boli len 2 useky, ...

Moj nazor: Niekde treba zacat. A bolo by to o 100% usekov viac nez dnes a teda riziko by bolo mensie.

Okrem toho, 2007-2013 dostane SR viac penazi, takze toto by bola vyborna priprava, ale nic sa nedeje.

System je zly a ty ho podla mna zbytocne obhajujes, aj ked vies podla mna ze je to zly system. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod wazari » 14. Okt 2005 10:49

Adoas napísal:wazari,

uznaj, ze toto je prave ten vas pristup:

Aj tak by to boli len 2 useky, ...

Moj nazor: Niekde treba zacat. A bolo by to o 100% usekov viac nez dnes a teda riziko by bolo mensie.

Okrem toho, 2007-2013 dostane SR viac penazi, takze toto by bola vyborna priprava, ale nic sa nedeje.

System je zly a ty ho podla mna zbytocne obhajujes, aj ked vies podla mna ze je to zly system. :wink:


No, mna tam zaujalo to slovicko "nespravodlivost", slovicko "riziko" ma zaujalo ovela menej.
Z hladiska rizika mas pravdu.
Naposledy upravil wazari dňa 14. Okt 2005 13:14, celkovo upravené 1 krát.
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod Adaios » 14. Okt 2005 10:59

wazari napísal:No, mna tam zaujalo to slovicko "nespravodlivost", slovicko "riziko" ma zaujalo ovela menej.
Z hladiska rizika mas pravdu.


wazari,

toto si musime vyjasnit. Ja som pravnik. A som Grek. Takze ja si davam velky pozor na slovicka/slova a ich vyznam, v ziadnom pripade nie som v takom stadiu, ze by som sa pomylil (ja napisem, ak niecomu nerozumiem).

Spravodlivost - ano, nie je to spravodlive. Keby to malo ist len na R4 juznu vetvu, tak to nie je spravodlive. Takto to este je, pretoze Mengusovce-Janovce su na D1 medzi BA a KE a presnejsie v oblasti Tatry.

Riziko - to tam je a potvrdilo sa to teraz na 100%. Keby boli dva useky, tak by to bolo na 50%. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod johhan » 29. Nov 2005 14:28

Linky z NDS na mapky trás

Nitra - Selenec
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=448

Selenec - Beladice
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=449

Beladice - Tekovske Nemce
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=450

Zarnovica - Sasovske podhradie
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=451

pozn. admin: Upravene linky na interny album
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Adaios » 30. Nov 2005 19:05

Toto je zaujimave takmer 10 min. video o probleme, ktory vznikol na 18 km useku RK R1: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2103

Na vine je NDS, a.s. pretoze nedodrzala zakon. Avsak ak sa na to pozriem z dvoch stran, tak na vine je aj dane OZ, pretoze to vyrazne ohrozi cely region z hladiska rozvoja infrastruktury. V tomto pripade OZ zneuzilo dany stav-system v SR a dosiahlo svoju pravdu. Nechcem sem davat %-ualny podiel viny jednej a druhej strany, ... stat by si mal uz uvedomit, ze vystavba dialnice sa nezacina pokladkou vrchnej vrstvy - AB/CB kryt a ani zemnymi pracami. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Trocha historie

Odoslaťod Lenny » 02. Dec 2005 10:44

Trochu historie

Usnesení vlády ČSSR č. 24 z 29. ledna 1987 o rozvoji dálniční sítě do roku 1995 uložio zabezpečit studii vedení dálnice jižním Slovenskem v trase Trnava - Sereď - Nitra - Zvolen s možností využít už postavené čtyřpruhové úseky. Studie byla zpracována pod gescí Správy dopravy MV SSR v roce 1987. Závěry studie prokázali, že z hlediska ekonomicko-dopravního se nedoporučuje předmětnou trasu budovat jako jižní dálniční tok, ale pokračovat dále v koncepci tohoto resortu vystavbou čtyřpruhových rychlostních silnic.

Zdroj: 20 rokov Riaditeľstva diaľnic Bratislava
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Re: Trocha historie

Odoslaťod Adaios » 07. Dec 2005 12:44

Lenny napísal:Trochu historie

Usnesení vlády ČSSR č. 24 z 29. ledna 1987 o rozvoji dálniční sítě do roku 1995 uložio zabezpečit studii vedení dálnice jižním Slovenskem v trase Trnava - Sereď - Nitra - Zvolen s možností využít už postavené čtyřpruhové úseky. Studie byla zpracována pod gescí Správy dopravy MV SSR v roce 1987. Závěry studie prokázali, že z hlediska ekonomicko-dopravního se nedoporučuje předmětnou trasu budovat jako jižní dálniční tok, ale pokračovat dále v koncepci tohoto resortu vystavbou čtyřpruhových rychlostních silnic.

Zdroj: 20 rokov Riaditeľstva diaľnic Bratislava


A to ktore useky boli postavene? :?:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Lenny » 07. Dec 2005 15:41

V provozu byly úseky Báb - Nitra a Šášovské Podhradie - Budča
Naposledy upravil Lenny dňa 07. Dec 2005 19:16, celkovo upravené 1 krát.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Adaios » 07. Dec 2005 16:38

Lenny napísal:V provozu byly úseky Báb - Nitra, Kováčová - Bánská Bystrica a Šášovské Podhradie - Budča


A ako suvisi usek Kovacova-BB s usekom od TT po ZV? :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Caesar » 31. Dec 2005 14:32

Rýchlostná komunikácia Nitra - Zlaté Moravce je prejazdná v oboch smeroch. To je nadpis jedného článku v novinách.

Takže stavať už sa nemusí R1 na tomto úseku. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2453
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Čavo » 31. Dec 2005 22:37

Taký som rád, že je to už hotové. Ešte obchvat Nitry a potiahnuť to zo ZM do Beňadiku. To by už nemuselo dlho trvať. ;-)
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod Adaios » 02. Jan 2006 22:10

Vzhladom na to ze sa nezvysuje zasadnym sposobom rozpocet na vystavbu dialnic ani v r. 2006 a ohladom D1 je tu skor zaujem rozvijat PPP, tak na R1 bude neustale velmi dolezite dokazat zvysit zaujem EU a teda nedavat EU fondy len na D1, pretoze R1 uz mala davno stat.

Problematickymi budu useky, ktore nie su pripravene a ktore sa museli zrusit co sa pripravnych prac tyka a problematickymi budu aj obchvaty okolo NR a BB. Dalsim problemom je nutna oprava uz existujucich usekov medzi ZH a ZV a ZV a BB.

Priblizne potrebne naklady zostavaju na urovni cca. 20, s obchvatami az cca. 25 mld. SKK.
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Dialniciar » 16. Jan 2006 18:50

Primátorka Zlatých Moraviec chce držať hladovku za rýchlu prestavbu cesty medzi NR a ZM. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2560
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Lenny » 16. Jan 2006 21:03

Dy napísal:Primátorka Zlatých Moraviec chce držať hladovku za rýchlu prestavbu cesty medzi NR a ZM. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2560


Tak mu přeju, aby politici rozhodli rychle. Pokud jim to bude dlouho trvat, tak by se toho nemusel taky dočkat. :D
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Eternal a 9 hostí.