Stránka 1 z 50

R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2005 14:42
od Andrej
Hankook sa definitívne rozhodol pre Slovensko :D

http://www.sme.sk/c/2037028/Hankook-sa- ... ensko.html

Levice dostali prísľub, že ak sem príde Hankook, urýchli sa dobudovanie R1 po Hronský Beňadik do r. 2008. Čiže, podobne, ako Kia v Žiline, treba urýchlene dobudovať 40 km novej cesty.
Ja som za všetkými desiatimi, ale nesmú pritom utrpieť ďalšie úseky D a RC na Slovensku, čiže musí sa navýšiť rozpočet na výstavbu. :?
Navyše, v tomto prípade je dostavba RC trochu viac reálna, ako v prípade D do Žiliny, pretože na trase nie sú žiadne náročné objekty ako je napr. estakáda v PB. Neviem však, či je už napevno rozhodnuté, kadiaľ bude viesť obchvat Nitry, najskôr však bude južný.
Ale v tomto prípade som optimista, myslím že aspoň okrem spomínaného obchvatu bude celý úsek po Hronský Beňadik do konca roka 2008 aspoň otvorený a obchvat Nitry niekedy v 2009. :roll:

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2005 15:13
od devil
Najskor tuto spravu musi este potvdit sam Hankook.

Podla mojho nazoru slubeny usek je Selenec-HB, a privadzac NR. Myslim za tejto vlady sa to uz nestihne rozostavat (UR, SP vykupy, vyber dodavatela...), takze ostava 2007-2008, a to uz tu teoreticky budu dalsie fondy EU. Ak je privadzac dobre navrhnuty tak juzny obchvat pocka.

Rozpocet sa bude musiet o nieco zvysit, na druhej strane bude vlada a NDS pod vacsim tlakom aby boli vydiet aj vysledky nielen proklamacie.

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2005 15:45
od aquila
len sa bojim ze tymto nasa vlada klasicky (bezkoncepcna) bude chaosit a bohvie ako to dopadne.

inak v akom stave su vobec prace co sa studii EIA a podbne medzi NR-hronsky benadikt ? je vobec zname trasovanie ?

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2005 15:56
od devil
Pokial viem tak zverecne stanovisko MZP (teda koniec EIA) malo byt vydane niekedy tuto jar.

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2005 18:55
od Hosť
Dnes v STV Rusko potvrdil,že vláda urýchli výstavbu rýchlocesty NR-Hr. Beň. aHr. Beň. Levice. Vzhľadom na to,že Hankook bude hlavným dodávateľom KIA, ovplyvní to aj trasu R3 :lol:

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2005 19:30
od Milos
aquila napísal:(...)medzi NR-hronsky benadikt ? je vobec zname trasovanie ?


http://dalnice.wz.cz/Sk/R1.htm

Stavba Malanta - Beladice je projektována v kategorii R 22,5/120. Byla zpracována dokumentace EIA. Stavba nahradí přetíženou silnici I/65. Součástí stavby jsou 2 mimoúrovňové křižovatky. Stavba začíná před MÚK Malanta se silnicí I/65. Od silnice I/65 se odklání a po jižním okraji obcí Pohranice a Hosťová vede zemědělskou krajinou. Severně míjí Čeľadice. Dále trasa vede severně od silnice Čeľadice - Beladice. Následuje MÚK Beladice situována jižně od Velkých Chrášťan. Následně se silnice napojuje na silnici I/65, která bude opravena a rozšířena, kde končí. Realizace stavby je plánována v období srpen 2006 až prosinec 2010.

Stavba Beladice - Tekovské Nemce je projektována v kategorii R 22,5/120. Byla zpracována dokumentace EIA. Stavba nahradí přetíženou silnici I/65. Součástí stavby jsou 2 mimoúrovňové křižovatky. Východně od obce Beladice. Pokračuje ve stopě stávající silnice I/65, která bude rozšířena a opravena. Mosty překračuje řeku Žitavu a železniční trať Nové Zámky - Zlaté Moravce. Následně za obcí Tesáre nad Žitavou je navrhována MÚK, za kterou se trasa odklání od silnice I/65 a pokračuje východním směrem. Silnice prochází mezi obcemi Prílepy a Čierne Kľačany, následně kříží železniční trať Zlaté Moravce - Kozárovce. U obce Olichov je navrhována MÚK se silnicí I/65 v prostoru silnice Olichov - Kozárovce.Stavba končí napojením na stávající silnici I/65 v prostoru křížení silnice I/65 s odbočkou na Čeradice. Realizace stavby je plánována v období srpen 2005 až prosinec 2009.




(pozn. - zaciatok prvého úseku je Malanta alebo Selenec - záleží na tom, či budúci južný obhvat NR bude priamo súčasťou trasy R1 alebo nie)

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2005 21:22
od Andrej
Hankook dostal prísľub diaľnice

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=486

Bol som však optimista, keď som napísal rok 2008 :( , keďže tentokrát Rusko spomenul koniec roka 2009 a 4-prúdovku do Levíc do 2010.
Tak snáď bude splnený aspoň tento termín :roll:

OdoslaťOdoslané: 09. Máj 2005 16:05
od devil
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=503

Min. dokaze slubit aj to co co vobec nema v koncepcii... :D

...ale 4pruhovka do LV tam vobec nebola spomenuta...(HB A LV=>Rc A obchvaty)

OdoslaťOdoslané: 11. Máj 2005 13:10
od Caesar
Znovu sme svedkami neinformovanosti medzi jednotlivými členmi vlády (MH a MDPaT), no zatiaľ to vyzerá tak, že do LV pôjde 4-prúdová komunikácia, no na úrovni cesty I. triedy tak ako tomu bolo aj na úseku R TT-NR. Samozrejme, že tento zámer sa ešte môže zmeniť podľa definitívnej podoby investície a daných podmienok.

Vzniká podobný problém ako pri investícii Samsung GA, kde však MDPaT už malo vo svojom zámere zlepšiť napojenie GA na RC R1. 8)

OdoslaťOdoslané: 11. Máj 2005 16:16
od Scotty
Caesar napísal:Znovu sme svedkami neinformovanosti medzi jednotlivými členmi vlády (MH a MDPaT), no zatiaľ to vyzerá tak, že do LV pôjde 4-prúdová komunikácia, no na úrovni cesty I. triedy tak ako tomu bolo aj na úseku R TT-NR. Samozrejme, že tento zámer sa ešte môže zmeniť podľa definitívnej podoby investície a daných podmienok.

Vzniká podobný problém ako pri investícii Samsung GA, kde však MDPaT už malo vo svojom zámere zlepšiť napojenie GA na RC R1. 8)


Aj keď by to nebola 4-prúdovka, bude to kvalitná cesta I. triedy. Pretože tu si treba uvedomiť problémy. Pri každej RC a D musí ísť súbežne cesta I. triedy. Na úseku TT-NR sa tento problém "obišiel", ale na úseku do LV sa to dať nebude, takže RC do LV asi nepôjde, to je nereálne. A ak to bude 4-prúdovka, ako píšeš Caesar, na úrovni cesty I. triedy, bude tam 90 km/h, "raj pre políciu" podobne ako to bolo aj na úseku TT-NR. 8)

OdoslaťOdoslané: 12. Máj 2005 08:49
od JG
Scotty napísal:Aj keď by to nebola 4-prúdovka, bude to kvalitná cesta I. triedy. Pretože tu si treba uvedomiť problémy. Pri každej RC a D musí ísť súbežne cesta I. triedy. Na úseku TT-NR sa tento problém "obišiel", ale na úseku do LV sa to dať nebude, takže RC do LV asi nepôjde, to je nereálne. A ak to bude 4-prúdovka, ako píšeš Caesar, na úrovni cesty I. triedy, bude tam 90 km/h, "raj pre políciu" podobne ako to bolo aj na úseku TT-NR. 8)


Paralelna cesta I. triedy (I/76 a I/51) namiesto II/564 existuje. Ak by nova cesta smerovala od Tlmacov na Hronsky Benadik, tak by sa zrejme staval obchvat Hronskeho Benadiku aj casti Psiare a paralelna cesta I. triedy by v tom pripade nebola priblizne na 2 - 2,5 km dlhom useku. A pokial by naozaj bola vola stavat 20-25 km 4 pruhovej rychlostnej cesty, tak by sa iste nasiel sposob ako do stavby zahrnut aj vystavbu 2,5 km cesty I.triedy po rovine cez polia.

OdoslaťOdoslané: 12. Máj 2005 08:54
od Caesar
JG napísal:
Scotty napísal:Aj keď by to nebola 4-prúdovka, bude to kvalitná cesta I. triedy. Pretože tu si treba uvedomiť problémy. Pri každej RC a D musí ísť súbežne cesta I. triedy. Na úseku TT-NR sa tento problém "obišiel", ale na úseku do LV sa to dať nebude, takže RC do LV asi nepôjde, to je nereálne. A ak to bude 4-prúdovka, ako píšeš Caesar, na úrovni cesty I. triedy, bude tam 90 km/h, "raj pre políciu" podobne ako to bolo aj na úseku TT-NR. 8)


Paralelna cesta I. triedy (I/76 a I/51) namiesto II/564 existuje. Ak by nova cesta smerovala od Tlmacov na Hronsky Benadik, tak by sa zrejme staval obchvat Hronskeho Benadiku aj casti Psiare a paralelna cesta I. triedy by v tom pripade nebola priblizne na 2 - 2,5 km dlhom useku. A pokial by naozaj bola vola stavat 20-25 km 4 pruhovej rychlostnej cesty, tak by sa iste nasiel sposob ako do stavby zahrnut aj vystavbu 2,5 km cesty I.triedy po rovine cez polia.


JG, na tomto úseku sa zrejme sa stavať RC nebude. Tu ostávajú len 2 reálne varianty. Tým 1. je opraviť súčasnú cestu a spraviť z nej cestu 1. triedy a tým 2. variantom je priblížiť sa na 4 pruhy, ale to by sa len postavila 4-prúdová cesta I, triedy. MH P.R. sa vyjadril naposledy v tom zmysle, že investor v LV nepožaduje 4-prúdovú RC, takže je to jasné. LV budú ako GA a Samsung. 8)

OdoslaťOdoslané: 12. Máj 2005 09:42
od JG
Caesar napísal:
JG napísal:
Scotty napísal:Aj keď by to nebola 4-prúdovka, bude to kvalitná cesta I. triedy. Pretože tu si treba uvedomiť problémy. Pri každej RC a D musí ísť súbežne cesta I. triedy. Na úseku TT-NR sa tento problém "obišiel", ale na úseku do LV sa to dať nebude, takže RC do LV asi nepôjde, to je nereálne. A ak to bude 4-prúdovka, ako píšeš Caesar, na úrovni cesty I. triedy, bude tam 90 km/h, "raj pre políciu" podobne ako to bolo aj na úseku TT-NR. 8)


Paralelna cesta I. triedy (I/76 a I/51) namiesto II/564 existuje. Ak by nova cesta smerovala od Tlmacov na Hronsky Benadik, tak by sa zrejme staval obchvat Hronskeho Benadiku aj casti Psiare a paralelna cesta I. triedy by v tom pripade nebola priblizne na 2 - 2,5 km dlhom useku. A pokial by naozaj bola vola stavat 20-25 km 4 pruhovej rychlostnej cesty, tak by sa iste nasiel sposob ako do stavby zahrnut aj vystavbu 2,5 km cesty I.triedy po rovine cez polia.


JG, na tomto úseku sa zrejme sa stavať RC nebude. Tu ostávajú len 2 reálne varianty. Tým 1. je opraviť súčasnú cestu a spraviť z nej cestu 1. triedy a tým 2. variantom je priblížiť sa na 4 pruhy, ale to by sa len postavila 4-prúdová cesta I, triedy. MH P.R. sa vyjadril naposledy v tom zmysle, že investor v LV nepožaduje 4-prúdovú RC, takže je to jasné. LV budú ako GA a Samsung. 8)


Ja som o RC HB-Levice zacal uvazovat, len ako reakciu na Scottyho, ktory zacal vytahovat, ze tam RC byt nemoze lebo tam nie je paralelna cesta I.triedy. Ja som stale v rovine, ktoru som uviedol v prvom prispevku k tejto teme. Teda obchvat Levic, prebudovat II/564, Tlmace prietah a Hronsky Benadik obchvat alebo napojenie na R1 pri Caradiciach. A teda v konecnom dosledku moze byt kvalitne prepojenie R1 a R7 cez Levice.

Myslim, ze sa uz k tejto teme vyjadrovat nemusim, lebo som povedal uplne vsetko v predchadzajucich prispevkoch a uz sa len opakujem a reagujem na vase prekrucania.

OdoslaťOdoslané: 12. Máj 2005 11:34
od Caesar
JG, to posledné, čo by som tu ja robil, je, aby som tu prekrúcal niektoré informácie. Ja sa plne stotožňujem s tvojím názorom a len som upresnil ako to bude s tzv. RC do LV, že to vlastne RC nebude.

OdoslaťOdoslané: 13. Máj 2005 18:37
od kaviarista
Rusko mal povedat korejcikom: Nedostanete ani korunu stimulov , ale vybudujeme vam rychlocestu na R1. Z toho by mohli mat uzitok vsetky strany :roll:

OdoslaťOdoslané: 13. Máj 2005 18:57
od Caesar
kaviarista napísal:Rusko mal povedat korejcikom: Nedostanete ani korunu stimulov , ale vybudujeme vam rychlocestu na R1. Z toho by mohli mat uzitok vsetky strany :roll:


A investícia by neprišla a R1 by sa nestavala.

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2005 13:12
od igor
Pred dvomi tyzdnami sa na zasadnuti mestskeho zastupitelstva v Z. Moravciach spominalo, ze podnikatelia, ktori maju prevadzku vedla cesty I/65 pri ZM, spolu s dvomi obcami poslali peticiu (myslim ze na MDPT) aby zmenila trasovanie RC tak, aby vlastne pri Moravciach kopirovala sucasnu cestu s tym, ze by sa spravila este jedna MUK pri danych subjektoch. Tak sa iba z vlastneho zaujmu pytam, ci to moze mat nejaky vplyv na trasovanie RC, alebo je uz o trase RC v tomto useku rozhodnute?

Re: R1 Nitra - Hronský Beňadik

OdoslaťOdoslané: 09. Jún 2005 08:47
od Caesar
Andrej napísal:Hankook sa definitívne rozhodol pre Slovensko :D

http://www.sme.sk/c/2037028/Hankook-sa- ... ensko.html

Levice dostali prísľub, že ak sem príde Hankook, urýchli sa dobudovanie R1 po Hronský Beňadik do r. 2008. Čiže, podobne, ako Kia v Žiline, treba urýchlene dobudovať 40 km novej cesty.
Ja som za všetkými desiatimi, ale nesmú pritom utrpieť ďalšie úseky D a RC na Slovensku, čiže musí sa navýšiť rozpočet na výstavbu. :?
Navyše, v tomto prípade je dostavba RC trochu viac reálna, ako v prípade D do Žiliny, pretože na trase nie sú žiadne náročné objekty ako je napr. estakáda v PB. Neviem však, či je už napevno rozhodnuté, kadiaľ bude viesť obchvat Nitry, najskôr však bude južný.
Ale v tomto prípade som optimista, myslím že aspoň okrem spomínaného obchvatu bude celý úsek po Hronský Beňadik do konca roka 2008 aspoň otvorený a obchvat Nitry niekedy v 2009. :roll:


NR-Hronský Beňadik budú otvorené najskôr v r. 2009/10. 8)

Re: R1 Nitra - Hronský Beňadik

OdoslaťOdoslané: 09. Jún 2005 10:13
od Andrej
Caesar napísal:NR-Hronský Beňadik budú otvorené najskôr v r. 2009/10. 8)


Spočiatku som myslel, že bude vôľa to otvoriť hneď po spustení výroby Hankooku, lenže na MDPaT a MH sa akosi zle pochopili. Takže platí vlastne starý termín, ktorý platil ešte pred príchodom Hankooku. Asi sa musí doržiavať to, že R1 nemôže byť skôr dostavaná ako D1. :roll:

Re: R1 Nitra - Hronský Beňadik

OdoslaťOdoslané: 09. Jún 2005 11:13
od Caesar
Andrej napísal:
Caesar napísal:NR-Hronský Beňadik budú otvorené najskôr v r. 2009/10. 8)


Spočiatku som myslel, že bude vôľa to otvoriť hneď po spustení výroby Hankooku, lenže na MDPaT a MH sa akosi zle pochopili. Takže platí vlastne starý termín, ktorý platil ešte pred príchodom Hankooku. Asi sa musí doržiavať to, že R1 nemôže byť skôr dostavaná ako D1. :roll:


Nie Andrej, to sa tiež nestane.

R1 je síce vládou prezentovaná ako kompletná až v r. 2012-2013 a D1 BA-KE v r. 2010, ale ja si osobne myslím, že D1 BA-KE bude najskôr (na 1/2 profil) reálne v r. 2013-2015 a R1 okrem obchvatov NR (severný+južný) a BB najneskôr v r. 2010-2011. 8)

Re: R1 Nitra - Hronský Beňadik

OdoslaťOdoslané: 09. Jún 2005 11:18
od wazari
Caesar napísal:R1 je síce vládou prezentovaná ako kompletná až v r. 2012-2013 a D1 BA-KE v r. 2010, ale ja si osobne myslím, že D1 BA-KE bude najskôr (na 1/2 profil) reálne v r. 2013-2015 a R1 okrem obchvatov NR (severný+južný) a BB najneskôr v r. 2010-2011. 8)


Som vcelku zvedavy, ako to dopadne s tymi obchvatmi Nitry v prvej faze, teda ktory sa bude prvy stavat.

OdoslaťOdoslané: 09. Jún 2005 12:23
od miš
ja dúfam že južný však severný ako tak funguje ked si odmyslíme zoborsku a zlatomoravskú križovatku. južný by výrazne očistil mesto ak by sa napojil na ulicu ktora vedie na agrokomplex lebo vsetky autá od LV ZM a BA by išli obchvatom a nie cez mesto

OdoslaťOdoslané: 09. Jún 2005 21:02
od Caesar
Ja si tiež osobne myslím, že by sa mal stavať najprv južný.

Aj keď podľa mňa by sa mala čo najrýchlejšie dostavať R1 do BB a potom riešiť obchvaty NR a BB. 8)

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2005 19:25
od flakst
Počujte stale sa tu diskutuje, ale chýba trochu nazornosti. Už dlhšie hľadám naznačené trasovanie na nejakej mape, ale zatiaľ som našiel iba všeobecnú mapu na www.highways.sk Neviete, kde by som mohol najst detailnejsiu mapu trasovanie tejto RC.

No to je problem

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2005 11:39
od magnus
flakst napísal:Počujte stale sa tu diskutuje, ale chýba trochu nazornosti. Už dlhšie hľadám naznačené trasovanie na nejakej mape, ale zatiaľ som našiel iba všeobecnú mapu na www.highways.sk Neviete, kde by som mohol najst detailnejsiu mapu trasovanie tejto RC.


To je trosku problem, lebo trasa sa neustale posuva. ked sme pre tuto trasu robili prieskum, uz pocas neho sa nam stalo, ze zrazu trasa odskocila 200 m od planovanej trasy v nasich podkladoch. A este stale to nie je definitivne.
Co sa narocnosti vystavby tyka, nebude to ziadna selanka,. navrhli sa pomerne hlboke zarezy v nie prave najlepsich materialoch. ize budu velke zabery pody pre vysvahovanie, alebo nejake zlozitejsie a financne narocnejsie riesenie. taktiez je navrhnutych dost mostnych objektov, takze nepredpokladam, ze tempo vystavby bude take ako niekde na rovine.