Stránka 38 z 50

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2016 17:05
od mikeBoss
Andrej napísal:Na Pribine su hlavne velmi rozdielne intenzity v bezny den a v piatok/nedelu. Tipujem, ze okrem obchvatu NR a BB nebude priemerna intenzita vyrazne vyssia ako 20 tisic.


A keby má Nitra skutočný obchvat tak by ho aj domáci využívali - čísla by boli niekde inde :-)

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 29. Jan 2016 08:59
od devil
a vies to aj nejako odovodnit ?

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 29. Jan 2016 09:34
od i15
lebo Bratislava má 10 exitov, tak musí aj Nitra

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 29. Jan 2016 12:20
od mikeBoss
Odôvodniť? Samozrejme - len mi tu zasa 10 hejterov bude vypisovať, že čo si to dovoľujem napísať :-)

Najprv by sme si mali uvedomiť, že BB má obchvat a Nitra má len RC okolo mesta. Neviem ako v BB, ale v Nitre domáci obchvat nepoužívajú tak ako by mohli nakoľko chýbajú spominané exity. Povedzme, že idem od BB na sídlisko Chrenová, na Zobor, do centra mesta - obchvat nepoužijem keďže najbližší zjazd je exit Juh, ktorý je úplne mimo. Juhom sa oplatí ísť na Čermáň a Klokočinu. Aj to je mega odveci - ísť na najväčšie sídlisko v Nitre cez vilovú štvrť kadiaľ teraz jazdia kamióny práve vďaka nešťastnému exitu juh. Navyše ten exit vedie tranzit do mesta a potom ide cez mestské časti Dolné a Horné Krškany. Keď pôjdem od BA a budem chcieť ísť na Zobor, Kynek, centrum mesta, opäť nepoužijem "obchvat", radšej pôjdem po R1A.

Sľubovali nám roky, že sa zlepší situácia počas výstav - a čo sa stalo? Nič - počas výstav je zapchaté centrum, autá poparkované po sídlisku na trávnikoch. A kadiaľ sa jazdí na Agrokomplex? Predsa exit juh a cez centrum mesta :-) Sorry ale toto je mega výsmech.

Kto Nitru pozná a býva tu vie o čom hovorím. Ten "obchvat" okolo Nitry nemá význam v tejto podobe.

Nie nejdem porovnávať a závidieť Bratislave - len ma zaráža tá odbornosť pri projektovaní R1 Pribina. Resp. bolo to na objednávku a spravilo sa to zámerne.

To je ako keby teraz postavia nultý obchvat v Bratislave, ktorý by pretínal mesto a exity by chýbali. Zaujímavé, že na nultom obchvate bude tých exitov mrte - áno aj blízko seba.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 29. Jan 2016 13:08
od aquila
D1 v bratislave nie je obchvat,ale prietah mestom, detto v BB, kde to vlastne je len opraseny projekt I/66 .. cize tiez neporovnatelne ..

obchvat NR si mozes porovnat napriklad s trencinom, alebo teoreticky aj s trnavou ..

a to ze chyba MUK na agrokomplexe je do znacnej miery vina aj mesta, a doteraz nepochopim, ze suhlasilo, ze vybudovala seriozna MUK pre stredisko udrzby, ale neurobila sa MUK pre agokomplex, pricom pri trosku rozumu, mohli davno navrhnut, nech sa urobi MUK pre agrokomplex a pri nom urobit aj SSUD ..

a nultu obchvat tych MUK tiez nema nejako vela, na tu dlzku, ktoru ma .. a tiez si pozri s akymi cestami ma D4 MUK .. a okrem debilnej MUK cierna voda su vlastne vsetky s hodne vytazenymi cestami ...

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 29. Jan 2016 18:29
od zoom
mikeBoss napísal:Sľubovali nám roky, že sa zlepší situácia počas výstav - a čo sa stalo? Nič - počas výstav je zapchaté centrum, autá poparkované po sídlisku na trávnikoch. A kadiaľ sa jazdí na Agrokomplex? Predsa exit juh a cez centrum mesta :-) Sorry ale toto je mega výsmech.
Nie som si istý či všetko čo si vymenoval by vyriešila ďalšia MUK, možno jedine tak privádzač ku komplexu a parking house :D
mikeBoss napísal:To je ako keby teraz postavia nultý obchvat v Bratislave, ktorý by pretínal mesto a exity by chýbali. Zaujímavé, že na nultom obchvate bude tých exitov mrte - áno aj blízko seba.
Výsmech je názvať hento D4. (Som si istý, že nebyť jednej urovňovej križovatky na obchvate v Trnave, tak aj ten je Rka) Podľa mna je najväčšou chybou, že si D4 hocikto vykladá ako dialnicu, pritom je to obchvat v dialničných parametroch. R1 obchvat nie je. To množstvo MUK na D4 je práve to, čo robí obchvat obchvatom.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2016 11:28
od devil
NR ma obchvat a BB ma R cez mesto. normalne je mat obchvat. BB nema tolko priestoru ale to ma mozno lepsie pre samu seba ale pre kraj/region/tranzit ta cesta nema az taky vyznam ako R1 okolo NR. v tomto vidim tendenciu ze R1 ma byt od toho aby prednostne riesila sidliska v NR co je velmi zly pristup. presne to iste ako pri zilinskych obchvatoch.

Povedzme, že idem od BB na sídlisko Chrenová, na Zobor, do centra mesta - obchvat nepoužijem keďže najbližší zjazd je exit Juh, ktorý je úplne mimo.Juhom sa oplatí ísť na Čermáň a Klokočinu. Aj to je mega odveci - ísť na najväčšie sídlisko v Nitre cez vilovú štvrť kadiaľ teraz jazdia kamióny práve vďaka nešťastnému exitu juh. Navyše ten exit vedie tranzit do mesta a potom ide cez mestské časti Dolné a Horné Krškany. Keď pôjdem od BA a budem chcieť ísť na Zobor, Kynek, centrum mesta, opäť nepoužijem "obchvat", radšej pôjdem po R1A.


predpokladam ze najviac aut ide do centra NR a tam velmi chyba MUK/prelozka cesty I/64, ktora vedie priamo do centra aj pre smer od BA aj BB + odlahcila by krizovatku pri mlynoch. to by mal byt skutocny exit juh.

zaujimalo by ma ale ako vies ze npr. klokociny je treba exit kvoli smeru BB ? na BA je to najkratsie prakticky pre celu zapadnu cast NR po R1A. detto chrenova/zobor tam ale je podla mna vyhovujuci exit vychod. cize kym sa nedokaze opak nevidim dovod na 5-6 exitov ked stacia 3-4 cize zapad, juh (prip. juh2) a vychod.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2016 21:52
od ANDi
Medzi Zvolenom a Hronskym Benadikom je nejak vela tych 110 obmedzeni...


zdroj: YouTube.com
url: https://www.youtube.com/watch?v=GCoc0daWBcg

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2016 23:08
od Vlados
tých obmedzení si mal toľko lebo pršalo. inak sú len 2 + 1 počas zimy. može byť radi, že na bývalej jednotke môžeme jazdi 130tkou.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2016 01:56
od Milos
Na videu sú všetky značky s MPR 110 (väčšinou s dodatkovou tabuľkou "za dažďa") na pruhovaných červeno-bielych stĺpikoch, okrem tej pri Budči. Čiže dočasné - po predminulej zime ich dávali preč. Lenže od minulej zimy po túto ich tam nechali. Budem teraz mimo tému - čo tá 80-ka na D1 pri Hybiach? Kedy ju odstránia? Pripájacie, aj odbočovacie pruhy sú, takže na také výrazné zníženie MPR nevidím absolútne žiadny dôvod

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2016 09:13
od robertko
to sa treba sťažovať tým čo za dažďa nebrali do úvahy tú MPR a "napravili" zvodidlá

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2016 19:35
od ANDi
Mne by to ani tak nevadilo, pokial by tam tie znacky boli len ako pravna ochrana NDS, aby v pripade nehody nejaki spekulanti nemohli zalovat spravcu komunikacie... Ale za pekneho pocasia tam policajtov nevidno, lebo nizka intenzita, neoplati sa im... Ale za dazda merali hned na dvoch usekoch...

Dalsia vec, ak su tie obmedzenia kvoli "nebezpecnym" zakrutam, preco obmedzenie nekonci hned za zakrutou, ale az po niekolkych stovkach metrov rovneho useku?

Pritom na celkom useku su podla mna len 2 neprijemne zakruty (malo klopene);
https://www.google.com/maps/dir/48.5025 ... m2!4m1!3e0
https://www.google.com/maps/dir/48.4740 ... m2!4m1!3e0

a tam obmedzenia nie su...

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2016 11:16
od zoom
ANDi napísal:Ale za pekneho pocasia tam policajtov nevidno, lebo nizka intenzita, neoplati sa im... Ale za dazda merali hned na dvoch usekoch...
Podla mna je to správny prístup, v kritickom čase dávať pozor na vodičov... Viac ma štve polomer niektorých zákrut na tejto rke

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2016 08:33
od Lorenc
Ak sa uzavrela téma R1 BB-RK tak, čo s posledným úsekom BB- S.Ľupča. V podstate ani neviem či by bez tunela pod Donovalmi mal tento úsek nejaký efekt. Intenzity tam nepresahovali v 2013 10000 aut za den. Dnes to môže byť čosi viac.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2016 09:29
od robertko
úsek nemá zmysel ani v prípade tunela pod Donovalmi nakoľko by vyriešil len mimoúrovňové križovanie a napojenie Šalkovej na R1 ( cesta I/66 v tomto úseku je vlastne budúca R1 )
napojenie Šalkovej by postačovalo doriešiť potiahnutím miestnej komunikácie cez priemyselný park .

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2016 10:00
od Lorenc
Od roku 2007 existujú štúdie na preložku I/59. Myslím, že je tu bolo variantov dosť. Ak by sa postavil aj poloprofilový tunel zobral by so sebou celý tranzit z Donovál, cez S. Ľupču by teda šlo súčasných podľa intenzity z 2010 10000+7500 aút. Bez výstavby tunela stále tieto autá pôjdu cez Donovaly, čo neopodstatnuje výstavbu R1 BB-S.Ľupča. A keď nebude tento tunel pod Donovalmi nebude opodstatnená do budúca ani úvaha o tunele pod Urpínom.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2016 10:17
od Milos
Tunel pod Urpínom je dávno pasé, do budúcnosti počíta ÚP mesta BB s južným obchvatom (aj tam majú byť tunely) od súčasnej R1 pri Vlkanovej popri Mičinej až k Šalkovej

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2016 10:48
od Tomas PO
robertko napísal:úsek nemá zmysel ani v prípade tunela pod Donovalmi nakoľko by vyriešil len mimoúrovňové križovanie a napojenie Šalkovej na R1 ( cesta I/66 v tomto úseku je vlastne budúca R1 )
napojenie Šalkovej by postačovalo doriešiť potiahnutím miestnej komunikácie cez priemyselný park .

tak treba vedla postavit novu jednicku a sucasnu uviest do podoby, na ktoru bola projektovana, t.j R1. Ci?

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2016 11:30
od Lorenc
Milos napísal:Tunel pod Urpínom je dávno pasé, do budúcnosti počíta ÚP mesta BB s južným obchvatom (aj tam majú byť tunely) od súčasnej R1 pri Vlkanovej popri Mičinej až k Šalkovej


Nič tam nieje. https://www.bbsk.sk/Portals/0/Files/doc ... -navrh.pdf
Je tam tunel Urpín ak to nieje ten vodohospodársky. 2,4 km RK-ový tunel Radvaň-Mičínska cesta by tam mohol byť a súčasná R cez BB by ostala ako cesta 1.triedy v podstate jej parametre sú ako na poľských cestách. To tak po 2030.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2016 12:43
od Milos
Ten odkaz, ktorý si uviedol, je ale na územný plán BBSK. Ja som mal na mysli územný plán mesta BB. Tam to bolo tak, ako som uviedol. Teda ak to mestskí poslanci medzitým nezmenili

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2016 12:58
od robertko
http://www.uhabb.sk/nuplanbb6/ stále je tam tunel popod urpín ...

https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... omberok-d1
je to druhý úsek ...

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2016 13:45
od Milos
Nenapísal som, že tunel popod Urpín vymazali z územného plánu, ale, že je pasé. Mal som na mysli pasé hlavne v tej podobe, že by boli plány týmto tunelom riešiť preložku R1.
Ako jeden stavebný objekt, ktorý by za bežných okolností slúžil ako cestná komunikácia, v prípade ohrozenia mesta veľkou povodňou by bol pre dopravu uzavretý a použil sa na odvedenie časti prietoku Hrona mimo centrum mesta, až k Iliašu, bol vodohospodármi zavrhnutý ako po technickej stránke utopistický. V súčasnosti je v ÚP mesta BB zakreslený protipovodňový tunel popod Vartovku a Turičku aj súbežný cestný tunel, ale ako dva objekty. Protipovodňový tunel sa z dôvodu veľkej finančnej náročnosti neplánuje stavať a jeho stavba má byť nahradená inými protipovodňovými opatreniami v meste. Akú šancu na výstavbu asi má ten cestný (pášem cestný, v oblasti Radvane ani nemá cesta ani MÚK s R1), nebudem komentovať.
Zato keď v tejto mape ÚP mesta BB :arrow:http://uha-bb.gisplan.sk/mapa/uzemny-plan vyberiete "vrstvy" a zakliknete položku "Cestné komunikácie", zobrazí sa výhľadové riešenie južným obchvatom mesta od Vlkanovej popri Mičinej až k Biotike. V úplne iných parametroch než tunel a cesta popod Urpín, teda presnejšie Vartovku a Turičku. Samozrejme, že ani toto nemá šancu (a dlho ani potrebu) byť postavené v dohľadnom čase a môže sa to celé ešte x-krát zmeniť, ale takéto sú výhľadové plány dnes.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2016 15:07
od Lorenc
robertko napísal:http://www.uhabb.sk/nuplanbb6/ stále je tam tunel popod urpín ...

https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... omberok-d1
je to druhý úsek ...


1.Ale nieje to v parametroch R1 zrejme.
2. Je to projekt 2010. Sú tam zmeny ešte ho nezavesili na portál.

Mohla by byť založená téma na úsek BB-SL. Chceli ho stavať podľa nejakého vládneho dokumentu s obchvatom RK ale podla mňa ako som písal nieje akútny bez tunela pod Donovalmi.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2016 12:09
od Lorenc
Dôležité budú trasy
Minister dopravy Roman Brecely si vie predstaviť, že prehodnocovať sa bude najťažší úsek diaľnice D1 Turany-Hubová medzi Žilinou a Ružomberkom. O kus diaľnice sa vedú „boje“ od roku 2005. Štát si totiž doteraz nevybral medzi tunelovým variantom stavby a verziou, ktorá by išla viac po povrchu. Prvá alternatíva ráta s tunelom Korbeľka, ktorý by meral šesť kilometrov. Podľa riaditeľa Výskumného ústavu dopravného Ľubomíra Palčáka odhadli experti cenu Korbeľky na 650 miliónov eur. Verzia bez nej mala vyjsť lacnejšie, no museli by sa k nej prirátať sanačné opatrenia, takže v konečnom dôsledku vychádza tunel aj tak ako víťaz. Hodnota za peniaze uvádza v správe, že projekt Turany-Hubová nás bude stáť 738 miliónov. Práve kvôli objemu financií a viacerým možnostiam ako viesť trasu by sa analýza Hodnoty za peniaze pýtala práve tu.

Brecely si od ministerstva financií nechá poradiť aj pri iných úsekoch. „Spomeniem pokračovanie D4 tunelom popod Karpaty, rýchlostnú cestu R2 alebo prepojenie Banskej Bystrice a Ružomberka. To sú všetko projekty, kde si viem veľmi konkrétne predstaviť spoluprácu,“ vymenoval minister.

Najdrahšie z toho, čo Brecely spomenul, vychádzajú dva úseky na strednom Slovensku. Oba budú súčasťou cesty R1 a dohromady majú stáť skoro 1,5 miliardy. Palčák hovorí, že koridor mal viacero alternatív. Posudzovalo sa napríklad rozšírenie už existujúcej cesty prvej triedy na štyri pruhy. Za vysoké investičné náklady pritom môže trojkilometrový tunel Kozí Chrbát a skoro dvojkilometrový tunel Diel. „Všeobecne sa hrubé náklady na razenie tunela s vybudovaním primárneho tunelového ostenia pohybujú na úrovni od 30- do 50-tisíc eur na bežný meter tunelovej rúry,“ vysvetlil dopravný expert Palčák. Na úseku bolo ešte jedno možné riešenie – jedenásťkilometrový tunel cez Nízke Tatry. O tom sa nateraz mlčí.

Úseky na plánovanej rýchlostnej ceste od Banskej Bystrice v súčasnosti preveruje ministerstvo životného prostredia. Pri ceste do Ružomberka dokonca navrhlo menšie úpravy trasy, rezort však zaujíma aj to, ako by vyzerala cesta po doplnení ďalších tunelov.


viewtopic.php?f=35&t=21651

Tie štyri pruhy to je riadny výsmech to som si myslel, že Stromček si minule čosi zle naštudoval a teraz to potvrdil Palčák. Veď tunel pod Donovalmi a ostatné tunely hlavne ekologizujú a odhlučňujú túto trasu. Ak stavať nejakú 4-prúdovku úpravou cesty to mohli urobiť cez Turiec. Celé to mali pripraviť do procesu PPP ako R1. A v 2020 sa rozhodnúť po vysúťažení konzorcia. Hlavne reálne úsek RK-BB nepresiahne 1 mld. tak čo tam chcú počítať s 1,5 mld.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2016 13:13
od Maxx787
uprava cesty je aj podla mna dost na dve veci, sice by to znamenalo podkopanie narodneho parku ale tunel zlepsi hlucnost v konecnom dosledku a je to ekologickejsie nez sucasna situacia, robit to v PPP je uplna blbost, na to nemame ani intenzity aby bola navratnost a tiez sme uz zaldzeny po usi. staval by som to z uveru + SR a pod 1 mld sa to dostane len ak to pojde cez zlty FIDIC a poriadnymi medzinarodnymi sutazami nie kartelom. do 2020 vsak nema vyznam stavat viac nez BB-SL a RK obchvat.