Stránka 5 z 8

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2016 13:35
od Milos
Yoggy52, najskôr bude dokončená D1 Hričovské Podhradie - Ivachnová, takže od Svidníka po dokončení spomínaných úsekov ešte dlho asi tadiaľ.. V prípade nejakej nehody alebo odstávky niektorého z tunelov medzi HP a Ivachnovou možnosť ísť cez Čertovicu, možno Donovaly

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2016 13:59
od Yoggy52
Je mi to jasné, ale ja sa skôr bavím o dlhodobejšom horizonte, keďže sa tu spomínalo, že práve ta R1 (Sereď<->BA), bude najlepšia pre tých čo sú zo severo-východu... Je úplne jedno, či pôjdem po D1 alebo R1, čas je stále rovnaký (pokiaľ nepočítam 110 na TN-BA), veľmi zlý argument...

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2016 14:55
od Peterman
Prosím, už neriešte na tomto vlákne cesty východ (severovýchod) - BA, skúste sa radšej vyjadrit k merítku veci.
Tieto trasy naprieč SK už pomaly vyskakujú v každej sekcii
Ďakujem, aj za ostatných

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2016 21:28
od eric987
Ak sa mam vratit k tomu trasovaniu na Vlckovce - ako znelo zadanie na TS ?? Jedine rozumne vysvetlenie, preco to predlzenie tahali kdesi k Vlckovciam (resp. k Seredi) by bolo podla mna take, ze takto to bolo v zadani a ked je projektant viazany zmluvou o dielo na TS predlzenia R1 v useku Most - Vlckovce, aby splnil riadne, musi to tahat kdesi k Vlckovciam, nie o 10-15 km juhovychodne...

Inak priprava tohto predlzenia je podla mna nutna hlavne od BA (kde nie je najmensi problem so sucasnym hnedym variantom) a to hlavne pre to, aby v tom strede pola, ktorym je dnes kreslena RC nebol o par rokov problem, ze tam medzicasom vzniklo satelitne mestecko. Co sa tyka vystavby, myslim ze okrem samotnej predlzenej Galvaniho (kvoli rozdeleniu vstupu do mesta) a samozrejme 1/2 profiloveho obchvatu Mostu, ktory sa bude realizovat v ramcii PPP D4-R7, dnes nema moc velky vyznam uvozovat rovno o vystavbe.

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2016 21:39
od Vlados
Okolo 2020 sa situácia po rozšírení D1 a dostavbe R4 zlepší. Ešte ani v 2030 si nikto netrúfne začať výstavbu ďalšej R-ky pri BA pokiaľ bude nerozostavaná celá R2. Skôr sa podarí potiahnutie R7 po NZ. Aktuálne nemá zmysel snívať o predĺžení R1 po BA, maximálne rezervujeme koridor.

@eric, si ma predbehol pri ukladaní...

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2016 22:24
od Yoggy52
Po dostavbe R4 sa situácia zlepší? Ako to pomôže Bratislave? :O

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2016 22:27
od Peterman
Určite sa skutočná potreba (nepotreba) tejto spojnice ukáže asi tak o 5-7 rokov po dokončení prestavby D1 BA-TT a spravádzkovaní D4 a R7 a spustení prevádzky JLR pri Nitre

V kazdom prípade ak sa bude táto trasa niekedy realizovať, tak urcite by mala byt vedená v smere zNR do BA hneď za mostom ponad Váh pri Váhovciach, južne obísť priemyselný park Gáň, pokračovať medzi Galantou a Sládkovičovom a dalej v hnedom/modrom variante do BA. Vstup do BA napojením na Galvaiho asi uz v tom čase nebude dostatočný, toto bude treba ešte doriešiť, pretože na Galvaniho bude smerovať drvivá časť prímestskej dopravy z okolitých obcí, satelitov po vybudovaní preložky II/572 v rámci výstavby D4/R7

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2016 09:56
od bodrik
Peterman, čo je JLR pri Nitre?

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2016 09:58
od Peterman
Bodrík: JLR - Jaguar Land Rover - priemyselný park

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2016 14:56
od bodrik
Dakujem. Suhlasim s tym co pises.

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2016 16:01
od mikeBoss
Táto Rka je podľa mňa dôležitá hlavne pre Nitru nakoľko nemá želeničné spojenie s BA a tak na rozdiel od iných krajských miest občania nemajú inú možnosť prepravy len po R1. R1 a D1 je zbytočná obchádzka.

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2016 22:30
od Vlados
Chcel by som vidieť obhajobu ako to vysvetlíš niekomu z Čadce alebo Svidníka :)

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2016 07:44
od Laco
mikeBoss - na SK je nemalo ciest kde ludia zufalo dufaju ze neodtrhnu koleso, ale ty riesis, ze z NR do BA by to mohlo trvat o zopar minut menej pri predlzeni R1 (aj to len pri variante s napojenim pri Vahovciach, co ani nieje oficialny variant) Taketo veci si budeme moct dovolit stavat az ked vsetky mesta budu mat D/RK v rozumnej blizkosti a vsetky obce na vytazenejsich tahoch budu mat obchvaty. A samozrejme nebudeme vediet co s peniazmi. Je to cisty luxus.
som si isty ze by si nemal problem to vysvetlit nielen ludom z CA a SK ako pise Vlados, ale aj ludom na osi DS-NZ-VK-LC-RS-RA, ci na vychode za KE, takych lokalit na SK je velmi vela...

R1 by mala ale velky vyznam v okoli BA - vid riesenie co opisal bodrik na predoslej strane. stavat to po Vahovce je luxus, stavat to po Vlckovce je nezmysel.

inak celkovo riesit chybajuce spojenie NR s BA rychlocestou je trochu zvlastne. pritom by stacilo vybudovat trat z NR do SA alebo Trnovca. to je 25-30km trate. bolo by to neporovnatelne lacnejsie. ale uplne v prvom rade by bolo treba elektrifikovat NR stanicu. Je nepochopitelne ze sa do tak velkeho mesta v dnesnej dobe dostanu len dieslove rusne a lokomotivy na uhlie...

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2016 10:05
od devil
NR zeleznicne spojenie ma len treba elektrifikovat trat na leopoldov. to bude lepsie spojenie ako denne stat na zlatych pieskoch alebo kdekolvek na vstupe do BA a potom este ist pol hodinu cez mesto npr. do centra. vyznam R1 by mal byt v odremeneni BA-TT a skratenie trasy.

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2016 11:23
od mikeBoss
Páni:

1. prečo sa zrazu bavíme o tom, čo by na to povedali kraje, kde nie sú kvalitné cesty? Bavme sa o tom, že Nitriansky kraj nemá ani 1km diaľnice, Nitra ako krajské mesto nemá železničné spojenie, sľúbený "južný obchvat" Nitru obchádza doslova a nerieši mesto samotné, cesta do BA po R1 cez TT je obchádzka zbytočná a v časoch špičky je cesta preplnená. Pretože keď sa chcete baviť o chudobnejších krajoch tak budem argumentovať tým, že tak potom ani Žilina by nemala mať to čo má a stojí to podstatne viac než náklady v Nitre a okolí. Tie tunely, D1, prekládky, železnica - prečo tam nikto nefrfle, že čo chudobnejšie kraje? A prečo nikto nefrfle na D4 a križovatky? Na D4 ich môže byť aj milión na každej ceste, keď som písal o Nitre tak som bol ja ten zlý že prečo chcem viac exitov do mesta :D
2. pôvodná Rka mala ísť pokiaľ viem cez Senec nie až okolo TT
3. momentálny stav je taký, že elektrifikácia sa zrušila a okolo trati Nitra - Trnovec nad Váhom je ticho. Uvidíme ako prehodnotia situáciu kvôli automobilke, obávam sa, že Nitra bude ešte dlho bez spojenia
4. pozrite si Operačný program Integrovaná infraštruktúra 2014 - 2020 - Žilina od hora až dole... :-)

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2016 13:44
od Laco
1. mikeBoss ja nefrflem, len som vyjadril svoj nazor, ze v sucasnosti je to totalny luxus co si nemozme dovolit. za tym si stojim. Chod si zajazdit po I/65 z Turcianskych teplic do MT, mozno zmenis nazor na tie ostatne nepodstatne cesty. Podotykam ze odtial nepochadzam a siel som tadial raz v zivote a mam fakt dost... Takych miestach je urcite velmi vela.
Nie celkom chapem to rozhorcenie ze R1 obchadza NR a neriesi mesto samotne. da sa napojit zo 4 stran. skoda len ze sa neda napojit priamo z I/64. Kazdopadne si myslim ze nejedno mesto by vsetkymi desiatimi bralo to co dostala NR. Tym v ziadnom pripade nehovorim ze by to NR nezasluzila, ale to, ze si to zasluzia aj ostatne krajske mesta. Potom aj okresne atd.

2. vychadzam z materialov co su aj tu v galerii, napr. tu gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=14733&sk=t&sd=d&st=0 uplne vlavo dokonca vidno krizovatku D1xR1. to sa rovna skrateniu trasy o max 5km, co je pri dialnicnom tempe 138 sekund... keby to slo od Vahoviec, uspora by bola nejak do 5 minut. Myslim, ze mame viac ako dost miest, kde tie peniaze treba omnoho viac.

3. dufam ze sa to coskoro poriesi.

4. rad by som, ale az tolko casu nemam :)

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2016 16:42
od devil
NR ma predsa RC. snad ten rozdiel nie je tragicky...mas pravdu ze nie je normalne a vyhovujuce zeleznicne spojenie. to je hanba. juzny obchvat obchadza NR a neriesi mesto samotne - to nie je celkom pravda. NR je velke mesto na Sk ale uz v europe ani strednej europe nie je velke mesto aby sa riesili sidliska pomocou extra MUK. na D4 sa frfle a vo vrakuni sa pise peticia. ZA ma predrazene megalomanske dialnice ale npr. MUK je tam menej....

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 07. Mar 2016 12:53
od PK
Laco:
extremne zlahcujes, tych 5 minut pri dialnicnom tempe je dost podstatnych. Len aby si si vedel predstavit, pri priemernej spotrebe auta na dialnici 7l a 130km/h je hodinova priemerna spotreba 9,1l paliva. Pri priemernej cene 1,05E/l je to 9,55E/hod. 5 minut je 1/12 hodiny cize jedno auto na tom useku usetri 0,80 Eura. Pokial si dobre pamatam intenzita na tomto useku sa pohybuje okolo 35.000 aut/24h. Ak by sa tento usek skratil intenzita pojde urcite podstatne vyssie. Takze pri 35.000 autach denne a 0,80E na auto su denne straty paliva na tomto useku 28.000Eur. Rocne to spravi 10,2 miliona Eur. Nespravenie tohto useku tolko vytiahne kazdy rok z vrecak vodicov ktori tadial jazdia. Dialnice pokial viem sa planuju na 100 rokov, to je 1 miliarda Eur hore dole.

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 07. Mar 2016 14:31
od Laco
PK:
ked si uz zacal pocitat, tak to dopocitam: vybudovanie tej R-ky by stalo minimalne 1mld eur (asi som to podcenil, ale budis). to mas navratnost na palive 100rokov a to som tam nezaratal v buducnosti nizsiu spotrebu aut. rozdiel vo vybere myta by bol minimalny. No hlavne by si mohol podobny vypocet aplikovat na stovkach miest na SK.
skus radsej zratat kolko paliva sa spali na horskych prechodoch, kolko paliva, casu a nervov stoji vodicov denne cakanie v zbytocnych zapchach v x obciach leziacich na tranzitnych trasach, nehovoriac o kvalite zivota tamojsich ludi.

vzdy som tvrdil a tvrdim, ze:
1. predlzenie R1 z BA po Vahovce je mega luxus, nad ktorym by sme mohli ZACAT uvazovat, az ked budu mat obchvaty vsetky vacsie mesta a vsetky obce leziace na tranzitnych trasach. tym prechadzajuce kamiony nicia majetok denno-denne. to sa vycislit ani neda...
2. predlzenie R1 z BA po Vlckovce je nezmysel.

aspon zatial ma ziadny z argumentov nepresvedcil. jednoducho tie, co hovoria za predlzenie sa ani zdaleka nevyrovnaju protiargumentom. kriticka situacia medzi BA a SC by sa dala vyriesit napojenim I/62 na D4 ako opisal bodrik na predoslej strane.

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 07. Mar 2016 16:38
od Andrej
PK, tá úspora medzi BA a NR by bola skutočne minimálna. Keď si porovnám ktorýkoľvek, hoc aj uvedený imaginárny variant so súčasnou trasou D1+R1, najväčší rozdiel mi vychádza na 4-5 km.

Teraz je potrebné zadefinovať trasu do územných plánov, nech si to územie do budúcnosti nezastaviame a z dopravného generelu vyhodnotiť, ktoré riešenia budú pre celý región najvýhodnejšie.

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 07. Mar 2016 22:36
od Vlados
PK, vidno, že na to pozeráš iba z jednej strany. Z tej miliardy by mal štát minimálne 1/2 miliady na daniach z PHM... štát by táto sranda celkovo stála cez 1,5 miliardy. Skutočné prínosy pre štát sa vyčíslujú dosť neobjektívne a väčšina ľudí všetko čo zarobí minie takže je úplne jedno na čo to bude + doprava na výkonnosť ekonomiky má menší vplyv ako zlé rozhodnutia politov.
Tvojím zmýšlaním by sme mohli každému postaviť diaľnicu priamo ideálne rovno a s rovnomerných stúpaním/klasaním priamo do garáže ;)

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2016 07:56
od Laco
Vlados, to by som bral :) teraz mam najblizsiu D/RK minimalne 40 minut od bydliska (pri malej premavke a rychlostiach 55/95)
a to predlzenie R1 odmietam ako clovek, ktory by ju aj vyuzival.

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2016 14:23
od devil
kriticka situacia medzi BA a SC by sa dala vyriesit napojenim I/62 na D4 ako opisal bodrik na predoslej strane.


toto je celkom dobry napad. tak ci tak ale ostane problem ze do BA sa bude dat prist cez z. piesky a D4 vacsinu aut neodvedie. cize napojenie I/62 musi byt premyslene a pokial to nebude stacit tak ta R1 bude treba.

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2017 14:43
od aquila
viewtopic.php?f=35&t=22417

stale si myslim, ze by bolo lepsie po rozsirenie starej seneckej pokracovat dalej smerom na sladkovicovo a velku macu .. t.j. skapacitnit jednicku ..

aj ked sa uz objavili mimo toho clanku hore aj naznaky, ze skapacitnena cesta na senec bude vlastne rychlostna komunikacia, cize by to bolo dobry krok..

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 09. Apr 2017 09:18
od Laco
Totalne chore zmyslanie. Keby sa 61, pripadne aj 62ka od SC spravila ako 4 pruh bez prekazok ako semafory, kruhace a zlievanie do 1 pruhu, nikto by nad predlzenim R1 ani neuvazoval. Keby bola aspon 61 po SC 4pruhova to by dost odlahcilo D1 odfiltrovanim primestskej premavky. To by sa mozno seriozne zvazovalo ci je vobec nutne rozsirovanie D1 na 4+4 kedze pomerne velka cast premavky na D1 je generovana Sencom a okolim...