Stránka 7 z 8

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2017 21:17
od Vlados
odkiaľ máte úsporu 20km? veď toľko sa nepodarí ani keby bola preložená R1 po Nitra-juh. nebodaj počítate úsporu samostatne pre každé koleso??? :D

3. pruh na R1 nebude celkom lacná záležitosť, po Váhovce je veľa mostov ponad R1 a nová PHS nenechala rezervu ani na 3. prud bez odstavného.

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2017 03:35
od mireceq
Tak som Vam to zmeral :)
Od Vahoviec je to po D1 krizovatku Vajnory 52km.
A vzdusnou ciarou (priamka) je ta ista trasa 42km.
Z toho vyplyva ze aj keby R1 bola od Vahoviec a isla "skoro priamo" smer na bratislavu, maximalna uspora by bola okolo 8 km.
Samozrejme kvoli tomu sa neoplati investovat minimalne 600M EUR aby Mikeboss usetril 5 minut :)

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2017 08:18
od ANDi
Ked niektori uprednostnuju R1 popod Donovaly namiesto R3 cez Turciansku kotlinu, tak sa necuduj, ze aj tu vymyslaju.

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2017 09:07
od fh
mireceq napísal:Tak som Vam to zmeral :)
Od Vahoviec je to po D1 krizovatku Vajnory 52km.
A vzdusnou ciarou (priamka) je ta ista trasa 42km.
Z toho vyplyva ze aj keby R1 bola od Vahoviec a isla "skoro priamo" smer na bratislavu, maximalna uspora by bola okolo 8 km.
Samozrejme kvoli tomu sa neoplati investovat minimalne 600M EUR aby Mikeboss usetril 5 minut :)


Pre bossa čo je veľký čávo z Nitry treba paralelnú rýchlostnú cestu do Bratislavy, aj keď len o 6-8 km kratšiu lebo však Žilina :lol: :lol: :lol: :lol:

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2017 09:29
od pohodak
michaelse napísal: v prvom rade treba prestavat a skapacitnit krizovatku D1/R1 ,ta je v plnej premavke uz takmer nebezpecna a D1 od senca bude o par rokov 4+4,bude hadam aj obchvat BA postaveny o 4 roky takze cesta Nitra-BA bude vybavena


tu by v podstate stacila iba priama vetva NR->BA co nie je zas az taka strasna polozka, ale pyta sa to tam uz hodne davno

michaelse napísal: mozno este 3 pruh na R1 bude treba a myslim ze to nebude trvat velmi dlho kym im to na NDS dojde


a tu si myslim ze vazne staci rozsirit I/61 a I/62 za zlomok penazi a bude to mat vyssi efekt pre dopravu v regione

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2017 09:51
od aquila
priama vetva NR->BA sa da stavat viacmenej aj pocas prevadzky. dokonca by nebol problem ani ak by tam zostal klasicky stvorlistok a k tomu sa pridala priama vetva.

krasny priklad v cechach, kde sa pri olomouci krizuje D35 aj D46 tusim aj niekde v cechach to maju presne takyto setup ..

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2017 10:08
od Jonathan
Tych setupov je po svete niekolko:

spominany v cechach https://www.google.sk/maps/@49.5696894,17.2164561,15z aj s kolektorom do dalsej krizovatky smer Brno (preto ostal svorlistok)
pri Belehrade https://www.google.sk/maps/@44.833002,20.25203,15z stavana od novoty alebo
pri Norimbergu https://www.google.sk/maps/@49.4591907,11.2457777,15z prestavana s povodnej stvorlistkovej.

Ja som sa toto aj pytal v NDS, ale odbili ma nejakou naucenou nicnehovoriacou frazou.

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2017 11:51
od Šofér15LM
Presne tak, nová R1 do Bratislavy je zbytočnosť, úplne by postačovalo rozšíriť terajšiu R1 na 3 pruhy a skapacitniť križovatku R1xD1 z NR do BL a naopak lebo aj v opačnom smere sa to upcháva.

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2017 14:42
od Vlados
Nemali by sme robiť veľké disproporcie medzi cestami, t.j. zbytočne posilovať D/RC na úkor rozširovania ciest I. a II. triedy. Nielen že väčšie územie bude mať kapacitnejšie cesty ale aj budú distribuované riziková v prípade neprejazdnosti niektorej z nich. Tragédia sa stala pri rekonštrukcii polprofilu I/62, kde sa aspoň neponechala cesta ďalej polprofilová. Aj obchvat Galanty mohol byť vedený viac po priamke a namiesto mostu ponad železnicu mohla preložka pokračovať popod Sládkovičovo. Na druhú stranu pokračovať ponad Kráľovú a Veču. V dlhodobom horizonte by mohla byť prebudovaná II/562 na jednotku a už sme v Nitre.

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2017 15:22
od DrX
Podla mna stavat R1 po Most by urcite mala byt priorita vacsia nez rozsirenie D1. Pri ceste do BA to bude mozno usetrenych len 8km, ale napr. pri ceste do Viedne ovela viac, lebo to povedie priamo na D4xD2. Dalej rozdelenie dopravy je urcite lepsie takto,napr. v situacii ked je na D1 nehoda pri ktorej uzavru celu dialnicu. To iste budu robit aj pri 4 pruhoch, zatialco ak by bola R1, tak tak by bola uplne prejazdna. Urcite ale nic z toho (ani rozsirovanie D1) by sa nemalo riesit skor nez sa dokonci zakladne prepojenie krajskych miest, cize D1 BA-ZA-PO-KE a R1+R2 BA-ZV-KE.

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2017 18:27
od michaelse
tak to radsej potom i62 a i61 urobit na 2+2 ako sa tu spomenulo a tak ci tak treba akutne minimalne od BA po senec tu cestu riesit
rozhodne je ekonomickejsie aby bola priorita upgradnut infrastrukturu ktoru mame a az ked tam sa vycerpaju moznosti tak potom mozeme premyslat nad novou R-kou do BA

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2017 18:47
od Yoggy52
Jonathan napísal:Tych setupov je po svete niekolko:

spominany v cechach https://www.google.sk/maps/@49.5696894,17.2164561,15z aj s kolektorom do dalsej krizovatky smer Brno (preto ostal svorlistok)
pri Belehrade https://www.google.sk/maps/@44.833002,20.25203,15z stavana od novoty alebo
pri Norimbergu https://www.google.sk/maps/@49.4591907,11.2457777,15z prestavana s povodnej stvorlistkovej.

Ja som sa toto aj pytal v NDS, ale odbili ma nejakou naucenou nicnehovoriacou frazou.


Netreba ani chodit daleko, ked nieco podobne uz "je"/"vznikne" na D1xD4

https://www.google.sk/maps/place/Bratis ... 17.1077478

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2017 19:42
od Hank
Niekde som spominal divnu prax dvojpruhovych vetiev u nas. Tu to pekne vidno, ze z tychto styroch dialnicnych krizovatiek to maju len slovenska a ceska.

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2017 20:28
od Yoggy52
V tom lepsom pripade sa to vyuzije ako samostatny pruh, v tom horsom tam dame zebru a potom, ze preco mame tak drahe dialnice :D

A potom tu vznikaju taketo skvosty :D :D
https://www.google.sk/maps/@49.4853688, ... a=!3m1!1e3

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2017 15:38
od PK
Ak by sa vybudovalo predlzenie R1 po Most pri BA, nebolo by treba rozsirovat usek R1 Trnava - Vlckovce.

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2017 17:29
od Milos
Možno ani D1 Blatné - Trnava. Ale stále to rozšírenie vyjde podstatne lacnejšie ako výstavba celého nového úseku R1. Podľa mňa by nebolo zlé pouvažovať nad kombináciou rozšírenia I/62 o dva pruhy takmer po Sládkovičovo, a len odtiaľ potiahnuť R1 (pár km) k Váhovciam na most ponad VD Kráľová. Niečo ako R3 vých. obchvat Martina, ale od Príboviec zrekonštruovaná cesta I/65.
V terajšom stave (5 kruháčov, z toho 3 blízko za sebou, k tomu prejazd Veľkou Mačou, v oblasti Sládkovičova a Veľkej Mače rozšírenie na 4-pruh problematické) je cesta I/62, hoci aj po inak vydarenej rekonštrukcii, použiteľná ako alternatíva k D1 BA-TT a R1 po Sereď len s riadnou dávkou sebazaprenia

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2017 20:37
od Vlados
Nebolo by potrebné ani BA-TT, rekonštrukcia D1 pred rozšírením I/61 bude na hranici zúfalstva ;)

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2017 07:32
od Laco
Vlados, no ty si riadny optimista. :) bude to daleko za hranicou zufalstva a na hranici s komatickym stavom... a pritom by stacilo, keby kompetentni pouzili mozog.

Milos - suhlas az na tu R1 po Vahovce. myslim, ze keby bola 61 + 62 v usporiadani 2+2 od BA po Sered, bolo by vystarane. samozrejme tie zhovadile KO co spominas zburat. Pri SC by sa ta MUK ani nemusela velmi menit, 1 pruh 62ky by bol pokracovanim 503ky a druhy 61tky. a naopak... toto by bolo radovo lacnejsie ako nova R1, miesta je tam tiez dost...

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2017 10:18
od PK
Presne uz len kvoli skodam sposobenym rekonstrukciou D1 za prevadzky je vyhodnejsie vybudovat novu R1. Proste ta R1 je nutna to je jasne vidno. Oblast od Trnavy, cez Sered, Galantu po Nitru sa stava tahunom priemyslu na Sk a proste bude potrebovat nove pripojenie.
Pred rekonstrukciou cesty 62 Senec - Sladkovicovo bolo este moznostou rozsirenie Starej Seneckej a 62 az po Sered. Momentalne po rekonstrukcii (pokazeni) to uz nie je ekonomicke. Bolo by treba burat vsetky kruhace od Senca az po Sered.
Ked sa zrataju vsetky naklady na rozsirenie Starej Seneckej a 62, rozsirenie TT- Vlckovce na 3+3, tak to mozno dosiahne aj naklady vybudovania novej R1 az do BA, pricom efekt novej samostatnej R1 by bol nasobne vyssi.

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2017 10:34
od pohodak
zburat tych asi 5 hlupych kruhacov na I/62 je uplne marginalna polozka uz len oproti vykupu pozemkov pod potencialnu novu vetvu R1...a sorry, ale rozsirit cestu I. triedy o 2 pruhy nebude NIKDY lacnejsie ako vystavba 4 pruhov v kategorii R, na to ti staci zdravy rozum...navyse ked rozsiris I/62 a I/61 tak absolutne nepotrebujes rozsirovat R1 na useku TT-Vlckovce...a tu si aj tak stale myslim ze miesto rozsirenia R1 by bohato stacilo znovu vybudovat cestu I. triedy, ktora by na seba stiahla dostatocne mnozstvo aut a malo by to mizivy dopad na premavku na R1 pocas vystavby, narozdiel od rozsirovania a tiez by to bolo lacnejsie

co je ale pravda, ak spustia rozsirovanie D1 po TT bez rozsirenej I/61 po SC tak uvidime peklo na zemi v priamom prenose

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2017 11:09
od aquila
rozsirovanie I/61 po senec nevidim realnejsie ako 2022 a to som optimista .. navyse najma ivanka ma nejaky uzemny plan kraj najviac na haku, vsak povoluju krizovatky jednu za druhou, ale tak to vyhovuje aj mrvovi, ktory od uspesne blokoval uzemko pre rozsirenie starej seneckej a tym padom si mohla aj ivanka robit co chce ..

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2017 11:17
od pohodak
a prave preto dufam ze na rozsirenie D1 nebudu tak skoro peniaze resp. ze ich radsej minu hocikde inde na slovensku...ono sice ZSSK chce pridat vlakokilometre na zapade, ale je to sialene malo a bez koordinacie s MHD to aj tak hovno vyriesi

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2017 11:31
od aquila
rozsirenie po triblavinu sa uz ide tendrovat, takze minimalne to sa bude realizovat, aj ked osobne si myslim, ze to bude na velmi dlho jedine rozsirenie D1 ..

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2017 18:49
od michaelse
pohodak napísal:zburat tych asi 5 hlupych kruhacov na I/62 je uplne marginalna polozka

podla mna uz len kvoli tomu ze sa to postavilo z eurofondov tak nikto v najblizsich rokoch sa nenajde co by chcel burat tie kruhace,neviem ako to je legislativne ci by sa potom museli vratit peniaze eu ale minimalne ako vyhovorka im to posluzi

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2017 18:55
od aquila
5 rokov je grace period, potom sa moze robit cokolvek.