R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod Andrej » 25. Feb 2014 15:32

aquila napísal:andrej to si myslim ze je hodne nerealisticke .. naklady by boli tak 1,5 az 2 miliardy euro .. sudiac podla nakladov tuneloveho variantu dialnice pri dunaji ..

To boli naklady na cely 23 km dlhy usek Jarovce-Ivanka s vyse 3 km tunelom popod Dunaj, vratane vsetkych drahych MUK.

Vyustenie R1 pod Pristavnym mostom by zaroven vytvorilo alternativu ku kolabujucej D1, napojenie na Galvaniho by sucasnu situaciu prilis neporiesilo.

V P.B.nebolo nikdy planovane metro?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod aquila » 25. Feb 2014 15:43

zabudol som dopisat, tunelovej varianty dialnice viedenskej S1, kde boli na tunelovu cast naklady 1,6 miliardy euro, ale to je pod dunajom.

rychlodraha sa v PB planovala, tazke metro tusim isli po ruzinovskej , napojenie na galvaniho by riesilo potencialne prepojenie na D4 ak by D1 moc kolabovala .. plus je oblast avionu dost silny generator dopravy, jedno ci uz samotny avion, ale aj businesska okolo
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 445
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod jozin z bazin » 25. Feb 2014 16:35

Tu je nejaky obrazok Plan vystavby metra z roku 1988, snad je to doveryhodne.

http://bratislava.sme.sk/c/6486830/trasa-pre-bratislavske-metro-este-nezarastla.html

Hrubym odhadom to vychadza, ze ruzinovska vetva mala siahat zhruba po dnesny Avion.

V okoli velkeho (nielen hlavneho) mesta je kazda velka stavba draha a technicka narocna. Z toho niektore stavby su drahe a narocne a niektore su velmo drahe a velmo narocne :-)

PS : nie som proti tunelu, dokonca si myslim, ze pre plynulu dopravu je tunel to najlepsie riesenie (samozrejme aj tunel sa da efektivne sprznit vhodne umiestnenou krizovatkou so semaformi :mrgreen: ). Avsak realne financne naklady predpokladam extremne. A v slovenskych podmienkach treba k tomu priratat primeranu prirazku podla zlozenia vladnucej koalicie a vitaza tendra ...
jozin z bazin
diskutujúci
 
Príspevky: 236
Obrázky: 17
Založený: 14. Dec 2009 15:57

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod Peterman » 09. Mar 2015 13:06

Este sa vrátim k trasovaniu, uz som sa tu na tuto tému zmienoval, aj mnohí iní, ale zdá sa mi to dôležité to zopakovat, lebo povodne návrhy su vedené príliš severne a trosku aj dopravne nelogicky. Ak sa bude táto trasa niekedy realizovať, tak urcite by mala byt vedená hneď za mostom ponad Váh pri Váhovciach, južne obísť priemyselný park Gáň, pokračovať medzi Galantou a Sládkovičovom, popri Veľkých ulanoch, Jelke, Janiky, Tomášove do Bratislavy ( tam napojenie je kapitola sama o sebe - to je na dlhšie). Takto obslúži značne väčšie územie a cesta z Nitry do BA, bude urcite lepšia a priamejšia, kratšia.
Povodne návrhy su príliš blízko D1 a vyústenie vo vlckovciach je absolútne nevhodne a nelogicke
Peterman
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 402
Obrázky: 0
Založený: 02. Okt 2013 21:38

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod mirsi » 08. Dec 2015 09:31

predbezne oznamenie - studia realizovatelnosti pre tento usek:
http://www2.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/320464

"Predmetom zákazky je posúdenie realizovateľnosti stavby rýchlostnej cesty R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce z hľadiska priechodnosti navrhovanej činnosti v záujmovom území s možnosťou technického riešenia v požadovaných parametroch a overenie zabezpečnia potreby finančných prostriedkov."
mirsi
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 463
Obrázky: 9
Založený: 26. Sep 2013 16:21

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod Laco » 10. Feb 2016 08:38

zdravim, dlhsie mi vrta hlavou aky zmysel by malo taketo predlzenie R1 od BA po Sered? mne to pride ako velmi zly vtip. Akoby to niekomu napadlo ako prvoaprilovy zart, zopar ludi to nepochopilo, prezilo to zopar rokov a teraz uz nikto nevie ze to bolo myslene ako vtip.
Takato paralelna cesta k D1 je absolutny nezmysel. toto si mozu dovolit staty co naozaj nevedia, co s peniazmi. Na SK su desiatky, ak nie stovky, usekov nasobne dolezitejsich ako paralelna R k dialnici 3+3 (resp 4+4). Pevne verim ze sa to zmetie zo stola.
R1 od Vahoviec by mala iba o trosicku vacsi zmysel, no stale by som to radil do kategorie nezmyslov.
Laco
diskutujúci
 
Príspevky: 141
Obrázky: 8
Založený: 10. Feb 2016 08:06
Bydlisko: NZ

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod bodrik » 10. Feb 2016 13:46

Laco, aké odborné argumenty použiješ k tomu, aby si obhájil že je to nezmysel?
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 696
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 01:30

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod pristy27 » 10. Feb 2016 14:25

Ziadne, lebo ako moznost v pripade vaznej havarie na D1 ci uzavierky a kek nasledneho upchania je podla mna logicky argument na jej vystavbu. Jej poloha je ale mozno zvolena nie uplne najrozumnejsie, ale tak to uz na Slovensku byva...
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 555
Založený: 02. Sep 2010 09:15
Bydlisko: Bratislava

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod Laco » 10. Feb 2016 15:39

takto - nechcem tu robit zlu krv alebo co, napokon hned v prvej vete sa pytam aky to ma zmysel. potom som napisal ako to pripada mne a dve argumenty som aj uviedol, trocha ich rozpisem:

1. ekonomicky: vieme ako biedne je na tom SR a je mnoho usekov daleko dolezitejsich, ktore spolahlivo vycicaju rozpocet na cesty na najblizsich 50 rokov. myslim ze x miest a obci na tranzitnych trasach by uvitalo obchvaty. samozrejme by to uvitali aj vodici.

2. intenzity: na plne dobudovanej D1 3+3 / 4+4 s rozumnymi pripajacimi/odpajacimi pruhmi nemoze vzniknut problem. za problem nepovazujem to, ze z casu na cas budem musiet spomalit zo 130km/h na 110km/h. D1+R1 by sa prakticky rovnalo D1 5+5/6+6 (ak neberiem vyhodu zalohovej trasy, k tomu sa este dostanem).

inak pokial nieco chcem, bojujem za to, tak si myslim, ze ja by som mal davat argumenty preco to chcem, aky to bude mat prinos a podobne. ale este raz - nechcem sa hadat, len zistit zmysel toho predlzenia. V inom vlakne (D1 BA-TT) Andrej pisal nejake 2 argumenty, ktorymi sa casto argumentuje, tak si dovolim na ne zareagovat:

3. odlahcenie TT-Sered: chodievam tadial naozaj v roznych casoch a nijake extremy som tam nezaznamenal. jediny problem je v spickach napajanie R1 na D1 smerom NR > BA a naopak niekedy z BA na R1. vznikajuce kolizne situacie by sa ale dali vyriesit jednoducho prebudovanim krizovatky pocas upgradu D1 na 3+3 (len keby na to bol niekto kompetentny myslel...), najma obluk R1 NR > BA potrebuje vacsi polomer (ako si bodrik pisal v prvej casti posledneho odstavca prispevku v tom vlakne D1 BA-TT - krizovatka Jarovce). pripajaci pruh samozrejme poriadne potiahnut, pripadne potiahnut 4 pruhy az po voderady, kde by plynulo presiel do odpajacieho. rezerva by bola viac ako dostatocna a isto by to bolo lacnejsie ako paralelna cesta (mimochodom pri tej novej R1 by s tymto problemom bolo tiez treba pocitat). z BA na NR - tam by stacilo rozsirenie R1 na 3 pruhy na zopar km - v podstate taky super dlhy pripajaci pruh. cena tohto by bola "zanedbatelna"

4. skratenie trasy na NR/BB. tu si staci pozriet mapu :) slo by o usporu zopar km (R1xD4 - Vlckovce po "novej" R1 40km, po D4-D1-"starej"R1 cca 46km), casovo 6km = 3min pri 120km/h. Keby sla R1 po Vahovce, uspora by sa zvacsila o dalsich par minut, ale myslim, ze takyto luxus si jednoducho nemozeme dovolit.

5. zalohova trasa v pripade nehody na D1 alebo "novej" R1 - tu nieje o com, toto je nesporna vyhoda. Ale nebol by som to ja, keby nebolo nejake "ale" :) Takze ale existuje cesta I/61, ktora by sa v pripade nudze dala pouzit. Vacsinu dna by to ako tak fungovalo, no v spickach by to bolo horsie ako zufale, to je jasne. Tu by to chcelo promptne reakcie zo strany policie, hasicov a zachannych zloziek na urychlene sprejazdnenie aspon 1 pruhu. Ale takato poziadavka je tu uz davno. dnes ked sa nieco udeje, tak ludia stoja. aspon ti, co uz presli exit. Toto sa ale tyka vsetkych D a RC, nielen D1. tu ma D1 vyhodu ze pri 3+3/4+4 sa lahsie sprejazdni aspon ten jeden pruh, ako pri klasickej 2+2, co sa da mozno povazovat za aku taku formu redundancie, ci skor vacsiu sancu ciastocneho sprejazdnenia.

6. Bratislave by to takmer nepomohlo. rano smerom do mesta vobec, nakolko mesto jednoducho nieje schopne absorbovat viac aut, tu ako tak pomoze ta D4, ktora zopar % premavky vytiahne z mesta. lenze to prinesie vybudovanie D4 a nie predlzenie R1. R1 len skor dopravi auta na D4 a v meste ten chaos vznikne tak ci tak. Odchod z BA to ale ciastocne urychli. no to sa poriesi do velkej miery triblavinou - kolony iduce z BA z D1 k METRU sa takmer stratia.

zaver: pri tychto faktoch si stale myslim, ze riesit predlzenie R1 (ktorykolvek variant) je v sucasnosti nezmyselne. namiesto toho je podla mna lepsie:

D1 3+3/4+4:
1. MUK TT upravit na vacsie polomery zakrut - vyssie prejazdove rychlosti -> mensie rozdiely v rychlostiach aut => menej koliznych situacii. a uz ziadne "parkovanie" na R1 pri Vlckovciach
2. MUK Blatne - podstatne odlahcenie MUK SC - toto obsluzi cely SC sever (rano je pripajanie od Blatneho kvalitne vytazene - poobede vsetci idu cez SC)
3. upgrade MUK SC - v ramci rozsirenia na 4+4 - koniec "parkovania" na D1 pred SC
4. MUK triblavina - celkom fajn, odlahci to Vajnory, Ivanku, poobede vyjazd na METRO ako som uz spominal
5. D4/R7 - to ze som to dal na posledne miesto neznamena ze by to malo mat najnizsiu prioritu, len som siel zo severu na juh :)

usetrene prachy vrazit do inych casti D/RC ktore su ovela viac potrebne. alebo bars aj obchvatov obci a miest, co by dost zvysilo kvalitu zivota ich obyvatelov, usetrilo by to kopu casu a nervov soferom a taketo projekty stoja naozaj len zlomok toho, co D/RC...

dost som sa rozpisal, tak sa ospravedlnujem, ale chcel si po mne argumenty. tak toto mam. daj teraz svoje :)

@pristy27 - v pripade vaznej havarie by to malo vyhodu, to ano, ale vid moj argument 5 (aj ine ak sa ti chce). a este jedna vec. co v pripade vaznej havarie na hociktorom inom useku D/RC? postavime paralelku aj tam? :)
Laco
diskutujúci
 
Príspevky: 141
Obrázky: 8
Založený: 10. Feb 2016 08:06
Bydlisko: NZ

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod bodrik » 11. Feb 2016 00:25

Laco, vďaka za vyčerpávajúcu odpoveď. Argumentuješ rozumne, myslím že sa zhodneme na tom, že predlženie R1 nie je zatiaľ "na programe dňa a dlho ani nebude". Je to skôr záležitosť dopravno-koncepčná. Treba vyčkať 15-20 rokov ako sa vyvinú intenzity a ako sa bude vyvíjať finančná situácia a potom budeme múdrejší.
Predtým než by sa realizoval tento úsek myslím si že je potrebné aby bolo v prevádzke:

D1 v plnom profile až po MI a v polprofile na UA hranicu a úsek BA-TT v usporiadaní 3+3.

D3 v plnom profile minimálne po križovatku s R5, možno však až po PL hranicu.

D4 v plnom profile celá.

R1 predlžená v polprofile od BB na sever k RK/MT/inde.

R2 v plnom profile od TN po PD/možno križovanie s R3 a ďalej minimálne v polprofile po R1. Od ZV v plnom profile po LC/R7 a dalej v polprofile až po RV. Od RV v plnom profile až po KE.

R3 v plnom profile minimálne od D1 po DK, možno až TS, ďalej na PL hranicu v polprofile. Od D1 v plnom profile k TR a ďalej v polprofile po R2. V polprofile od ZV po hranicu s MR.

R4 v plnom profile minimálne po Lipníky, odtiaľ podľa zvolenej trasy v polprofile až po SK, možno od SK plný profil po PL hranicu.

R5 minimálne v polprofile, možno v plnom profile.

R6 po PU plný profil, od PU po hranicu ČR polprofil.

R7 v plnom profile po NZ, v polprofile po LV a polprofil tiež od VK po LC/R2.

R8 v polprofile od NR po TO a od PE po R2.

Ak by bolo toto hotové, alebo aspoň rozostavané, môže sa urobiť podrobný dopravný smerový prieskum a prehodnotiť intenzity a potrebu predlženia R1 po BA.
Intenzity sú tu kľúčové a je možné že veľmi rýchlo porastú aj skrz rozvoj automobilového priemyslu a subdodávateľstva v oblasti, čo môže vyvolať potrebu kvalitného dopravného spojenia aj skôr.
Netreba zároveň zabúdať, že intenzitami je silná aj oblasť Sládkovičovo, Galanta, Šaľa, ktorá dopravne inklinuje k blízkej R1 pri Seredi a je v gravitačnom poli silného sídelného aglomeračného trojuholníka BA, TT, NR. Predlženie R1 by bolo jeho chýbajúcou tangentou.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 696
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 01:30

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod Laco » 11. Feb 2016 11:24

dakujem za uznanie :) inak pokial sa postavia, ci aspon rozostavaju vsetky D a RC co si vymenoval, tak to sa bude pisat rok minimalne 2050 :D a suhlas ze vsetky tebou vymenovane D/RC su dolezitejsie ako R1.

Sladkovicovo, GA, SA maju relativne pohodovu I/62 v tom zmysle, ze nejde cez ziadnu obec, problem je I/61 od SC k BA, krizovatka pri Metre a samozrejme samotna BA. Tu som dost zvedavy nakolko pomoze Triblavina, ale spolu s D4 by to mohlo byt zaujimave zlepsenie, odhadnut si to ale netrufam :) Ciastocne pomoze aj R7, ktora tiez co-to vsaje.
Ozaj pisal si ze spominane 3 mesta dopravne inklinuju k R1 - ano, teraz. ale po vybudovani R7 sa to trochu zmeni, minimalne juzne od tychto 3 miest, co ciastocne odlahci I/62, ktora sa stane zaujimavejsou. Keby sa I/62 este na zapade potiahla mimo SC a obisiel sa Velky Biel, bolo by to velmi zaujimave. Hlavne by sa zislo prerobit krizovatku pri Metre na mimourovnovu. ale to sme opat v kolonach v BA, i ked o cosi skor... :)

Mimochodom, ked sa uz bavime o tejto oblasti, neviete niekto preco boli namontovane zvodidla na zrekonstruovanom useku I/62? ved je to stale len "obycajna" cesta 1. triedy. Inak skoda ze sa to neopravilo az po SC, ale to je na inu diskusiu :)
Laco
diskutujúci
 
Príspevky: 141
Obrázky: 8
Založený: 10. Feb 2016 08:06
Bydlisko: NZ

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod pristy27 » 11. Feb 2016 11:52

Laco napísal: @pristy27 - v pripade vaznej havarie by to malo vyhodu, to ano, ale vid moj argument 5 (aj ine ak sa ti chce). a este jedna vec. co v pripade vaznej havarie na hociktorom inom useku D/RC? postavime paralelku aj tam? :)


Tvoje argumenty su vecne a naozaj sa s nimi da suhlasit ale ako pisal aj bodrik, je to naozaj vecou skor dalekej buducnosti a intenzit. Ak sa stane havarka na D1 v okoli tunela Borik, uzavrie sa dialnica a auta to aj s mensim zdrzanim obidu cez Svit. Ak sa stane takato havarka rano v spicke ako aj pises na D1 v okoli Senca, su paralizovane vsetky tahy smerom od Senca do BA a opacne na niekolko hodin. Je to vecou intezit, ktore tu su v spickach obrovske. Ale suhlasim s tebou, ze zo 4 neprejazdnych prudov urobis lahsie 1/2 prejazdne ako z 2 alebo 3 a urcite to pomoze tak ako vsetko co si pisal.
Z dlhodobeho hladiska ale treba mysliet koncepcne aj do predu a mat pripravene riesenia, ktore doprave v tom case dokazu pomoct. To napojenie v okolo Vlckoviec podla mna nie je uplne stastne. Viem, ze chceli urobit take kompromisne riesenie medzi alternativou k D1 a skratenim trasy BA-NR, ale vysledok je taky, ze to nie je dobra ani na jedno a ani na druhe.

Ak si dobre spominam kedysi bolo planovane rozsirenie I/61 na 4 prudy, mimourovnove krizovatky a obchvaty obci na trase. Nejako z toho zislo a prislo sa s tymto riesenim - vybudovanim R1. On mozno keby sa skor urobilo toto, pripadne potiahnutie po I/62 az k R1, asi by to tiez vyslo lacnejsie, ale auta by ako pises stali na vstupe do BA aj ked to dufam aspon ciastocne zlepsi D4 a R7.
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 555
Založený: 02. Sep 2010 09:15
Bydlisko: Bratislava

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod eric987 » 11. Feb 2016 17:37

Hlavnym zmyslom predlzenej R1 je, aby doprava smerujuca do BA od NR nepouzila preplneny prietah na D1, ale predlzenu Galvaniho. Ad vyustenie pri Vlckovciach - najpravdepodobnejsia trasa je hneda, ktora vyusti pri Seredi, idealne je to ale zhruba od Sladkovicova napriamit a viest popri I/62 s napojenim na R1 kdesi pri Dolnej Strede, samozrejmostou by ale malo byt priame vedenie BA <=>NR; na TT by mali byt "odbocky". Inak aj obchvat Mostu sa planuje v trase hnedeho variantu a takisto hnedy variant najmenej zasahuje do NATURA 2000, co je dovod, preco tento usek dodnes nema EIA.

Este situacka : gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=32462
Ak k nej aj "legenda":
zeleny, modry, hnedy variant su varianty podla EIA. V trase hnedeho sa ma staviat obchvat Mostu a tento zaroven najmenej zasahuje do chranenych uzemi; je tiez najvzdialenejsi od subeznej D1 a tusim aj najkratsi, takze najpravdepodobnejsi.

zlty - moje carbanice; to prepojenie modreho a hnedeho bude coskoro passe; odklon od hnedeho v useku Sladkovicovo - Dolna Streda bude prinosom nielen pre skratenie trasy, ale vdaka tomu, ze neprechadza chranenym uzemim by sa malo usektrit aj na kompenzacnych opatreniach. S napojenim terajsej R1 pri Dolnej Strede som to trocha prehnal, bohate by tam stacil mensi odklon.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 92
Založený: 16. Júl 2014 09:16

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod bodrik » 11. Feb 2016 18:35

Laco, s tou I/62 je to tak ako píšeš, ide v podstate pomimo obcí, resp. po ich okrajoch. Problém je skôr v tej 1/61 a to najmä v medzi BA a SC. A čo takéto riešenie: stavajme teda preložku II/510 medzi D4 (zadefinovaná križovatka R1 medzi P.Biskupicami a M.p.BA, v pokračovaní predĺženia smerom na Galvaniho po križovatku s D1) a II/503 v parametroch RK, ako polprofil R1, so všetkými križovatkami ako MÚK. Odtiaľ zatiaľ nestavať ďalej R1, ale II/503 odtiaľ urobiť ako kvázi privádzač k I/62 pri SC (na južnom okraji mesta. Postaviť to ale tiež v parametroch polprofilu RK, najmä, s MÚK. Ďalej od SC by zatiaľ postačovala k Seredi I/62 a tá by sa podľa potreby rekonštrukcie už v zrekonštruovaných úsekoch prerábala postupne na polprofil R1.
II/503 som uviedol v parametroch polprofilu RK preto, lebo myslím že pre budúcnosť je to veľmi dôležitá spojka medzi jednotlivými D/RK a mnohými cestami I. a II. triedy na pomerne veľmi krátkom úseku a myslím si že jej význam ešte rapídne porastie. Spája z juhu postupne I/63, R7, II/572, R1, II/510, I/62, I/61, D1, II/502 a v podstate za M.Karpatami aj II/501, D2 a I/2 v línii Šamorín - SC - PK - MA, v budúcnosti možno aj prepojenie smerom na A, a na juhu možno aj smerom na MR.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 696
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 01:30

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod bodrik » 11. Feb 2016 19:23

Eric987, tá hnedá varianta je z nich asi najlepšia, ak by sa to realizovalo podľa nej, bolo by to oveľa lepšie než varianty k Vlčkovciam. Akurát že by som to dal bližšie k Seredi, tak ako to kreslíš ty, ale s tým rozdielom že by som trasu ťahal východne od Sládkovičova, v širokom oblúku od Veľkých Uľan po Veľkú Maču, resp. Gáň a odtiaľ popri žel. trati Leopoldov - Galanta, s priamym pokračovaním v trase súčasnej R1 cca v priestore Dolnej Stredy. Lepšie by tak bola dopravne obslúžená Galanta.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 696
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 01:30

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod ANDi » 11. Feb 2016 20:51

Ak predlzenie R1, tak jedine v zmysle zlteho variantu. Ale ako ste pisali, toto je daleka buducnost, je kopa dolezitejsich usekov. Samotne skapacitnenie D1 s mpr 130 tiez zvysi priepustnost...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1141
Založený: 14. Júl 2012 17:12

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod Peterman » 11. Feb 2016 23:17

Viem, že tento úsek je dosť daleká budúcnosť, ale nechápem to absolutne nelogické vednie variant hlavne časť od Královej pri Senci/Jelky po Sereď.
Smerovanie na Vlčkovce, severne od Serede je úplný nezmysel - ved tak sa vlastne rýchlostná cesta R1 (tá nová od BA) vráti na pár km k dialnici D1, nelogicky. To nepomôže ani spojeniu a skráteniu trasy na Nitru, ani neobslúži väčší priestor východne od BA. Jediné vhodné a logicky a dopravne správne napojenie novej R1 je stávajúcu trasu je priestor pri Váhovciach, hneď za mostom cez Váh,....ale to je už v mojom staršom príspevku

Uz som to tu písal 09. Mar 2015 13:06 - tu je ten príspevok

Este sa vrátim k trasovaniu, uz som sa tu na tuto tému zmienoval, aj mnohí iní, ale zdá sa mi to dôležité to zopakovat, lebo povodne návrhy su vedené príliš severne a trosku aj dopravne nelogicky. Ak sa bude táto trasa niekedy realizovať, tak urcite by mala byt vedená hneď za mostom ponad Váh pri Váhovciach, južne obísť priemyselný park Gáň, pokračovať medzi Galantou a Sládkovičovom, popri Veľkých ulanoch, Jelke, Janiky, Tomášove do Bratislavy ( tam napojenie je kapitola sama o sebe - to je na dlhšie). Takto obslúži značne väčšie územie a cesta z Nitry do BA, bude urcite lepšia a priamejšia, kratšia.
Povodne návrhy su príliš blízko D1 a vyústenie vo vlckovciach je absolútne nevhodne a nelogicke

Ináč, by ma v celku zaujímalo prečo návrhy všetkých variant sú stále vedené tak severne od Serede a na Vlčkovce...
Peterman
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 402
Obrázky: 0
Založený: 02. Okt 2013 21:38

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod pristy27 » 12. Feb 2016 12:09

Peterman napísal:Ináč, by ma v celku zaujímalo prečo návrhy všetkých variant sú stále vedené tak severne od Serede a na Vlčkovce...


Mozno sa to pozdava nejakemu nasemu investorovi...
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 555
Založený: 02. Sep 2010 09:15
Bydlisko: Bratislava

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod Laco » 12. Feb 2016 14:42

eric987 pekna mapka. ten zlty variant mi tiez pride najlogickejsi a s tou malou zmenou co navrhol bodrik by to bolo este lepsie. Teda keby som si musel niektory variant vybrat tak jednoznacne tento...

bodrik to tvoje riesenie sa mi naozaj pozdava. riesi v podstate hlavny problem - generovanu masivnu dopravu medzi BA-Samorinom-SC. Skvelo by to odlahcilo I/61, co by naozaj pomohlo sirokemu okoliu az po GA/SA. Co potom dalej v BA je uz kapitola sama o sebe... Cosi taketo by sa kludne mohlo robit kludne uz aj teraz... Predlzenie R1 by sa po vybudovani tohto (spolu s D4, R7 a dokoncenym rozsirenim D1) uz mozno nikdy neoplatilo - to sa uz bude lietat...
Laco
diskutujúci
 
Príspevky: 141
Obrázky: 8
Založený: 10. Feb 2016 08:06
Bydlisko: NZ

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod bodrik » 12. Feb 2016 16:42

Laco, bolo by dobré keby sa to takto nejak vyriešilo. Plus tá spojka R7-R1-D1 ako preložka II/503 v parametri polrofilu RK aspoň medzi Šamorínom a SC, možno s predĺžením po PK. To by na dlhé roky bohato stačilo, samozrejme za predpokladu realizovania spomínanej prestavby D1 BA-TT. Ostatok by bol pre realizáciu asi taký vzdialený ako niektoré úseky R7 a R8.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 696
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 01:30

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod PK » 15. Feb 2016 11:34

eric987:
Presne nejako takto si to predstavujem, ten zlty variant je najlogickejsi. Priame spojenie na Nitru a dalej na vychod je priorita.
Len dodam, ze I/62 je po prestavbe pre seriozny premavku zarubana, nove asi 4 kruhove objazdy orezali kapacitu tejto cesty od Senca po Sered z 3000 aut/h na 1200 aut/h.
PK
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 424
Obrázky: 7
Založený: 10. Mar 2008 10:47

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod PK » 15. Feb 2016 11:46

pre Laca a vsetkych odporcov.
Tento kusok cesty lezi priamo na najpriamejsom spojeni Bratislavy a zapadneho Slovenska so severovychodom Slovenska. Spojnici najvzdialenejsich bodov krajiny.Bratislava - Nitra - Zvolen - Presov - Humenne - hranica SK/PL/UA.
V podstate sa da povedat, ze by to bola najhlavnejsia cesta v celej SR.
PK
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 424
Obrázky: 7
Založený: 10. Mar 2008 10:47

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod Yoggy52 » 15. Feb 2016 13:37

Ja bývam cca 3km, od budúcej R4 (okres Svidník) a R1 by som nechodil, pre mňa je najlepšia trasa (D1)<-->R2<-->R7
Yoggy52
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 340
Obrázky: 3
Založený: 26. Feb 2013 00:02
Bydlisko: Svidník

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod pristy27 » 15. Feb 2016 14:11

R2? To asi nie...
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 555
Založený: 02. Sep 2010 09:15
Bydlisko: Bratislava

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod Yoggy52 » 15. Feb 2016 14:29

?? Pokiaľ bude R7, až po Lučenec, tak nevidím dôvod, ísť po D1/R1, teraz južnou trasou, mi to vychádza na 6 hodín(ešte stále nedokončená R2), ale z Lučenca na BB a potom po R1, keď sa to všetko dostavia a R7, bude okolo NZ, tak ten čas bude kľudne aj 4,5hodiny, narozdiel od D1/R1, ktorá je na tom momentálne 5 hodín...
Yoggy52
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 340
Obrázky: 3
Založený: 26. Feb 2013 00:02
Bydlisko: Svidník

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.