Stránka 1 z 10

R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2016 10:38
od aquila
na envirportale uz sa dostal aj usek slovenska lupca - korytnica

III. úsek Slovenská Ľupča – Korytnica variant V1 červený, ktorý je súčasťou Śtúdie realizovateľnosti „Rýchlostná cesta R1 Banská Bystrica – Ružomberok“ (DOPRAVOPROJEKT a.s. 2015) a ktorý bol v predmetnej štúdii odporúčaný ako optimálne riešenie

Základné technické údaje:

celková dĺžka trasy (km) 14,900 55
kategória cesty R 24,5/80
počet mimoúrovňových križovatiek (ks) 2
počet mostov (ks) 16
dĺžka mostov (km) 3,51950
počet tunelov 1
tunel : Hradište (m) 8 385
protihlukové steny (m) 1 020
dĺžka oporných múrov (m) 1 032,72
dĺžka zárubných múrov (m) 1 631,5
dĺžka cestnej kanalizácie (m) 5 720
počet objektov ORL 9
dĺžka úpravy vodných tokov (m) 1 620
počet asanácii (pozemné objekty a mosty - ks) 4

34017

zdroj: http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... -korytnica

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2016 10:59
od aquila
Objekty tunelov porovnávaných trás sú smerovo a výškovo rozdielne. Pôvodne dva kratšie tunely Diel a Kozí chrbát boli nahradené jedným dlhším tunelom Hradište. Len koncová časť tunela Hradišťe je stotožnená s časťou pôvodného tunela Kozí Chrbát.
Dĺžka tunelov v EIA (2010): 401-00 Tunel Diel 1774 m,
402-00 Tunel Kozí Chrbát 2974 m.
Dĺžka tunela v štúdii realizovateľnosti (2015): tunel Hradište 8385 m.


cize je tam planovany dlhsi tunel ako visnove a temer tak dlhy ako jeden z alternativnych tunelov pod karpaty ..

pri tych intenzitach, nie je sanca aby to preslo cez feasibility study ..

plus perlicka

Pre relevantné porovnanie oboch variantov (základná trasa, variant V1 červený) a posúdenie ich vplyvu na životné prostredie a územia Natura 2000 je potrebné v správe o hodnotení vypracovať primerané posúdenie vplyvov stavby na územia sústavy Natura 2000 (v zmysle článkov 6.3 a 6.4 smernice o ochrane biotopov, voľne žijúcich živočíchov a voľne rastúcich rastlín 92/43/EHS) ako aj potenciálny vplyv variantov navrhovanej činnosti na zdroje podzemných vôd

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2016 08:06
od magnus
S tymi podzemnymi vodami som zvedavy, kto to bude spracovavat.
Inak, torsku sa mohli pohrat s tymi oblukmi. Ale je to cele velmi podobne tomu, co navrhoval pan Snopko pred par rokmi. Aj ked on bol velkorysejsi a potiahol tunel na 11 km. Zaujimalo by ma ale stupanie v tuneli, ak to bude 4% tak dakujem pekne, bude treba aj niekolko vetracich sachiet. A ze sa nerata s pomlaymi pruhmi?!

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2016 20:25
od Vlados
Lorenc napísal:
...áno je to trochu lepšie.... v jednej z variant je navrhnutý 8km dlhý tunel so 4% pozdĺžnym sklonom, čo je trošku na hrane "pohodlnej resp. bezproblémovej prevádzky" ... :-) Z dôvodu optimalizácie R1, je potrebné popod N.Tatry, uvažovať s tunelom dĺžky 11,50 - 13,90 km (ale patrí do inej témy)

Ten 13,9 km je niekde nakreslený? Problém by bol chýbajúci EXIT Donovaly.

Pri tej cene čo tam bude vojde aj autovýtah. A keď bude potrebné tak ho zdôvodníme aj použím záchranných vozidiel :wink:
Vážne. Prečo exit Donovaly, keď sa neustále operuje s tranzitom cez Donovaly :?:

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2016 10:12
od Milos
Lebo zopár ľudí, ktorí majú určitý vplyv na chod štátu, tam má záujmy.. ;) Ale vážne, exit Donovaly (MÚK Korytnica) podľa môjho názoru nie je vôbec potrebný - z BB by to bolo stále rýchlejšie po I/59, než sa vracať od Korytnice naspäť, a od RK môže byť exit Donovaly na MÚK Liptovská Osada. Akékoľvek umiestnenie MÚK Korytnica by bolo veľkým a zbytočným zásahom do krajiny.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2016 10:23
od Lorenc
Ale vážne, exit Donovaly (MÚK Korytnica) podľa môjho názoru nie je vôbec potrebný - z BB by to bolo stále rýchlejšie po I/59, než sa vracať od Korytnice naspäť, a od RK môže byť exit Donovaly na MÚK Liptovská Osada. Akékoľvek umiestnenie MÚK Korytnica by bolo veľkým a zbytočným zásahom do krajiny.


To je +/- tá istá vzdialenosť po R1. Ale je to len čiastočná križovatka MÚK Korytnica. A nachádza sa na ústí doliny Barborina, kde končí dlhý tunel, čiže aj pre obslužnosť tunela je to potrebné.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2016 14:39
od rastislav5
Snivajme dalej. Korytnica je zo vsetkych stran obklopena chranenymi uzemiami Natura 2000, takze akakolvek MUK je tu enviromentalne nepriechodna. http://geo.enviroportal.sk/vu/ . Najblizsia MUK (vratane vyjazdu z tunela) je mozna o niekolko kilometrov dalej v katastri Liptovskej Luznej resp. Liptovskej Osady.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2016 15:30
od Lorenc
EIA tam už ale je. Vraj sa ide priamo na DUR a DSP. V podstate to je pripravenejšie ako tunel Čebrať. :-D Pri tuneli Prešov je z roku 2002 musí sa prepracovať v tomto prípade 2010, čo je zrejme ok.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2016 17:02
od rastislav5
Vraj? Neverim, ze to pretlacia. Podla mna sa to bude posudzovat podla tejto novely http://www.teraz.sk/slovensko/zmena-zak ... lanok.html

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2016 17:11
od Lorenc
Keď ti niečo niekto povie aj keď z oficiálneho zdroja a nemáš to dane písomne je to vraj. Ersek nespomína eurofondy v tomto úseku hlavne, ktore??? Keď Natura 2000 choď sa pozrieť na nedaľekú Smrekovicu, čo tam urobila víchrica. Aj keď ma na vrchole teritórium tetrov. Juho-východná časť, ktorá je v tom dokumente dnes nemá jeden strom. Žijeme dobu keď sa unia bude sudiť z vetrom, že zničil územie Natura 2000.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2016 17:57
od rastislav5
Prosim nemanipuluj a neporovnavaj neporovnatelne. Naturu 2000, co je sustava chranenych uzemi europskeho vyznamu, je Slovensko povinne chranit.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2016 22:25
od Lorenc
Este vela mineralky v Korytnici potecie kym sa TBM zavrta do Hradista. A som si isty ze sa to vseobecne prospesne doriesi s nadhladom, co sa tyka tohoto uzemia.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2016 22:51
od Vlados
Všeobecne prospešné bude budovať pod Donovalmi žiadny tunel.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2016 05:31
od Yoggy52
Tak ako pre koho, ja stale chodim cez donovaly smer vychod-zapad a spat. ziadna certovica ani zilina... Da sa povedat, ze aj dnes tadial pojdem, takze tunel bude len pre mna +

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2016 06:09
od rastislav5
Po otvoreni Visnoveho to budes mat jednoznacne rychlejsie cez Zilinu. A ak by si silou mocou chcel absolvovat nejaky stredoslovensky horsky priechod, po otvoreni kompletneho obchvatu Ruzomberka bude cesta zapad vychod rychlejsia cez Kremnicke bane ako cez Donovaly.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2016 06:16
od Yoggy52
Ano, ale to sa bavime v horizonte 3+ rokov, to uz dufam, ze na slovensku nebudem :lol:

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2016 06:28
od Lorenc
Vy uz ste tak zaujaty proti Donovalom az to je vtipne.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2016 07:00
od rastislav5
Ano, pripomina mi to vtip, ked v radiu hlasia, ze nejaky vodic ide na dialnici v protismere, ale tento chlapik si hovori: Co jeden, vsetci!

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2016 07:13
od Yoggy52
A ty si prave ten jeden :lol:

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2016 07:39
od rastislav5

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2016 07:44
od aquila
ono akonahle sa otvori usek okolo ruzomberka a tunely okolo ziliny, tak na donovaly uz nikto ani nepomysli .. tam budu radi ked budu intenzity do 5 tisic ..

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2016 08:11
od pristy27
rastislav5 napísal:Po otvoreni Visnoveho to budes mat jednoznacne rychlejsie cez Zilinu. A ak by si silou mocou chcel absolvovat nejaky stredoslovensky horsky priechod, po otvoreni kompletneho obchvatu Ruzomberka bude cesta zapad vychod rychlejsia cez Kremnicke bane ako cez Donovaly.


No cez tie Kremnicke bane to nikdy nebude rychlejsie, takze toto je dost od veci prispevok...
Hlavne ked si uvedomis, ze od BB po MUK Trnava mas suvislu R1. Tam ale obchvat Ruzomberka nepomoze, jedine ak do toho ratas aj Korbelku (o ktorej zatial iba snivame) a dokoncenie obchvatu Martina na R3. Az vtedy to bude porovnatelne casovo...

Ja sa pridam k zastancom tejto trasy (aj ked teda nie za kazdu cenu), sam by som ju pouzival a aj dnes ked volim cestu do RK alebo LM idem cez Donovaly. Navyse na co sa uz v tomto fore dost zabuda aj ked sme to kedysi davno X-krat dozadu riesili, na Donovaloch su zdroje pitnej vody pre velku cast BB, ktore su ohrozovane prechodom kamionov a ich havariami. Toto bude pri EIA dost zasadny argument, ich ochrana.
Vyhodou tohto riesenia je, ze sa vyriesi severo-juzne spojenie ako od juho-vychodu na severo-zapad, tak aj z juho zapadu na severo-vychod. To znamena ako vnutrostatne od BA smer Presov tak aj smer od Madarska na Polsko.
Nevyhodou je dost nevhodne trasovanie narodnym parkom, uzemiami s ochranou naturou 2000 a tatktiez dost velka nadmorska vyska juzneho portalu tunela v Hriadelskom sedle. Cenu a ubohe parametre tejto cesty ani nema zmysel spominat. Ale aj napriek tomu vsetkemu ak by sa to politicky pretlacilo, tak tu cestu vyuzivat budem pravidelne a urcite radsej ako trasu D1...

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2016 08:15
od pristy27
aquila napísal:ono akonahle sa otvori usek okolo ruzomberka a tunely okolo ziliny, tak na donovaly uz nikto ani nepomysli .. tam budu radi ked budu intenzity do 5 tisic ..


Uvidime, urcite to bude silny impulz a intenzity pravdepodobne vyrazne klesnu. Este lepsie to bude pri dokonceni suvislej trasy D1 aj s potencialnou Korbelkou. To bude asi rozhodujuci faktor a vyrazny pokles.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2016 08:40
od Yoggy52
Aj ked bude postaveny tunel Visnove a okolite useky, stal budem chodit cez donovaly, pretoze mi prijde, ze cesta touto trasou rychlejsie ubieha, zmurnknem som na krizovatke trnava, zmurknem a uz som pri nitre... a po d1 na zilinu, zmurknem a som presiel mozno 5 km, pretoze ta dialnica je nudna...

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2016 08:44
od fh
Yoggy52 napísal:Ano, ale to sa bavime v horizonte 3+ rokov, to uz dufam, ze na slovensku nebudem :lol:



tak potom ti moze byt jedno ze nebude cesta R1 cez Donovaly, nakoniec dialnice a R-ky sa nestavaju prioritne pre cp-ckarov aby to mali co najkratsie do Bratislavy :lol: