Stránka 3 z 10

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2016 15:27
od juraj1
Predpokladám, že D1 zoberie podstatne viac ako 2000. No a ďalšie tisíce najmä NAD sú tranzit sever-juh, ktorý by efektívnejšie vyriešila R3 cez tunel Sklené, spolu s kopou ďalších pozitívnych bočných efektov.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2016 15:34
od Lorenc
Nds vie o ZA-MT a BB-RK sporoch. Veď trvajú 150 rokov. Preto si myslím, že je o celom projekte ticho a pripravuje sa takpovediac podpultom. Do Turca šlo 10-ročia dozadu kvantum prostriedkov do hlavne žel.infraštruktúry. Sú na úžitok tak regionálne, v prípade cez Šturec je to len 1/3 využiteľnosť žel. systému. (O tom svedčí intenzita Šturec vs Donovaly.) MT-PD je celkom fungujúci ťah to nepopieram. I keď to nieje poriadna trať a nikdy nenabrala min. taký význam ako južná trasa.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2016 20:40
od Vlados
Lorenc, nevadí že točíš neustále o tom istom? Myslíš, ešte aj Slovensko musí mať niečo podobne velkolepé ako Gotthardský tunel?

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2016 14:15
od devil
Cela zakladna siet viac menej stoji? Nezartuj. Napr. tu je zoznam usekov, ktorym je potrebne sa venovat a uz tento zoznam vyrazne prevysuje financne moznosti statu viewtopic.php?p=179449#p179449


nevidel som definovanu "zakladnu siet". neoficialne za meciara to boli D1 po KE +D3 a neskor sa pridala R1 po BB. to je minimalisticke a zase ten zoznam je maximalisticky - prevysuje moznosti tak ako pises. zakladna siet by mala byt urcena podla realnych potrieb, realnych moznosti. samozrejme ze s rastucimi potrebami bude rast aj zakladna siet. je otazne ci su tam len suvisle tahy alebo aj nesuvisle plne a poloprofily. podla mna nie ale to neznamena ze ich treba zanedbavat tak ako sa to bohuzial robi.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2016 14:49
od rastislav5
Ak nie je postavena R2 od Zvolena do Kosic, tazko hovorit, ze zakladna siet stoji.
A ak aj nebola zakladna siet na Slovensku definovana, mame tu zakladnu siet TEN-T europskych koridorov prechadzajucich cez uzemie Slovenska http://www.cdb.sk/sk/cestna-siet-SR/Med ... TEN-T.alej obrazok na spodku stranky alebo vo vacsom rozliseni tu http://www.cdb.sk/files/img/zakladne-ma ... -ten-t.jpg

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2016 15:46
od devil
len celu R2 momentalne netreba iba jej niektore casti, aj to scasti nesuvisle 1/2p. v podstate na kazdom tahu existuju useky ktore by nemuseli byt a tah by bol funkcny. a tazko bude niekto argumentovat o potrebe donovalov pri tej cene alebo o potrebe suvislej R3 pre 4.000+ aut. na to uz zabudnite, to su uplne uletene veci.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2016 08:30
od Lorenc
Tak základná plnoprofilova sieť slovenska do 2030 ako pises D2 D1 BA-MI D3 ZA-Sv R1 TT-RK a postupne dostavovaná R2,R4 v zmiešaných parametroch

a tazko bude niekto argumentovat o potrebe donovalov pri tej cene


A čo je cena RK-BB? sadzobníkových 1,7mld / 50km = 34mil/km to by mohla byť aj finálna cena ak by to šlo cez PPP vrátane splátok. Tak ako je to v BA.
A reálna stavebná cena je podľa mňa 1,1 mld / 50km = 22mil/km. Iste ak by tam boli politické čachre a cena vyššia tak treba sekať cenu na úroveň 1,1mld.
Pri intenzite 10 000-18 000(BB-SL).

Porovnajme si D3 a tri úsek Stražov-Brodno 4,2km, Sv-SK- 12,3km a Bu-Sv 5,6 km tak mi cena vyjde ako v prepočte 16km plného profilu za 836 mil = 52,25mil/km a to sa bavíme o priemernej intnezite na úsekoch v rozmedzí 1500 až 12 000.

Na cenu D3 kdesi v rohu republiky nepovieme nič ale na cenu primeranú za R-ku v strede Slovenska už sú výhrady.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2016 09:13
od rastislav5
Ty bud klames alebo necitas poriadne toto forum, ked pises, ze na cenu D3 nepovieme nic. A navadzas na opakovanie podobnej chyby, navyse v chranenych uzemiach Nizkych Tatier, pricom inde su dialnice a rychlostne cesty potrebnejsie a environmentalne prijatelnejsie.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2016 09:17
od devil
A reálna stavebná cena je podľa mňa 1,1 mld / 50km = 22mil/km. Iste ak by tam boli politické čachre a cena vyššia tak treba sekať cenu na úroveň 1,1mld.
Pri intenzite 10 000-18 000(BB-SL).


sucasna intenzita je 8.000, uz aj vybrane R2 s mierne vyssou intenzitou a nizsou cenou sa odovodnuju len tak-tak. keby islo o bodovu zavadu nepoviem nic ale 50 km suvislej plnoprofilovej RC asi tazko...

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2016 09:58
od Lorenc
rastislav5 napísal:Ty bud klames alebo necitas poriadne toto forum, ked pises, ze na cenu D3 nepovieme nic. A navadzas na opakovanie podobnej chyby, navyse v chranenych uzemiach Nizkych Tatier, pricom inde su dialnice a rychlostne cesty potrebnejsie a environmentalne prijatelnejsie.


Napísal som nepovieme. Nielen na fóre, ale celkovo je malo kritizovaná D3. Kovalčik je ticho pritom k takému extrému došlo len pri Nitre. Len som to porovnal.

K tým intenzitám R2 je to somarina, po LC mala ísť fullka. BB-Korytnica by som urobil výnimku max. tunel Hradište spraviť na polku. Ale Biely Potok-Podsuchá ma intenzitu 13700 veď si pozri sčítanie. L.Osada 10 000. Si myslíš že 2000 aút z L.Osady, Lúžnej a Revúc nebudú chodiť denne po R-Ke ked budú mať privádzač L.Osada a RK-Juh? Tiež odporujem výstavbe R kvôli lokálke, ale reálne to aj lokálka využije. Ale 8km úsek BB-Sl s tunelom NT sčítam intenzity tak dosiahnem 18 000 len taký fukot.

Napríklad opodstatnenosť R3 DK-RK je dnes nula. Dnes tam máš 7000 na Brestovej 3000 v Osadke 4000 na kralovany. Celá Orava nemá problém s dostupnostou a alternativnými prípojmi a doprava je rozlozitelna. Koľko dopravy by prešlo na R3 ?

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2016 09:59
od Maxx787
ako tu sa trochu lorenca zastat musim... 25 mil.€/km. pricom sa bavime o narocnych usekoch v chranenych oblastiach, s kopou enviromentalnych opatreni sa mi zda celkom ok. a intenzity na brezno by mohli byt 10 000+ po slovensku lupcu. jasne ze inde by to bolo len 7000 max. co uz je dost malo.
nehovorim ze to treba stavat hned a zaraz, ale niektore useky ako BB-SL alebo RK VO by sa mohlo uvazovat do roku 2030.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2016 10:19
od rastislav5
Lorenc napísal:
rastislav5 napísal:Ty bud klames alebo necitas poriadne toto forum, ked pises, ze na cenu D3 nepovieme nic. A navadzas na opakovanie podobnej chyby, navyse v chranenych uzemiach Nizkych Tatier, pricom inde su dialnice a rychlostne cesty potrebnejsie a environmentalne prijatelnejsie.


Napísal som nepovieme. Nielen na fóre, ale celkovo je malo kritizovaná D3. Kovalčik je ticho pritom k takému extrému došlo len pri Nitre. Len som to porovnal.


Uz ma nebavi ti tie klamstva vyvracat. Pozri si Kovalcikov blog na sme.sk http://ineko.blog.sme.sk/c/425834/nds-o ... avyse.html alebo clanok v Pravde http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clano ... -dialnice/

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2016 10:46
od Lorenc
Uz ma nebavi ti tie klamstva vyvracat. Pozri si Kovalcikov blog na sme.sk http://ineko.blog.sme.sk/c/425834/nds-o ... avyse.html alebo clanok v Pravde
http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clano ... -dialnice/


Nepomerná aktivita upozornenia na problem ! 836 mil. za 16km a Hu-Iv za 15km ma 250(310) mil
A chudaci v 90 000 presove chcu jeden obchvat a dobre, že ich neposlal do kelu a ovplyvnil verejnu mienku. A pritom Bukov-Svrčinovec sa pekne podpise z menšími výhradami.

Ak je to celé v atmosfére Žiliny tie ceny a potom sa o cenu R1 nebojím.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2016 11:08
od rastislav5
Predtym si pisal
Lorenc napísal:Na cenu D3 kdesi v rohu republiky nepovieme nič
a
Lorenc napísal: Kovalčik je ticho
, co je klamstvo, preto som reagoval, aby si nesiril na fore bludy. Vykrucanie ti nepomoze, staci si uznat chybu.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2016 11:33
od Lorenc
Ake vykrucanie nepomer to je moje zhodnotenie pomeru 10:100. Takmer nic a nic moze znamenat aktivita minimalna v mojom vysvetleni alebo aj ked je tak bez ucinnosti. To si si uz mohol vsimnut. Aktivity občanov majú určite stupne jeden clanok-problem v televizii- peticia- blokada- sud. Ak postavim dialnicu so štyrmi pruhmi kdesi pre 2000 aut tak môžem povedať, že ta diaľnica nemá ucinnost a sluzi nikomu! Podľa teba klamem? Dobre berem nieje to nikto, ale par ludi to môžem povedať to je moja chyba.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2016 12:09
od devil
Ale Biely Potok-Podsuchá ma intenzitu 13700 veď si pozri sčítanie. L.Osada 10 000. Si myslíš že 2000 aút z L.Osady, Lúžnej a Revúc nebudú chodiť denne po R-Ke ked budú mať privádzač L.Osada a RK-Juh?


z tych 2.000 cast bude a cast nebude. vyrazne to intenzitu nezvysi, nepomer s cenou bude tak ci tak velky. ale mas pravdu ze D3 (dialnica II/487) sa menej kritizuje. ak by sa delili intenzity ako na dsk-tur (40-60) tak npr. D3 brodno-KM napriek 20.000 intenzite na sucasnej ceste by malo intenzitu 8.000 aut denne. presovske obchvaty detto. cisty fail, neviem v ktorej krajine toto moze prejst okrem Sk.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2016 13:54
od Lorenc
z tych 2.000 cast bude a cast nebude. vyrazne to intenzitu nezvysi


Keď tu bojujeme o tisícku aut tak tu mám argument. Napr. v Bešeňovej máš denný počet pohybov v priemere aj 800 IAD. Keď idem okolo vlakom je tam aj 200 aut na parkovisku. Tatralandia dtto a viac.
V L.Osade sa masívne stavia pribudol tam nový aquapark, to sa zdá ale nieje to zanedbateľná IAD. https://youtu.be/4PMm4d6ynz8?t=2m42s má tam byť 2000 lôžok nejaké pribudnú aj v okolí.
Pribudnúť tam má 200 pracovných miest. + delivery

Hodnota za peniaze mala intenzitu 10 000 RK-juh -Korytnica. Tak som uvažoval s tým.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2016 14:07
od devil
ved ja nebojujem o tisicku...pouzivas argument ako ked turcania obhajuju R3 cez ich kraj ze bude toto a hento a este k tomu dodavatelia pre jaguar zvysia intenzitu. to potom naozaj mozeme argumentovat pri kazdej ceste ze je tam velky potencial.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2016 14:25
od Lorenc
ved ja nebojujem o tisicku...pouzivas argument ako ked turcania obhajuju R3 cez ich kraj ze bude toto a hento a este k tomu dodavatelia pre jaguar zvysia intenzitu. to potom naozaj mozeme argumentovat pri kazdej ceste ze je tam velky potencial.


Jaguar zvýši intenzity okolo Nitry. Mondi vyprodukuje 500 tisic ton vyrobkov rocne a vyjde odtial a dnu denne 200 kamionov a neviem kolko vagonov. Tj 70 000 NAD rocne.

Viem ale nieje lokálka ako lokálka. A nieje hlavný dopravný prúd ako hlavný dopravný prúd. U nás si nepovieme ako na Turci. A mám rozbitú betónku idem po tej druhej ceste aneb tretej. To isté aj v Hubovej, až Černovej, Hrboltovej až po Kľačno. Čo už je 10 000 obyv. My potrebujeme diaľnice aj na vyriešenie predmestskej dopravy sorry a dlhodobého rozvoja predmestia. Tu sa ani neoperuje s nejakými poloprofilmi.

A ved napr. DK-RK potencial na R3 full. Presne turiecky komparativ. Tri cesty dokopy 14.000 vz/24 cesta na full. Stačí jednotka cez brestovú.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2016 14:34
od okorec
Lorenc napísal:Tak základná plnoprofilova sieť slovenska do 2030 ako pises D2 D1 BA-MI D3 ZA-Sv R1 TT-RK a postupne dostavovaná R2,R4 v zmiešaných parametroch


Úsek R1 BB-RK nepatrí do základnej diaľničnej siete Slovenska. Ani keď to budeš opakovať v každom príspevku, v každej téme, 10 krát denne. Mne to už chvíľami pripadá, že o R1 BB-RK rozprávaš hádam aj náhodným ľuďom na ulici :D

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2016 14:58
od devil
asi tak ako ty rozpravas o potrebe RC lebo 5-0 km pred mestom je 14-20.000 aut. ze intenzita na dialnici pri MT je 40% celkovej vytrvalo ignorujes. problem donoval potom nie je intenzita ale cena.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2016 15:08
od Lorenc
Cena RK-BB- sadzobníkových 1,7mld / 50km = 34mil/km to by mohla byť aj finálna cena ak by to šlo cez PPP vrátane splátok. Tak ako je to v BA.
A reálna stavebná cena je podľa mňa 1,1 mld / 50km = 22mil/km. Iste ak by tam boli politické čachre a cena vyššia tak treba sekať cenu na úroveň 1,1mld.
Pri intenzite 10 000-18 000(BB-SL).


Ale to my nevieme aka bude cena okrem tohoto odhadu !!! Ja očakávam čosi viac Hu-Iv kvôli eko veciam, geo je podobná. Tiež je faktom, že na slovensku neexistuje úsek, ktorý by šiel do tendra s tunelom na R ceste! A je tam veľa jednoduchých úsekov okrem NT + par km tunelov v Revúckej doline.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2016 15:38
od milan_KM
Lorenc, oháňaš sa tu vyčarovanými 22 M/km na extra náročnom úseku s veľmi dlhým tunelom a vysokými mostami. Zabúdaš ale na fakt, že ak bude vo vláde Smer či SNS, tak cena poletí tak vysoko hore, že aj teba samotného prejde chuť na tento úsek. Stačí sa pozrieť na ich "kvalitné súťaže" na D3 a D1 (Prešov, Žilina).

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2016 15:56
od okorec
devil napísal:asi tak ako ty rozpravas o potrebe RC lebo 5-0 km pred mestom je 14-20.000 aut. ze intenzita na dialnici pri MT je 40% celkovej vytrvalo ignorujes. problem donoval potom nie je intenzita ale cena.


netrep troll

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2016 16:00
od Lorenc
Uviedol som priemernú cenu 34mil/km tych 22mil/km je podla mna to co by sme mali z toho dostat ! Kovalčík mal toto prelifrovať a hlavne nájst riešenie. Ako zamedziť vysokej cene tých úsekov. Kontrolu stavbárov aj nezávislú a urobiť právno-technické audity ku všetkým projektom D3. Lebo vo vlade a vo funkciach podosadzovanych su vsetci kamarati. Auxt by na toto mal. Títo noví prišelci do NDS asi ťažko. Ako nevylučujem dokonca by mohlo dojsť aj ku kartelu cez PPP ak by sa tam nezapojili world companies.