R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod robertko » 28. Okt 2016 07:03

však a čo tá tajná dohoda Granvia vs NDS kde majú niečo robiť ale zatiaľ nikto nevie čo :) potom vysvitne že Lorenc to tu pripravoval ako naozaj potrebnú stavbu a teda to Granvia dostavia :)
inak ak im nezdvihnú platby tak to môžu dostavať však cena je aj tak 2 násobná oproti D4R7
robertko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 281
Obrázky: 30
Založený: 06. Okt 2013 19:16

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Lorenc » 02. Nov 2016 15:28

Iste raz som z Granvie raz z ministerstva raz tu mam tri aktivne nicky raz si tu volam nejakych kamaratov na pomoc a zajtra ma prinesu ufoni. Ani jedno! Ale mas recht nech si to postavi aj Granvia, keď to bude levnejsie. A uz si dal foru dolezitost ze bez tohoto fora sa NDS nepohne. Verim tomu ze vela ludi toto forum co nieco ovplyvnuje necita.

Skor by ma zaujimalo ak to niekto vie, či dĺžka 8385m je na TBM alebo na NRTM.
Lorenc
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 460
Obrázky: 15
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Kanky » 23. Nov 2016 12:00

Na Donovaloch je podla scitania dopravy navysenie, cize potreba tohto useku nabera na obratkach :)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Kanky » 15. Dec 2016 08:29

Nová investícia ružomberských papierní môže vyriešiť dopravu...
„Práve objem a význam strategickej investície môže nepriamo vytvoriť tlak na kompetentných, aby s výstavbou infraštruktúry nepoľavovali,“ uviedol Matej.
Projekt podľa neho urýchli dostavbu problematického úseku D1 medzi Hubovou a Ivachnovou a takisto má napomôcť urýchleniu prípravy a výstavby rýchlostnej cesty R1 z Banskej Bystrice popod Donovaly s napojením na D1 pri Ružomberku.


Matej, Matej, chces, aby ta zozrali? :D
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod aquila » 15. Dec 2016 09:31

a pritom je to taka volovina :) stat uz na dalsi velky PPP projekt nema peniaze .. a EU to nepodpori, kvoli enviro :) a plus ked bude uz hotova dialnica okolo ziliny tak akosi sa uz uplne vytrati podstat mat R1 cez donovaly :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 434
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod johhan » 15. Dec 2016 13:05

aquila napísal:a pritom je to taka volovina :) stat uz na dalsi velky PPP projekt nema peniaze .. a EU to nepodpori, kvoli enviro :) a plus ked bude uz hotova dialnica okolo ziliny tak akosi sa uz uplne vytrati podstat mat R1 cez donovaly :)


A myslíš že to tých dvoch Bystričanov zaujíma ? Vôbec nie potrebujú pomník za 3 miliardy euro :-) Je vtipné ako sa Valent zjavil v NDS tak vznikajú problémy na úsekoch kde o tom nikto nevie, alebo sa zámerne zdržujú a zrazu stúpa potreba Donovál za každú cenu - mám nejaké deja-vu Pribiny :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod robertko » 15. Dec 2016 14:34

však možno že sa stojí pozrieť na majiteľov pod trasou ...
robertko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 281
Obrázky: 30
Založený: 06. Okt 2013 19:16

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Peterman » 15. Dec 2016 15:06

Na tuto trasu je veľmi silný tlak od smerackych podporovateľov a hlavne majiteľov najväčších firiem v regione a to ružomberskej celulózky a podbrezovskych železiarni.... aj majiteľov veľkých lyžiarskych rezortov z oboch strán Nízkych Tatier, to su veľmi silní hráči a dobre vyfutrovaní

... a týto si postupne presadia svoje pri tejto konstelacii riadenia štátu;


Darmo je logickejšia a jednoduchšia trasa pre tranzit Turcianska kotlina
Peterman
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 384
Obrázky: 0
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Yoggy52 » 09. Jan 2017 00:07

A potom tu mame pociatka, basternaka, kalinaka, ktori maju svoj "biznis" na donovaloch a vystavba R1 im hra do karat
Yoggy52
diskutujúci
 
Príspevky: 205
Obrázky: 3
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Svidník

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod eric987 » 16. Jan 2017 08:17

Este cez Vianoce bola vo VVO zverejnena info o tom, ze DPP dostal rokovanim aktualizaciu DUR pre tento usek. Dnes vysla vo VVO sprava, ze UVO ide to z vlastneho podnetu preskumat: https://www.uvo.gov.sk/vestnik/informacie/detail/436
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 89
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod racto » 16. Jan 2017 11:19

Troška tomu vyjadreniu nechápem.
To UVO z vlastnej iniciatívy ide skúmať zmluvu alebo NDS požiadala UVO o kontrolu?
tralala
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 22. Okt 2007 11:33
Bydlisko: Detva

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod eric987 » 16. Jan 2017 20:06

NDS dodatkom de facto priklepla nanovo vyprojektovat tento usek DPP. Vzapati sa UVO rozhodol, ze taketo konanie NDS preskuma.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 89
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Lorenc » 10. Feb 2017 20:29

eric987 napísal: od eric987 » 16 Jan 2017, 08:17
Este cez Vianoce bola vo VVO zverejnena info o tom, ze DPP dostal rokovanim aktualizaciu DUR pre tento usek. Dnes vysla vo VVO sprava, ze UVO ide to z vlastneho podnetu preskumat: https://www.uvo.gov.sk/vestnik/informacie/detail/436


tomuto predchádzalo späť vzatie z 28.11.2016
https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... -korytnica

V podstate sa pokračuje v projektovaní DUR so starou EIA-ou . Boli tam aj pripomienky ohľadom SEA čo už je irelevantné, NDS má voľné ruky pri spracovávaní tohto projektu, lebo je vo všetkých potrebných nadradených koncepciách.
Lorenc
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 460
Obrázky: 15
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod rastislav5 » 10. Feb 2017 22:28

Stara EIA na tento usek bola vypracovana podla zakonov, ktore dnes nie su v sulade s europskym pravom. Cesi museli na to, aby bola akceptovana stara EIA pre pre 10 usekov, ziskat vynimku z opakovania procesu EIA od Europskej komisie. Vynimka sa navyse tykala len stavieb, ktore budu financovane z europsky fondov. Okrem toho vynimku musel schvalit cesky parlament. http://www.mzp.cz/cz/news_160629_EIA
http://www.autoweb.cz/cr-ziskala-od-kom ... okracovat/
Nezachytil som, ze by nasa vlada vyjednavala s Europskou komisiou, ani ze by o tom rokoval parlament. Ale zachytil som vyjadrenia, ze sa na tento usek nepouziju europske fondy.
Preto ma zaujima, ci aktivita okolo R1 BB-RK nie je len divadielkom pre Banskobystricanov a Ruzombercanov, ktorym po niekolkych rokoch papierovania oznamia, ze zamer vlastne nie je realizovatelny z tych a tych dovodov.

Povedzme si otvorene, 7 rokov stara EIA bola vydana na zakladne trasu, tzn. pre tunel Kozi chrbat dlhy len 3 km. V sucasnosti sa uvazuje o nasobne dlhsich tuneloch. Ako na to chcu pouzit existujucu EIA?
rastislav5
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 736
Obrázky: 4
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Lorenc » 17. Feb 2017 11:33

Projekt v podstate nestál do 2014 len nebol zapracovaný v KURS a do Plánu výstavby diaľnic. VÚD si všímalo plánovacie tendencie od socializmu, a podľa vstupných údajov a histórie plánovania infraštruktúry a urbanistických vzťahov sa definoval aj tento koridor s Turčianskym. Bez týchto dokumentov a štúdií nemohlo byť započaté ďalšie projektovanie tejto trasy od NDS.

Povedzme si otvorene, 7 rokov stara EIA bola vydana na zakladne trasu, tzn. pre tunel Kozi chrbat dlhy len 3 km. V sucasnosti sa uvazuje o nasobne dlhsich tuneloch. Ako na to chcu pouzit existujucu EIA?


Veď to bolo posudzované pred 7 rokmi a kto teraz posudzuje iné úseky nanovo, ktoré majú stanovisko EIA z 2010. V intencii pôvodnej EIA sa len vylepšili parametre variantu s Kozím Chrbátom na 8 /11 km tunel. A zrejme sa len doplnia požiadavky s novými smernicami na to by logicky opatrenia mali byť. To by sme každým doplnkom EU parlamentu museli objednávať desiatky projektov nanovo každé 3 roky. Taktiež pripomienky k tejto EIA 2016 boli irelevantné, lebo zase riešili potrebu tohto koridoru, ktorý bol už schválený na vyššom stupni v nadradených koncepciách.
Lorenc
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 460
Obrázky: 15
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod rastislav5 » 17. Feb 2017 17:05

Posudit znova je to potrebne napr. z tychto dovodov:
- nove trasovanie pretina chranenu lokalitu Aluvium Hrona o 300 m vychodnejsie ako v roku 2010
- nove trasovanie ochrannym pasmom narodneho parku Nizke Tatry medzi Slovenskou Lupcou a juznym portalom tunela Hradiste vedie 700 m zapadnejsie ako v roku 2010
- juzny portal tunela Hradiste bude vzdialeny len 300 m od domov v obci Mostenica, v roku 2010 juzny portal tunelu Diel vzdialeny od Mostenice 1200 m
- kedze tunel Hradiste je dlhsi ako Visnove, bude mat pravdepodobne vacsie portalove budovy ako bolo navrhnute v roku 2010
- MUK Slovenska Lupca je zmenena oproti roku 2010
atd.
rastislav5
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 736
Obrázky: 4
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Predchádzajúca

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.