Stránka 4 z 10

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 28. Okt 2016 07:03
od robertko
však a čo tá tajná dohoda Granvia vs NDS kde majú niečo robiť ale zatiaľ nikto nevie čo :) potom vysvitne že Lorenc to tu pripravoval ako naozaj potrebnú stavbu a teda to Granvia dostavia :)
inak ak im nezdvihnú platby tak to môžu dostavať však cena je aj tak 2 násobná oproti D4R7

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2016 15:28
od Lorenc
Iste raz som z Granvie raz z ministerstva raz tu mam tri aktivne nicky raz si tu volam nejakych kamaratov na pomoc a zajtra ma prinesu ufoni. Ani jedno! Ale mas recht nech si to postavi aj Granvia, keď to bude levnejsie. A uz si dal foru dolezitost ze bez tohoto fora sa NDS nepohne. Verim tomu ze vela ludi toto forum co nieco ovplyvnuje necita.

Skor by ma zaujimalo ak to niekto vie, či dĺžka 8385m je na TBM alebo na NRTM.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2016 12:00
od Kanky
Na Donovaloch je podla scitania dopravy navysenie, cize potreba tohto useku nabera na obratkach :)

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2016 08:29
od Kanky
Nová investícia ružomberských papierní môže vyriešiť dopravu...
„Práve objem a význam strategickej investície môže nepriamo vytvoriť tlak na kompetentných, aby s výstavbou infraštruktúry nepoľavovali,“ uviedol Matej.
Projekt podľa neho urýchli dostavbu problematického úseku D1 medzi Hubovou a Ivachnovou a takisto má napomôcť urýchleniu prípravy a výstavby rýchlostnej cesty R1 z Banskej Bystrice popod Donovaly s napojením na D1 pri Ružomberku.


Matej, Matej, chces, aby ta zozrali? :D

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2016 09:31
od aquila
a pritom je to taka volovina :) stat uz na dalsi velky PPP projekt nema peniaze .. a EU to nepodpori, kvoli enviro :) a plus ked bude uz hotova dialnica okolo ziliny tak akosi sa uz uplne vytrati podstat mat R1 cez donovaly :)

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2016 13:05
od johhan
aquila napísal:a pritom je to taka volovina :) stat uz na dalsi velky PPP projekt nema peniaze .. a EU to nepodpori, kvoli enviro :) a plus ked bude uz hotova dialnica okolo ziliny tak akosi sa uz uplne vytrati podstat mat R1 cez donovaly :)


A myslíš že to tých dvoch Bystričanov zaujíma ? Vôbec nie potrebujú pomník za 3 miliardy euro :-) Je vtipné ako sa Valent zjavil v NDS tak vznikajú problémy na úsekoch kde o tom nikto nevie, alebo sa zámerne zdržujú a zrazu stúpa potreba Donovál za každú cenu - mám nejaké deja-vu Pribiny :-)

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2016 14:34
od robertko
však možno že sa stojí pozrieť na majiteľov pod trasou ...

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2016 15:06
od Peterman
Na tuto trasu je veľmi silný tlak od smerackych podporovateľov a hlavne majiteľov najväčších firiem v regione a to ružomberskej celulózky a podbrezovskych železiarni.... aj majiteľov veľkých lyžiarskych rezortov z oboch strán Nízkych Tatier, to su veľmi silní hráči a dobre vyfutrovaní

... a týto si postupne presadia svoje pri tejto konstelacii riadenia štátu;


Darmo je logickejšia a jednoduchšia trasa pre tranzit Turcianska kotlina

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2017 00:07
od Yoggy52
A potom tu mame pociatka, basternaka, kalinaka, ktori maju svoj "biznis" na donovaloch a vystavba R1 im hra do karat

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2017 08:17
od eric987
Este cez Vianoce bola vo VVO zverejnena info o tom, ze DPP dostal rokovanim aktualizaciu DUR pre tento usek. Dnes vysla vo VVO sprava, ze UVO ide to z vlastneho podnetu preskumat: https://www.uvo.gov.sk/vestnik/informacie/detail/436

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2017 11:19
od racto
Troška tomu vyjadreniu nechápem.
To UVO z vlastnej iniciatívy ide skúmať zmluvu alebo NDS požiadala UVO o kontrolu?

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2017 20:06
od eric987
NDS dodatkom de facto priklepla nanovo vyprojektovat tento usek DPP. Vzapati sa UVO rozhodol, ze taketo konanie NDS preskuma.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 10. Feb 2017 20:29
od Lorenc
eric987 napísal: od eric987 » 16 Jan 2017, 08:17
Este cez Vianoce bola vo VVO zverejnena info o tom, ze DPP dostal rokovanim aktualizaciu DUR pre tento usek. Dnes vysla vo VVO sprava, ze UVO ide to z vlastneho podnetu preskumat: https://www.uvo.gov.sk/vestnik/informacie/detail/436


tomuto predchádzalo späť vzatie z 28.11.2016
https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... -korytnica

V podstate sa pokračuje v projektovaní DUR so starou EIA-ou . Boli tam aj pripomienky ohľadom SEA čo už je irelevantné, NDS má voľné ruky pri spracovávaní tohto projektu, lebo je vo všetkých potrebných nadradených koncepciách.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 10. Feb 2017 22:28
od rastislav5
Stara EIA na tento usek bola vypracovana podla zakonov, ktore dnes nie su v sulade s europskym pravom. Cesi museli na to, aby bola akceptovana stara EIA pre pre 10 usekov, ziskat vynimku z opakovania procesu EIA od Europskej komisie. Vynimka sa navyse tykala len stavieb, ktore budu financovane z europsky fondov. Okrem toho vynimku musel schvalit cesky parlament. http://www.mzp.cz/cz/news_160629_EIA
http://www.autoweb.cz/cr-ziskala-od-kom ... okracovat/
Nezachytil som, ze by nasa vlada vyjednavala s Europskou komisiou, ani ze by o tom rokoval parlament. Ale zachytil som vyjadrenia, ze sa na tento usek nepouziju europske fondy.
Preto ma zaujima, ci aktivita okolo R1 BB-RK nie je len divadielkom pre Banskobystricanov a Ruzombercanov, ktorym po niekolkych rokoch papierovania oznamia, ze zamer vlastne nie je realizovatelny z tych a tych dovodov.

Povedzme si otvorene, 7 rokov stara EIA bola vydana na zakladne trasu, tzn. pre tunel Kozi chrbat dlhy len 3 km. V sucasnosti sa uvazuje o nasobne dlhsich tuneloch. Ako na to chcu pouzit existujucu EIA?

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2017 11:33
od Lorenc
Projekt v podstate nestál do 2014 len nebol zapracovaný v KURS a do Plánu výstavby diaľnic. VÚD si všímalo plánovacie tendencie od socializmu, a podľa vstupných údajov a histórie plánovania infraštruktúry a urbanistických vzťahov sa definoval aj tento koridor s Turčianskym. Bez týchto dokumentov a štúdií nemohlo byť započaté ďalšie projektovanie tejto trasy od NDS.

Povedzme si otvorene, 7 rokov stara EIA bola vydana na zakladne trasu, tzn. pre tunel Kozi chrbat dlhy len 3 km. V sucasnosti sa uvazuje o nasobne dlhsich tuneloch. Ako na to chcu pouzit existujucu EIA?


Veď to bolo posudzované pred 7 rokmi a kto teraz posudzuje iné úseky nanovo, ktoré majú stanovisko EIA z 2010. V intencii pôvodnej EIA sa len vylepšili parametre variantu s Kozím Chrbátom na 8 /11 km tunel. A zrejme sa len doplnia požiadavky s novými smernicami na to by logicky opatrenia mali byť. To by sme každým doplnkom EU parlamentu museli objednávať desiatky projektov nanovo každé 3 roky. Taktiež pripomienky k tejto EIA 2016 boli irelevantné, lebo zase riešili potrebu tohto koridoru, ktorý bol už schválený na vyššom stupni v nadradených koncepciách.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2017 17:05
od rastislav5
Posudit znova je to potrebne napr. z tychto dovodov:
- nove trasovanie pretina chranenu lokalitu Aluvium Hrona o 300 m vychodnejsie ako v roku 2010
- nove trasovanie ochrannym pasmom narodneho parku Nizke Tatry medzi Slovenskou Lupcou a juznym portalom tunela Hradiste vedie 700 m zapadnejsie ako v roku 2010
- juzny portal tunela Hradiste bude vzdialeny len 300 m od domov v obci Mostenica, v roku 2010 juzny portal tunelu Diel vzdialeny od Mostenice 1200 m
- kedze tunel Hradiste je dlhsi ako Visnove, bude mat pravdepodobne vacsie portalove budovy ako bolo navrhnute v roku 2010
- MUK Slovenska Lupca je zmenena oproti roku 2010
atd.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2017 10:58
od Lorenc
No tak asi sa to bude posudzovať až v ďalšom stupni.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 05. Mar 2017 20:13
od rastislav5
EIA ma jednak svoj zakonom stanoveny postup, okrem toho ziadny povolovaci organ nesmie vydat rozhodnutie (napr. uzemne) bez EIA. http://www.viaiuris.sk/prirucky-a-navody/eia-konania/
Pri tuneli Cebrat ide o mensie predlzenie tunela ako v pripade tunela Kozi chrbat a aj zmena trasovania je mensia ako pri R1 cez Narodny park Nizke Tatry a napriek tomu sa EIA robi a musime na jej dokoncenie pockat.
https://www.enviroportal.sk/eia/dokument/250726
Keby obchadzanie procesu EIA bolo take jednoduche, Cebrat by sa uz davno staval, ved neexistuje asi nikto, kto je proti novemu trasovaniu reagujucemu na zosuvy pody. Naopak, pri R1 cez narodny park je nas dost, co s takymto trasovanim nesuhlasime.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2017 06:53
od aquila
vsak aj v presove sa posuval portal len o tusim 200m a zopar mini zmien a aj tak treba novu EIA

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2017 21:07
od Lorenc
Požiadavky v 2010 ktoré boli v záverečnom hodnotení, zrejme v štúdii z 2015 doplnili. S variantom Diel a Kozí chrbát bol aj bázický tunel. To čo je dnes navrhnuté je v intencii medzi týmito variantmi.

Zo stránky NDS Rk-Korytnica riadne rozsekali

Banská Bystrica - Slovenská Ľupča
stav prípravy: Proces dokumentácie pre územné rozhodnutie
8,10 km
Slovenská Ľupča - Korytnica
stav prípravy: Proces dokumentácie pre územné rozhodnutie
14,90 km
Korytnica - Liptovská Osada
stav prípravy: Proces EIA
11,50 km
Liptovská Osada - Ružomberok, Juh
stav prípravy: Proces EIA
9,51 km
Ružomberok, Juh - Križovatka I/18
stav prípravy: Proces EIA
2,73 km
Križovatka I/18 - Križovatka D1
stav prípravy: Proces EIA
4,60 km

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2017 12:42
od Jano1
Skoro 50 km medzi mestami a k tomu tazky teren s tunelmi, nic podobne na nasej planovanej sieti D/RC nie je.

Scitanie 2015 bola intenzita 7784 v./24h, kolko z toho je tranzit co by presiel na RC? Urcite menej ako 90% pretoze je to rekreacna zona, ktora je ciel/zdroj pre cast dopravy. Kolko sa presunie na D1, ked sa otvori Visnove? Samozrejme pretazena I/18 pod Strecnom a skompletovanie R1 po BB pritiahla dopravu na Donovaly, ale otvorenim Visnoveho sa to vrati.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2017 14:15
od rastislav5
Lorenc napísal:Požiadavky v 2010 ktoré boli v záverečnom hodnotení, zrejme v štúdii z 2015 doplnili. S variantom Diel a Kozí chrbát bol aj bázický tunel. To čo je dnes navrhnuté je v intencii medzi týmito variantmi.

Bazicky tunel (presnejsie Subvariant Dlhy tunel 11 250 m) posudzovany bol, avsak nebol odporucany (napr. z dovodu priameho dopadu na vodne zdroje). V roku 2010 bola odporucana zakladna trasa z tunelmi Diel a Kozi chrbat, ktora ale medzi tymito tunelmi vedie cez chranene uzemie europskeho vyznamu Natura 2000, z cim nesuhlasila SOP a mimovladne organizacie.
Novy tunel Hradiste navrhnuty v studii realizovatelnosti z roku 2015 ma odlisne trasovanie (aj od zakladnej trasy z EIA z 2010 aj od subvariantu Dlhy tunel z EIA z 2010), takze podlieha novej EIA. A ako uz bolo napisane, zmeny trasovania su vacsie ako pri tuneloch pri Ruzomberku alebo pri Presove, kde sa EIA musi robit.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 17. Mar 2017 13:03
od Lorenc
Jano1 napísal:Skoro 50 km medzi mestami a k tomu tazky teren s tunelmi, nic podobne na nasej planovanej sieti D/RC nie je.
Scitanie 2015 bola intenzita 7784 v./24h, kolko z toho je tranzit co by presiel na RC? Urcite menej ako 90% pretoze je to rekreacna zona, ktora je ciel/zdroj pre cast dopravy. Kolko sa presunie na D1, ked sa otvori Visnove? Samozrejme pretazena I/18 pod Strecnom a skompletovanie R1 po BB pritiahla dopravu na Donovaly, ale otvorenim Visnoveho sa to vrati.


To je diskutabilné s 50km. Od priemyselnej oblasti Šalková- S.Lupča a v návaznosti na Želpo a Brezno kde je uzlový potenciál rozvoja logistiky a priemyslu. Tzn. nevyužité územie od S.Ľupče po Rk-Juh čo je 36 km. Na druhej strane I/59 na D.Kubín. Takýchto porovnateľných úsekov v sieti je viac. Prešov-Levoča, Svit-L.Hrádok (medzi dvomi národnými parkami), Detva- Lučenec o R7 ani nehovorím. Dokonca príliš hostinné okrem Ľubochne pre tur. ruch (a priemysel vôbec) nieje ani územie medzi Turany-Likavka. A to tam je v pláne 12km tunelov.

A k horským prechodom NT prirátaj intenzitu Čertovice, ktorá narástla tak isto len kvôli vyhnutiu sa RK. cca 7000 + 2000 + (Šturec podľa napojenia R1 v Rk max. 1500)

No pochybujem, že dostavaná D1 bude tak využívaná, ale môže byť, potom to zakýva aj významom južnej R2.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 17. Mar 2017 19:49
od Jano1
S.Lupca nie je mesto. Takze skoro 50 km do susedneho mesta v tazkom terene s viacerymi tunelmi. Hlavny tunel dlhsi ako Visnove, pricom intenzita 7784 v./24h oproti 26831 v./24h pod Strecnom.

Medzi LE-PO je mesto Spisske Podhradie a teda 1 tunel LE - Sp.Podhradie a jeden tunel Sp.Podhradie - PO aj ked tento uz dlzky 5 km, urcite celkovo vyrazne lahsi teren. Svit - L.Hradok je mensia vzdialenost a iba jeden razeny tunel dlzky 1 km. Detva - LC mensia vzdialenost a zrejme ziadny tunel tam nebude. R7 zrejme ziadny tunel, urcite lahsi teren. Turany - RK je len 30 km.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 17. Mar 2017 21:51
od Maxx787
ono priprava by mohla byt na tomto useku pozastavena na dost dlhu dobu, a ked tak riesit ine useky na R1, a nechat si to ako zeleznu rezervu v buducnosti. a mozno to ani nikdy nebude treba stavat.