Stránka 3 z 15

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 30. Sep 2017 20:05
od Lorenc
Aktuálne prebieha príprava na verejné obstarávanie R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča.


Ako realizáciu? Alebo projekt... Žiadna aktualizácia DSP nebola objednaná na CRZ...

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2017 17:57
od pohodak
Ved ten usek nema ani uzemko

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2018 14:54
od Lorenc
V prvom polroku tak diaľničná spoločnosť vyhlási projektové dokumentácie napríklad na úsek D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, tiež na úsek rýchlostnej cesty R1 Banská Bystrica – Slovenská Ľupča či časť R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ. Ale zároveň aj na úseky rýchlostných ciest R7 či na úsek R8 Nitra – križovatka s rýchlostnou cestou R2.
viewtopic.php?f=35&t=23310

Tak kto vie, či to bude už SP alebo komplet, lebo DUR- ko už je hotové.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2018 16:40
od Lorenc
Už sa rieši súťaž na DSP a ďalšie stupne.

https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zak ... ail/414363

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2018 08:53
od Lorenc
Podklady
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dok ... ail/976484

Názov predmetu zákazky:
Vypracovanie dokumentácie na stavebné povolenie (DSP), oznámenia o zmene
navrhovanej činnosti (Oznámenie 8a) po vypracovaní DSP, dokumentácie na ponuku
(DP), výkon autorského dozoru (AD) a výkon koordinátora dokumentácie (KD) pre
stavbu: Rýchlostná cesta R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča.

Predpokladaný termín dodania:
DSP - do 210 dní odo dňa nadobudnutia účinnosti Zmluvy,
Oznámenie 8a - do 90 dní odo dňa doručenia písomnej výzvy verejného obstarávateľa
ako objednávateľa zhotoviteľovi,
DP - do 150 dní odo dňa doručenia písomnej výzvy verejného obstarávateľa
ako objednávateľa zhotoviteľovi,
AD - do 24 mesiacov odo dňa doručenia písomnej výzvy verejného obstarávateľa
ako objednávateľa zhotoviteľovi na poskytovanie činnosti AD,
KD - do 24 mesiacov odo dňa doručenia písomnej výzvy verejného obstarávateľa
ako objednávateľa zhotoviteľovi na poskytovanie činnosti KD.

Otváranie ponúk sa uskutoční dňa 14.06.2018 o 10:00 hod.

Predpokladaná hodnota zákazky: 3 695 000,00 € bez DPH

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2018 08:33
od Lorenc
Rovnako do konca júna má ministerstvo dopravy preskúmať možnosti, či by sa približne osemkilometrový úsek medzi Banskou a Bystricou a Slovenskou Ľupčou nedal vybudovať dodatkom k zmluve so spoločnosťou, ktorá v rámci PPP projektu postavila diaľnicu z Nitry až do Banskej Bystrice. Mohlo by to byť dobré a rýchle riešenie,“ dodal Pellegrini.


A hlavne drahé veď prečo by nedali 400 milionov k tým 4mld za 30 rokov. Toto som zvedavý akú cenu by Granvia ponúkla.

viewtopic.php?f=35&t=23471

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2018 08:52
od 1mmortal2
To bude riadna zlodejina ak to pojde iba cez dodatok. Potom spravia dalsi a dalsi dodatok a bude nas to stat 4mld ale 8

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2018 09:03
od aquila
a trapi toto SMER resp jeho volicov ? trapi ich to, ze keby namiesto pribiny dala vlada fixne 140 mio euro, tak by mali postavane nielen jednu lepsiu cestu prvej triedy, ale teraz doslova desiatky km obchvatov a opravenych ciest ?
skor by bol problem, ze stat by nebol schopny zabezpecit projektovu pripravu aby kazdy rok islo 140 mio euro do NRSK a BBSK

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2018 09:09
od Loe
Lorenc napísal:
Rovnako do konca júna má ministerstvo dopravy preskúmať možnosti, či by sa približne osemkilometrový úsek medzi Banskou a Bystricou a Slovenskou Ľupčou nedal vybudovať dodatkom k zmluve so spoločnosťou, ktorá v rámci PPP projektu postavila diaľnicu z Nitry až do Banskej Bystrice. Mohlo by to byť dobré a rýchle riešenie,“ dodal Pellegrini.


A hlavne drahé veď prečo by nedali 400 milionov k tým 4mld za 30 rokov. Toto som zvedavý akú cenu by Granvia ponúkla.

viewtopic.php?f=35&t=23471


To je obyčajná chiméra, reálne žiadne také možnosti nie sú. Dokonca nie je ani v možnostiach ministerstva túto otázku riadne a odborne posúdiť do konca júna :)

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2018 09:38
od DrX
Hlavne v tom nie je ziadna logika. Ale inak nie som proti tomu, aby sa to po Lupcu stavalo. Potom sa moze rozhodnut ci dalej na Brezno alebo nic :-)

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2018 10:54
od Lorenc
Ersek chcel dať postaviť aj združeniu okolo D4R7 čosi naviac ako to dopadlo? Nikde som to nevidel.
V prípade R1 je to salámová metóda ďaľší úsek by si mohli pýtať takisto. Keby to dali za 65% sadzobníkovej ceny môžu stavať, ale to tak nebude.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2018 11:20
od DrX
aquila, veru, smutne. Ale ak vychadzame z toho, ze tie peniaze realne su (aj navyse k PPP2). Tak presne preto by nemalo byt problem rozostavat vsetko to, co Ersek teraz planuje, tak ze sa na to vycleni niekolko sto mil eur rocne. Naviac, uz je jasne aj to, ze budu nove eurofondy, takze viacmenej do 2021 zda sa penazi na dialnice bude dost. Tak len nech pekne robi Ersek pripravy.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2018 12:12
od courier
Pruser je DrX , ze predlzenie R1 na Slovensku Lupcu je akosi smer na Brezno resp. tvoju "oblubenu Certovicu" a mimo R2. :) Do Slovenskej Lupce ide luxusna cesta 1.triedy a hned na zaciatku obchvatu BB je nestastna 80 km/h, ktorej zmysel dodnes nechapem.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2018 12:32
od DrX
Si tu kratko, tak splietas dve na try. Prejdi si forum, najdi si aky je moj nazor na R1, a potom si dvakrat rozmysli, ci vies napisat nieco k veci alebo ci potrebujes len tresnut daky nezmyslel.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2018 12:37
od courier
Este raz si precitaj moj prispevok a napis kde je tam nezmysel... :) okrem slova oblubeny :) .

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2018 12:42
od DrX
Poradit si zjavne nedas, a trieskat budes dookola. Tak len pokracuj...

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2018 13:26
od Vlados
istý pán, s podobnými názormi, videl ako mantru R1 + východnu R2 + R3 bez strednej časti :lol:

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2018 14:11
od mireceq
Mam malu otazocku na domacich - napr. dochadzajucich do BB smerom od Slovenskej Lupce (ja tadial moc nechodim a ak, tak na dovolenku raz za dva roky cez vikend) :

Naozaj potrebuje tento usek RC ? Vyriesi tato RC momentalne nieco ? Usetri motoristom 5-10 minut ?

Z laickeho pohladu na mapu vidno ze tento usek I/66 neprechadza cez ziadnu dedinu, da sa tam predbiehat. Nestacilo by pridat jeden alebo 2 pruhy (miesta tam je habadej), vyriesit bezpecnost chodcov, zastavky, podchody, pripadne 1 alebo 2 "MUK" (podjazd alebo nadjazd) a za usetrene peniaze spravit obchvat nejakeho mesta ?

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2018 14:31
od 1mmortal2
Uvazujes spravne a logicky ale na Lovensku to tak nechodi a neboli by politicke body tak sa bude robit R vedla celku pouzitelnej jednotky

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2018 14:42
od DrX
Veru veru. Obchvat Podbrezovej by pomohol 1000x viac.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2018 14:45
od Lorenc
mireceq napísal:Mam malu otazocku na domacich - napr. dochadzajucich do BB smerom od Slovenskej Lupce (ja tadial moc nechodim a ak, tak na dovolenku raz za dva roky cez vikend) :

Naozaj potrebuje tento usek RC ? Vyriesi tato RC momentalne nieco ? Usetri motoristom 5-10 minut ?


Pokračovanie R1 na Ľupču je len rozšírenie súčasnej cesty. Ak by tam existoval tunel do Korytnice tento úsek môže mať aj 17-18 tisícové intenzity.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2018 14:48
od jozin z bazin
[quote="mireceq":2vdaheja]Mam malu otazocku na domacich - napr. dochadzajucich do BB smerom od Slovenskej Lupce (ja tadial moc nechodim a ak, tak na dovolenku raz za dva roky cez vikend) :

Naozaj potrebuje tento usek RC ? Vyriesi tato RC momentalne nieco ? Usetri motoristom 5-10 minut ?

Z laickeho pohladu na mapu vidno ze tento usek I/66 neprechadza cez ziadnu dedinu, da sa tam predbiehat. Nestacilo by pridat jeden alebo 2 pruhy (miesta tam je habadej), vyriesit bezpecnost chodcov, zastavky, podchody, pripadne 1 alebo 2 "MUK" (podjazd alebo nadjazd) a za usetrene peniaze spravit obchvat nejakeho mesta ?[/quote:2vdaheja]

Ak budeme velmo hladat, tak nejake pozitiva by sa predsa len nasli (uvadzam v poradi smerom z BB na BR) :
[list:2vdaheja]
[*:2vdaheja]obidenie T-ckovej krizovatky v Salkovej[/*:2vdaheja]
[*:2vdaheja]o kusok dalej je chatrajuci most ponad zeleznicu[/*:2vdaheja]
[*:2vdaheja]hned za mostom dalsia krizovatka (Lupca-Priboj)[/*:2vdaheja]
[/list:u:2vdaheja]
... a to je asi tak vsetko.


Tento usek R1 ma zmysel iba ako sucast kompletnej R1 BB - Sl Lupca - Korytnica - Ruzomberok. Ak to bude samostatny usek bez pokracovania, tak to bude iba luxusna cesta konciaca v poli. Otazka je, ci by nebolo efektivnejsie (casovo aj ekonomicky) vyriesit uvedene problemove miesta v ramci opravy/rekonstrukcie I/61.

Co sa tyka casovej uspory, tak tvojich 5-10 minut je silne optimistickych. Ja by som to odhadol na dve max. tri minutky, aj to za predpokladu, ze by tam bola MPR aspon 110 km/h. Ak by sa ale pokracovalo MPR 80 km/h, tak by bola casova uspora zrejme nulova. Totizto I/66 je hlavna cesta, netreba davat ziadnu prednost, su tam iba lokalne znizene max. rychlosti.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2018 16:48
od mireceq
Pokračovanie R1 na Ľupču je len rozšírenie súčasnej cesty. Ak by tam existoval tunel do Korytnice tento úsek môže mať aj 17-18 tisícové intenzity.


Preco sa s tymto usekom nepocka a nepostavi az po vybudovani R1 cez Nizke Tatry ? Co bude (realisticky) trvat minimalne 8 rokov ?

Aj keby sa NAHODOU stalo, ze R1 cez Nizke Tatry je hotova a tento usek nie, tak by sa nic tragicke nestalo. Samozrejme MUK Slov.Lupca by sa musela presunut to Tatranskeho useku, a napojenie Salkovej (kde by mohol byt problem s odbocenim dolava) by sa dalo aj operativne vyriesit. 17-18 tisic intenzita docasne by predsa nemal byt problem pre cestu prvej triedy...

Preco nejdu radsej dokoncit obchvat Brezna alebo urobit obchvat Podbrezovej ?

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2018 16:56
od Vlados
R1 cez Nízke Tatry nemá platnú/priechodziu EAI takže je to na ďaleko viac ako 8 rokov.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2018 17:25
od Milos
mireceq napísal:Mam malu otazocku na domacich - napr. dochadzajucich do BB smerom od Slovenskej Lupce (ja tadial moc nechodim a ak, tak na dovolenku raz za dva roky cez vikend) :

Naozaj potrebuje tento usek RC ? Vyriesi tato RC momentalne nieco ? Usetri motoristom 5-10 minut ?

Z laickeho pohladu na mapu vidno ze tento usek I/66 neprechadza cez ziadnu dedinu, da sa tam predbiehat. Nestacilo by pridat jeden alebo 2 pruhy (miesta tam je habadej), vyriesit bezpecnost chodcov, zastavky, podchody, pripadne 1 alebo 2 "MUK" (podjazd alebo nadjazd) a za usetrene peniaze spravit obchvat nejakeho mesta ?


Podľa mňa by bohato stačilo rozšíriť súčasnú cestu v úseku od konca sev. obchvatu (R1) po odbočku na Biotiku (Slovenská Ľupča - Príboj). Či už do parametrov RC, alebo s úrovňovým odbočením v križovatke pri Biotike. Väčší problém je ale v tom, že narýchlo pridaným projektom severného obchvatu do PPP2 bez jeho dotiahnutia sa situácia lokálnej doprave skomplikovala. Plánovaná súbežná miestna cesta do Šalkovej s napojením ďalej na cestu III/2427 pri Biotike sa už do projektu nedostala. Z pôvodnej cesty sa v smere na Brezno stal apendix - od odbočky k bývalej cementárni slúži len ako (zrejme dočasná) výjazdová vetva do BB zo začiatku R1 smeru BR - ZV. Keby táto súvežná cesta bola postavená, tak T-čkovú križovatku v Šalkovej môžu zrušiť, aj keby ešte hlavná cesta I/66 nebola prestavaná na RC, doprava by bola v špičke plynulá, aj pre lokálku zo Šalkovej do BB, aj pre autá idúce po I/66. Perlička - vozidlá, ktoré na RC nesú jazdiť (bicykle, stavebné stroje, traktory atď), sa kvôli tomuto nedotiahnutému projektu sev. obchvatu po asfaltovej ceste z BB do Šalkovej alebo opačne legálne nedostanú, ak nerátam šialené okľuky či jazdu po poľnej ceste.