DrX napísal:Jedna technicka otazka: budu ludia tuto cestu vobec pri spojeni Brezno-Zvolen vyuzivat? Je o dost dlhsia nez jestvujuci prejazd juhovychodom BB, ktory, pokial sa pamatam, ma skoro vsade mimourovnove krizovatky...
http://img440.imageshack.us/img440/2900/bbturq.png
Na to aby sa tomu zamedzilo existuje veľmi jednoduchý a pomerne efektívny spôsob, resp. nástroj ako presmerovať hlavne tranzitujúce autá na obchvat. Dá sa to vyriešiť dopravným značením v kombinácii s prestavením svetelných križovatiek, v ich prípade zmenou intervalov v neprospech súčasného prioritného smeru. Čo sa týka dopravného značenia, tak tam sa pre nákladné vozidlá na začiatku zjazdu z R1 z obidvoch strán (od Brezna a aj od Zvolena) na starý prieťah mestom popri Hrone dajú osadiť dopravné značky B6 v kombinácii so značkou E 12 a nápisom "Mimo dopravnej obsluhy" na vhodných miestach. V smere od Brezna už na začiatku pri odbočke na jednosmernú starú cestu popri cementárni, tu by nákladné autá mali znemožnený vstup na starý prieťah mestom. Ale ak by niekto predsa len potreboval ísť do mesta, tak by použil následnú MUK BB-východ (bývalá MUK Cementáreň), čiže takéto riešenie je ešte vyhovujúce pre nákladné autá ktoré potrebujú zásobovať určité mestské priľahlé štvrte, ale tranzitujúcim nákladným autám by sa už takýto komplikovaný prejazd cez túto MUK a následne cez množstvo svetelných križovatiek popri Hrone jednoducho nevyplatil, čiže je predpoklad že logicky puožijú obchvat kde prejdú plynule. Z opačnej strany od Zvolena je situácia už trošku "iná" a nie tak jednoznačná, ale taktiež riešiteľná, na odbočení z R1 na Huštáku by išlo hlavne o to, zamedziť im schádzať z R1-ky smerom na nábrežie, ale aby mali ešte stále možnosť sa poprípade dostať (cez svetelnú križovatku pod estakádami) do Radvane, na Fončordu a taktiež na opačnú stranu zase cez malý kruhák na Hušták, J. Kráľa a aj hore na Trosky k ESC.
Čiže takáto zákazová značka B6 pre nákladné vozidlá v kombinácii so značkou E 12 a nápisom "Mimo dopravnej obsluhy" by musela byť umiestnená vpravo pri tej tej prvej križovatke (ešte nie svetelnej) ktorá sa nachádza vpravo vedľa estakády ako je názorne ukázané na priloženej
mapke. No a pre nákladné autá, ktoré by sa predsa len potrebovali dostať trebárs aj na nábrežie a potom následne aj ďalej do nejakých miest v centre, by bola možnosť ísť vľavo a cez svetelnú križovatku pod estakádami sa dostať na veľký kruhový objazd, cez ktorý by mali možnosť vrátiť sa do protismeru a dostať sa tak aj na nábrežie v prípade potreby. Takto komplikovaný prejazd by ale samozrejme odradil tranzitujúce nákladné autá na prejazd popri Hrone a je predpoklad, že kvôli plynulosti prejazdu budú používať radšej SO.
To sa týka vodičov aút ktorí situáciu v meste BB poznajú a chceli by si takto skracovať cestu po nábreží, pre "náhodilých okoloidúcich" asi budú na tento účel osadené diaľkové návestné dopravné značky, ktoré budú včas informovať o takomto zákaze pre vodičov v predstihu už na R1-ke nejakou značkou s návesťou (napr. IS 12), že pre nákladné autá je vstup do centra zakázaný a tým pádom budú aj vhodne nasmerovaní na prejazd obchvatom.
Pre osobné tranzitujúce autá by takýmto nástrojom na odradenie prejazdu centrom mesta po nábreží mohlo byť nastavenie svetelných križovatiek ktoré sa nachádzajú na prieťahu mestom, a to takým spôsobom že by po skúsenosti so zdržaním na nich, v budúcnosti radšej volili prejazd severným obchvatom kvôli plynulosti. V tejto súvislosti treba pripomenúť, že sa chystá nastavenia týchto svetelných križovatiek ihneď po spustení SO takým spôsobom, že sa bude dlhšie čakať na súčasnom prioritnom smere a intervaly sa prestavia viac v prospech premávky z bočných ulíc pripájajúcich sa do týchto križovatiek než tomu bolo doteraz.
Z toho potom následne vyplýva, že aj vodiči trnazitujúcich osobných aút budú postavení pre dilemu, či sa časovo zdržať na týchto svetelných križovatkách, alebo si radšej tých niekoľko sto metrov urobiť zachádzku po obchvate a prejsť cez BB plynulo..?