Moderátor: Moderátori
Alexander Velky napísal:hadzi napísal:To hej ale tam aspon vieme kde je problem momentalne . Ale neviem aky problem maju tu.
Hadzi,
tak nám povedz, kde je problém na úseku Mengusovce-Jánovce?
kaviarista napísal:Alexander Velky napísal:hadzi napísal:To hej ale tam aspon vieme kde je problem momentalne . Ale neviem aky problem maju tu.
Hadzi,
tak nám povedz, kde je problém na úseku Mengusovce-Jánovce?
problem je jasny . "niekto" tu chce silou mocou vypoklonkovat grekov z nasho trhu. a ja na 90 percent tusim, kto je ten niekto
Alexander Velky napísal:kaviarista napísal:Alexander Velky napísal:hadzi napísal:To hej ale tam aspon vieme kde je problem momentalne . Ale neviem aky problem maju tu.
Hadzi,
tak nám povedz, kde je problém na úseku Mengusovce-Jánovce?
problem je jasny . "niekto" tu chce silou mocou vypoklonkovat grekov z nasho trhu. a ja na 90 percent tusim, kto je ten niekto
Tak to si na čiastočnom omyle.
kaviarista napísal:AV, tu nejde len o ten jeden usek. Ak by sa greci dobre zapisali, brali by mnohe dalsie zakazky v buducnosti. Bol by to element zvonku, tam by bolo tazsie uzatvarat kartelove dohody.
Alexander Velky napísal:Ak poznáš finančné prepojenie J&P Avax, tak vieš, že to takto nie je.
Dnes kartelové dohody nedohadujú na Slovensku slovenské firmy, ale v Európe obrovské koncerny. 5-6 veľkých firiem rozhoduje o celej Európe.
Dá sa na Slovensku tento malý trh ovládať veľmi ľahko, ale zase tu je politika, no na druhú stranu, nastal problém, ale nie na Slovensku, ale v Európe, "sekli sa" pri dohodách, preto to chceli zrušiť. J&P Avax by dostal náhradu, takto sa to celé spomaľuje a nikto nemá nič a naše NDS a MDPT zaryto mlčia, pretože ani nevedie, čo by mali povedať.
Dá sa stavať aj pod cenou, ale toto už je pomaly trestné v EÚ a končí to vraždami, takže aj keď by to bolo pod cenou, tak reálne tá firma by to postavila ešte so ziskom, ale dnes sa v jednotlivých štátoch stanovuje hranica ... hranica predraženosti a dá sa to obhájiť ekonomikou a politikou a inými prepočtami. Ešte niečo kaviarista? Veď toto sú dosť zamlžené info, ale dá sa to veľmi ľahko vydedukovať, keď sa chce a má sa ako.
Dnes nerozhoduje SR o tom, čo bude koľko stáť. A odmietnutie týchto pravidiel by znamenalo iný prístup od EÚ, stavebná lobby, tých max. 10 firiem by SR zruinovali keby chceli. Teraz sa len pohrozilo, že je tu kontrola a sú ohrozené aj peniaze aj výstavba.
Caesar napísal:AV, bež si oddýchnuť do tej Ázie a dávaj si tam pozor, aby ťa niekto neotrávil ako toho skutočného AV Macedónskeho. Píšeš o veciach, ktoré sú citlivé ... to čo píšeš ... ja by som to nepísal. Nerozpisuj to ďalej.
Aj tak to mnohí nechápu a nepochopia.
Branco napísal:Skúšal som hľadať nejaké aktuálne info na Internete, ale so začiatkom výstavby to nevyzerá slávne, žeby v auguste? Aspoň podľa tlačových informácií zo začiatku roka.
Caesar napísal:Nie je dostatok finančných zdrojov.
Alexander Velky napísal:Caesar napísal:Nie je dostatok finančných zdrojov.
Nie je záujem ich hľadať. Vláda sa zaviazala na D1 a nemá dostatok financií, keďže sme "zrušili" úvery a škrtli rozpočet, takže už tu nie sú ani žiadne "1-2 mld. Sk naviac" pre prioritu akou sú diaľnice.
R1 sa stavia pomaly a toto tempo zostane.
Andrej napísal:Nechápem, tento rok bol plánovaný balík na D+RC 18 mld Sk, ide nakoniec menej ako 15, kedže veľa plánovaných úsekov sa aj tak nezačalo stavať, a teraz ani na toto nie sú peniaze? Na čo sa zrušili úvery? Od NDS na diaľnice?
Nezdržiava sa tento úsek zámerne, kvôli úseku D1 Mengusovce-Jánovce, ktorý sa nezačal? Myslím tým ten "zámer" neotvárať viac km na R1 ako na D1.
Hefaistion napísal:Je to zaujímavé, tento rok boli plány na úrovni okolo 15 mld. SKK, no ak budú väčšie úvery, môže to byť aj okolo 20 mld. SKK, práve tie úvery sú tým "nestabilným prvkom", presne ako to aj Caesar alebo AV už vo viacerých témach písali. Štátny rozpočet sa dá odhadnúť, podobne aj príspevky z EÚ, ale výška úverov nie. A ich použitie v konkrétnych rokoch už vôbec nie, ale bolo by najvýhodnejšie, aby sa úvery použili okamžite, aj keď sa budú splácať ďalších 10-20 rokov.
...
Napísať, že je to kvôli úseku Mengusovce-Jánovce, to je podľa mňa nezmysel, pretože problémy sú aj pri a v PB a ďalej v smere na ZA. Okrem toho Mengusovce-Jánovce financuje predovšetkým EÚ a EIB narozdiel od RK R1.
Andrej napísal:Dobre, ja som chcel len zdôrazniť, že ak by bola vôľa, peniaze by sa našli. V tomto roku sa podľa plánu malo prestavať na D+RC podľa uznesenia vlády 17,8 mld Sk, no keby to bolo aj tých 15 mld, stále sa tam počítalo aj s týmto úsekom R1. Navyše, mnohé úseky na D1, ktoré sa mali začať stavať, sa nestavajú a peniaze určené na ne sa zasa presunú na ďalšie roky, takže aj tieto peniaze by sa mohli použiť na tento úsek.
Ďalšia vec, čudujem sa, že o R1 nie je až taký záujem, veď jej dostavanie ozaj nie je moc nákladné a význam má veľký - napája NR a BB kraj na diaľničnú sieť v SR. Keby sa len od budúceho roka začalo dávať každý rok na R1 (mimo obchvatov BB a NR) 4-5 mld Sk (čo myslím ozaj nie je veľa), bola by dokončená do r. 2010.
A práve pri tomto úseku by bolo dobré, keby bol otvorený podľa plánu v r. 2008, teda, veľmi by pomohol
wazari napísal:Antimander napísal:
Naviac, niektorí tvrdia, že v r. 2008 bude RK R8 hotová do BB bez obchvatov BB a NR. A to ešte ani pozemky nie sú.
Hm, asi si myslel R1.
devil napísal:Hlavne ked byrokracia taha ciary po mape a zabudnu sa opytat ludi, alebo im na to nechaju 1 den..
Čo sa stane tým, že sa dá vedieť obyvateľom skôr, že sa stavia diaľnica? Budú o tom nanajvýš vedieť a môžu nesúhlasiť.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 10 hostí.