R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod jozin z bazin » 16. Aug 2012 12:03

Zeby najazd miestnych indianov ? :-)
jozin z bazin
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 470
Obrázky: 30
Založený: 14. Dec 2009 14:57

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod aquila » 17. Aug 2012 16:26

hehe, ani nie :) je to zjavne vysledkom tohto programu, resp pocinu policie ..

viewtopic.php?f=35&t=17303

chcelo by to nejaky normalny vystup od policie, ked uz nie mapku tak aspon zoznam usekov a ich kilometraz odkial kam ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod Tomas PO » 17. Aug 2012 19:06

Cize na 80ky je 130ka? A zakruta pri Zarnovici je tiez uz 130? Tym padom ostava uz iba jedno obmedzenie a to zakruta predLehotkou smer BB, kde je stupanie a kvoli PHS zly rozhlad.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod Freedom » 19. Aug 2012 09:58

Tomas PO - ano na tych dvoch usekoch je 130
Freedom
návštevník
 
Príspevky: 25
Založený: 27. Máj 2011 09:12

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod ANDi » 19. Aug 2012 11:15

expwy napísal:Info:
V križovatkách Žarnovica a Bzenica boli dnes odstránené obmedzenia na 80 kmh.

No konecne! Na co to tam vlastne bolo dobre? Okrem vyberu pokut...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod i15 » 19. Aug 2012 11:57

Klasika, je tam pripajaci a odpajaci pruh v kratkej vzdialenosti za sebou, co pri intenzite dopravy nad 50000 denne moze sposobovat problemy. Pockalo sa na scitanie dopravy a prekvapivo je tam menej ako 15000 vozidiel, takze obmedzenie nie je potrebne
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod michael89 » 19. Aug 2012 22:23

Síce sa ma to netýka, ale tí, ktorí tam niekedy dostali pokutu, majú teraz právo na jej vrátenie? :)
michael89
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 380
Založený: 08. Jan 2009 13:44

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod ondrashivy » 21. Aug 2012 11:17

to michael89: cudna otazka - bola tam dopravnou znackou obmedzena rychlost - ak tam niekto dostal pokutu za jej prekrocenie porusil zakon alebo nie ?

trochu off-topic
To ja mam inu skusenost ! Teraz na D1 v CR bola rychlost obmedzena na 100 a 80km/h, nasledoval policajny radar a koniec obmedzenia rychlosti ! Ziadna praca na ceste, zuzenie vozovky, vyjazd alebo cokolvek ine, co by vyzadovalo obmedzenie rychlosti. Mna nezastavili len preto, ze tam mali dostatok "klientov" - jednoducho som mal stastie ( sice som ubral, ale kedze tam nic nebolo tak urcite nie pod 100)
To je efektivita - zavedu to aj u nas ?
OndraShivy
ondrashivy
návštevník
 
Príspevky: 11
Založený: 27. Jan 2010 10:31

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod Tomas PO » 28. Aug 2012 00:12

ja mam z cr opacnu skusenost - obmedzenia na D nikdy pod 80, ak sa da tak len na 100 a policajti necihaju na nezmysly, nechaju ist aj 140, ak je to plynule
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod Andrej » 28. Aug 2012 11:01

V suvislosti zrusenia 80-ky pri MUK Bzenica, neplanuje sa aj zmena VDZ - spojenie pripajacieho a odbocovacieho pruhu?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod sergej » 03. Sep 2012 14:52

Výjazd zo Žarnovice na R-jednotku nezrušia
Z bezpečnostných dôvodov chceli výjazd zo Žarnovice na rýchlostnú cestu R1 zrušiť. Mesto a okolité obce však so zámerom nesúhlasili. Podľa hovorcu Národnej diaľničnej spoločnosti k zmene nakoniec nedôjde. :arrow:

viewtopic.php?f=35&t=17352
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod Tomas PO » 04. Sep 2012 15:50

to je ten usek, kde bola doteraz 80ka?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod Milos » 04. Sep 2012 17:12

Takže pokutovať budú aj naďalej - akurát nie za porušenie MPR 80 km/h, ale za bezdôvodnú jazdu v ľavom jazdnom pruhu :)
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod Lifko22 » 04. Sep 2012 22:35

Tak už len ostane dúfať, že niekto pôjde v tom pravom pruhu a vyhovorím sa ze som ho predbiehal.:D
Lifko22
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 318
Obrázky: 0
Založený: 26. Jan 2011 11:35

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod stanog » 08. Sep 2012 09:47

Nuž vzhľadom na to že policajti sú nadriadenými intenzívne tlačení do sanovania dier v štátnom rozpočte niečo museli vymyslieť aby táto zlatá baňa zostala. Ale lepší takýto mačkopes ako 80-ka. Ono 110 sa dá ísť ešte aj na 6-ke ale mal som nervy keď som tu musel preraďovať zo 6-ky na 5-ku a aj na nej som mal pri 80-ke ani nie 1500 otáčok. Pri projektovaní takýchto úsekov by sa mal niekto zamyslieť koľko litrov benzínu sa pri následnom rozjazde na 130 spáli denne pri tých intenzitách a koľko prachu z brzdových doštičiek sa uvoľní pri dobrzďovaní úplne zbytočne.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod simonsson75 » 09. Sep 2012 10:46

Táto "MÚK" je skutočne poriadna múka. Ale vlastne iba dotvára pohľad na celú R1 ako cestu stavebných a dopravných nezmyslov. Nebudem menovať všetky, stačí niektoré: križovatka Sielnica bez pripájacích/odbočovacích pruhov, ďalej vedenie R1 a súbežných komunikácii v BB na Zvolenskej ceste, ktoré aj napriek ideálnej možnosti dodnes ešte nikoho nenapadlo kvôli bezpečnosti preznačiť na kolektorové, ďalej celý úsek Šášovské Podhradie - Budča (vrátane MÚK Hronská Dúbrava bez súbežnej cesty), za ktorý by mal prísť zodpovedný projektant z Dopravoprojektu o ruky. Ďalej vedenie R1 mostom ponad mokraďové územie Váhu s vysokou hladinou spodných vôd v mieste jeho ústia do VD Kráľová, kde sme si toto leto mnohí poriadne zanadávali v 30-minútových kolónach kvôli oprave dilatácie. Toľko k 80-tym a 90-tym rokom. V novom miléniu potom spomínaná križovatka Žarnovica-východ a korunu tomu celému nasadil síce dopravne mimoriadne kvalitný, zato však superpredražený úsek Nitra-západ - Tekovské Nemce v správe Granvia Operations.
Naposledy upravil simonsson75 dňa 09. Sep 2012 11:11, celkovo upravené 1 krát.
Obrázok používateľa
simonsson75
diskutujúci
 
Príspevky: 249
Obrázky: 16
Založený: 16. Máj 2012 07:17

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod Andrej » 09. Sep 2012 11:01

Useky S.Podhradie-Budca a Kovacova-BB boli budovane ako dialnicny privadzac k D65 TT-NR-ZH-MT v kategorii C22,5/80, 100. Useky okolo ZC a NB boli budovane ako prelozka I/65 v trase buducej D65, cize docasne ako cesta I. triedy. Az NR-HB a ZC-SP boli projektovana ako R1. Takze co bolo projektantom zadane, to naprojektovali. Bolo chybou neskorsich vlad, ze stare useky len prekategorizovali na R a zvysili rychlost na 130 bez toho, aby uvedene problemy vyriesili. Pritom tie najväcsie - Sielnica, vyjazd Zarnovica ci H.Dubrava by sa dali poriesit za relativne nizke naklady.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod simonsson75 » 09. Sep 2012 11:57

Pripúšťam, že niektoré nedostatky stavieb na súčasnej R1 z 80tych a 90tych rokov možno pripísať na vrub zmien stratégie výstavby diaľničnej siete, čo ale neplatí o prešľape ZC-východ.
Obrázok používateľa
simonsson75
diskutujúci
 
Príspevky: 249
Obrázky: 16
Založený: 16. Máj 2012 07:17

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod Pacho » 09. Sep 2012 13:23

Trocha OT :Simon si asi veľmi mladý, alebo nemáš žiadne životné skúsenosti, keď hneď na všetko máš recept, a dokážeš šmahom ruky zhodiť prácu druhých. Nie som projektant, ale takto bez uváženia zhodiť prácu projektantov, dokonca im doporučuješ oďtať ruky, tak to určite nepatrí na toto fórum. Prosím Ťa skús vážiť trocha svoje príspevky, a ka sa tomu nerozumieš, tak radšej nepíš, resp píš na pokec.sk alebo choď do krčmy IV c.s a tam si šír tie Tvoje názory. Ináč by ma aj trocha zaujímalo, čo robíš, či si taký dokonalý a všetko robíš bez chýb, o čom veľmi pochybuje.

Len kto nič nerobí, nič nepokazí, kto nič nepokazí, tej je dobrý, kto je dobý postupuje nahor, kto je hore ten nič nerobí , zrejme aj ty patríš k takýmto .....
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod simonsson75 » 10. Sep 2012 07:24

OT odpoveď: ... s tými rukami to bola, samozrejme, nadsázka. O pozadí projektovania stavieb z 80tych, 90tych i súčasných rokov niečo viem vďaka priamym osobným väzbám na zamestnancov Dopravoprojektu. Projekty riadim už 16 rokov, čo zároveň vylučuje všetky Tvoje domnienky ohľadom môjho veku a skúseností. Niekedy sa skrátka nedostatočne zvážia riziká a R1 akoby bola v tomto smere zakliata. Ale ako napísal Andrej, mnoho tých najzávažnejších možno pomerne lacno napraviť.
Na Tvoje impertinentné "odporúčania" reagovať nebudem.
Obrázok používateľa
simonsson75
diskutujúci
 
Príspevky: 249
Obrázky: 16
Založený: 16. Máj 2012 07:17

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod jaspa » 10. Sep 2012 09:13

Výjazd Sielnica je jedna katastrofa, ja by som tam osadil značku STOP, lebo je tam iba DAJ PREDNOST V JAZDE a ked si niekto nevšimne, že je tam rozbiehací pruh max 5 metrov, tak vojde rovno do dráhy autu idúcemu v pravom pruhu cesty... takisto šášovské podhradie s tými vjazdami/výjazdami... ked som išiel z Prievidze a prvý krát vtedy bola otvorená R1 už od Lehôtky po Šášovské, tak som vletel do rozbiehacieho pruhu a až potom som si všimol, že v tom pruhu už niekto mohol ísť... je to zlé... od Budče po Šášovské podhradie je tá cesta otrasná, zlý povrch, zlé preklopenie cesty, ostré zákruty, neoplotená cesta(pred cca 2 rokmi som mal na mále a skoro som v plnej rýchlosti zrazil srnku)... potom za Žarnovicou úsek od novej bane po Pribinu je tiež zle preklápaný, ostré zákruty a NR-TT je tá R1 hnus, zase zlý povrch, natriasa ma ako na ceste 2. triedy, potom zídem na D1 a tá 3 pruhová katastrofa pokračuje až do BA... no BA-BB je jedine dobrá cesta fakt pribina a ZC-ZH, potom ZV-BB sa ešte ako tak dá... ale aj zato sme vďační, že nemusíme z BB do BA chodiť po obyčajnej ceste, ale máme aspoň nevydarenú rýchlostnú cestu so 4 pruhmi, ktorá to cestovanie citeľne zlepšila.
jaspa
návštevník
 
Príspevky: 33
Založený: 09. Máj 2011 06:33
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod simonsson75 » 10. Sep 2012 12:13

Po pridaní Rampy 155 Zvolen-Rákoš, teda tohoto miesta http://goo.gl/maps/D9L7l, kde sa v pripájacom pruhu zbiehajú vlastne dve rampy od Kováčovej a od Zvolena, pričom -od ZV je pred pripájacím pruhom značka daj prednosť v jazde (sprava, teda zo smeru od Kováčovej), bud zoznam možno aj kompletný.
Ale tu to skutočne možno pripísať na vrub absolútnej neskúsenosti s projektovaním viacpruhových ciest v 70.-80.rokoch.
Žarnovica-východ sa ale projektovala v 90.tych rokoch, keď už metodiky hodnotenia rizika ako napríklad FMEA http://en.wikipedia.org/wiki/Failure_mode_and_effects_analysis či aspoň FTA http://en.wikipedia.org/wiki/Fault_tree_analysis boli známe a používané nielen na svete (1949, resp. 1962), ale aj u nás. Keďže nešlo o žltý FIDIC, ale o červený, pýtam sa, ako mohol štát prevziať od Dopravoprojektu dokumentáciu bez seriózneho, podľa globálne rešpektovanej metodiky spracovaného plánu eliminácie dopravných rizík? A ako mohol Doprastav na druhom stupni bez takejto dokumentácie prevziať stavenisko od štátu?
Obrázok používateľa
simonsson75
diskutujúci
 
Príspevky: 249
Obrázky: 16
Založený: 16. Máj 2012 07:17

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod Andrej » 10. Sep 2012 12:25

Este raz - usek Kovacova-BB bol projektovany ako dialnicny privadzac, nie RC, v tomto useku sa dokonca pocitalo s tym, ze bude v buducnosti sluzit ako mestska komunikacia (sumestie ZV-BB) s rychlodrahou v stredovom pase.
ZC vychod myslis ZC sever? :-) Inak samozrejme suhlas.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod simonsson75 » 10. Sep 2012 13:19

Tak je, ZC-sever, mal som na mysli presne túto perlu slovenského diaľničného projektovania 90-tych rokov :-)
Obrázok používateľa
simonsson75
diskutujúci
 
Príspevky: 249
Obrázky: 16
Založený: 16. Máj 2012 07:17

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod Kanky » 11. Sep 2012 22:39

Milos napísal:Takže pokutovať budú aj naďalej - akurát nie za porušenie MPR 80 km/h, ale za bezdôvodnú jazdu v ľavom jazdnom pruhu :)


vsimli ste si tam aj realne to obmedzenie? lebo ja nie...
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 33 hostí.