Stránka 1 z 39

R1 Nitra Západ - Selenec (+ privadzac Selenec - NR Chrenová)

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2005 12:08
od Milos
Neviete niekto, kedy je naplánovaný začiatok výstavby južného obchvatu Nitry, pokiaľ je o tomto variante už naozaj rozhodnuté?
A ešte jedna vec - všimol som si, že na R1 pri Nitre (exit Lehota) sa robia nejaké zemné práce (popri oboch jazdných pásoch - zdá sa, že rozširujú zásek vo svahu v miestach, kde sa cesta začína zvažovať k Nitre. Žeby nejaké prípravné práce na južný obchvat? Ale nezdá sa mi to, nijaké správy v médiách som o tom zatiaľ nevidel.

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2005 12:14
od devil
Zrejme ide o dobudovanie odbocovacich pruhov.

OdoslaťOdoslané: 03. Máj 2005 08:34
od Hosť
čítal som niečo v tom zmysle že primátor nitry by chcel zahrnúť peniaze na obchvat do rozpočtu v roku 2006 a abz sa aj v tom roku začalo stavať

Odbocovacie pruhy

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2005 09:31
od Čavo
Takže tie odbočovacie, pruhy stavajú tak isto ako všetko. Rozbabrať a nechať tak. Rozostavali si značky, aby obmedzili vodičov, začali tam aj bagrom rozširovať a potom sa stratili. Predpokladám, že pokračovať budú na jeseň, alebo prípadne budúci rok a obmedzenia tam zostanú.

Nemohli si to rozbabranie nechať až na čas, keď to budú aj chcieť dokončiť?

Viete niekto, kdeže je zas problém?

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2005 11:37
od Alexander Velky
Južný obchvat NR bude dlhší ako severný, ale vzhľadom na potrebu tunela pri severnom variante, bude zrejme cena rovnaká.

Inak ja osobne sa prikláňam k južnému obchvatu, pretože severný má NR v podstate celý vyriešený a k tunelom v mestách sa pristupuje akosi zvláštne ... BA, PO, NR, KE ... tu by mal byť, už sú plány, ale reálne sa stavia len v BA. :lol:

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2005 17:52
od Caesar
Na túto variantu obchvatu sa stále "viac a viac tlačí" a stále sa aktívne hľadajú možnosti financovania, dokonca aj mesto "rozmýšľa", že by mohlo časť obchvatu financovať.

SSC/NDS sa však viac "prikláňa" k variantu severnému, ale až po dokončení RC R1 po BB. Potom plánuje obchvat aj začať stavať.

Inak v rámci obchvatu NR už sa pripravujú aj projekty pre EÚ. 8)

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2005 17:21
od Alexander Velky
Môže sa "tlačiť" ako sa len chce, ja viem o snahách zapojiť aj EÚ. :lol:

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2005 07:06
od Čavo
Takže včera na križovatke pri Lehote na odbočovacích pruhoch namaľovali čiary. Všetko vyzerá, akoby to mali každú chvíľu sprístupniť. Povedal by som, že konečne. ;-)

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2005 11:29
od Caesar
Alexander Velky napísal:Môže sa "tlačiť" ako sa len chce, ja viem o snahách zapojiť aj EÚ. :lol:


Ano, narozdiel od BB, NR sa aspoň o niečo snaží, aj keď by si mala dať najprv do poriadku svoju vlastnú cestnú sieť v meste ako aj MHD, ... parkoviská atď. 8)

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2005 17:24
od Alexander Velky
Caesar napísal:Ano, narozdiel od BB, NR sa aspoň o niečo snaží, aj keď by si mala dať najprv do poriadku svoju vlastnú cestnú sieť v meste ako aj MHD, ... parkoviská atď. 8)


NR stačia peniaze na štúdiu a projekt pre EÚ, ak by chcela stavať obchvat skôr, aby pri prípadnom úspechu projektu bol motivovaný aj štát.

V rámci MHD, parkovísk atď. je na tom NR už dosť zle, to je pravda, ale ja za tým vidím aj niečo iné. NR v predchádzajúcich rokoch modernizovala autobusový park za dosť luxusné Mercedesy (ako keby nové karosy nestačili) a teraz je v MHD v NR jeden z najdrahších lístkov na Slovensku, chýbajú peniaze atď. Je to dosť hlboký problém ako aj dosť zlá, malá životná úroveň Nitranov, ktorá potom spôsobuje menej daní pre mesto a je to "kolotoč". :lol:

Pripájacie pruhy - Križovatka R1 - Lehota

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2005 12:50
od Čavo
čavo napísal:Takže včera na križovatke pri Lehote na odbočovacích pruhoch namaľovali čiary. Všetko vyzerá, akoby to mali každú chvíľu sprístupniť. Povedal by som, že konečne. ;-)

Od včera je táto križovatka bez obmedzení.

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2005 15:11
od Caesar
Alexander Velky napísal: NR v predchádzajúcich rokoch modernizovala autobusový park za dosť luxusné Mercedesy (ako keby nové karosy nestačili) a teraz je v MHD v NR jeden z najdrahších lístkov na Slovensku, chýbajú peniaze atď. Je to dosť hlboký problém ako aj dosť zlá, malá životná úroveň Nitranov, ktorá potom spôsobuje menej daní pre mesto a je to "kolotoč". :lol:


AV,

tiež som niečo o tom počul. Pokiaľ ale viem, tak vtedy bolo MHD aj s dotáciami na tom dobre a tak investovali, ... prehnali to, to je už jasné.

A k tým "karosám", ... chcú mať luxus, veď NR v tom období patrila k mestám, kde sa najrýchlejším tempom modernizoval vozový park a modernizoval sa dosť dobre. 8)

Re: Pripájacie pruhy - Križovatka R1 - Lehota

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2005 17:34
od Alexander Velky
čavo napísal:
čavo napísal:Takže včera na križovatke pri Lehote na odbočovacích pruhoch namaľovali čiary. Všetko vyzerá, akoby to mali každú chvíľu sprístupniť. Povedal by som, že konečne. ;-)

Od včera je táto križovatka bez obmedzení.


Tak to je cesta, ktorá sa bude riešiť celá až po Veľké Zálužie, inak je celkom v dobrom stave. :lol:

Re: Pripájacie pruhy - Križovatka R1 - Lehota

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2005 17:47
od Čavo
Alexander Velky napísal:Tak to je cesta, ktorá sa bude riešiť celá až po Veľké Zálužie, inak je celkom v dobrom stave. :lol:

Chcú ju prerobiť na cestu I. triedy? Aby už mali paralelnú cestu ku R1 v tejto časti?. Ak sa nemýlim tak táto cesta je III. triedy. Ak sa niečo nezmenilo oproti mape, ktorú mám k dispozícii.

Re: Pripájacie pruhy - Križovatka R1 - Lehota

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2005 17:55
od Alexander Velky
čavo napísal:
Alexander Velky napísal:Tak to je cesta, ktorá sa bude riešiť celá až po Veľké Zálužie, inak je celkom v dobrom stave. :lol:

Chcú ju prerobiť na cestu I. triedy? Aby už mali paralelnú cestu ku R1 v tejto časti?. Ak sa nemýlim tak táto cesta je III. triedy. Ak sa niečo nezmenilo oproti mape, ktorú mám k dispozícii.


To neviem či až na cestu I. triedy, ale niekde som videl ten zámer na cestu II. triedy. Inak priamo za Veľkým Zálužím v smere na Báb (RK R1) je dosť veľké prevýšenie, tak tam by sa malo niečo realizovať.

Ale cesta je to dosť dobrá aj na to, že je to cesta III. triedy, ja som po nej už viackrát išiel ... nie je to tajnosť, vo V. Z. je nemocnica a v nej je oddelenie pre liečbu drogovo závislých ľudí, tam som bol za bratom, keď bol na liečení 1. krát. Vtedy mu to aj pomohlo. Hold, čo už, ... :cry: Už som Off-topic (tam je to tiež).

Ale späť k tej ceste, viem, že sú na nej plánované nejaké opravy vo väčšom rozsahu. Okrem iného aj Dy to niekde spomína v Cestných stavbách, možno nie, ale ja som to už niekde videl, lebo som sa potom o tú cestu zaujímal (to vždy, kadiaľ idem 1. krát). :lol:

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2005 21:59
od Adaios
Je pravda, ze mesto NR vyvija nejake aktivity na vystavbu obchvatu a je to normalne, ale podla mna to tak skoro nebude. Teraz sa sotva da robit obchvat (severny) okolo mesta Trnava a dalej v smere na BB treba najprv R1 a nie obchvaty stavat okolo takychto miest. Okrem toho, severny obchvat je takmer hotovy, len tam treba postavit tunel. Je to vsak lacnejsie nez stavat narocny, dlhy juzny obchvat. :wink:

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2005 08:55
od mel
Adoas,

a myslis, ze sa to da pretlacit? Opravte ma ti, ktori mate lepsie info, ale pokial viem, Nitra ma uz Juzny obchvat v uzemnom plane ... a so severnym sa nepocita ... Ako to teda je? Je to uz rozhodnute, alebo stale sa "spekuluje" ? (To nie je otazka len na teba Adoas) :)

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2005 09:01
od Adaios
mel napísal:Adoas,

a myslis, ze sa to da pretlacit? Opravte ma ti, ktori mate lepsie info, ale pokial viem, Nitra ma uz Juzny obchvat v uzemnom plane ... a so severnym sa nepocita ... Ako to teda je? Je to uz rozhodnute, alebo stale sa "spekuluje" ? (To nie je otazka len na teba Adoas) :)


Mesto NR moze mat aj 1 000 planov. Ked nema peniaze, tak ma smolu. To je podobny priklad ako Presov a ten lezi na D1. Tiez sa tam NDS a SSC nepacia plany a varianty. A kto to financuje?

Aj keby obchvaty okolo NR financovali len EU fondy, tak tam treba stat na doplatenie.

Plan je juzny obchvat, a ja tvrdim, ze ten tak skoro cely hotovy nebude. A stale su plany na zmenu na severny - ten je jednoduchsi, aj ked je tam tunelovy variant. :wink:

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2005 09:05
od mel
Mna skor zaujalo, ze tvrdis, ze tunel je lacnejsi ... toto nie je jasne, respektive, si myslim, ze sa k JO pristupilo hlavne z pohladu, ze je ho jednoduchsie pripravit ako tunelovy SO. Aj casovo ... teda ze realne tento argument (SO je lacnejsi ako JO) neexistuje, pretoze studia nakladovosti SO nie je.

ALebo sa mylim?

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2005 09:10
od Adaios
mel napísal:Mna skor zaujalo, ze tvrdis, ze tunel je lacnejsi ... toto nie je jasne, respektive, si myslim, ze sa k JO pristupilo hlavne z pohladu, ze je ho jednoduchsie pripravit ako tunelovy SO. Aj casovo ... teda ze realne tento argument (SO je lacnejsi ako JO) neexistuje, pretoze studia nakladovosti SO nie je.

ALebo sa mylim?


Lenze s malymi zmenami je severny takmer hotovy. :wink:

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2005 09:22
od mel
OK, skusim to zhrnut ako som to pochopil...

NR ma v plane JO, ale kedze je dlhy a drahy a su ine priority aj na R1, tak skoro nebude ... teda je mozne, ze NR sa spamata, a oprasi SO, kedze tam je prac nutnych menej a bude uvazovat s touto variantou opat, aby ho mala skor ... otazne je ci sa spamataju dost skoro na to, aby bola tato vyhoda oproti JO stale platna (teda, ze moze byt skor ... kedze ako lacnejsi variant bude mat vacsiu sancu sa dostat medzi priority ... resp. skor sa na nho najdu peniaze). Moze sa totizto stat, ze cas pripravy a vystavby (kedze ide o tunel) bude tak dlhy, ze realne bude JO na tom z tohoto pohladu rovnako. Stale mozu zavazit naklady, aj fakt, ze IRR bude vyssie pri SO (naklady + kratsia trasa o cca 5-8 km) ... teda este moze byt boj aj tu. Inymi slovami, moze MDPT/NDS vzdy JO pri aktualizacii harmonogramu posuvat dalej a dalej, dokonca aj ked bude zvysok R1 hotovy a trebars uprednostnit rekonstrukciu R1 TT-NR pred samotnym obchvatom NR. Vtedy uz ale bude obchvat nutny a je mozne ze NR na to aby sa dohodla na najlepsom rieseni (podla vsetkeho SO) nebude pripravena a bude trpiet podobne ako PB alebo PO, ak sa to tam nepohne coskoro.

Je tento scenar pravdepodobny, alebo mi stale chyba nejake info? :)

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2005 09:47
od Adaios
mel,

toto je strategia ktora sa pouziva dnes, takze ja neviem posudit ako sa to bude dalej vyuzivat a vyvijat - ale toto je presna strategia postupu NDS a SSC voci mnohym mestam.

Aj ked aj voci PB a tam to ma nasledky a dosledky dodnes a este to aj bude mat. :wink:

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2005 10:18
od mel
Ja som optimista, pretoze taky Presov toto pochopil, aspon podla medialnych info a snazi sa sadat si za stol spolu s NDS a MDPT (aj SSC), aby sa vyhol trapeniu a lá PB. Neviem ci to ma aj realne zaklady a vysledky, ale NR by tiez nemala len cakat...

Som optimista a verim, ze ked vsetkym (samosprava aj NDS a min) ide o jednu vec tak sa dohodnu ... aj ked pojde zrejme o kompromis viac voci NDS ako naopak. :) NDS nemoze byt ustretova, ked nie je ustretova aj samosprava ... toto sa mi aspon zda normalne ... aj ked netvrdim, ze zo strany NDS iniciativa nemoze vyjst ... ale oni nemaju problem, lebo stavat treba na vela miestach a priority sa urcuju aj podla toho, kto je ako pripraveny.

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2005 13:57
od Čavo
mel,

SO Nitre pomôže len od automobilov (i kamiónov) idúcich v smere TT - ZM. Je to primárny smer, ten je i prakticky vyriešený teraz funkčnou časťou SO. JO má riešiť aj automobily zo SA a NZ, ktorých počet narastá a nedá sa nikade inokade prejsť ako centrom mesta. Keďže zatiaľ všetky priemyselné podniky v NR sa nachádzajú v južnej časti mesta (Krškany a Ivánka) tak sa väčšina týchto kamiónov presúva centrom cez križovatku popred OD Tesco. Našťastie pripravovaný priemyselný park je medzi riekov a Drážovcami, čiže vedľa SO a teda tieto podniky už nebudú toľko skúšať centrum mesta.

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2005 14:20
od mel
čavo,

to znie rozumne, na to som zabudol :) ... inymi slovami, proste pri porovnani SO a JO treba ratat s napojenim smeru z NZ na SO, aby tento smer bol tiez rieseny, tak ako je pri JO.

Ak ma byt priem park v okoli SO, teda je to dalsi argument pre SO, s tym ze samozrejme treba riesit smer NZ.

Tusim, ze aj NDS akceptovala JO, niekde som to tusim cital ... otazka je ci sa nebude predsalen este toto otvarat, ci SO alebo JO ... bez toho, aby boli riesene alternativy komplexne a neuzavrie sa to v case, ked uz bude obchvat nevyhnutny...