R1 Hronský Beňadik - Žarnovica predĺženie trasy

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod devil » 09. Aug 2005 12:55

to je vec pohladu, mozno ze spojenie otvaranie "useku" s dlzkou necelych 3 km je tiez "zvlastne". v tom je najvacsia bieda ze niektory sa takymto niecim idu chvalit a strihat....
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 101
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Odoslaťod Hefaistion » 09. Aug 2005 13:04

devil napísal:to je vec pohladu, mozno ze spojenie otvaranie "useku" s dlzkou necelych 3 km je tiez "zvlastne". v tom je najvacsia bieda ze niektory sa takymto niecim idu chvalit a strihat....


No v tom je skutočne bieda, že niekto považuje aj 3 km úsek za obrovský úspech.

Mne sa zdalo byť smiešne už keď sa otváral úsek Budča-Kováčová na RK R1. Ale aj z tohto celého je jasne vidieť, aký je tu záujem o R1.
Hefaistion
diskutujúci
 
Príspevky: 98
Obrázky: 2
Založený: 23. Júl 2005 19:06

Odoslaťod bacon » 09. Aug 2005 13:58

Minuly rok som bol v USA, presiel som asi 1/4 uzemia, spravil 6000 km, z toho 95 percent po dialniciach. To keby stavali ako my, po 3 km úsekoch, tak teraz su este len za hranicou New Yorku. Namiesto toho aby sa to valilo km za km bez nejakych politickych excesov, sa kazdy kilometer cesty oslavuje ako nejake vitazstvo toho ci onoho politika. :oops:
bacon
návštevník
 
Príspevky: 28
Založený: 21. Jún 2005 09:02

Odoslaťod Krateros » 09. Aug 2005 14:31

bacon napísal:Minuly rok som bol v USA, presiel som asi 1/4 uzemia, spravil 6000 km, z toho 95 percent po dialniciach. To keby stavali ako my, po 3 km úsekoch, tak teraz su este len za hranicou New Yorku. Namiesto toho aby sa to valilo km za km bez nejakych politickych excesov, sa kazdy kilometer cesty oslavuje ako nejake vitazstvo toho ci onoho politika. :oops:


Nespomínal by som osobne práve USA ako vzor, pretože aj oni majú svoje problémy a práve diaľnice už na mnohých úsekoch kapacitne vôbec nepostačujú.

Okrem toho, deficit federálneho rozpočtu ako aj deficit obchodnej bilancie majú USA vysoký a už končí megalomanský spôsob investovania do rôznych projektov. SR stačí, ak sa bude porovnávať s Nemeckom, Rakúskom, Holandskom či Francúzskom v oblasti infraštruktúry a ak k nej pristúpi aspoň na takej úrovni ako v ČR či Slovinsku v rámci nových krajín.
Krateros
diskutujúci
 
Príspevky: 80
Obrázky: 1
Založený: 19. Júl 2005 21:42

Odoslaťod bacon » 09. Aug 2005 15:14

No vidis, oni maju pretazene dialnice, my hradske cesty.
Ja len tolko, ze postavit cesty krizom krazom krajiny tak obrovskej krajiny asi chcelo ine tempo ako u nas. Problem je v tom, ze ci ma cesta 2 km alebo 100 km, trva stavba (minimalne) 2 roky. Nechcem to zjednodusovat, ale stavat 3 km cesty uz druhy rok je naozaj pomalost. Teraz sa pozeram z nadhladu, nepozeram na prisun penazi, vykupene pozemky, sudne tahanice.... jednoducho ak nebude jeden usek rozostavany slusnym tempo, druhy cakat na zaciatok stavby, dalsi pripravovat, dalsi projektovat, dopadneme ako usek Svinia - Presov, ze sa caka ako to dopadne este rok, dva a budeme sa tesit z otvarania 3 km usekov dialnic.
bacon
návštevník
 
Príspevky: 28
Založený: 21. Jún 2005 09:02

Odoslaťod devil » 09. Aug 2005 15:54

Mne sa zdalo byť smiešne už keď sa otváral úsek Budča-Kováčová na RK R1. Ale aj z tohto celého je jasne vidieť, aký je tu záujem o R1.


Tento usek by sa aj dal pochopit, lebo je to "spojka" tam kde na oboch stranach 4pruhovka uz je a podobne odstranenie bodových zavad na inak akceptovatelnych cestach. Akurat by sa to malo otvarat a pisat o nich (zo strany "otvaracov") s trochou skromnosti.

Inac tento usek mozno bude treba dalej predlzovat o usek T. Nemce-Caradice, co su asi 4 km, ak to nebude sucastou useku od Beladic (alebo sa bude predlzovat ten :wink: ) Proste kocurkovo.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 101
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Odoslaťod aquila » 09. Aug 2005 17:29

devil, ja by som osobne bol rad aj za ten 4km usek .. aj ked ho nevyuzivam ;) ono kazde posunutie RK, aj mensie, je dobre ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Krateros » 09. Aug 2005 18:06

devil napísal:
Mne sa zdalo byť smiešne už keď sa otváral úsek Budča-Kováčová na RK R1. Ale aj z tohto celého je jasne vidieť, aký je tu záujem o R1.


Tento usek by sa aj dal pochopit, lebo je to "spojka" tam kde na oboch stranach 4pruhovka uz je a podobne odstranenie bodových zavad na inak akceptovatelnych cestach. Akurat by sa to malo otvarat a pisat o nich (zo strany "otvaracov") s trochou skromnosti.

Inac tento usek mozno bude treba dalej predlzovat o usek T. Nemce-Caradice, co su asi 4 km, ak to nebude sucastou useku od Beladic (alebo sa bude predlzovat ten :wink: ) Proste kocurkovo.


devil,

toto je podľa mňa problém:

Tak buď to schvaľujte na Slovensku alebo nie. Buď raz ano 3 km alebo potom nikdy 3 km. Pretože to je tak vždy, že teraz to pochopím, pretože je to spojka. Potom na D1 je tiež úsek, ktorý má dĺžku len 0,5 km, ale dá sa to pochopiť, pretože je na ňom zložitá križovatka (zložitá na slovenské pomery), ...

Podľa mňa by sa malo tak ako na diaľniciach aj na RK otvárať dlhšie, aj 10 km úseky. Aj na D1 sú 3-5 km úseky a to tiež nie je rentabilné na max., keď sa zrátajú všetky náklady okolo toho potrebné. Lepšie je otvárať/stavať aspoň 10 km úseky D/RK.
Krateros
diskutujúci
 
Príspevky: 80
Obrázky: 1
Založený: 19. Júl 2005 21:42

Odoslaťod Krateros » 09. Aug 2005 18:10

aquila napísal:devil, ja by som osobne bol rad aj za ten 4km usek .. aj ked ho nevyuzivam ;) ono kazde posunutie RK, aj mensie, je dobre ..


aquila,

každé posunutie je dobré. Nemáš pravdu. Posunutie o 1 km už nie je ekonomicky výnosné. Pretože náklady na celý legislatívny proces+pozemky+tender sú tak vysoké ako náklady na samotnú výstavbu, ak je mimo hornatého prostredia.

Jednoducho je lepšie stavať dlhšie úseky, aspoň 8 km. Stavbár postaví 20 km úsek za takú istú dobu ako aj 200 km úsek. Ak je na ňom aj tunel/mosty. Za takú istú dobu. Len použije viac techniky a strojov a sám stavbár si ten úsek rozdelí aj na 20 menších úsekov. Ale spraví to on. Ale pozemky, tender, ... všetko je len 1x, nie 20x. Alebo aj 200/3=67x.
Krateros
diskutujúci
 
Príspevky: 80
Obrázky: 1
Založený: 19. Júl 2005 21:42

Odoslaťod Krateros » 09. Aug 2005 18:16

bacon napísal:No vidis, oni maju pretazene dialnice, my hradske cesty.
Ja len tolko, ze postavit cesty krizom krazom krajiny tak obrovskej krajiny asi chcelo ine tempo ako u nas. Problem je v tom, ze ci ma cesta 2 km alebo 100 km, trva stavba (minimalne) 2 roky. Nechcem to zjednodusovat, ale stavat 3 km cesty uz druhy rok je naozaj pomalost. Teraz sa pozeram z nadhladu, nepozeram na prisun penazi, vykupene pozemky, sudne tahanice.... jednoducho ak nebude jeden usek rozostavany slusnym tempo, druhy cakat na zaciatok stavby, dalsi pripravovat, dalsi projektovat, dopadneme ako usek Svinia - Presov, ze sa caka ako to dopadne este rok, dva a budeme sa tesit z otvarania 3 km usekov dialnic.


bacon,

tu ale ide o niečo iné, tu ide o peniaze. V USA sa nikto nepozerá na peniaze. Tam už keď sa niečo schváli, tak je jedno, či to bude stáť 1 alebo 10 mld. USD. Okrem toho, v USA sú firmy, ktoré majú špičkovú stavebnú techniku a aj ľudí, ktorí vedia, čo robia a sú za to veľmi dobre zaplatení. Je to iný systém než v EÚ.

V SR nie sú na vine stavbárske firmy. Veď tu stavajú aj zahraničné firmy. Aj most Apollo. Koľko má km? Alebo tunel Sitina? Tu ide o peniaze a o prístup.

V rámci SR je problémom, že sa položí základný kameň, ale stavba začne reálne o 1 rok. Na Slovensku nie je problémom rozostavanosť, ale príliš málo peňazí. Je tu suma 18 mld. SKK, to je menej než 0,5 mld. EUR. Čo sa dá za to postaviť? A ešte z tej sumy sa uberie napr. 0,5 mld. SKK na plastové okná obyvateľom v bratislavskej Petržalke atď.
Krateros
diskutujúci
 
Príspevky: 80
Obrázky: 1
Založený: 19. Júl 2005 21:42

Odoslaťod devil » 10. Aug 2005 09:40

každé posunutie je dobré. Nemáš pravdu. Posunutie o 1 km už nie je ekonomicky výnosné. Pretože náklady na celý legislatívny proces+pozemky+tender sú tak vysoké ako náklady na samotnú výstavbu, ak je mimo hornatého prostredia.

Jednoducho je lepšie stavať dlhšie úseky, aspoň 8 km. Stavbár postaví 20 km úsek za takú istú dobu ako aj 200 km úsek. Ak je na ňom aj tunel/mosty. Za takú istú dobu. Len použije viac techniky a strojov a sám stavbár si ten úsek rozdelí aj na 20 menších úsekov. Ale spraví to on. Ale pozemky, tender, ... všetko je len 1x, nie 20x. Alebo aj 200/3=67x.


Suhlasim, take tahy ako je R1 a D1 by sa naozaj mali robit aspon po 10 km useky lebo tam je velka vacsina usekov pretazenych.

Bud. - Kov. bol specificky usek, lebo to bola "diera" medzi existujici usekmi, inac aj to bolo umenie, stavat to 3 roky. V pripade obchvatov vsak aj male useky nepriamo riesia globalnu priepustnost desiatok km. Toto ale nie su D/RC a aj politici by ich mali prestat takto prezentovat, aj ked to prinasa %.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 101
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Odoslaťod Krateros » 10. Aug 2005 10:36

devil napísal:Bud. - Kov. bol specificky usek, lebo to bola "diera" medzi existujici usekmi, inac aj to bolo umenie, stavat to 3 roky. V pripade obchvatov vsak aj male useky nepriamo riesia globalnu priepustnost desiatok km. Toto ale nie su D/RC a aj politici by ich mali prestat takto prezentovat, aj ked to prinasa %.


V poriadku, tak uznám, že Budča-Kováčová, to bol úsek, ktorý spájal 2 iné úseky a nebolo ho možné predĺžiť, že to bola len spojka. Ale ak to teda bola "len spojka", tak presne ako ty píšeš - stavať 3 roky, 3 km úsek, to je trápne. A ešte sa to ani nedostavalo, len sa to otvorilo, práce prebiehali aj potom. Ale zase je to na Slovensku len o peniazoch a prístupe k diaľniciam, ostatným mimo D1.

V rámci obchvatov, tak tam to beriem, že môže byť dlhý aj 2 km, ale ak obíde nejakú obec, kde už je doprava zhoršená, tak to pomôže veľmi veľa a malo by sa to postaviť. No v prípade obchvatov stačí aj 1/2 profil, takže by mohol byť dlhý aj 10 km, aby vyriešil komplexne celý úsek, ak sa daná obec nachádza na trase nejakej D/RK.
Krateros
diskutujúci
 
Príspevky: 80
Obrázky: 1
Založený: 19. Júl 2005 21:42

Odoslaťod JG » 10. Aug 2005 13:03

Krateros napísal: Ale zase je to na Slovensku len o peniazoch a prístupe k diaľniciam, ostatným mimo D1.


Antimander napísal: Ale inak sa pristupuje k R1 (napr.) a k D3.


Tak mi skuste pani vysvetlit ako sa pristupuje k R1 a k D1,D3.
Hlavne by ma zaujimal pristup k Ladce-Sverepec (vystavba zacala v roku 1998), Vrtizer-Hricovske Podhradie (vystavba zacala v roku 1998), 150 metrovy usek na D3 pri statnej hranici (vystavba zacala v roku 1997)? Zastavenie tychto stavieb malo za nasledok obrovsky narast ceny, krach stavebnych spolocnosti, medzinarodne fiasko na hranici s Polskom.

A budte taky laskavy a vyjadrite sa k veci a skor nez mi to nejaky administrator upravi.
JG
diskutujúci
 
Príspevky: 164
Obrázky: 1
Založený: 10. Mar 2005 13:47

Odoslaťod devil » 10. Aug 2005 13:21

No v prípade obchvatov stačí aj 1/2 profil, takže by mohol byť dlhý aj 10 km, aby vyriešil komplexne celý úsek, ak sa daná obec nachádza na trase nejakej D/RK.


Samozrejme, pre 5 000 aut/den ani nema vyznam budovat plny profil, navyse na starej ceste stale ostane par aut.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 101
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Odoslaťod Krateros » 10. Aug 2005 13:58

JG napísal:Tak mi skuste pani vysvetlit ako sa pristupuje k R1 a k D1,D3.
Hlavne by ma zaujimal pristup k Ladce-Sverepec (vystavba zacala v roku 1998), Vrtizer-Hricovske Podhradie (vystavba zacala v roku 1998), 150 metrovy usek na D3 pri statnej hranici (vystavba zacala v roku 1997)? Zastavenie tychto stavieb malo za nasledok obrovsky narast ceny, krach stavebnych spolocnosti, medzinarodne fiasko na hranici s Polskom.

A budte taky laskavy a vyjadrite sa k veci a skor nez mi to nejaky administrator upravi.


JG,

prečo by ti to tu mali upraviť? Veď je demokracia, tak sa kľudne pýtaj.

Neviem, prečo na mňa máš takýto spôsob písania, ja nie som politik, ale právnik. Nežijem na Slovensku. Takže nie som dedko vševedko. Ja často "operujem" s informáciami, ktorým verím, ale v praxi si ich overím málokedy, ale o Slovensku ešte mám prehľad, veď som Slovák. :lol:

K tvojim otázkam. Myslím si, že sa už tu niekde písalo o prístupe štátu k D/RK. Ja by som to zhrnul asi takto: V rámci slovenských pomerov je diaľnica D1 stavaná ako prioritná dopravná stavba na Slovensku. Kto pozná pomery - politicko-finančné-legislatívne, tak vie, čo to znamená.

JG, ty sám prevádzkuješ dobrú stránku o diaľniciach, takže by si mal vedieť, že úsek Ladce-Sverepec bol problematický, pretože tam skrachovala madzi časom stavebná spoločnosť a toto by bol problém kdekoľvek vo svete. Neviem, kam tým narážaš v rámci tvojej "otázky".

Ty vôbec smeruješ tie témy tak, ako keby ja môžem aj s Antimom za to, že sa tam nestavia. Za to si ale môžete sami. Koho ste si zvolili? Taký ako "faktor" nemajú čo robiť v takých inštitúciách v akých sú. (?) NDS-SSC, veď to je "bordel" a chaos. A nevedia komunikovať s MDPT. (?) Ja si dovolím ti oponovať, že: ZASTAVENIE ktoréhokoľvek úseku/stavby znamená jej predraženie a problémy, to predsa nie je len o D1 a D3. Ale krach stavebnej firmy nie je spôsobený zastavením niekoľkých stavieb, ak sa zaplatí za vykonané práce, to je najväčšia blbosť akú čítam a od takého odborníka ako si ty by som to nečakal. Prečo nikto nenapíše, že štát "dlhuje v zmluvách" stavebným firmám nie za nepostavené, ale za nezačaté práce takmer 70 mld. SKK? (?) Prečo? Pretože to nikto nechce, ani dané firmy, ani vláda. Prečo sa narába s číslom 0,60 SKK / 1, 00 SKK. (?) Vieš čo to je? Toto je fakt, ktorý tu je. Tí, ktorí nevedia, tak na Slovensku je jedna firma, ktorá má nakoniec 60 halierov z 1 SKK, ktorá sa prestavia v diaľničnej sieti. (?) Už je jasné, kam tým mierim?

Medzinárodné fiasko na hraniciach s Poľskom. To je tvoj názor. Môj je, že je to nepríjemná situácia hraničiaca so škandálom. SR je suverénny štát a málokto pozná presnú históriu - Poliaci tiež nestavali, keď mali stavať, ... JG kritizuješ správnym smerom, ale nesprávnym spôsobom.

Neviem, prečo napádaš mňa, čo ja s tým mám?

SR je otvorená svetu po r. 1997/98. Aj v tendroch. Ale legislatíva a "hry rôznych skupín" tu budú robiť problémy ešte veľmi dlho. (?)

Nikto si to tu neberte osobne. Ale ak sa tu stavia 3 km / 3 roky - Ak sa tu dávajú miliardy SKK obyvateľom na byty, štadióny, okná ako odškodnenie za diaľnice, ... tak potom je to o čom. Veď diaľnice prinášajú rozvoj, nie skazu. Až je mi zle, keď to vidím/počúvam. :roll: A hlavne, potom sa nesmú Slováci sťažovať, že diaľnice sú drahé, pretože sú si často na vine sami.
Naposledy upravil Krateros dňa 10. Aug 2005 14:43, celkovo upravené 1 krát.
Krateros
diskutujúci
 
Príspevky: 80
Obrázky: 1
Založený: 19. Júl 2005 21:42

Odoslaťod Krateros » 10. Aug 2005 14:25

devil napísal:Samozrejme, pre 5 000 aut/den ani nema vyznam budovat plny profil, navyse na starej ceste stale ostane par aut.


Ano, veď to je problém, že na Slovensku by sa mala vyčleniť suma cca. 5 mld. SKK len na budovanie obchvatov. Aj mimo trás D/RK, aj na RK R2, pretože tam je to nutné. A treba posilniť aj čerpanie z fondov EÚ. Pretože ak sa má celý fond dať na diaľničnú výstavbu, ktorá sa ani nezačne, tak je to smiešne - SR sa okráda o peniaze, dobrovoľne. Diaľničná výstavba je viac náročná než lokálna, t.j. obchvaty.

Toto bol problém za socializmu, že sa tak viedla doprava stredom miest, ale to nikoho dnes netrápi. Vláda by sa mala jednoducho o to postarať, inak sa tu ten socializmus raz vráti. Tohto sa držia vyspelé európske krajiny, vrátane Nemecka. :wink:
Krateros
diskutujúci
 
Príspevky: 80
Obrázky: 1
Založený: 19. Júl 2005 21:42

Odoslaťod Hefaistion » 10. Aug 2005 15:02

JG napísal:Tak mi skuste pani vysvetlit ako sa pristupuje k R1 a k D1,D3.
Hlavne by ma zaujimal pristup k Ladce-Sverepec (vystavba zacala v roku 1998), Vrtizer-Hricovske Podhradie (vystavba zacala v roku 1998), 150 metrovy usek na D3 pri statnej hranici (vystavba zacala v roku 1997)? Zastavenie tychto stavieb malo za nasledok obrovsky narast ceny, krach stavebnych spolocnosti, medzinarodne fiasko na hranici s Polskom.

A budte taky laskavy a vyjadrite sa k veci a skor nez mi to nejaky administrator upravi.


Myslím si, že k veci sa dá pristúpiť aj kľudnejšie. Na čo sa tu zbytočne hádať.

Môj názor:

Ladce-Sverepec je problematickým úsekom, za ktorý môže predovšetkým vláda, ktorá nastúpila v r. 1997/98. Okrem toho bol tam krach firmy, ktorá už mala problémy aj predtým a má ich dodnes za rôzne kauzy, napr. okolo tunela Branisko. Pozítivnou správou je, že tento úsek už je pred otvorením/dokončením. A je aj dosť dlhým, takmer 10 km a je aj náročným, dosť veľa mostov. Ale zase aj vyvolaná investícia - motokrosový areál, ak sa nemýlim.

Vrtižer-Hričovské Podhradie je aj vinou ešte minulej vlády, pretože nebolo zabezpečené financovanie, ale zase je tu pozitívna správa, že dnes sa aktívne stavia. A znovu je to náročný úsek.

Na diaľnici D3 je to problém dosť veľký, v súčasnosti najmä je to zlyhávanie komunikácie ako finančné zabezpečenie stavieb a vôbec celej diaľnice D3.

To, že je to fiasko, to je citácia tvojeho výroku, ktorý prezentuješ na svojej stránke, nič viac, nič menej. No niekedy treba zvoliť voči ostatným: Krateros, Antimander lepší prístup, pretože týmto ich len hneváš. My sme sem prišli informovať. Lepšie sa to robí, keď človek do toho vidí, no nedokážeme zmeniť veci k lepšiemu. Od toho sú sami občania, ktorí na Slovensku žijú.
Hefaistion
diskutujúci
 
Príspevky: 98
Obrázky: 2
Založený: 23. Júl 2005 19:06

Odoslaťod JG » 10. Aug 2005 16:55

Krateros napísal:Myslím si, že sa už tu niekde písalo o prístupe štátu k D/RK. Ja by som to zhrnul asi takto: V rámci slovenských pomerov je diaľnica D1 stavaná ako prioritná dopravná stavba na Slovensku. Kto pozná pomery - politicko-finančné-legislatívne, tak vie, čo to znamená.

Ja si dovolím ti oponovať, že: ZASTAVENIE ktoréhokoľvek úseku/stavby znamená jej predraženie a problémy, to predsa nie je len o D1 a D3. Ale krach stavebnej firmy nie je spôsobený zastavením niekoľkých stavieb, ak sa zaplatí za vykonané práce, to je najväčšia blbosť akú čítam a od takého odborníka ako si ty by som to nečakal. Prečo nikto nenapíše, že štát "dlhuje v zmluvách" stavebným firmám nie za nepostavené, ale za nezačaté práce takmer 70 mld. SKK? (?) Prečo?
Neviem, prečo napádaš mňa, čo ja s tým mám?


Krateros, Hefaiston,
vela ludom sa nepaci situacia okolo D/RC na Slovensku. Stale nie je politicka vola tieto problemy riesit. Samozrejme nie je mozne odhalit skutocnu vysku podvodov, ktore sa udiali na Branisku, Horelici ci useku Ladce-Sverepec. Na to by opat musela existovat politicka vola. Toto diskusne forum na revoluciu nestaci.

Uvital by som, keby sa diskusia viedla konstruktivne. Teda podla mna vety:
"Ale inak sa pristupuje k R1 (napr.) a k D3."
"Ale zase je to na Slovensku len o peniazoch a prístupe k diaľniciam, ostatným mimo D1.",
sem bez vysvetlenia suvisloti nepatria.

Ti co viac potrebuju D1, mozu presadzovat D1, druhi zase R1,R2. Darmo sa budeme hadat, co pomoze Slovensku viac. Najvacsi problem je v efektivnosti vynakladania prostriedkov a mnozstve prostriedkov. Kto zo statnych uradnikov si odskace nedostatocnu kontrolu na vytunelovanych stavbach. Kto ponesie zodpovednost za to, ze niektore stavby su stale odsuvane (napr. Svinia-Presov, Hricovske Podhradie-Strazov, ale aj stavby na R1), ze Mengusovce-Janovce su po zbabranych tendroch v takomto stave (aj tendre na useky dlzky cca 14 a 11 km). Ze si stat nedokaze presadit zaujmy nad zaujmy obci? Kompenzacie, vyvolane stavby, riesenie mestskej dopravy v ramci D/RC stavieb.

O akej priorite mozno hovorit v pripade D3? Kolko km D3 je vo vystavbe? Je prioritou D3 stavat, alebo skor blokovat vystavbu vsemoznymi prostriedkami. Napr. aj velkorysym riesenim Svrcinovec-Skalite, na ktore nemame peniaze.

A uz len k vete:"Ale krach stavebnej firmy nie je spôsobený zastavením niekoľkých stavieb, ak sa zaplatí za vykonané práce..."
Mohlo to byt napr. aj tak, ze stat slubil preddavok na stavbu a firma objednala stroje a zariadenia. Stat cuvol a firma mala problem na stole.
Mohlo to byt aj tak, ze stat zaplatil, ale neskoro a medzicasom zadlzenost firmy sposobena nesplacanim uverov prilis narastla. A sankcie voci firme boli vyssie nez, ktore si mohla firma uplatnit voci statu.
Mohlo to byt aj tak, ze...
JG
diskutujúci
 
Príspevky: 164
Obrázky: 1
Založený: 10. Mar 2005 13:47

Odoslaťod Krateros » 10. Aug 2005 17:43

JG napísal:Krateros, Hefaiston,
vela ludom sa nepaci situacia okolo D/RC na Slovensku. Stale nie je politicka vola tieto problemy riesit. Samozrejme nie je mozne odhalit skutocnu vysku podvodov, ktore sa udiali na Branisku, Horelici ci useku Ladce-Sverepec. Na to by opat musela existovat politicka vola. Toto diskusne forum na revoluciu nestaci.

Uvital by som, keby sa diskusia viedla konstruktivne. Teda podla mna vety:
"Ale inak sa pristupuje k R1 (napr.) a k D3."
"Ale zase je to na Slovensku len o peniazoch a prístupe k diaľniciam, ostatným mimo D1.",
sem bez vysvetlenia suvisloti nepatria.

Ti co viac potrebuju D1, mozu presadzovat D1, druhi zase R1,R2. Darmo sa budeme hadat, co pomoze Slovensku viac. Najvacsi problem je v efektivnosti vynakladania prostriedkov a mnozstve prostriedkov. Kto zo statnych uradnikov si odskace nedostatocnu kontrolu na vytunelovanych stavbach. Kto ponesie zodpovednost za to, ze niektore stavby su stale odsuvane (napr. Svinia-Presov, Hricovske Podhradie-Strazov, ale aj stavby na R1), ze Mengusovce-Janovce su po zbabranych tendroch v takomto stave (aj tendre na useky dlzky cca 14 a 11 km). Ze si stat nedokaze presadit zaujmy nad zaujmy obci? Kompenzacie, vyvolane stavby, riesenie mestskej dopravy v ramci D/RC stavieb.

O akej priorite mozno hovorit v pripade D3? Kolko km D3 je vo vystavbe? Je prioritou D3 stavat, alebo skor blokovat vystavbu vsemoznymi prostriedkami. Napr. aj velkorysym riesenim Svrcinovec-Skalite, na ktore nemame peniaze.

A uz len k vete:"Ale krach stavebnej firmy nie je spôsobený zastavením niekoľkých stavieb, ak sa zaplatí za vykonané práce..."
Mohlo to byt napr. aj tak, ze stat slubil preddavok na stavbu a firma objednala stroje a zariadenia. Stat cuvol a firma mala problem na stole.
Mohlo to byt aj tak, ze stat zaplatil, ale neskoro a medzicasom zadlzenost firmy sposobena nesplacanim uverov prilis narastla. A sankcie voci firme boli vyssie nez, ktore si mohla firma uplatnit voci statu.
Mohlo to byt aj tak, ze...


S JG sme si to už vyjasnili cez SS.

Ja viem, že niekedy sa vám tu zdá (JG, B, ...), že sme príliš struční vo svojich vyjadreniach, ale to je tak ... nám je jasné všetko, takže napr. osobne (aby som nepísal za Hef. a Antima) mi stačí spomenúť daná jedna veta a viem, o čom píšem. Pokúsim sa zmeniť tento prístup a písať viac súvislejšie medzi svojimi myšlienkami. Ja sa rád nechám poučiť a zjavne je to z mojej strany častým javom.

Zase ale JG dávaš v rámci D1 veľa otázok, ktoré sú jasné na zodpovedanie, ale ja skutočne sa nebudem opakovať (aj v SS som ti čiastočne odpovedal), pretože by som tu písal teraz 1-2 A4 strany, aby som ti na to odpovedal kvalitne a na to nemám čas. Ale odpoveď je aj krátka: Dokiaľ nebude na Slovensku kvalitná legislatíva a lepšie presadzovanie práva (čo kritizujú všetci zahraniční investori ako najväčší nedostatok SR spolu s chýbajucou infraštruktúrou), tak zmeny nenastanú. Treba pochopiť, že diaľničná výstavba tu nie je od toho, aby na nej všetci zbohatli. Teda aj samospráva, aj občania, aj štát, aj stavbári. Všetci, rovnakou mierou (ne)prispievajú k tejto (pomalej, drahej) výstavbe diaľničnej siete na Slovensku. A všetky skupiny si to aj obhajujú.

JG, rád by som ťa upresnil, že SR nemá peniaze na nič. A mohla by mať aj na diaľnice, keby zmenila finančnú stratégiu, ale vrámci financií nie je ani na 1 km diaľnice, to nesúvisí s D3. Pravdou je, že D3 je stavaná veľmi pomaly.

Ohľadom krachu stavebnej firmy som ti JG odpoveď napísal, tu ju ale ja opakovať nebudem, vysvetlil som ti aj prečo. Ale krach Hydrostavu spôsobili iné faktory, než prerušená výstavba diaľničnej siete, to mi ver.
Krateros
diskutujúci
 
Príspevky: 80
Obrázky: 1
Založený: 19. Júl 2005 21:42

Odoslaťod rodan » 11. Aug 2005 08:44

Ešte stále nie je zodpovedaná primárna otázka: Prečo dokončený úsek (aj keď len 3 km) musí čakať na strihačov pások?
BtW: Dal niekto podnet na NKÚ (zjavné porušenie zákona o rozpočtových pravidlách)?
rodan
nováčik
 
Príspevky: 7
Založený: 04. Júl 2005 10:38

Odoslaťod Lenny » 12. Aug 2005 21:38

Já bych se té době realizace nedivil, pokud jde o přistavění dvoupruhu. Za dva roky musí být opravená. Jeden rok postaví novou polovinu silnice a druhý opraví starou polovinu. V ČR se tak stavěla R35 mezi Turnovem a Libercem. Stavěli ji asi 13 let.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Caesar » 23. Aug 2005 16:27

rodan napísal:Ešte stále nie je zodpovedaná primárna otázka: Prečo dokončený úsek (aj keď len 3 km) musí čakať na strihačov pások?
BtW: Dal niekto podnet na NKÚ (zjavné porušenie zákona o rozpočtových pravidlách)?


A čo s tým "zvíťazí" NKÚ? Bude to v médiách (čo už aj bol tento úsek) a to je všetko. Naviac, čo to má s rozpočtom? 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 15:03
Bydlisko:

Otvorenie

Odoslaťod Čavo » 04. Sep 2005 13:53

Ako to vyzerá s otvorením toho predĺženia? Akosi som nikde v mediách nič nezaregistroval a keď som tadiaľ šiel naposledy, tak to otvorené ešte nebolo.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 456
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 15:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod bystrik » 06. Sep 2005 19:07

Mozete mi niekto napisat, v akom predpise je stanovene, ze dokoncenu cestu je mozne spristupnit az po troch mesiacoch?

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1382
Obrázok používateľa
bystrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 520
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 22:40

Odoslaťod Antagonis » 06. Sep 2005 19:13

bystrik napísal:Mozete mi niekto napisat, v akom predpise je stanovene, ze dokoncenu cestu je mozne spristupnit az po troch mesiacoch?

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1382


Je to otázne a hlavne si treba všimnúť ten prístup:

Stavbári dokončia úsek skôr (podľa najnovšej zmluvy), ale štát má zase problém. :wink:

Bystrik, je to o kompetenciách a komunikácii medzi NDS, MDPT, ...
Antagonis
návštevník
 
Príspevky: 32
Obrázky: 1
Založený: 04. Sep 2005 15:11

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.