R1 Trnava - Nitra

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Re: R1 Trnava - Nitra

Odoslaťod Milos » 25. Apr 2013 11:07

Hmm, R1 Trnava - Nitra nejako extra kľukatá nie je, v tomto sa podľa mňa moc nevymyká štandardu priemernej diaľnice v iných krajinách v podobnom teréne a podobnom rozložení sídiel, ktoré vplývajú na vedenie trasy D/RC. Jedine možno z oboch strán mosta cez Váh (resp. vodné dielo Kráľová) , sú oblúky výraznejšie, ale stále je to niečo na spôsob 3-4 zákrut na Pr1bine s trochu menším polomerom (1000-1200 m), ale s naozaj kľukatou R1 niekde pri Žarnovici či Novej Bani sa to nedá vôbec porovnávať. Inak napojenie budúcej R1 z Bratislavy by podľa môjho názoru logicky malo byť práve tam (Váhovce), s napojením na ten most v priamom smere bez zákruty a nie pri Vlčkovciach :roll:
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: R1 Trnava - Nitra

Odoslaťod Milos » 25. Apr 2013 11:32

BTW - Devil, mne sa práve na tomto úseku kedysi, keď boli povrch a hlbšie vrstvy vozovky ešte v dobrom stave, podarilo za volantom takmer zaspať, resp. som sa dostal do akéhosi veľmi zvláštneho stavu. Šoféroval som do BA a cestou som viezol kamarátku do Trnavy. Bolo už po zotmení, rýchlosť na tachometri celý čas okolo 140. Monotónnu jazdu vystriedal moment, keď som zbadal pouličné osvetlenie a nevedel som určiť, kde sa nachádzam. Spýtal som sa teda, kde sme. Kamarátka odpovedala, že vchádzame do Trnavy, že či som tam prvý raz.. Samozrejme, že nie prvý raz, ale mal som dojem, že podľa času, tak ako som ho (ne)vnímal, môžeme byť niekde pred Sereďou. Úplne som vo vnímaní "prepásol" Sereď, Vlčkovce a dokonca ani MÚK s D1 pri Trnave si nepamätám. Pritom vraj mala zo mňa dojem, že sa normálne plne sústredím na jazdu :)

Nechcel som byť príliš OT, len som chcel povedať, že aj na tomto úseku môže, resp. mohla byť jazda monotónnou
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: R1 Trnava - Nitra

Odoslaťod i15 » 25. Apr 2013 16:49

Milos nebolo to vplyvom tej kamaratky? :)

Tiez sa pridavam k tym, co pisu, ze zakruty su v pohode na 130. Pocas generalky by sa mohla cesta od Serede po NR prestavat na 6 pruhov s odstavnym 2,5m, bez zmeny smeroveho vedenia. Po Sered by azda stacili aj 4 pruhy, kedze sa planuje predlzenie po BA
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R1 Trnava - Nitra

Odoslaťod Qwert » 29. Apr 2013 11:02

V tomto prípade by to rozšírenie odstavného pruhu (pretože to je prakticky jediný rozdiel medzi R 22,5 a 24,5) padlo veľmi vhod. Toto je najvyťaženejší úsek spomedzi všetkých RC a hravo prekoná aj väčšinu D. Tiež by sa popri tom mal vybetónovať stredový pás (nech sa to nemusí kosiť) a vymenili by sa staré oceľové zvodidlá v strede za betónové. Tomu by sa mali prispôsobiť aj všetky stavebné aktivity (PHS) na súčasnej ceste. Celkovo je totiž tento úsek v dosť dezolátnom stave. Na 6 pruhov tam premávka zatiaľ nie je. O nejaké to desaťročie asi bude aj to, ale dovtedy by sa s odstavným pruhom čakať nemalo.

Mimochodom, všetko by to stálo zlomok napríklad z tých plánovaných kolektorov na D1.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: R1 Trnava - Nitra

Odoslaťod michael89 » 01. Máj 2013 08:26

Tak presne, všetko nech sa zabetónuje, aby sa nikde nemuselo nič kosiť a aby nikde nebolo ani kúsok tej oku ladiacej zelenej farby.
Zeleň = triedny nepriateľ pokroku.
michael89
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 380
Založený: 08. Jan 2009 13:44

Re: R1 Trnava - Nitra

Odoslaťod Tomas PO » 01. Máj 2013 15:09

presne tak, udrzba zelene na exponovanych dialniciach je problem, ale napr. medzi PO a KE si neviem predstavit betonovu dzunglu ala povazska bystrica
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: R1 Trnava - Nitra

Odoslaťod duro_z_dediny » 01. Máj 2013 22:29

michael89 napísal:...Zeleň = triedny nepriateľ pokroku.


OT. Priatelia, tu sa nejedná o zeleň, ale o počet mŕtvych a zranených na našich cestách (a diaľniciach/RC samozrejme). Môj bývalý kolega dokázal v roku 1994 prejsť v apríli počas mierneho sneženia na ceste Zvolen - Banská Bystrica do protismeru a tam zraziť protiidúce auto. Následky nechcem bližšie komentovať- ale jeho auto sme predali do šrotu po týždni prevádzky.
Kto poznáte ten úsek, viete, že tam máme asi najväčšiu vzdialenosť medzi protiidúcimi smermi ( ešte to tam nie je ako v USA, ale aj tak je to pomerne štedré riešenie).
Takže betón nás chráni od protismeru idúceho rovnakou rýchlosťou, ale opačným smerom. A buďme tomu radi.
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 207
Založený: 18. Jún 2009 10:46

Re: R1 Trnava - Nitra

Odoslaťod Qwert » 02. Máj 2013 10:24

michael89 napísal:Tak presne, všetko nech sa zabetónuje, aby sa nikde nemuselo nič kosiť a aby nikde nebolo ani kúsok tej oku ladiacej zelenej farby.
Zeleň = triedny nepriateľ pokroku.


Ak tvojmu oku lahodí zeleň, choď sa prejsť do prírody alebo aspoň do parku. Sám to robím, môžem len odporučiť. ;) Diaľnica nie je miesto, kam sa ľudia chodia kochať zeleňou. Mimochodom v prípade R1 tá stredová zeleň = náletové byliny.

Moja pointa bola v tom, že staré oceľové zvodidlá oddeľujúce jazdné pásy na R1 nie sú už asi najvyhovujúcejšie a trávu pod nimi treba kosiť, čo vyvoláva nutnosť dopravných obmedzení. Oboje je na takto zaťaženej ceste nežiadúce, priam životu nebezpečné.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: R1 Trnava - Nitra

Odoslaťod devil » 02. Máj 2013 11:16

V tomto prípade by to rozšírenie odstavného pruhu (pretože to je prakticky jediný rozdiel medzi R 22,5 a 24,5) padlo veľmi vhod.


rozdiel je 0,5 m sirsi odstavny pruh. resp. krajnica, takisto je sirsi jazdny pruh o 0,25 m. nastastie stredny deliaci pas je rovnaky.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Trnava - Nitra

Odoslaťod regalko » 02. Máj 2013 12:14

Zdravím všetkých diskutujucich a chcem požiadať o radu resp.nazor.
Na R1 pred Nitrou pri obci Lehota momentálne stavaju protihlukovu stenu v dlžke asi 1km.Cesta touto oblasťou v piatok popoludní v smere na ZV je hotovou katastrofou(pravdepodobne to bude obdobné aj v nedelu podvečer v opačnom smere).Kolona 2 km,slimačie tempo až po úsek zúženej cesty v mieste stavby : časová strata asi 20-25 min + vyššia spotreba pri stálom rozbiehaní a brzdení.Túto "abnormálne náročnu" stavbu si naplanovali do konca septembra.Neviem kto im to takto schvalil,ale v normálnom štate by za taky čas postavili niekolko km plnohodnotnej cesty a nie kilometer protihlukovej steny.
Moja otázka na ludí z okolia poprípade čo poznaju teren je,či má nejaký význam opustiť R1 exitom pri Velkom Záluží.Prejsť obcou dalej pokračovať cez Lehotu.Prijazd do NR cez staršiu R1 a prejazd mestom a opätovne napojenie na R1 NR-východ už poznám z minulosti :).Ide mi o to v akom stave sú dotyčne cesty (asi II.triedy) cez príslušne obce.Či sú normálne zjazdne alebo je tam výtlk za vytlkom ako je to bežne na iných cestach na SK po tejto zime.Nerad by som tam niekde nechal koleso,alebo nápravu.Aj ked možno časovo sa až tak velmi neušetrí,ale jazda by mohla byť plynulejšia a predsa len bezbpečnejšia ako posúvačky v kolone.Vdaka za odpoved.
Obrázok používateľa
regalko
návštevník
 
Príspevky: 12
Založený: 02. Máj 2013 11:50
Bydlisko: Lučenec

Re: R1 Trnava - Nitra

Odoslaťod simonsson75 » 02. Máj 2013 13:11

Qwert napísal:... Mimochodom v prípade R1 tá stredová zeleň = náletové byliny.


Už to na tomto fóre dávnejšie spomínal Andrej, stredový pás medzi ZV a BB bol pôvodne určený pre koľajovú rýchlodráhu... :-)
Obrázok používateľa
simonsson75
diskutujúci
 
Príspevky: 249
Obrázky: 16
Založený: 16. Máj 2012 07:17

Re: R1 Trnava - Nitra

Odoslaťod Kanky » 02. Máj 2013 13:30

regalko napísal:Zdravím všetkých diskutujucich a chcem požiadať o radu resp.nazor.
Na R1 pred Nitrou pri obci Lehota momentálne stavaju protihlukovu stenu v dlžke asi 1km.Cesta touto oblasťou v piatok popoludní v smere na ZV je hotovou katastrofou(pravdepodobne to bude obdobné aj v nedelu podvečer v opačnom smere).Kolona 2 km,slimačie tempo až po úsek zúženej cesty v mieste stavby : časová strata asi 20-25 min + vyššia spotreba pri stálom rozbiehaní a brzdení.Túto "abnormálne náročnu" stavbu si naplanovali do konca septembra.Neviem kto im to takto schvalil,ale v normálnom štate by za taky čas postavili niekolko km plnohodnotnej cesty a nie kilometer protihlukovej steny.
Moja otázka na ludí z okolia poprípade čo poznaju teren je,či má nejaký význam opustiť R1 exitom pri Velkom Záluží.Prejsť obcou dalej pokračovať cez Lehotu.Prijazd do NR cez staršiu R1 a prejazd mestom a opätovne napojenie na R1 NR-východ už poznám z minulosti :).Ide mi o to v akom stave sú dotyčne cesty (asi II.triedy) cez príslušne obce.Či sú normálne zjazdne alebo je tam výtlk za vytlkom ako je to bežne na iných cestach na SK po tejto zime.Nerad by som tam niekde nechal koleso,alebo nápravu.Aj ked možno časovo sa až tak velmi neušetrí,ale jazda by mohla byť plynulejšia a predsa len bezbpečnejšia ako posúvačky v kolone.Vdaka za odpoved.

jazdil som tadial, ked boli zdrzania na R1 pri vystavbe MUK NR Zapad....cesta bola v pohode, nas5 na R1 smerom do NR som sa napajal cez slovnaftku... https://maps.google.sk/maps?hl=sk&ll=48 ... .89,,0,6.6
odkedy otvorili pribinu, tak som tadial nesiel, ale cesta nebola nejako velmi platana, tak raz skusis a uvidis :)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R1 Trnava - Nitra

Odoslaťod regalko » 02. Máj 2013 14:30

to Kanky : vdaka za info.Koncom maja teda vyskúšam obídenie spomínaneho useku R1 cez obce a dám vedieť.
Obrázok používateľa
regalko
návštevník
 
Príspevky: 12
Založený: 02. Máj 2013 11:50
Bydlisko: Lučenec

Re: R1 Trnava - Nitra

Odoslaťod Kanky » 02. Máj 2013 14:42

inac, tie kolony su naozaj asi len v tych hlavnych pondelkovo - piatkovych spickach lebo siel som niekolkokrat cez den a prejazd bol uplne v pohodke...
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R1 Trnava - Nitra

Odoslaťod Qwert » 03. Máj 2013 11:39

Ja som tam mal problémy iba v piatok poobede (tiež tak 20 min.), inak dokonca aj v nedeľu večer to bolo v pohode.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: R1 Trnava - Nitra

Odoslaťod mikeBoss » 03. Máj 2013 13:17

Uzatvorený je už len úsek na moste tak by nemal byť problém... už sa to netiahne 3km... aspoň tak to bolo v pondelok.
mikeBoss
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 556
Obrázky: 33
Založený: 27. Jún 2005 21:33
Bydlisko: okolie Žiliny

Re: R1 Trnava - Nitra

Odoslaťod Qwert » 03. Máj 2013 20:48

Dnes som skúšobne prešiel po tej paralelnej ceste cez Lehtotu a povrch je tam v poriadku, pár výtlkov tam je, ale nič, kde by ste nechali nápravu. Nebolo to ale potrebné, lebo ako hovorí mikeBoss, nejaké extrémne kolóny na R1 už neboli, len som chcel vedieť, v akom stave je tá paralelná cesta pre prípad, že R1 znovu uzatvoria. :)
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: R1 Trnava - Nitra

Odoslaťod michael89 » 09. Máj 2013 08:11

Qwert napísal:Ak tvojmu oku lahodí zeleň, choď sa prejsť do prírody alebo aspoň do parku. Sám to robím, môžem len odporučiť. ;) Diaľnica nie je miesto, kam sa ľudia chodia kochať zeleňou.


To je síce pravda, ale moje skúsenosti z Nemecka, kde už mám niečo najazdené a kde sú intenzity oveľa vyššie, mi ukazujú na pravý opak a teda, že problém nie je v zeleni a jej údržbe ale v pozornosti vodičov a ich inteligencii.

Samozrejme, proti gustu žiaden dišputát, ale osobne sa cítim oveľa lepšie a pohodlnejšie na diaľnici, kde sa to pekne zelená, než na úseku, kde je samý betón.
michael89
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 380
Založený: 08. Jan 2009 13:44

Re: R1 Trnava - Nitra

Odoslaťod Qwert » 09. Máj 2013 14:33

Ja sa cítim lepšie a pohodlnejšie na diaľnici, kde sa nemusím báť, žo to do mňa napáli kamión z protismeru. :) Keď nejaký kamionista dostane mikrospánok, tak mi jeho či moja inteligencia a pozornosť veľmi nepomôžu. Inak išiel si vôbec niekedy po R1? Lebo ten asi metrový pásik nejakých bylín podľa mňa nie je niečo, čím sa dá veľmi kochať. Okrem toho, aj keď je mi to trochu trápne podotýkať, diaľnice sa nestavajú pre tvoj dobrý pocit. :)

Našťastie pri výstavbe nových úsekov už na to prišli a v strede je len ten hnusný betón.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: R1 Trnava - Nitra

Odoslaťod Milos » 09. Máj 2013 18:09

Mne na zelenom krovinovom alebo len trávovom páse medzi oceľovými zvodidlami vadí možno ani nie samotný fakt, že ho treba pravidelne kosiť/strihať, ale hlavne na R1 nie úplne ojedinele sa vyskytujúci spôsob označovania prekážky v cestnej premávke zo strany pracovníkov údržby (NDS), ktorý sa podľa môjho laického názoru doslova prieči zásadám bezpečnosti premávky. Tento pondelok medzi MÚK Šášovské Podhradie a mostom cez Hron s lanovými piliermi robili údržbu. Žiadna prenosná značka umiestnená v dostatočnom predstihu. Najprv zúženie kvôli prácam na pravej krajnici (to bolo v pohode, vozík s blikajúcou šípkou zďaleka viditeľný), za vozíkom prebiehalo kosenie tuším dvomi pracovníkmi (podľa mňa tam mohli mať väčší odstup od vozíka, hoci aj s použitím smerovacích dosiek alebo kužeľov, ale budiž), prakticky hneď za koscami sa už kamióny zaraďovali naspäť do pravého pruhu, to už bolo v ľavotočivej zákrute; a hneď na to zúženie v rýchlom pruhu - a teraz sa podržte - vozík s blikajúcou šípkou zašitý hlboko v oblúku zákruty (R 770 m) a pracovníci údržby kosili trávu hneď za ním! :roll: Bez akéhokoľvek označenia napr. aspoň 100m pred prácami v ľavom pruhu.. Pritom obyčajný vodič je podľa zákona povinný v prípade poruchy alebo nehody umiestniť výstražný trojuholník 100m za vozidlo :!:
Našťastie moja rýchlosť bola len 100-110 km/h a práve som dokončil predbiehanie kamiónu, takže som sa bez najmenších problémov preradil, ale hneď som si predstavil situáciu, že niekto v ľavom pruhu ide 130+ a v pravom pruhu sa pohybuje rad kamiónov s minimálnymi odstupmi na spôsob D1 BA-TT
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: R1 Trnava - Nitra

Odoslaťod michaelse » 09. Máj 2013 19:23

tie betony su sice ohavne no zato bezpecne oproti klasickym zvididlam ,nemenil by som ich
michaelse
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 348
Založený: 23. Dec 2010 19:16

Re: R1 Trnava - Nitra

Odoslaťod Sentilj » 09. Máj 2013 21:11

Milos uz to v teme k R1 bolo viackrat spomenute, SSUR z oblasti NB, ZC, ZH je znama svojim kreativnym pristupom k BOZP pri udrzbarskych pracach + ak sa k tomu pripocita vedenie R1ky popri Hrone v ostrych zakrutach... asi sa caka na prvy pruser. Pri svojich prejazdoch som si to uz tiez viackrat vsimol, ale mal som stastie na prehladnejsiu zakrutu popr. oznacenie bolo dostatocne vopred na reakciu.
Sentilj
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 492
Obrázky: 165
Založený: 06. Jún 2010 10:38

Re: R1 Trnava - Nitra

Odoslaťod michael89 » 10. Máj 2013 18:29

Nuž, mne sa aj tak toto pozdáva viac :)

http://www.sh-tourismus.de/data/_tash/m ... 6a4%7D.jpg
michael89
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 380
Založený: 08. Jan 2009 13:44

Re: R1 Trnava - Nitra

Odoslaťod michaelse » 10. Máj 2013 18:59

tak tie zvodidla so zelenou su na pohlad krajsie na tej fotke no ked si spomeniem na to ako som videl presne taketo zvodidla prerazene nakladiakom tak ten krajsi pohlad je premna nepodstatny
mimochodom nova cast R1 stala lepsie povedana este len bude stat tolko ze by mohla byt velka cast z nej s betonovym krytom vozovky

aj mne sa stalo minuly tyzden ze podla mojho nazoru nedostatocne bolo oznacena praca na udrzbe vozovky,isiel som do zarnovice v smere od nitri a v tych ostrych zakrutach to bolo tak neprehladne oznacene ze je zazrak ze sa tam nic nezomlelo
michaelse
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 348
Založený: 23. Dec 2010 19:16

Re: R1 Trnava - Nitra

Odoslaťod granite01 » 10. Máj 2013 19:08

Ono, možno betónové zvodidlá vyzerajú mohutnejšie a zvádzajú k pocitu, že sú bezpečnejšie . . . na druhej strane netlmia náraz.
Podľa mňa najlepšie riešenie je stredový pás bez zelene s dvojitými oceľovými zvodidlami (dva rady nad sebou), zároveň plnia funkciu kvalitných zvodidiel a zároveň v prípade nárazu ho stlmia.
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 747
Založený: 02. Dec 2010 16:18
Bydlisko: KE

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.