R1 Trnava - Nitra

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod johhan » 03. Máj 2008 09:22

Michal ono spoplatňovanie súbežných ciest je nutné z hľadiska dopravy a návratu investície - rakušácia sa tiež opálili ked spoplatnili dialnicu - vela kamionov im zliezlo na bundesstrasse - B - asi do pol roka potom spoplatnili aj tieto subezne cesty ... a mam dojem že sú pri súbežnej dialnici drahšie.
.
Ale máš pravdu že súbežné cesty II a III triedy by mali byť spoplatnené - tak isto ako cesty I triedy
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod expwy » 03. Máj 2008 12:47

johhan napísal:Michal ono spoplatňovanie súbežných ciest je nutné z hľadiska dopravy a návratu investície - rakušácia sa tiež opálili ked spoplatnili dialnicu - vela kamionov im zliezlo na bundesstrasse - B - asi do pol roka potom spoplatnili aj tieto subezne cesty ... a mam dojem že sú pri súbežnej dialnici drahšie.
.
Ale máš pravdu že súbežné cesty II a III triedy by mali byť spoplatnené - tak isto ako cesty I triedy

johann, nemyslím si, asi sme sa nepochopili. :wink: Ja som proti spoplatneniu súbežných komunikácii. Podľa toho čo ja viem, tak Rakúsko má spoplatnené len diaľnice (Autobahnen) a rýchlostné cesty (Schnellstaraßen) a problém súbehov má poriešený inak. Súbežné cesty nie sú spoplatnené, ale je na nich zákaz jazdy vozidiel nad 3,5 t okrem zdrojovej a cieľovej dopravy určitého mesta, obcí, alebo lokality, ktoré sú obsluhované určitým výjazdom z diaľnice. Toto všetko je upravené dopravným značením a kontrolované dopravnou políciou. Toto si myslím, že je správne a spravodlivé riešenie. Keby si Rakúšania rozumej ako štát dovolil spoplatniť niečo iné ako D a R (okrem súkromných ciest tzv. Privatstraße), tak ako je to u nás, tak tam podľa mňa majú skoro revolúciu a neprešlo by to parlamentom.

Zoberme si modelovú situáciu ako to funguje u nás: Pekáreň v Novom Meste n/V. obsluhuje s nákladiakom nad 3,5 t okrem samotného mesta aj okolité obce (Považany, Potvorice, Brunovce), do ktorých sa inak ako po spoplatnenej I/61 nedostane.

Modelová situácia z Rakúskeho pohraničia: Pekáreň v Gattendorfe obsluhuje okolité obce bez problémov. Na daľnici A6, na MÚK Gattendorf s B50 sú DZ zakazujúce jazdu vozidlám nad 3,5 t okrem zdrojovej a cieľovej dopravy obcí Gattendorf, Pama, Deutsch Jahrndorf a Zurndorf. Podobné značky sú na MÚK Potzneusiedl, len s inými obcami uvedenými v dodatkovej tabuli pod značkou zákaz jazdy vozidiel nad 3,5 t. A takto by som mohol pokračovať...

Rakúske riešenie je sofistikovanejšie, a zároveň logickejšie a spravodlivejšie. Prečo aj tí čo o tom u nás rozhodujú nie sú schopní takéhoto myslenia?
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod ELZ » 03. Máj 2008 20:22

Je to aj o logickosti (vid diskusia k novemu zakonu o pravidlach cestnej premavky v casti dopravne znacky) aj o vynutitelnosti - kde sa u nas systematicky kontroluje nieco ine ako rychlost ...
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 968
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

Odoslaťod Peter Olejár » 05. Máj 2008 23:07

MH napísal:Podľa mňa práve štátu vyhovuje, že sú to cesty I. triedy, lebo ich môže spoplatniť pre kamióny a nechce prísť o peniaze, ktoré by takto mohli mať VÚC. Prečo napr. nie je spoplatnená súbežná cesta III. triedy v úseku R1 Báb - NR, ktorá kedysi bola cestou I. triedy a dnes je to dokonca trojka. Ale máš pravdu je to komplikovaná téma a je tam viac záujmov, ako všade tak aj tu ide predovšetkým o kompetencie a peniaze.

Ja by som práve zakázal spoplatňovať súbehy s D alebo R. Ak chce štát vyberať mýto za cesty I. triedy, tak len tam kde nie je D/R a je v koridore jej trasy + cesty I. triedy, ktoré sú súčasťou E ťahov. Viem, že spoplatnenie súbehov oficiálne zdôvodnili tým, aby sa kamióny nevyhýbali D/R, ale toto by sa dalo riešiť úplne inak (príklad Rakúska).
len taky detail: ani stat neni sam voci sebe ferovy: vybera sa aj na jednickach ale vidno to len na dialniciach, do jedniciek sa dava stale malicko .. :roll:
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod i15 » 05. Máj 2008 23:33

Peter Olejár napísal:
MH napísal:Podľa mňa práve štátu vyhovuje, že sú to cesty I. triedy, lebo ich môže spoplatniť pre kamióny a nechce prísť o peniaze, ktoré by takto mohli mať VÚC. Prečo napr. nie je spoplatnená súbežná cesta III. triedy v úseku R1 Báb - NR, ktorá kedysi bola cestou I. triedy a dnes je to dokonca trojka. Ale máš pravdu je to komplikovaná téma a je tam viac záujmov, ako všade tak aj tu ide predovšetkým o kompetencie a peniaze.

Ja by som práve zakázal spoplatňovať súbehy s D alebo R. Ak chce štát vyberať mýto za cesty I. triedy, tak len tam kde nie je D/R a je v koridore jej trasy + cesty I. triedy, ktoré sú súčasťou E ťahov. Viem, že spoplatnenie súbehov oficiálne zdôvodnili tým, aby sa kamióny nevyhýbali D/R, ale toto by sa dalo riešiť úplne inak (príklad Rakúska).
len taky detail: ani stat neni sam voci sebe ferovy: vybera sa aj na jednickach ale vidno to len na dialniciach, do jedniciek sa dava stale malicko .. :roll:


hmmm... nejaka sanca ze sa to zmeni, ked zacnu plynut znacne prijmy z elektronickeho myta?
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Thomas » 07. Máj 2008 20:53

To MH - já nemyslím, že zpoplatrnění jedniček je špatné (já jízdou po silnici užívám věc někoho jiného, kdo se o ni nákladně stará), spíš mi ale vadí co je u nás - vedle mýta a dálníčních známek je ještě silniční daň, která je de facto dalším poplatkem.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod expwy » 07. Máj 2008 21:10

Thomas napísal:To MH - já nemyslím, že zpoplatrnění jedniček je špatné (já jízdou po silnici užívám věc někoho jiného, kdo se o ni nákladně stará), spíš mi ale vadí co je u nás - vedle mýta a dálníčních známek je ještě silniční daň, která je de facto dalším poplatkem.

Keby boli spoplatnené jedničky riešené mimoúrovňovo a vedené mimo obcí, tak nemám s ich spoplatnením žiadny problém. Cestná daň a dodatočné spoplatňovanie je tiež zaujímavý fenomén.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Peter Olejár » 09. Máj 2008 19:11

i15 napísal:hmmm... nejaka sanca ze sa to zmeni, ked zacnu plynut znacne prijmy z elektronickeho myta?
jedine pridat rozpoctu SSC zo statneho rozpoctu .. elektronicke myto bude mat vo svojej moci NDS a myslim ze aj zisky pojdu cele pre NDS ..
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod Rio13.zm » 09. Máj 2008 19:21

dnes ked som isiel vedla MUK Bab, tak odtial zo stavby isla akurat jedna tatrovka, ziadny iny mechanizmus tam nebol. prace napreduju velmi pomaly :)
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 908
Obrázky: 197
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

Odoslaťod Čavo » 14. Máj 2008 07:29

Od pondelka je uzavretý pravý jazdný pás R1 TT-NR na 168km, premávka je zvedená do ľavého jazdného pásu obojsmerne. Je to most pri Lehote. Predpokladám, že idú opravovať mostný uzáver, ktorý bol už dlhšiu dobu v tak zlom stave, že tam bola značkami znížená MPR na 80km/h.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod sergej » 14. Máj 2008 10:54

Čavo napísal:Od pondelka je uzavretý pravý jazdný pás R1 TT-NR na 168km, premávka je zvedená do ľavého jazdného pásu obojsmerne. Je to most pri Lehote. Predpokladám, že idú opravovať mostný uzáver, ktorý bol už dlhšiu dobu v tak zlom stave, že tam bola značkami znížená MPR na 80km/h.


Začiatok realizácie: 12.05.2008 (pondelok) od 8,00 hod.
Koniec realizácie: 29.06.2008 (nedeľa) do 20,00 hod.

Miesto stavebných prác: pravý jazdný pás rýchlostnej cesty R1 (cesta I/51) v km 167,100-168,100 (most "Lehota")

Popis prác: výmena asfaltových mostných záverov za mechanické

Informácia pre vodičov: Doprava bude počas celej doby trvania čiastočnej uzávierky presmerovaná cez stredný deliaci pás do ľavého jazdného pásu, kde bude obojsmerná premávka.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod Rio13.zm » 14. Máj 2008 19:07

dnes som tadial isiel, uz na tom pracuju, miesto okolo uzaveru bolo vycistene, bez asfaltu, ale myslim si, ze robit to vyse mesiaca je raz vela :), tiez na MUK Bab je zase o kusok viac spravenej roboty
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 908
Obrázky: 197
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

Odoslaťod Čavo » 30. Máj 2008 22:12

Tuším od štvrtka, je už obmedzenie zrušené a mostný uzáver opravený.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod Rio13.zm » 31. Máj 2008 20:59

ano potvrdzujem a na MUK Bab je zase spravenej o kus viac roboty, uz tam behal valec a utlacal kamene
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 908
Obrázky: 197
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

Odoslaťod Čavo » 21. Jún 2008 22:05

Znovu bol uzavretý pravý jazdný pás v smere na NR (pripájací pruh na MÚK Báb). Podľa stavu príprav to odhadujem na ukladanie asfaltu a teda dúfam v skoré dokončenie. :-)
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod Čavo » 27. Jún 2008 08:37

Tak už su namaľované aj čiary. ešte asi budú upravovať krajnicu, pretože pripájací pruh zatiaľ nebol sprístupnený a na hline mimo cesty boli naukladané nejaké betónové tvárnice.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod Rio13.zm » 27. Jún 2008 17:46

pravda, vcera 26. som isiel okolo a na dnes som myslel, ze to ako tak otvoria, ale ani dnes okolo obeda to nebolo otvorene, snad buduci tyzden to uz spristupnia
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 908
Obrázky: 197
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

Odoslaťod Čavo » 30. Jún 2008 08:24

Od 162km po 167km je smer TT-NR zvedený na druhú stranu a na druhej strane je obojsmerná premávka po jednom pruhu pre každý smer.

Predpokladám opravu povrchu vozovky v smere TT-NR.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod Rio13.zm » 30. Jún 2008 23:42

ano, je o tom pisane aj na nds.sk
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 908
Obrázky: 197
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

Odoslaťod Čavo » 02. Júl 2008 10:57

Takže sa poponáhľali a povrch vozovky je už opravený. Obmedzenia sú zrušené.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod Čumil » 20. Aug 2008 20:00

Velmi by ma zaujimalo, co sa deje na pripajacom pruhu okolo 165. km v smere do Nitry. Za posledne dva tyzdne som tadial prechadzal 4 krat, dvakrat v stredu a dvakrat v nedelu. Je tam nove zvodidlo, ale ani raz som tam nezahliadol ziadneho pracovnika a stale to vyzera rovnako. Hlavne, ze tam buzeruju s obmedzenim rychlosti na 60 km/h.
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Odoslaťod Čavo » 21. Aug 2008 07:49

Robili tam odvodný kanál. Dávali betónové tvárnice pod zvodidlo. To, že keď tam zrovna nerobia, by tam mohla byť aspoň 80 km/h (predsa je ten pripájací pruh trošku zúžený). Ešte to podľa mňa nemajú dokončené, asi už dva týždne (odhadom) čakajú na ďalších desať kusov tvárnic, ktoré tam ešte chýbajú.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod Čumil » 21. Aug 2008 11:58

Čavo napísal:Robili tam odvodný kanál. Dávali betónové tvárnice pod zvodidlo. To, že keď tam zrovna nerobia, by tam mohla byť aspoň 80 km/h (predsa je ten pripájací pruh trošku zúžený). Ešte to podľa mňa nemajú dokončené, asi už dva týždne (odhadom) čakajú na ďalších desať kusov tvárnic, ktoré tam ešte chýbajú.

Dik za info, fakt neviem ci sa mam smiat alebo plakat. 10 tvarnic. BTW, presne podla tych chybajucich si to vzdy overujem, ci sa nieco zmenilo alebo nie
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Odoslaťod Rio13.zm » 21. Aug 2008 13:07

normalne tam postojte a poprevracajte to znacenie :)
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 908
Obrázky: 197
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

Odoslaťod Nevedko » 22. Aug 2008 14:52

Rio13.zm napísal:normalne tam postojte a poprevracajte to znacenie :)

Toto je navadzanie na priestupok? :wink:
Obrázok používateľa
Nevedko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 454
Obrázky: 3
Založený: 21. Jún 2005 08:44

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.