R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Aký variant strednej casti R3 je najvhodnejší pri zohľadnení všetkých aspektov?

turiec - maly sturec ( var Ax ) - BB + prelozka I/59
21
13%
turiec - turcek ( Var Cx ) - pod BB + prelozka I/59 + "banska" spojka
19
12%
turiec - turcek ( Var Cx ) - pod BB + rozsirenie terajsej I/59 + "banska" spojka
17
10%
ruzomberok - donovaly - BB ( var F ) + Rx cez turiec k R2
39
24%
ruzomberok - mostenecka/hiadelska dolina - severny obchvat BB - ZV
67
41%
 
Celkový počet hlasov : 163

R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod aquila » 19. Jún 2007 23:33

pre velku popularitu ... volne pokracovanie threadu o strednej casti R3 ;)

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=156

p.s. a aby to bolo zaujimavejsie .. skusime si zahlasovat este raz 8)

Obrázok

mapove podklady: PLANstudio s.r.o. ... modified by mapman ... adjusted by aquila ;)
Naposledy upravil aquila dňa 09. Sep 2009 17:48, celkovo upravené 2 krát.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod aquila » 20. Jún 2007 08:55

na ilustraciu, rozsirovanie terajsej I/59 na 2+1 v stupaniach...

http://www.dialnice.info/album_cat.php?cat_id=113

toto myslim by poriesilo docela solidne lepsie situaciu aj pre donovaly co sa cest ruchchu tyka ako prelozka I/59 ...

samozrejme, ze po postavani R3 by to bolo len do 3,5 alebo max 7,5 t cez donovaly ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 20. Jún 2007 08:55

Opäť opakujem že väčšina kamionov z Donovalov a tým pádom z Oravy može ľahko prejsť na Skalité, ktoré bude už o niekoľko rokov oveľa lepšie napojené na celopolskú sieť autostrad a ekspresówiek ako Orava.


to je uplne nerealne z dovodu ze :

1/ uz orava je pre mnohe kamiony prilis na zapade, pretoze medzi oravou a vysnym komarnikom neexistuje dalsi prechod to sa potvrdilo ked uzavreli t. javorinu. hadam sa kamiony budu este presuvat na zapad, preco by tak robili ?

2/ existuje aj trasa cez CR a ta nie je oproti skalitemu vyrazne predlzenie. ta ma tiez lepsie napojenie na polsku siet (este lepsiu ako skalite) a napriek tomu sa ziadne presuvanie nekona.

Jeden príklad keď už sem hádžeš obchádzky. Prečo jazdí väčšina áut z Ostravy cez Brno keď cez HK je to o takmer 20% kratšie? Lebo je to efektívnejšie z hľadiska času a pohodlnosti. To isté by som rád videl aj tu...


neporovantelne. to by R3 mala byt plny profil ako ceska dialnica na brno a dalej. to je este 10rocia nerealne.

Treba povedať že mi nevadí tunel popod Nízké Tatry nech je akýkoľvek, nevadí mi budovanie R3 na Orave ale som striktne proti tomu aby cez BB a cez RK tranzitovali kamióny z Pešte do Varšavy. Myslené obecne, platí pre akúkoľvek inú diaľkovú trasu.


ty mozes odmietat co len chces, avsak tie kamiony ti cez sklalite nepojdu pokial nezrusis celu E77.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod mapman » 20. Jún 2007 10:15

No to nemá cenu ;) Pre vás dvoch s kaviaristom je prejazd cez Donovaly proste hotová vec, pre nás ostatných je to vec ktorú tam nechceme, to sa skrátka nedohodneme. Je len na tých čo budú rozhodovať o R3, kade sa to potiahne. Ja netvrdím že chcem zavrieť úplne Oravu. Len chcem zavrieť pre NA úsek BB - RK.

Všetko je to o správnom nastavení systému. Budeme mať mýto, to je dobrý prostredok jak obmedzovať a vytvárať výhodnejšie trasy atp.

Bez mučenia priznám že vedenie E77 cez Donovaly je ideálna trasa pri pohlade do mapy, najkratšia, rieši efektivne prechod cez SK územie. To som nikdy nepopieral.

Na druhú stranu, varianty C R3ky sú o mnoho efektívnejšie pre celú vnutoštátnu dopravu, spojuje BB jak so ZA tak s TN (banícka spojka)navyše vytvárajú alternatívu v prípade problému medzi ZV a ZH, kde bude treba časom cetu prebudovať. Variant C rieši zároveň aj E77, kde síce predlžuje súčasnú trasu o pomerne dosť km ale zasa vedie oblasťou kde je možné zaistiť efektívny rozvoj investíc. Turiec je veľké územie s veľkým potenciálom narozdiel od doliny Revúcej, kde je to samé NP a NPR. Nechajme tam dobrú cestu prvej triedy, ale treba ťahať R3 inade... Je to tak ťažké pochopiť?
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod devil » 20. Jún 2007 10:31

bavime sa o 2 temach naraz, ktore podla mna netreba spajat. pri R3 nejaka mensia obchadzka nebude znamenat problem, v podstate spojka na PD riesi aj problem ZH-ZV. len si myslim ze toto premavku cez Oravu nebude nijak ovplyvnovat.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod mapman » 20. Jún 2007 10:36

O Oravu mi nikdy nešlo... Len som vyjadril názor že mnoho kamionov sa može potencialne presunúť na Skalité. To ukáže realita. Ide hlavne o tých čo nemajú konečnú v Krakove a okolí ale pokračujú hore na Varšavu či Gdańsk. Pre Baltické krajiny sa zasa presadzuje kombinácia poľskej S19, slovenskej R4 a maďarskej M3 a M31...

Bavíme sa stále len o tom či R3 a NA cez Donovaly alebo nie...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod fh » 20. Jún 2007 11:12

devil napísal:
Opäť opakujem že väčšina kamionov z Donovalov a tým pádom z Oravy može ľahko prejsť na Skalité, ktoré bude už o niekoľko rokov oveľa lepšie napojené na celopolskú sieť autostrad a ekspresówiek ako Orava.


to je uplne nerealne z dovodu ze :


2/ existuje aj trasa cez CR a ta nie je oproti skalitemu vyrazne predlzenie. ta ma tiez lepsie napojenie na polsku siet (este lepsiu ako skalite) a napriek tomu sa ziadne presuvanie nekona.



Z Viedne do Českého Těšína to máš rozdiel 18 km v prospech Brna, ale na slovenskou trasou ideš pekne po diaľnici za chvíľu až po Žilinu. Po Brno diaľnica nie je. Naviac bude za chvíľu diaľnica BA-Wien.
Cez Skalité poriadna cesta nie je, preto kamióny ťahajú na Č. Těšín. Toto sa ale zmení.
A tje aj pekne vidieť, že kvantum poľských kamiónoc jazdí dez ZA.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod aquila » 20. Jún 2007 11:18

OT: rakusani uz pomaly stavaju A5 a ked sa cesi poponahlaju s R52 (ktora je uz len par km od hranic)... tak je to o inom...

lebo D3 nebude plny profil.. R48 po cesky tesin hej ...

a kopu kamionov jazdi cez SR kvoli mytu v CR ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod fh » 20. Jún 2007 11:21

No ak budeme spať ako doteraz, tak nás ČR predbehne, čo je pravdepodobné, keď vidím ako sa "mohutne" u nás bude stavať.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod devil » 20. Jún 2007 11:27

a kopu kamionov jazdi cez SR kvoli mytu v CR ...


presne tak...a preto sa nam natiska otazka "je dolezite aby cez nas tranzitovali nejake cudzie kamiony". :)
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod aquila » 20. Jún 2007 11:29

2 devil: ale to je zle polozene, takto mozes odpisat cele donovaly a variant F :lol:
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 20. Jún 2007 12:09

praveze je to dobre polozene, pretoze sa zachova status quo.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod kaviarista » 20. Jún 2007 13:42

mapman napísal:No to nemá cenu ;) Pre vás dvoch s kaviaristom je prejazd cez Donovaly proste hotová vec, pre nás ostatných je to vec ktorú tam nechceme, to sa skrátka nedohodneme. Je len na tých čo budú rozhodovať o R3, kade sa to potiahne. Ja netvrdím že chcem zavrieť úplne Oravu. Len chcem zavrieť pre NA úsek BB - RK.

Všetko je to o správnom nastavení systému. Budeme mať mýto, to je dobrý prostredok jak obmedzovať a vytvárať výhodnejšie trasy atp.

Bez mučenia priznám že vedenie E77 cez Donovaly je ideálna trasa pri pohlade do mapy, najkratšia, rieši efektivne prechod cez SK územie. To som nikdy nepopieral.

Na druhú stranu, varianty C R3ky sú o mnoho efektívnejšie pre celú vnutoštátnu dopravu, spojuje BB jak so ZA tak s TN (banícka spojka)navyše vytvárajú alternatívu v prípade problému medzi ZV a ZH, kde bude treba časom cetu prebudovať. Variant C rieši zároveň aj E77, kde síce predlžuje súčasnú trasu o pomerne dosť km ale zasa vedie oblasťou kde je možné zaistiť efektívny rozvoj investíc. Turiec je veľké územie s veľkým potenciálom narozdiel od doliny Revúcej, kde je to samé NP a NPR. Nechajme tam dobrú cestu prvej triedy, ale treba ťahať R3 inade... Je to tak ťažké pochopiť?


1. Ja by som bol vsetkymi desiatimi za to, aby R3 viedla cez Turiec, keby z BB do TR viedlo jedno sirokanske udolie. Ale nevedie. Za porovnatelne naklady, za ktore sa dostanem z BB do Stubne, mozem byt v Lipt.Osade. Jeden z variantov C bol aj 9 km tunel Cremosne. Pri 9 km tuneli v trase variantu F by tunel vyustoval az niekde pri LO a vobec by nemusel narusat Revucku dolinu. Ved mozno budu dobre skusenosti s Visnovym a potom sa nebudeme bat dlhych tunelov ako cert kriza.

2. Ja si na rozdiel od devila myslim, ze tunely su sice velmi nakladna zalezitost , ale v dalekej buducnosti sa velka pociatocna investicia niekolkonasobne vrati. V tomto svetle mi niekedy pripada cinnost ochranarov ako farizejstvo. Budu bazirovat na nejakom zanedbatelom zasahu do narodneho parku a pritom sami sposobia o niekolko percent vacsie zamorovanie nejakej lokalnej oblasti tym, ze ponechavaju neunosne status quo.

3. Kedze si mapman tak sa pozri na mapu , co mas niekde poruke a povedz mi svoju predstavu, kde by sa mali v dalekej buducnosti rychlostne prepojit D1 a R2. Alebo sa ta opytam inak. A zodpovedz si to uprimne hlavne sam pred sebou: Presadzoval by si riesenie cez Turiec, keby bol Turiec cisto hypoteticky v tej istej vzdialenosti od Donovalov ako dnes, ale vychodnym smerom?
Skus sa na to pozriet aj pohladom obyvatela BB kraja, ktory chce cestovat do Tatier.

4. Dufam, ze ak sa v buducnosti preukaze, ze dokoncene Skalite na seba nenaviaze tranzit z Oravy , ze sa budes verejne kajat :) . Lebo nenaviaze. Z jednoducheho dovodu. Rozhodne o tom trh. Stale sa najde prepravca , ktory ponukne nizsiu cenu za s-j tranzit ako konkurencia, lebo neposle kamion po dialniciach o 100 km viac cez Skalite, ale cez Donovaly aj s tym rizikom, ze tam zostane v zime trcat 2 dni.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod mapman » 20. Jún 2007 14:00

Zaklad je v tom, ze dnes je doprava rozmelnena po pomerne hustej sieti ciest prvej triedy, kvalitnejsie komunikacie v strede SK takmer neexistuju. No po dostavbe D a RC tieto na seba vždy naviažu veľké percento dopravy, to je fakt, kdekoľvek. A príkladov by som sem mohol písať kopu, len vždy sa najde niekto kto povie že je to neporovnatelné.

Čo sa týká obyvateľa BB, tak ten može ísť do Tatier cez v súčasnosti upravované Donovaly alebo cez Čertovicu. Napokon, každý obyvateľ BB musí v zime počítať s tým že napadne veľa snehu a budú problémy... Platí to pre všetky varianty R3 v tejto oblasti.

Dobre, povedzme že si sám niekoľkokrát uznal že nie si proti RC cez Turiec. Já nie som proti nejakému tunelu v regione Donovál. To už sme docela blízko názorovo.

Kde sa rozdeľujeme je hlavne fakt akú dopravu pustiť na túto trasu a akú nie. Prefrujem zákaz nad 12t v tejto oblasti. Pozri si prosím toto: http://www.sazp.sk/slovak/sk_hu/prac_ko ... on_new.gif - tomu červenému a aj ružovému je treba sa čo najviac vyhnúť. A to z x dovodov, medzi ktoré patrí schvalovanie zámeru EIA, spolufinacovanie z EÚ, vyvolané ochranné opatrenia apod. Všetko to má strašne moc dopadov. Trasa cez Turiec vo variante C v podstate vobec nezasahuje do chránených území. Jediné miesto kde dochádza ku styku sú úseky na D1 popri Malej a Veľkej Fatre, ale tu už je to alibi pre vedenie trasy absolutne nepriestrelne, lebo tu niet inej možnosti.

A opäť pripomínam, Oravu neodmietam ale pozri si tu mapu a predstav si že si v Martine a chceš ísť do Poľska resp. do Varšavy, ktorú cestu si vyberieš? A koľko kamionov od Pešti bude smerovaných do najpriemyselnejšieho a najľudnatejšieho Horného Sliezska? To už nie je tak jednoznačné.
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod mapman » 20. Jún 2007 14:10

Ešte pridám jednu kľučovú mapu a to Natura 2000. To je pre financovanie z EÚ a nielen to (iní vedia viac) úplne kľúčové:

http://atlas.sazp.sk/vtacieuzemia/
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod kaviarista » 20. Jún 2007 14:53

mapman,
a to akoze chces povedat, ze by sme si nedokazali prefinancovat jeden poondiaty 8-9 km tunel o takych 10 rokov zo statneho rozpoctu bez prispenia fondov EU? nemyslis vazne, vsak?
Ked 12 tonovy kamion byrokraticky odsunies z Donovalov, neodsunies ho hned z celeho uzemia Slovenska. Ostane cmudit na nasom uzemi, len bude cmudit o 40 km dlhsie a par kilometrov dalej.
A kedze su Donovaly v strede Slovenska, to nie je obdobny pripad ako VSZ, ked sa oceliarne postavili tak, aby splodiny zanasalo do Madarska. Globalne problemy sa neriesia tak, ze sa presunu susedovi do zahradky.
Co sa tyka horneho sliezska, hlboko sa mylis. Tie kamiony jazdia uz aj dnes cez Cesky Tesin a nie Chyzne, takze k presunom nedojde. A ci sa presunu z Tesina na Skalite bude zavisiet od kvality useku Tesin-Svrcinovec.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod mapman » 20. Jún 2007 15:02

V sucasnosti nie sme ;))) A myslím že ani o desať rokov...

No prave, variant cez Turiec pojme ako tie na SKalité tak aj tie na Oravu, v jednom koridore. A k tomu istému by došlo aj v prípade Donovál, čiže by si tam natiahol ešte viac NA ako teraz. Chyba chyba chyba ;) A asi nechápeš zmysel chránených území, to si niekto nevymyslel len tak pre srandu byrokratov ;))
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod kaviarista » 20. Jún 2007 15:04

A ked spominas Varsavu, minuly tyzden som sa vratil z nej a taka masivna vystavba ako na S7 medzi Varsavou a Radomom zrejme neprebieha nikde inde v Polsku. A stavia sa v parametroch ako u nas D. Na Zakopianke juzne od Krakowa sa tak isto finisuje na 30 km useku od Myszlenic. A stavia sa plny profil a nie poloprofil ako na S69.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod mapman » 20. Jún 2007 15:08

Výstavbu v Poľsku poznám dobre, aj ich parametre... Čas všetko ukáže. Teraz tu len plkáme a plkáme čo bude.

Len ma mrzí že sa nepremýšla globálne. V EÚ je treba stále viac brať ohľad na cezhraničné dopady a to sa stále robí málo... To však s témou už toľko nesúvisí, tak späť k nej...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod kaviarista » 20. Jún 2007 15:13

mapman napísal:V sucasnosti nie sme ;))) A myslím že ani o desať rokov...

No prave, variant cez Turiec pojme ako tie na SKalité tak aj tie na Oravu, v jednom koridore. A k tomu istému by došlo aj v prípade Donovál, čiže by si tam natiahol ešte viac NA ako teraz. Chyba chyba chyba ;) A asi nechápeš zmysel chránených území, to si niekto nevymyslel len tak pre srandu byrokratov ;))


mapman, a logika ostala kde? Myslis,ze variant F by neponal aj ten tranzit, ktory smeruju na Tesin a Skalite? Mali by to sice o 10 km dalej, ale len 10 km! Variant C predlzi trasu z BB na Oravu o 30 km a z BB na Liptov o 40 km. Tak ktora trasa prinesie ake zisky a straty?

Z pohladu Zilincana je lakavych tych 10 km skratenia. Ale R3 nema sluzit iba MT a ZA.

Opakujem, skus si predstavit, ze Turiec lezi vychodne od BB a bol by som zvedavy, ci by si bol takym istym zastancom trasy cez Turiec ako dnes.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod mapman » 20. Jún 2007 15:29

Nechcem si nič predstavovať, máš dané fakty!!! Tu ide čiste o ŽP nie o kreslenie rovných čiar do mapy....

Pozri si prosím poriadne! tu mapu NP a iných chránenýh území a mapu Natura 2000 - to je to oč tu běží... Stále nedochádza? Keby toto nebolo tak by som bol 100% za trasu Šahy ZV BB RK DK Trstená ... To sa neboj... Ale je tu čosi čo mi v tom bráni, a tom mám moc rád diaľnice a zle znášam tzv ekoterorismus. Ale tu je to čiste oprávnené...

Ak mi niekto dokáže že je možné bez akýchkoľvek problémov (dostatočné parametre, bez problémov s ŽP, dobrá ekonomická návratnosť, priaznivý ekonomický rozvoj okolo trasy) postavať slušnú RC trasu cez Donovaly, tak poviem áno. Zatiaľ tomu tak ale není, stále máš svoje argumenty ktoré sú ľahko priestrelné pre nás ostatných, ty sa ich držíš a ja ti fandím, len to dokáž, dokáž to...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod kaviarista » 20. Jún 2007 15:37

mapman,
a co sa tyka narodnych parkov. ja predsa nechcem tahat rychlocestu do nejakej novej panenskej oblasti NP. ale nahradit existujucu europsku cestu ekologickejsou a modernejsou altenativou v pribliznej trase starej cesty s odstranenim stupani a klesani

nejdem predsa zhorsovat stav NP, ale ho zlepsovat
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod mapman » 20. Jún 2007 15:41

Tým že tam natiahneš viacej dopravy ako je tam dnes? Podľa mňa je status quo chyba a treba ju napraviť. Ale to je otázka názoru a koncepcií, tu sa lišíme a nezhodneme sa. To je ako keby si cpal RC s medzinárodnym významom medzi RS/RV a PP, no dalo by sa ale s tými istými dosledkami. HP možeš urobiť napr. v Mníšku nad Popradom
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod kaviarista » 20. Jún 2007 15:51

mapman, ja to dokazem , dokazem !!! :)

pozri, ked blokadou Donovalov vylepsis miestne biotopy, o to viac poskodis biotopy o par kilometrov dalej. obrazne povedane, ty chces zachranovat jedneho chraneneho vtaka na ukor dvoch nechranenych :)

ja by som nebol proti, keby sa zacal privadzac (alebo buduca rychlocesta Rx) TR-MT k D1 budovat skor ako tunel pod Donovalmi. Len nech sa vytyci trasa R3 cez Donovaly. Lebo ked sa raz zacne stavat tunel pod Kremnickymi vrchmi, tak tunel pod Donovalmi nebude ani najblizsich 300 rokov.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod devil » 20. Jún 2007 16:01

v tomto ma kaviarista pravdu...aj medzi ZA a RK su narodne parky aj dalej popri D1 su same NP. s tymto argumentovat je 2secna zbran. Na Sk je su koridory ciest velmi blizko prirody a teda NP.

cez trstenu spocitali intenzitu 1.100 kamionov, ked si vezmeme ze dalsi prechod je az vo vysnom komarniku je podla mna jasne ze tieto -a ich pocet bude len vyssi- sa nemaju kde presunut. cez svrcinovec ich chodi 2.600...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Ďalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 10 hostí.