R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Aký variant strednej casti R3 je najvhodnejší pri zohľadnení všetkých aspektov?

turiec - maly sturec ( var Ax ) - BB + prelozka I/59
21
13%
turiec - turcek ( Var Cx ) - pod BB + prelozka I/59 + "banska" spojka
19
12%
turiec - turcek ( Var Cx ) - pod BB + rozsirenie terajsej I/59 + "banska" spojka
17
10%
ruzomberok - donovaly - BB ( var F ) + Rx cez turiec k R2
39
24%
ruzomberok - mostenecka/hiadelska dolina - severny obchvat BB - ZV
67
41%
 
Celkový počet hlasov : 163

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod rastislav5 » 01. Jún 2016 12:58

Lorenc napísal:Liptov + Orava patria medzi turisticky najatraktívnejšie regióny.

Prave preto si Liptov nenicme stvorprudovkou cez nas najvacsi narodny park a cez uzemia chranene Naturou 2000, ked tato stvorprudovka moze viest po turisticky nechranenych poliach Turca.
Tu su odkazy na Revucku a Hiadelsku dolinu, turizmus v ktorych by bol stvorprudovkou poskodeny, lebo su pomerne uzke. Revucka dolina sa turisticky zatraktivnuje premenou byvalej zeleznicnej trate na cyklotrasu, tak to nekazme R1-tkou.
http://liptov.sme.sk/c/8173945/prace-na ... eduju.html
http://www.skrz.sk/hiadelska-dolina--a1 ... 0-0-sk.htm
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lorenc » 01. Jún 2016 13:51

Čo je to za ničenie prírody. Keď postavíš poriadnu bezpečnú cestu s ekoduktmi a poriadnymi tunelmi, ktoré nezabraňujú migrácii zvery ako je to zo štátnou cestou. Tieto argumenty sú už prekonané opatreniami po EIA. Ten tunel pána Snopka, čo má 17km neviem, kde ho kreslil, je maximálne riešenie. Ale beriem to takto cca 10 km tunelov v prvej vatiante 2010 je málo a cca 14km v druhej variante 2015 je pre toto údolie optimálne - 25 km tunelov, ktoré by tu asi boli s tým 17 km je príliš luxus, ale je dobré že sa kreslia pre porovnanie.
Všetky štúdie, ktoré sa nakreslia a sú podkladom pre vyhodnotenie finálneho riešenia sú len pozitívne.

Ad : Turisti potrebújú jasné trasy v poriadnom prírodnom prostredí aj na kempovanie. Donovaly majú dnes cca 8 000 lôžok, RK okres cca 4500 v Gothale v L.Osade sa stavia cca 2000. Strediská Donovaly, Kubínska Hola. Skipark RK, Jasná- Tatry, Beseňová, Lučky, Liptovská Mara (Mt-hole) budú pospájané R-kami a D-ckami.
R1 Donovalom len pomôže aj Gothalu.

V podstate R1 je nazvaná spojenie Bratislava - Tatry.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod ANDi » 01. Jún 2016 14:02

Ty si strateny pripad :roll:
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod devil » 01. Jún 2016 14:42

v tomto ti budem oponovať, lebo R1 je cesta, ktorú využívam veľmi často a aj v úseku ZH-ZV a absolútne tam nevidím problém či už kapacitný alebo technický, aby tadiaľ bol vedený ťah Šahy-Martin aj Trnava-Zvolen. Tie zákruty sú všetky v pohode jazditeľné 130. A alternatívu nemá iba jeden úsek o dĺžke cca 500 metrov. Celá ostatná trasa má úplne normálnu paralelnú cestu. Samozrejme spoplatnenie v úseku medzi Hronskou Dúbravou a Budčou (cca 2 km) malo byť už dávno zrušené.


no ale to je cesta III. tr., pokial ma byt peaz tak paralelna cesta by mala byt na urovni I. tr. aby zvladala kamiony aby v pripade problemu na R1 neboli odstavene z-v aj s-j sucasne. zaujimave ze inde kde nebudu ziadne peaze tak treba D26,5 + cesta I. tr. a tu staci tak ako to je....

ja si pamatam ked este existoval hronsky lievik, cize medzi NR a ZH nebola R1. to bol horsi stav ako je dnes cez kremnicu/sturec/donovaly. R1 zrychlila dopravu a tym ju rozpusta, opticky to potom vyzera ze jazdi menej aut.

v 2010 NA I/65 horna stubna za krizovatkou I/65 x I/14 - 1.339 smerom na kremnicu a 634 smerom na BB, BB-RK min. cislo 1.743. celkovo vsetky auta cca 13.000 dokopy. R1 pri ZC kde su najnizsie intenzity podobne ako tie 3 cesty dokopy (2010 este nebola komplet R1). ale npr. ZH-ZV kde by mala byt peaz vyse 6.228 NA.

Z celkového podielu ubytovaných návštevníkov v Slovenskej republike tvoria zariadenia cestovného ruchu v Žilinskom kraji najvyšší podiel - 25,6 %.Bratislavský kraj je s podielom 22,6 % na druhom mieste, Prešovský kraj s 18,6 % je na tretej priečke.


to nie je o cestach, tu su obrovske problemy v sluzbach, spoliehanie sa na lyziarske strediska... sam mam negativne skusenosti aj na donovaloch aj na turci.

https://dennikn.sk/36665/slovensko-zazi ... si-v-unii/
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod rastislav5 » 01. Jún 2016 17:17

Lorenc napísal:V podstate R1 je nazvaná spojenie Bratislava - Tatry.

Po dokonceni D1 bude do Vysokych Tatier aj do Ruzomberka blizsie po D1 o viac ako 6 km ako po R1. Pocitajme spolu podla http://motorways-exitlists.com/europe/s ... m#d1_r1-tt a http://motorways-exitlists.com/europe/s ... m#r1_d1-tt
Severom: D1 od exitu Petrzalka po exit Ruzomberok 251 km.
Juhom: D1 od exitu Petrzalka po krizovatku Trnava 50 km + R1 od krizovatky Trnava po krizovatku Banska Bystrica vychod 165 km + 42 km rovna usecka (v skutocnosti to bude viac, ale kilometraz este nie je znama) po exit Ruzomberok na D1 = 257 km

Takze dalsi chybny argument z Tvojej strany, lebo spojenie Bratislava - Tatry je kratsie a v lepsich parametroch po D1, nie po R1

Lorenc napísal:Turisti potrebújú jasné trasy v poriadnom prírodnom prostredí aj na kempovanie.

Nechcem sa ta dotknut, ale toto je na lekara
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lorenc » 01. Jún 2016 21:58

Na lekára tak sme sa nepochopili. To keď ideš do Chorvátska si spokojný, keď ide diaľnica blízko pobrežia alebo teda v dosahu pár kilometrov privádzača je letovisko. Kempovanie jedno- dvojdňové napr. Pri Liptovskej Mare popri nejakej 1000km trase je výborné. Vyjďeš 6 km a zas ideš ďalej. Dialnice skrátka majú ísť do turistických destinácíi. A jednou a prvou na Slovensku je Liptov.

Tak podobne isté aj spojenie Gdaňsk-Warsawa-Liptov-HR-GR. Ale turistické zariadenia sú len z ďalšej zdrojovej a cieľovej dopravy. To isté obslúženie týchto zariadení domácimi pracovníkmi.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod rastislav5 » 02. Jún 2016 06:03

Lorenc napísal:Dialnice skrátka majú ísť do turistických destinácíi. A jednou a prvou na Slovensku je Liptov.

Liptov uz svoju dialnicu D1 ma. Ak Ti ide naozaj o turizmus a nie o dialnicu k svojej garazi v Ruzomberku, tak by si mal podporovat R1 z BB smerom na Brezno, kde ma turizmus tiez obrovsky potencial ( Horehronie, Chopok Juh a ine) a dialnicu tam ziadnu nemaju, a nie nicit horsku prirodu v Nizkych Tatrach.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod robertko » 02. Jún 2016 08:48

Lorenc napísal:Na lekára tak sme sa nepochopili. To keď ideš do Chorvátska si spokojný, keď ide diaľnica blízko pobrežia alebo teda v dosahu pár kilometrov privádzača je letovisko. Kempovanie jedno- dvojdňové napr. Pri Liptovskej Mare popri nejakej 1000km trase je výborné. Vyjďeš 6 km a zas ideš ďalej. Dialnice skrátka majú ísť do turistických destinácíi. A jednou a prvou na Slovensku je Liptov.

Tak podobne isté aj spojenie Gdaňsk-Warsawa-Liptov-HR-GR. Ale turistické zariadenia sú len z ďalšej zdrojovej a cieľovej dopravy. To isté obslúženie týchto zariadení domácimi pracovníkmi.


kde prosím ťa okrem juhu ide diaľnica v Chorvátsku popri pobreží ? ide približne stredom chorvátska aby obslúžila čo najviac obyvateľov
diaľnica - cestovanie na diaľku
rýchlostná cesta - stále len cesta ktorá má obslúžiť čo najviac ľudí
čo obslúži R1 BB RK ? turistov ? WAU !
R3 ZH/PD MT má oveľa väčšiu obslužnosť obyvateľstva
robertko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 330
Obrázky: 30
Založený: 06. Okt 2013 19:16

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod PK » 02. Jún 2016 10:32

rastislav5 napísal:Po dokonceni D1 bude do Vysokych Tatier aj do Ruzomberka blizsie po D1 o viac ako 6 km ako po R1.


Rastislav, ked uz ratas skratenie D1 Visnovym tak rataj aj skratenie R1 o zhruba 10-15 km predlzenim Bratislava-Podunajské Biskupice (D4) - Most pri Bratislave- Hrubý Šúr - Sládkovičovo - Sereď (R1)
tak ako je to aj na tebou spominanej stranke http://motorways-exitlists.com/
Fyziku neobabres, spojenie blizie priamemu bude vzdy kratsie, aj ked na Sk je tendencia skracovania D1 a predlzovania R1 pripadne R2...
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lorenc » 02. Jún 2016 10:39

R1 však započíta spojenie z Tatrami vrátane Nitrianskeho a Banskobystrického kraja. Len v Bratislave luďia nežijú.
D1 a R1 sú strategické "páteřné komunikácie a nebolo by zlé viesť v týchto koridoroch aj železnicu na 160km/h.

Ešte je zaujímavé porovnanie BA-Tatry po D1 22,5km tunelov (s Korbelkou)
BA-Tatry po R1 14km tunelov

keby ide po R1- R3 stále sme na 14 km (+Remata) no neberiem so sebou BB a ZV. A tatry začinajú na Donovaloch a Chopok Juh - čiže to nieje spojenie BA-Tatry.
Naposledy upravil Lorenc dňa 02. Jún 2016 10:49, celkovo upravené 1 krát.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Bager3 » 02. Jún 2016 10:44

Lorenc To ako chces z Ruzomberka do BB potiahnut zeleznicu a tak aby mala rychlost 160 km/h ?
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 12:12

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod DrX » 02. Jún 2016 12:30

Lorenc, fakt opakujes veci, ktore sa tu uz vela krat prebrali. Aj ja si myslim, ze ak by sa malo stavat len jedno prepojenie vychod zapad, tak to malo ist po R1 po BB - ale potom dalej na Brezno a nejakym tunelom na druhu stranu do Popradu, a potom pozdlz zeleznice cez Spissku cca do Kysaku s odbockami na PO a KE. Ale, zvolil sa format, ze je severne spojenie D1, a juzne spojenie R1(po ZV)+R2 s napojenim BB na R1. V takejto situacii je potom pozadovat tahanie R1 po RK totalny nezmysel, lebo vsetko v smere V-Z je vyriesene cez tie dve vetvy, a potom uz treba len tri S-J spojenia: R4, D2 a R3/R1. A tu je R3 jasne vyhodnejsia na prepojenie medzi R1(poZV) a D1. Cize pozadovat R1 BB-RK, ked uz vsade naokolo je R1 a D1, a za lacny peniaz sa da postavit R3 je nezmysel. Najprv sa musia dokoncit tie spojenia V-Z a zabezpecit slusna dostupnost vsetkych krajov. Potom sa moze riesit toto, co je dnes uz totalne lokalny a nezaplatitelny problem/sen.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lorenc » 02. Jún 2016 13:19

Tak prečo BB požaduje R1 ? Sú hlúpy. A ty Rastislav a Okorec, ANDi a iné MT loby máte patent na generel? Generel, ktorý potvrdzujete funguje cez 100 rokov v Žel. doprave. Dovolím si povedať nefunguje dobre.

V BB-RK je aj prepojenie Bratislava- Krakow. Extended. A toto v BB vedia - ich zaujímajú metropoly. A lokálne záujmy MT sa tu nechytajú.
Čo sa týka Krakow Stred Slovenska Budapest je tento koridor zadupaný a prehlušený D3 D1 i keď ten slúži iným oblastiam.

Politici v Rk a na Orave si nevedia argumentovať nič. Táto vláda ani neškrtla ani napr. so spojením na Zakopané-Nowy Targ, kde pripravujú 120-160 km/h na Krakow. To isté na Východe. Jediné, čo urobili bola nejaká Cyklotrasa z TS do Noweho Targu to je na smiech ešte sa tým chvália.

Hlavne, že Zakopianka ma tunel pred Rabkou v kapacite na 6 pruhov. A my sme postavili cyklotrasu :-DDD

Ešte, že netlačíte R3 do Kraľovian. To už by vám aj W.P.Tóth potriasol rukou.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lorenc » 02. Jún 2016 13:27

Bager3 napísal:Lorenc To ako chces z Ruzomberka do BB potiahnut zeleznicu a tak aby mala rychlost 160 km/h ?


Niekde od Šalkovej tunelom do Liskovej, kde je nakl. stanica a TKD.

Takýto tunel https://en.wikipedia.org/wiki/New_Guanjiao_Tunnel (stál len 250mil E) :-D to by museli stavať Činania.
zdroj: http://cwmags.com/November-09/basic/page17.php

A potom cez Komjatnú na Nowy-Targ do Krakowa. na 120- 160km/h.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod rastislav5 » 02. Jún 2016 14:21

PK napísal:
rastislav5 napísal:Po dokonceni D1 bude do Vysokych Tatier aj do Ruzomberka blizsie po D1 o viac ako 6 km ako po R1.


Rastislav, ked uz ratas skratenie D1 Visnovym tak rataj aj skratenie R1 o zhruba 10-15 km predlzenim Bratislava-Podunajské Biskupice (D4) - Most pri Bratislave- Hrubý Šúr - Sládkovičovo - Sereď (R1)
tak ako je to aj na tebou spominanej stranke http://motorways-exitlists.com/
Fyziku neobabres, spojenie blizie priamemu bude vzdy kratsie, aj ked na Sk je tendencia skracovania D1 a predlzovania R1 pripadne R2...

Ja nepotrebujem obabravat fyziku, staci mi nemanipulovat s cislami. Preco si pri svojom spresnovani zastal tam, kde Ti to vyhovuje? Napr: kilometraz BB-RK podla http://www.asb.sk/inzinierske-stavby/ry ... omberok-d1 je 50 km, pricom ja som pocital s useckou 42 km, to mas +8 km v neprospech R1. Dalej Korbelka, ktora je pravdepodobnejsia ako tvoja R-ka Most-Sladkovicovo skrati D1 o 3 km oproti variantu cez Kralovany na http://motorways-exitlists.com/. Takze stale D1 vychadza lepsie ako R1 a to aj so zapocitanim Tvojho prestreleneho odhadu skratenia, tu Ti Andrej vypocital skratenie na 4-5 km viewtopic.php?p=179135#p179135 .
Okrem toho si myslim, ze Most-Sladkovicovo stavat predtym, ako su dostavane useky na vychode, ktore nemaju ziadnu paralelnu R-ku, je fantazmagoria. A ked dokoncia R7, bude stacit prepojit ju s R1 v oblasti Levic a usek Most-Sladkovicovo nebude potrebny este desiatky rokov, bude stacit rozsirovanie existujicich D1 a R7
A mimochodom po dostavani R8, R2 a R3 bude cez Banovce, Raztocno a Martin do Ruzomberka aj tato trasa kratsia ako po R1, ked uz chces spojenie blizsie priamemu.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod rastislav5 » 02. Jún 2016 14:41

Lorenc napísal:R1 však započíta spojenie z Tatrami vrátane Nitrianskeho a Banskobystrického kraja. Len v Bratislave luďia nežijú.


Predtym si tvrdil, ze "V podstate R1 je nazvaná spojenie Bratislava - Tatry". Ked som Ti to vyvratil, tak tvrdis, ze len v Bratislave ludia neziju. Je ferovejsie uznat si chybu, ako si sam sebe protirecit.

Lorenc napísal: A tatry začinajú na Donovaloch a Chopok Juh - čiže to nieje spojenie BA-Tatry.

Na Donovaly Ti staci R1 v sucasnej dlzke a na Chopok Juh pomoze ine trasovanie R1 - na Brezno, netreba tahat stvorprudovku narodnym parkom

Lorenc napísal:Tak prečo BB požaduje R1 ? Sú hlúpy. A ty Rastislav a Okorec, ANDi a iné MT loby máte patent na generel?

Ak nezvladas diskusiu, tak nediskutuj.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lorenc » 02. Jún 2016 14:59

Lorenc napísal:
Tak prečo BB požaduje R1 ? Sú hlúpy. A ty Rastislav a Okorec, ANDi a iné MT loby máte patent na generel?

Ak nezvladas diskusiu, tak nediskutuj.


To je otázka na Vás. Nedal som tam otáznik. Ty nediskutuješ argumentami. Lebo nemáte argumenty. Keby bol zbytočný tento projekt a BB ho požadovala tak prečo zaň lobuje ? Veď ja to chcem mať podložené s MT strany tak ako sa to chápe z RK, len ma utvrdzujete, že to neviete vysvetliť.

Bratislava- Tatry bola R1 nazvaná Počiatekovcami. Asi tým mysleli na Chopok a Donovaly od Korytnice :-D
To som dedukoval. Neskôr mi došlo je jasne do Tatier sa dostaneš všetkými kombináciami. Aj R7+R1.

To by bolo riešenie naozaj. Do sekundárneho koridoru BR napchať R-ku. R-ky sa nikdy neprojektujú do stratena.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod okorec » 02. Jún 2016 15:38

Lorenc napísal:Tak prečo BB požaduje R1 ? Sú hlúpy.


Niekto v tom vidí príležitosť ako si za naše peniaze postaviť pomník a brutálne sa na tom nabaliť. Asi mu nestačil zbytočný a predražený obchvat BB. To je celé.

Lorenc napísal:V BB-RK je aj prepojenie Bratislava- Krakow.


:roll: ako hlboko môže človek klesnúť, keď mu dochádzajú argumenty jeden za druhým a stále nevie pochopiť, že chyba nebude v protistrane

Lorenc napísal:A toto v BB vedia - ich zaujímajú metropoly. A lokálne záujmy MT sa tu nechytajú.


takže BB zaujímajú metropoly a MT rieši lokálne záujmy :lol: :lol: :lol: ... a asi by sme si mali ujasniť jednu vec. BB je z hľadiska európskych metropol a priemyselných centier jedno nepodstatné provinčné mesto, ktoré určite samo o sebe nepotrebuje diaľničné napojenie na každú svetovú stranu.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod robertko » 02. Jún 2016 15:48

ja len pridám ďalší argument
ak uvažujeme že na R1 BB RK bude intenzita 10 tis vozidiel denne pri časovej úspore 60 minút pri cene 10 € / hod tak to jest 100 000 € za deň => 36 500 000 € ročne úspora
cena tohoto pomníka odhadovaná v roku 2012 na 1,6 miliardy - pre PPP projekt takže reálne niekde na úrovni 800 mil € => 800 / 36,5 => 21 rokov ! + zničený národný park a to som prehnal aj časovú aj finančnú úsporu
keď nad tým rozmýšľam Lorenc nie si ty z GRANVIE ? ktorá podľa zákulisných kecov to má stavať ?
keď sa to tak oplatí prečo to tá GRANVIA nepostaví za svoje a nevyberá tam mýto ?
ale keďže aj obchvat BB dosahuje ledva 10 000 tis vozidiel za deň ani sa nečudujem že si radšej zaplatí trolla ktorý to bude prezentovať ako super riešenie bez ktorého BB nemôže žiť
robertko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 330
Obrázky: 30
Založený: 06. Okt 2013 19:16

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lorenc » 02. Jún 2016 15:49

Ja mám argumentov plnú nošu. :-D
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lorenc » 02. Jún 2016 15:59

robertko napísal:ja len pridám ďalší argument
ak uvažujeme že na R1 BB RK bude intenzita 10 tis vozidiel denne pri časovej úspore 60 minút pri cene 10 € / hod tak to jest 100 000 € za deň => 36 500 000 € ročne úspora
cena tohoto pomníka odhadovaná v roku 2012 na 1,6 miliardy - pre PPP projekt takže reálne niekde na úrovni 800 mil € => 800 / 36,5 => 21 rokov ! + zničený národný park a to som prehnal aj časovú aj finančnú úsporu
keď nad tým rozmýšľam Lorenc nie si ty z GRANVIE ? ktorá podľa zákulisných kecov to má stavať ?
keď sa to tak oplatí prečo to tá GRANVIA nepostaví za svoje a nevyberá tam mýto ?
ale keďže aj obchvat BB dosahuje ledva 10 000 tis vozidiel za deň ani sa nečudujem že si radšej zaplatí trolla ktorý to bude prezentovať ako super riešenie bez ktorého BB nemôže žiť


To bolo dobré. No Granvia má na rováši. Tí by to mali postaviť za 0,8 mld. A úroky by mali ísť z toho čo stálo raz toľko vrátane.

Návratnosť som našiel v príspevku dole je 9,09 rokov. Tento rok príde nový projekt. Počul som o nižšom čísle nemám ho podložené.

Tých 10 000 sa sčíta z Donovalmi a máš cca 17 000. Lebo BB-SL-Kor Združuje tento ťah.

Osobne si myslím že čísla z 2010 ssc sú skôr nižšie keďže sa dostavala R1. A tento ťah zobral aj Z V.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod jarino » 02. Jún 2016 16:28

K tej železnici.
V krajine, kde koridor ZA - KE nebude mať v celej dĺžke 160 km/h, Krásno nad Kysucou - Čadca zrejme bude bez tunela lebo financie, trať cez Štrbu s 11 km tunelov sa musí preprojektovať, nie je napojená poriadne do siete Nitra, do Prešova sa prestupuje v Kysaku, uzly BA a ZA nie sú poriešené, v Košiciach sú niektoré nástupištia ako po bombardovaní, stanice v niektorých mestách zostali v 70. rokoch minulého storočia, regionálky sa rozpadajú... Čo i len snívať o tom, že raz niekedy ŽSR zainvestuje do prepojenia BB-RK-Poľsko je riadne sci-fi. Podľa mňa takýto projekt najbližších 50 rokov nehrozí, keďže nemá ho kto zafinancovať.
Čo sa týka napojenia Oravy, oveľa viac sa mi páči varianta ZA - Orava. Myslím si, že by to aj korešpondovalo s nárokmi obyvateľov, keďže do ZA už cestuje celkom dosť ľudí za prácou a školami napríklad z Turca. Na Oravu je to vlakmi teraz nereálne, keď asi polhodinu ideš do Kraľovian, čakáš na prestup a potom 2 hodiny do Trstenej. Ale ani tento projekt zrejme nehrozí, tak ako rada ďalších.
Plne schvaľujem spojenie KE - PO - Krakov, lenže ani to nie je pre ŽSR nejak zaujímavá trať. ŽSR sa budú bavkať na severnom koridore, niečo postupne na juhu a budeme radi, ak niečo kvapne na nejakú regionálku.

K diaľnici.
Ja osobne nechápem, prečo BB lobuje za tento projekt, ak by mal záujem o rozvoj celého kraja.
Spájať RK a BB kvôli turizmu. O tom mám pochybnosti, či ten turizmus nám to vráti aspoň o 20 rokov.
Papier znesie toho veľa. Tak aj predĺženie R1 sa tam bude pretŕčať ešte roky. Jedine žeby prešlo nejaké PPP. Medzitým bude pomocou D1 spojený Turiec a Liptov a vari sa postaví aj niečo z R3 na Turci a dá dokopy cesta 1. triedy. Možno už budú aj úseky, za ktoré by mal BB kraj v svojom záujme lobovať najviac, teda úseky na R2, menovite Kriváň - Mýtna - Lovinobaňa, spojenie Oždian a Figy v polprofile a Soroška.
Viac by som uveril, keby si argumentoval, že v Svrčinovec - Skalité je aj BA - Krakov.
Osobne považujem RK - BB za nereálny a zbytočný projekt. Dôvody: cena, nič moc intenzity, blízka efektívnejšia náhrada v podobe RC cez Turiec. BB nech rieši veci, čo by ich mali najviac trápiť. V prípade kraja mnou spomínané úseky. Nie nejaké lokálne veci skryté za metropoly :D
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod rastislav5 » 02. Jún 2016 19:11

Lorenc napísal: Ty nediskutuješ argumentami. Lebo nemáte argumenty.

Precitaj si este raz moje prispevky, ked tam nevidis argumenty alebo neklam. A porovnaj to so svojimi argumentami napr. v prospech 160 km/h zeleznice BB-RK, ktora je tu takmer vsetkym na smiech.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod pohodak » 03. Jún 2016 09:44

Lorenc napísal: Návratnosť som našiel v príspevku dole je 9,09 rokov. Tento rok príde nový projekt. Počul som o nižšom čísle nemám ho podložené.


9 rokov je totalny nezmysel ako ti to uz vysvetlilo viacero ludi, tolko nema ani D4 a ked tu bluznis o este nizsom cisle vyhladaj specialistu...podla mna si zasluzis akurat tak banan, lebo toto trollovanie je priehladne jak horska bystrina :roll:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lorenc » 03. Jún 2016 10:20

IRR vypočítané z 2010 podľa Dopravoprojektu EIA

- Pochybnosti o ekonomickej návratnosti definovanej koeficientom IRR. Odpoved': Aktualizovaný dopravný model preukázal vysokú atraktivnosť a tomu odpovedajúce Generované dopravné zaťaženie: posúdenie preukázalo výhodnosť riešenie RI v kategórii R 22.5.8O: na základe technicko-ekonomickeho vyhodnotenia možno stavbu jednoznačne odporučiť vzhľadom na vnútomé výnosove percento IRR 10.37 a návratnosť 9.09 rokov.

To ber ako zverejnený fakt nie ako môj názor. To si mohol pochopiť. Ak máš čosi proti - vynadaj projektantom Dopravoprojektu.

Štúdia R1 minulý rok bola doplnená aj variantom cez Šturec čiže vyzerá, že NDS to riešila, z nadhľadom na tieto spory.
http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clano ... nt-sturec/

Na tú čakáme. Tam sú porovnané obe varianty. A toto je môj názor, že výsledok je po 20 rokoch úvah relevantnejší ako pred 10 rokmi kedy R3 cez Turiec bola projektovaná ako jediná možná trasa sever juh. A bola zakreslená do každého dokumentu napr. TEN-T.
Keď je pravda na vašej strane tak sa nemusíte báť preveriť hocijaké iné riešenie.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.

cron