od PK » 07. Jún 2016 09:42
Vsetci tu porovnavaju R1 s D1, ale treba si uvedomit, ze D1 nie je alternativou pre juhozapad Slovenska ohraniceny mestami Sered, Sladkovicovo, Dunajska Streda, Komarno, Ostrihom, Levice, Nitra a vsetko medzitym. Jedna sa o velke uzemie zhruba asi osminy rozlohy Slovenska. Pre cele toto uzemie spojenie so severovychodom Slovenska - BB, RK, LM, PP, SN, PP, HE, SK, BJ, SP, PO co je asi patina Slovenska je len cez 3 obrovske bodove zavady - Donovaly, Certovica, Vernar. Nizke Tatry jednoducho rozdeluju Slovensko na sever a juh, su prekazkou obchodu, turizmu, cestovaniu za pracou. Narast premavky na pripadnej R1 cez Nizke Tatry by priamo zodpovedal velkosti aktualnej bodovej zavady. Tato zavada je obrovska, hrdlo medzi severom a juhom uzke. Ak by sa toto odbrzdilo aj narast dopravy by bol obrovsky. Uz po roku by sa mozno premavka zdvojnasobila, ale hlavny narast by nastal do par rokov ked by sa vytvorili nove ekonomicke vazby umoznene dostupnostou. Moj odhad je, ze do 10 rokov by premavka na R1 BB - RK dosiahla 20.000 aut/24h. V Sucasnosti nikto nebude dochadzat za pracou z BB do RK a uz vobec nie z okolia tychto miest, kedze tych 4okm vzdialene mesta predstavuju 50min+ casu.
Po vybudovani R1 by casova vzdialenost tychto miest klesla na zhruba 22 minut, co je bezproblemove na dochadzanie za pracou, dokonca aj pre satelity BB a RK ktore by mali 30-40 minut dostupnost.