mapman napísal:No to nemá cenu
Pre vás dvoch s kaviaristom je prejazd cez Donovaly proste hotová vec, pre nás ostatných je to vec ktorú tam nechceme, to sa skrátka nedohodneme. Je len na tých čo budú rozhodovať o R3, kade sa to potiahne. Ja netvrdím že chcem zavrieť úplne Oravu. Len chcem zavrieť pre NA úsek BB - RK.
Všetko je to o správnom nastavení systému. Budeme mať mýto, to je dobrý prostredok jak obmedzovať a vytvárať výhodnejšie trasy atp.
Bez mučenia priznám že vedenie E77 cez Donovaly je ideálna trasa pri pohlade do mapy, najkratšia, rieši efektivne prechod cez SK územie. To som nikdy nepopieral.
Na druhú stranu, varianty C R3ky sú o mnoho efektívnejšie pre celú vnutoštátnu dopravu, spojuje BB jak so ZA tak s TN (banícka spojka)navyše vytvárajú alternatívu v prípade problému medzi ZV a ZH, kde bude treba časom cetu prebudovať. Variant C rieši zároveň aj E77, kde síce predlžuje súčasnú trasu o pomerne dosť km ale zasa vedie oblasťou kde je možné zaistiť efektívny rozvoj investíc. Turiec je veľké územie s veľkým potenciálom narozdiel od doliny Revúcej, kde je to samé NP a NPR. Nechajme tam dobrú cestu prvej triedy, ale treba ťahať R3 inade... Je to tak ťažké pochopiť?
1. Ja by som bol vsetkymi desiatimi za to, aby R3 viedla cez Turiec, keby z BB do TR viedlo jedno sirokanske udolie. Ale nevedie. Za porovnatelne naklady, za ktore sa dostanem z BB do Stubne, mozem byt v Lipt.Osade. Jeden z variantov C bol aj 9 km tunel Cremosne. Pri 9 km tuneli v trase variantu F by tunel vyustoval az niekde pri LO a vobec by nemusel narusat Revucku dolinu. Ved mozno budu dobre skusenosti s Visnovym a potom sa nebudeme bat dlhych tunelov ako cert kriza.
2. Ja si na rozdiel od devila myslim, ze tunely su sice velmi nakladna zalezitost , ale v dalekej buducnosti sa velka pociatocna investicia niekolkonasobne vrati. V tomto svetle mi niekedy pripada cinnost ochranarov ako farizejstvo. Budu bazirovat na nejakom zanedbatelom zasahu do narodneho parku a pritom sami sposobia o niekolko percent vacsie zamorovanie nejakej lokalnej oblasti tym, ze ponechavaju neunosne status quo.
3. Kedze si mapman tak sa pozri na mapu , co mas niekde poruke a povedz mi svoju predstavu, kde by sa mali v dalekej buducnosti rychlostne prepojit D1 a R2. Alebo sa ta opytam inak. A zodpovedz si to uprimne hlavne sam pred sebou: Presadzoval by si riesenie cez Turiec, keby bol Turiec cisto hypoteticky v tej istej vzdialenosti od Donovalov ako dnes, ale vychodnym smerom?
Skus sa na to pozriet aj pohladom obyvatela BB kraja, ktory chce cestovat do Tatier.
4. Dufam, ze ak sa v buducnosti preukaze, ze dokoncene Skalite na seba nenaviaze tranzit z Oravy , ze sa budes verejne kajat
. Lebo nenaviaze. Z jednoducheho dovodu. Rozhodne o tom trh. Stale sa najde prepravca , ktory ponukne nizsiu cenu za s-j tranzit ako konkurencia, lebo neposle kamion po dialniciach o 100 km viac cez Skalite, ale cez Donovaly aj s tym rizikom, ze tam zostane v zime trcat 2 dni.