eric987 napísal:Kym tu riesite, ci ide o spasu nasej dianicnej siete alebo hlupost, na enviroportali sa este vcera objavilo nove trasovanie
Dakujem. Pozrel som si najma NATURU 2000 (aby som videl, ako daleko su privrzenci tejto trasy schopni zajst) a zistil som:
- napriek tomu, ze CHVU Velka Fatra a CHVU Nizke Tatry sa v cca 8 km useku od Donoval po Liptovsku Osadu dotykaju, dokument posudzuje vplyv na kazde uzemie osobitne s tym, ze R1 pojde okrajom kazdeho tohto uzemia. Pritom je to obchadzanie zakona, pretoze chranene vtacie uzemia sa nevyhlasuju s prekryvom (mozno to bude nutne aby sa zabranilo takymto pripadom v buducnosti
), ale respektuju morfologicke celky. A chranenym druhom ani nanapadne, ze uprostred chraneneho celku je niekde administrativna hranica jednotlivych chranenych uzemi. Aby som bol objektivny, vyhlaska hovori, ze vychodna hranica CHVU Velka Fatra vedie "pravym okrajom cesty Liptovska Osada - Donovaly" a zapadna hranica CHVU Nizke Tatry vedie "v smere toku Korytnica po spodnej hranici lesnych porastov", ktore ale zasahuju az k ceste. Cize ani fyzicke miesto na dalsiu 4 prudovku tam z pohladu ochrany prirody nie je.
- pri hodnoteni miery vplyvu cca 100 predmetov ochrany (napr. orol skalny) je velka vacsina hodnoteni na hranicnom stupni -1, pricom stupen -2 by znamenal zastavenie projektu. Ochranarom teda staci najst jeden predmet ochrany na stupni -2, a projekt konci.
- dokument s tym akoby aj pocital, lebo v zavere zdoraznuje - vo velkom ramceku - ze dokument vychadzal z neaktualnych udajov a ze definitivny vyrok o stupni vyznamnosti vplyvu na chranene uzemia NATURA "je nalezity" az po realizacii podrobnych terennych prieskumov uskutocnenych minimalne po dobu jedneho roka
- tam, kde si to dokument moze dovolit, hovori: Prevadzka R1 bude posobit v uzemi rusivo, vtaky mozu byt ohrozovane dopravnymi prostriedkami pri preletoch.
Vyssie uvedene hovori samo za seba o realnosti tohto trasovania.