Stránka 1 z 6

R1 Rudno n/H. - Žarnovica

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2005 13:46
od devil

Doplňujúce informácie o tomto úseku.

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2005 16:50
od Diaľničiar
Rýchlostná cesta R1 je zaradená do európskej cestnej siete E 571 tvoriacej na území Slovenska hlavnú dopravnú tepnu v smere západ – východ ako južná urbanizačná os ČR – Kúty - Bratislava – Nitra – Žiar nad Hronom – Lučenec – Košice – Ukrajina. Je plynu­lým pokračovaním úsekov Hronský Beňadik - Nová Baňa – Rudno nad Hronom, ktoré sú v súčasnosti vo výstavbe.
Súčasný stav cesty nezodpovedá parametrom rýchlostnej cesty. V predmetnom úseku má cesta nevhodné šírkové usporiadanie, nevyhovujúce smerové vedenie, neprehľadné úseky bez možnosti predbiehania, čo v súčasnosti pri silnej nákladnej doprave vyvoláva tvorenie kolón, znižovanie jazdných rýchlostí, vznik kolízií a dopravných nehôd. Súčasťou úseku Rudno nad Hronom – Žarnovica je i výstavba pravej polovice švorpruhu obchvatu Žarnovica.
Navrhovaná trasa je situovaná v súbehu s jestvujúcou cestou I/65 až na úsek pri „Voznickej skale“, kde je potrebné zväčšiť parametre smerového vedenia a tak trasa zasahuje do poľno­hospodárskych pozemkov, trate ŽSR a rieky Hron.

Dĺžka úseku: 9,955 km, kategória R 22,5/80,100; 3,225 km dostavba štvorpruhu obchvatu Žarnovice.

Tento materiál bol získaný zo stránky Slovenskej správy ciest, www.ssc.sk/user/view_page.php?page_id=436

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2005 17:54
od devil
Do vlady bol predlozeny material "Správa o implementácii a čerpaní predvstupových nástrojov, štrukturálnych fondov a Kohézneho fondu k 31. 12. 2004"

Vyluskal som z neho ze na stavbu bolo pridelenych 54,559 mil. EUR, neoprávnene naklady su 67,228 mil. EUR. Stav čerpania prostriedkov: 158,9 mil. Sk.

Neopravnenymi sa obvykle oznacuje cast nakladov spojenych s pripravou, tuto cast nakladov EU nefinancuje.

http://www.rokovania.sk/appl/material.n ... Zdroj.html

OdoslaťOdoslané: 21. Jún 2005 22:52
od Andrej
V sobotu som bol v Žarnovici, tak som spravil z mosta ponad obchvat 1 záber na stavbu RC popri Hrone

http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=145

Inak sa na celom úseku pekne maká :)

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2005 15:59
od Caesar
Ak pôjde všetko tak ako má, tak v r. 2006 sa tento úsek otvorí. 8)

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2005 16:25
od aquila
hura, tak uz mame prvy obrazok aj v sekcii rychlostne komunikacie :)

inak pri R1 nechapem preco to nedali na druhu stranu brehu kde je kopu miesta a takto sa to cpe kde uz nie je miesto :roll:

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2005 17:05
od Caesar
aquila napísal:hura, tak uz mame prvy obrazok aj v sekcii rychlostne komunikacie :)

inak pri R1 nechapem preco to nedali na druhu stranu brehu kde je kopu miesta a takto sa to cpe kde uz nie je miesto :roll:


Ja som čakal, kto sa na to spýta. :lol:

Uznaj Aquila, že to nie je štandardné, aby 1/2 profilu bolo na jednej strane a pol profilu na druhej strane rieky Hron, pretože by tam boli potrebné často mosty, takže preto sa zvolilo takéto trasovanie. A pri predstave, že by sa museli stavať aj privádzače, tak by to skutočne boli len mosty ponad Hronom.

Preto sa to stavia "spolu", aj keď bude trasa stavby na niektorých miestach (podobne ako celá R1) v inej výške pre jeden smer a pre druhý smer. Naviac sa tu zlepšuje aj koryto Hronu, takže sa zlepší protipovodňová ochrana, aby R1 bola odolná a okrem toho sa aj týmto spôsobom chráni ŽP.

Viac je aj na stránke: http://www.doprastav.sk/index.php?s-cv-contentID=10703 a okrem toho, na Slovensku je bežné, že všade sa stavajú privádzače, aby bola diaľnica dostupná pre všetkých ľudí, a preto je sa aj zamietli mýtnice, pretože by to bolo vysoko nefektívne, keby mali byť na každom výjazde našej diaľničnej siete. Takže realizovať privádzače na obe strany Hrona by stálo veľa peňazí.

Mnohí si myslia, že keď je R1 alebo R7 južne od D1, tak to budú lacné a jednoduché stavby, ale sú na omyle, pretože už len rieky a celé vodné hospodárstvo "kopíruje" hlavné trasy a aj na severe, kde to ešte viac sťažuje výstavbu D1. Sťažuje = viac peňazí. 8)

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2005 18:11
od aquila
mno vo viedni je tak riesena dialnica ze jeden profil ide po jednej strane dunajskeho kanalu a druhy po druhej :)

ja som myslel ze celkovo je R1 divne riesena, lebo tam by mozno bolo treba 2-4 mosty a by sa to nemusel hrvat na jednom mieste :)

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2005 18:27
od Caesar
aquila napísal:mno vo viedni je tak riesena dialnica ze jeden profil ide po jednej strane dunajskeho kanalu a druhy po druhej :)

ja som myslel ze celkovo je R1 divne riesena, lebo tam by mozno bolo treba 2-4 mosty a by sa to nemusel hrvat na jednom mieste :)


Viedeň ... Aquila nič v zlom, ale tu sme na Slovensku. Viedeň a vôbec celé Rakúsko stavia systematicky a na úrovni, im je jedno či dajú o 1 mld. EUR viac či nie, keď už majú takmer všetko postavené a to, čo chcú teraz ešte relizovať, tak to je len luxus.

Ale naspäť k SR. R1 nie je riešená dobre, pretože sa stavia postupne, po krátkych úsekoch a to nie je potom jednoduché. Ale v rámci možností ide správne, popri ceste I. triedy, železnici, rieke a okolí - lesy, obce. 8)

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2005 23:29
od Andrej
Caesar napísal:Ak pôjde všetko tak ako má, tak v r. 2006 sa tento úsek otvorí. 8)


Predpokladám, že sa bude otvárať tesne pred voľbami a zasa sa bude strihať :wink:

A čo sa týka druhého profilu R1, napadlo ma to isté, čo Aquilu, ak by sa tesne pred Žarnovicou oddelil od už postaveného, išiel by len popri 2 brehu a pripojil sa hneď za Žarnovicou, tak tam netreba žiadne privádzače, a ako protipovodňová ochrana už slúži 1.profil, na druhej strane by takto tiež bola hrádza...Ja viem, že my laici do toho len kecáme :P , ale myslím, že táto R1 nalepená na svahu - každého napadne, že mohla ísť stredom údolia. Ak chcete, mám obrázok aj tohto údolia 8)

OdoslaťOdoslané: 23. Jún 2005 20:11
od arison
Chceme !

OdoslaťOdoslané: 23. Jún 2005 20:15
od Dialniciar
No jasné, Andrej, že sa pýtaš. :P

dolina Hrona, R1

OdoslaťOdoslané: 24. Jún 2005 13:56
od Andrej
Zasielam teda aj záber na dolinu Hrona

http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=157

a tiež záber na svah, na ktorom je dnešná RC

http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=156

a ešte dodatok, že tieto fotky som robil len pre seba, nie pre túto tému - aby si náhodou nikto nemyslel, že sú zavádzajúce 8)

Re: dolina Hrona, R1

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2005 18:35
od Caesar
Andrej napísal:Zasielam teda aj záber na dolinu Hrona

http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=157

a tiež záber na svah, na ktorom je dnešná RC

http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=156

a ešte dodatok, že tieto fotky som robil len pre seba, nie pre túto tému - aby si náhodou nikto nemyslel, že sú zavádzajúce 8)


R1 "nie je nalepená na svah", ona je tak postavená zámerne, aby sa nemuseli realizovať výrazné zásahy do lesa na zrovnanie svahu. Takto sa stavebné práce vyrovnali, respektíve sú menšie, pretože oporné múry sú lacnejšie než jeden obrovský oporný múr a obrovské prevozy zeminy pozdĺž celého svahu (lesa). Inak tie fotky sú ok, pekný záber na R1. 8)

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2005 12:05
od Alexander Velky
V podstate je jedno či by sa to stavalo po oboch stranách rieky alebo na druhej strane rieky alebo tam, kde sa to stavia dnes, pretože tie prekážky tam ostávajú, mosty sú tu nevyhnutnosťou a naviac je tu aj cesta I. triedy, aj železničná trať, aj rieka, aj lesy, takže je to porovnateľné prostredie ako pri D1, len sú tu širšie podmienky pre výstavbu a nižšia nadmorná výška a menej hôr, v istých častiach sú tu aj nížiny, ale tam, kde sú rieky, tam je treba mosty a tie nie sú najlacnejšou záležitosťou. :lol:

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2005 02:29
od aquila
kedze sa nam blizsia volby, tak by sa mal usek odovzdavat kedy ? ano v septembri 2006 :lol:

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2005 10:03
od devil
Plati to iste ako pri Ozdanoch. Dokonca aj zmluva hovori o 09/2006.

Mozno by bolo lepsie ak by boli volby castejsie. :)

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2005 11:00
od aquila
tiez mam ten dojem :lol:

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2005 14:35
od Milos
Úsek sa stavia za plnej premávky, takže niektoré asti (napr. asi 80% druhého dvojpruhu obchvatu Žarnovice a z ostatného poloviný profil - ke nie na celej, tak aspo na väšine džky zvyšného úseku z Rudna po obchvat ZC) by mohli otvori ovea skôr, možno ešte v tomto roku, a pokraova v dostavbe. Možno som to s tým odhadom trošku "prestrelil", ale práce na úseku vemi pokroili, niektoré asti už asfaltujú (nemám samozrejme na mysli provizórne obchádzky) :-)

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2005 14:59
od devil
Na R1 malo ist udajne 2 mld., co je takmer cely stavebny naklad tohto useku. Okrem neho boli len nejake dokoncovacie prace, pruh pri Lehote takze aspon tento usek tie peniaze ciastocne absorbuje, 2 mld. Sk je zase aj kvoli ZC-SP nerealne.

OdoslaťOdoslané: 02. Okt 2005 15:19
od Antimander
devil napísal:Mozno by bolo lepsie ak by boli volby castejsie. :)


Voľby môžu byť častejšie. Ale to nič nemení na veciach.

V r. 2005 sa snáď otvoria Ladce-Sverepec a úsek v BA.

V r. 2006 možno Sitina a úseky na D1.

V r. 2007 bude pokračovať otváranie na D1.

Ale reálny BOOM začne v r. 2008. Potom záleží od ďalšieho postupu, ... PPP, R4, D3, R1, ... :wink:

Re: dolina Hrona, R1

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2005 22:47
od Adaios
Andrej napísal:Zasielam teda aj záber na dolinu Hrona

http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=157

a tiež záber na svah, na ktorom je dnešná RC

http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=156

a ešte dodatok, že tieto fotky som robil len pre seba, nie pre túto tému - aby si náhodou nikto nemyslel, že sú zavádzajúce 8)


Ten druhy zaber je krasny - ako dokaze dialnica prechadzat prirodou, aj ked je to narocnejsie postavene, ale je otazne, ci to je nakladnejsie nez postavit mosty a estakady a niekolkokrat prekrocit rieku Hron a este pritom aj postavit protipovodnove stavby. :wink:

OdoslaťOdoslané: 17. Nov 2005 21:18
od Milos
Citácia zo stránok NDS:

"V predčasnom užívaní sú úseky v km 0,000-0,175 ľavý jazdný pás a km 2,850-3,150 pravý jazdný pás. Dňa 15.11.2005 sa bude do predčasného užívania odovzdávať úsek v km 2,850-5,100 ľavý jazdný pás. V súčasnosti sa na tomto úseku dokončujú asfaltové vrstvy, začína sa s realizáciou dopravného značenia a bezpečnostných zariadení."



http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids=166&prm1=0&prm2=23&prm3=1&prm4=15


Včera ešte ten úsek v km 2,850-5,100 v prevádzke nebol, ale všetko vyzeralo byť pripravené, okrem toho aj obchvat Žarnovice vyzerá, že ho predčasne uvedú do prevádzky na plný profil, možno s výnimkou mosta na konci obchvatu v smere na BA

OdoslaťOdoslané: 17. Nov 2005 21:53
od Andrej
Milos napísal:Citácia zo stránok NDS:

"V predčasnom užívaní sú úseky v km 0,000-0,175 ľavý jazdný pás a km 2,850-3,150 pravý jazdný pás. Dňa 15.11.2005 sa bude do predčasného užívania odovzdávať úsek v km 2,850-5,100 ľavý jazdný pás. V súčasnosti sa na tomto úseku dokončujú asfaltové vrstvy, začína sa s realizáciou dopravného značenia a bezpečnostných zariadení."



http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids=166&prm1=0&prm2=23&prm3=1&prm4=15


Včera ešte ten úsek v km 2,850-5,100 v prevádzke nebol, ale všetko vyzeralo byť pripravené, okrem toho aj obchvat Žarnovice vyzerá, že ho predčasne uvedú do prevádzky na plný profil, možno s výnimkou mosta na konci obchvatu v smere na BA


Tak dnes uz ten usek v km 2,850-5,100 v prevadzke bol :wink: (teda ak myslim ten spravny usek). Len to znacenie by tam mohli lepsie urobit - teda zrusit stare ciary a zvyraznit nove :P

OdoslaťOdoslané: 18. Nov 2005 05:33
od Čumil
Andrej napísal:Len to znacenie by tam mohli lepsie urobit - teda zrusit stare ciary a zvyraznit nove :P


To znacenie je u nas casto problem. Napriklad aj na useku TT-NR je jedna dost dlha cast, kde sa uz niekolko rokov bije stare a nove znacenie. Hlavne v noci je problem rozoznat, ktora stredova ciara je platna,vyzera to ako trojpruhova cesta, pricom stredny pruh je pre motorky :-)