R1 Rudno n/H. - Žarnovica

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod devil » 16. Okt 2006 13:27

podla stranky nds sa usek otvori 25.10.2006. :)
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 101
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Odoslaťod Koksolam » 16. Okt 2006 13:33

devil napísal:podla stranky nds sa usek otvori 25.10.2006. :)


Navrhujem na udomacnenie novu nadavku- NDS positive, samozrejme ze tym nemyslim Teba devil.
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 02:43

Odoslaťod Milos » 24. Okt 2006 16:07

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5366 :twisted:

konkrétne: Za peniaze na výstavbu diaľnic si obce zlepšujú svoje okolie alebo riešia problémy so starými budovami. Napríklad na čerstvo otvorenej rýchlostnej ceste Rudno nad Hronom - Žarnovica musela Národná diaľničná spoločnosť postaviť železnicu, posunúť koryto Hrona či postaviť novú materskú školu. Všetko za stovky miliónov korún. Tieto tzv. vyvolané investície by chcelo ministerstvo dopravy výrazne obmedziť.


Čo si mám myslieť o odbornosti autora tohto článku, keď považuje posunutie koryta Hrona a postavenie krátkeho úseku žel. trate pod Voznickou skalou za vyvolané investície??? Veď pôvodnú trasu železničnej trate aj pôvodné koryto rieky zabrala samotná rýchlostná komunikácia :evil: a on to bez uváženia považuje za "výstrelky" okolitých obcí... Tak to asi mali zastaviť železničnú dopravu smerom na ZV a nechať Hron voľne sa rozlievať po lúkach :lol: Tá škôlka možno áno, nemám o tom bližšie informácie, ale toto ma fakt vytočilo...



alebo: Diaľničiari totiž nemajú podľa súčasnej legislatívy inú šancu, než vyhovieť samosprávam výstavbou kompenzačných stavieb. A to napriek tomu, že na to doplácajú. "Zastaranú železnicu sme museli postaviť podľa najmodernejších parametrov a všetko sa to zaratúva do ceny diaľnice," povedal hovorca diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík na margo spomínaného úseku cesty do Žarnovice. Inak by obce jej výstavbu nepovolili.

Som fakt zvedavý, kde by zobrali starý opotrebovaný železničný zvršok v daných parametroch oblúka novej trasy :lol: ..hoci som len laik.. ale pochybujem, že by bolo vôbec mysliteľné použiť pôvodný zo starej trasy..možno by sa im rozpadol :lol:
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 419
Založený: 15. Feb 2005 17:20

Odoslaťod kaviarista » 24. Okt 2006 17:13

milos, vyhovaranie sa na vyvolane investicie sluzi iba k tomu, aby sa zakryval hlavny dovod vysokych cien dialnicnej vystavby na SK - nenazranost stavebnych firiem.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 21:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Milos » 24. Okt 2006 17:24

To áno, ale mne v tomto konkrétnom prípade vadí hlavne to, že sa tu vyvolanou investíciou označuje niečo, čo ňou ani s prižmúrením oka nie je.. A neinformovaný človek ľahko uverí
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 419
Založený: 15. Feb 2005 17:20

Odoslaťod Čumil » 25. Okt 2006 01:06

Milos napísal:To áno, ale mne v tomto konkrétnom prípade vadí hlavne to, že sa tu vyvolanou investíciou označuje niečo, čo ňou ani s prižmúrením oka nie je.. A neinformovaný človek ľahko uverí

Podla mna nemas pravdu. Su to investicie, ktore boli vyvolane stavbou RC, keby sa nestavala, nic by nebolo treba robit, aspon nie hned.

A NDS ide celkom spravne o to, aby sa to cele nezaratavalo do ceny dialnice, kedze kvalita novej zeleznice je celkom ina, minimalne cast vylozenych nakladov by mala figurovat medzi investiciam do zeleznic. Podla mna tiez nie je spravne, ze sa tieto investicie ako celok zarataju do vystavby dialnice, kedze na tom ziska aj niekto iny. Takisto oprava hlavnej cesty v ZC. Nech mi nikto nehovori, ze bola znicena iba kvoli stavebnym mechanizmom a nakladiakom. ZC ma komplet novy povrch (co im samozrejme prajem, ako kazdemu, ved aj ja tade jazdim), ale nie je spravne, ze naklady na opravu su cele v kolonke "vystavba dialnic". Potom to krivi statistiky.
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 740
Založený: 01. Okt 2005 16:41

Odoslaťod Milos » 25. Okt 2006 08:45

Ale veď samotné MDPT vybralo variant s posunutím koryta Hrona a posunutím trasy železnice (neviem aké boli ďalšie varianty, nejako bolo okolo toho podozrivo ticho), tak prečo sa teda NDS teraz sťažuje? Potom nech sa sťažuje na ministerstvo, že vybralo takýto variant. Mimochodom, mne sa tento variant vôbec nepáči, ale už to tu bolo diskutované..


Potom si treba ale zadefinovať, čo sa vlastne považuje za tzv. vyvolané investície. Podľa mňa ide o isté kompenzácie obciam či obyvateľom žijúcich v blízkosti diaľnic za prípadné negatívne dopady prevádzky diaľnic (napr. zvýšená hlučnosť, vytvorenie bariéry, ktorú nie je možné prejsť hocikde apod.).
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 419
Založený: 15. Feb 2005 17:20

Odoslaťod kaviarista » 25. Okt 2006 09:00

Čumil napísal:
Milos napísal:To áno, ale mne v tomto konkrétnom prípade vadí hlavne to, že sa tu vyvolanou investíciou označuje niečo, čo ňou ani s prižmúrením oka nie je.. A neinformovaný človek ľahko uverí

Podla mna nemas pravdu. Su to investicie, ktore boli vyvolane stavbou RC, keby sa nestavala, nic by nebolo treba robit, aspon nie hned.

A NDS ide celkom spravne o to, aby sa to cele nezaratavalo do ceny dialnice, kedze kvalita novej zeleznice je celkom ina, minimalne cast vylozenych nakladov by mala figurovat medzi investiciam do zeleznic. Podla mna tiez nie je spravne, ze sa tieto investicie ako celok zarataju do vystavby dialnice, kedze na tom ziska aj niekto iny. Takisto oprava hlavnej cesty v ZC. Nech mi nikto nehovori, ze bola znicena iba kvoli stavebnym mechanizmom a nakladiakom. ZC ma komplet novy povrch (co im samozrejme prajem, ako kazdemu, ved aj ja tade jazdim), ale nie je spravne, ze naklady na opravu su cele v kolonke "vystavba dialnic". Potom to krivi statistiky.


Cumil , nehnevaj sa, ale ty mas dost pomyleny a trosku naivny pohlad na vec. Ty si myslis, ze by bol nejaky problem ocistit statistiky cien dialnic od nakladov vyvolanych investicii ? Absolutne ziadny! Len sa to nerobi narocky, pretoze stavebna lobby by uz nevedela obkecat a hladat pseudodovody, preco je u nas v porovnani s okolitym svetom cena za 1 km dialnice taka vysoka. Im tie vyvolane investicie vyhovuju, lebo zakryvaju pravy dovod predrazenia vystavby.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 21:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod fh » 25. Okt 2006 19:56

kaviarista napísal:Ty si myslis, ze by bol nejaky problem ocistit statistiky cien dialnic od nakladov vyvolanych investicii ? Absolutne ziadny! Len sa to nerobi narocky, pretoze stavebna lobby by uz nevedela obkecat a hladat pseudodovody, preco je u nas v porovnani s okolitym svetom cena za 1 km dialnice taka vysoka. Im tie vyvolane investicie vyhovuju, lebo zakryvaju pravy dovod predrazenia vystavby.


Súhlas! Preto sa aj v médiách tak často recyklujú správy o ihriskách ktoré predražujú výstavbu. Ľudia ponadávajú na nenažranú samosprávu (ktorej ale kompenzácie ponúkol štát), stavebná firma sa tvári ako priam nie ten z ktorého vrecka to ide.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 06. Máj 2005 12:19

Odoslaťod Čumil » 25. Okt 2006 21:13

kaviarista napísal:
Ty si myslis, ze by bol nejaky problem ocistit statistiky cien dialnic od nakladov vyvolanych investicii ? Absolutne ziadny! Len sa to nerobi narocky, pretoze stavebna lobby by uz nevedela obkecat a hladat pseudodovody, preco je u nas v porovnani s okolitym svetom cena za 1 km dialnice taka vysoka. Im tie vyvolane investicie vyhovuju, lebo zakryvaju pravy dovod predrazenia vystavby.


Nikde som netvrdil, ze je to problem. Neviem, ci je to problem, vobec som to nemienil riesit. Milosovmu prispevku som porozumel tak, ze podla neho je prelozka zeleznice je na 100% sucast stavby a je spravne aby sa naklady kompletne zaratali do kolonky vystavba dialnic, s cim nesuhlasim.
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 740
Založený: 01. Okt 2005 16:41

Odoslaťod Milos » 26. Okt 2006 01:30

Čumil napísal:
kaviarista napísal:
Ty si myslis, ze by bol nejaky problem ocistit statistiky cien dialnic od nakladov vyvolanych investicii ? Absolutne ziadny! Len sa to nerobi narocky, pretoze stavebna lobby by uz nevedela obkecat a hladat pseudodovody, preco je u nas v porovnani s okolitym svetom cena za 1 km dialnice taka vysoka. Im tie vyvolane investicie vyhovuju, lebo zakryvaju pravy dovod predrazenia vystavby.


Nikde som netvrdil, ze je to problem. Neviem, ci je to problem, vobec som to nemienil riesit. Milosovmu prispevku som porozumel tak, ze podla neho je prelozka zeleznice je na 100% sucast stavby a je spravne aby sa naklady kompletne zaratali do kolonky vystavba dialnic, s cim nesuhlasim.



Čumil, netvrdil som, že preložka železnice je priamo súčasť samotnej stavby RC, ale na druhej strane nie je ani žiadnou kompenzáciou železniciam ani okolitým obciam, a ja som za vyvolané investície považoval práve kompenzácie. Preto ma vytočilo, že sa na to niekto sťažuje, že to musel financovať. Veď im tú pôvodnú trasu železnice pod Voznickou skalou zlikvidovali samotnou stavbou, tak kto iný by to mal platiť?? ŽSR? Ani náhodou. Poviem príklad: Keby si ŽSR postavili podmienku, že im musí NDS kvoli častým výlukám a s tým spojeným stratám, odlivu cestujúcich atď. zrekonštruovať celý úsek trate od Žarnovice po Novú Baňu, teda nielen úsek, ktorého preloženie si vyžiadal projekt RC, potom by som nespokojnosť NDS aj spomenutého novinára považoval za oprávnenú.
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 419
Založený: 15. Feb 2005 17:20

Odoslaťod Čumil » 26. Okt 2006 10:08

Milos napísal:Preto ma vytočilo, že sa na to niekto sťažuje, že to musel financovať. Veď im tú pôvodnú trasu železnice pod Voznickou skalou zlikvidovali samotnou stavbou, tak kto iný by to mal platiť?? ŽSR? Ani náhodou.


Toto mi sa mi zda byt podobny pripad, ako ked po havarke potrebujes vymenit blatnik, ale poistovna ti nepreplati celu cenu blatnika, pretoze po vymene budes mat novy a teda lepsi ako predtym. Neamortizovanu cast ti zaplatia, ale nie cely.

Milos napísal: Poviem príklad: Keby si ŽSR postavili podmienku, že im musí NDS kvoli častým výlukám a s tým spojeným stratám, odlivu cestujúcich atď. zrekonštruovať celý úsek trate od Žarnovice po Novú Baňu, teda nielen úsek, ktorého preloženie si vyžiadal projekt RC, potom by som nespokojnosť NDS aj spomenutého novinára považoval za oprávnenú.


Ano,toto je zaujimave, kazda palica ma minimalne dva konce :-)
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 740
Založený: 01. Okt 2005 16:41

Odoslaťod bobikboobika » 26. Okt 2006 11:45

Jako náruživý vodák musím říct, že se ve mě taky trhaly pocity z regulování a přesunu koryta Hronu na tomto úseku kolem Žarnovice, ale existovala vůbec jiná možnost, či dokonce zvažovaná varianta trasování?
bobikboobika
diskutujúci
 
Príspevky: 70
Obrázky: 36
Založený: 13. Sep 2006 09:03
Bydlisko: ČR

Odoslaťod aquila » 26. Okt 2006 13:13

previest na druhu stranu hronu, co by bolo mozno z dlhodobeho hladiska lepsie riesenie ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Parametre zeleznice

Odoslaťod igor » 28. Okt 2006 20:05

ake su parametre prelozenej zeleznice?
igor
návštevník
 
Príspevky: 11
Založený: 22. Apr 2005 13:09
Bydlisko: Zlaté Moravce

Re: Parametre zeleznice

Odoslaťod Milos » 29. Okt 2006 22:52

igor napísal:ake su parametre prelozenej zeleznice?



Na železničnom rýchlostníku je najvyššia rýchlosť 100km/h, ale je to v oblúku. Presné parametre bude snáď vedieť niekto od železníc
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 419
Založený: 15. Feb 2005 17:20

Odoslaťod B; » 30. Okt 2006 11:43

Mozte niekto popisat novy usek z osobnej skusenosti?
Ja zial nemam v blizkej dobe cestu tamodial.
dik
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 11:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod kaviarista » 30. Okt 2006 14:09

B; napísal:Mozte niekto popisat novy usek z osobnej skusenosti?
Ja zial nemam v blizkej dobe cestu tamodial.
dik


Co konkretne chces pocut? Su to standardne parametre porovnatelne s Novou Banou. Na moj vkus zbytocne klukate, ale to sa tyka celej R1.
V jednom a tom istom dni som isiel aj po D1 pri TN a ten komfort jazdy je fakt neporovnatelny. Preto som vsetkymi 10 za to, aby sa namiesto R7 stavala D5.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 21:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod B; » 30. Okt 2006 14:55

Priecne a pozdlzne nerovnosti?
Klopenie je vsade v poriadku?
Da sa cely cas ist v pohode 130? ( 160, 180?)
Ziadne lokalne obmedzenie rychlosti?

Odpocivadlo je v prevadzke? Je tam aj moznost obcerstvenia?
dik
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 11:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod kstano » 30. Okt 2006 15:22

B; napísal:Priecne a pozdlzne nerovnosti?
Klopenie je vsade v poriadku?
Da sa cely cas ist v pohode 130? ( 160, 180?)
Ziadne lokalne obmedzenie rychlosti?

Odpocivadlo je v prevadzke? Je tam aj moznost obcerstvenia?
dik


Siel som tam pred par tyzdnami, vyzeralo to, ze uz je asfaltova vrstva polozena. Ale pri prejazde - mierne to na niektorych castich konverguje k betonke - take priecne ryhy, dost neprijemne. A ked sa clovek pozrie dopredu, tak same vlnky vidi - pozdlzne nerovnosti, podla mna hruza. Ale pozor, neviem, ci to uz bola finalna verzia, mozno este medzitym polozili nejaku tu vrstvu asfaltu, ale ak nie, tak nic moc v niektorych castiach.
kstano
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 260
Obrázky: 14
Založený: 09. Nov 2005 18:34

Odoslaťod Koksolam » 30. Okt 2006 15:25

kstano napísal: Ale pozor, neviem, ci to uz bola finalna verzia, mozno este medzitym polozili nejaku tu vrstvu asfaltu, ale ak nie, tak nic moc v niektorych castiach.


Novsie vrstvy asfaltu , ak by sa nejednalo o finalnu upravu, kopiruju finisere, takze tie nerovnosti tam zostanu. Zeby dalsi syndrom Hybe Vazec? :idea:
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 02:43

Odoslaťod random » 30. Okt 2006 16:19

isiel som tadial v sobotu ... je to podla mna pohodova cesta .. sice je pravda ze iste zvlnenie tam je (ale pri 115ke to nieke vobec citelne) a dokonca je tam aj nejake obmedzenie (nepamatam si presne na aku rychlost ... mozno 100) je to koli nejakemu docasnemu vyjazdu pravdepodobne ... inak co ma dost nasralo boli neoznaceny pracovnici ktory robili lasku do posledneho nadjazdu (smerom na ziar n/hronom) ... sice je to uz za znackou koniec RC ale povedzme si kto bude brzdit hned na 90 ked to moze pustit na dobeh az na zjazd z RC. ale dolezite je ze neboli oznaceny. ... co sa tyka zakrut su pekne klopene a prejazd y nemal robyt problem nikomu aj ked len velmi malo aut ma predbiehalo (ja setky co stali v ceste ;)) ...
Obrázok používateľa
random
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 990
Obrázky: 73
Založený: 04. Feb 2005 10:34

Odoslaťod sezbrzni » 30. Okt 2006 17:39

hej, pohodicka. ta 110-ka je v tej dlhej zakrute na obchvate zarnovic, uz sa napamatam, ci prenosne znacenie, alebo trvale.. 130-ku to ale zvladlo bez problemov:-)

... krajsie su tie suvisle kolony aut medzi ziarom a zarnovicou....
sezbrzni
sezbrzni
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1
Založený: 23. Feb 2006 19:54
Bydlisko: BA, KE

Odoslaťod Milos » 30. Okt 2006 17:54

B; napísal:Da sa cely cas ist v pohode 130? ( 160, 180?)
Ziadne lokalne obmedzenie rychlosti?

Odpocivadlo je v prevadzke? Je tam aj moznost obcerstvenia?
dik



V tej tiahlej zákrute v prvej tretine obchvatu Žarnovice (ak to berieme v smere z BA, TT) je v obidvoch smeroch 110-tka, čo je aj rozumné... Na tú prvú časť otázky zatiaľ neviem odpovedať, išli sme pomalšie. Ale 160, 180 najmä v spomínanej zákrute v pohode určite nie...možno na pretekárskom aute aj v pohode :lol:

Na trase je odpočívadlo Voznica (v smere na ZH), občerstvenie zatiaľ pravdepodobne nie
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 419
Založený: 15. Feb 2005 17:20

Odoslaťod devil » 30. Okt 2006 18:09

V tej tiahlej zákrute v prvej tretine obchvatu Žarnovice (ak to berieme v smere z BA, TT) je v obidvoch smeroch 110-tka, čo je aj rozumné...


http://www.highways.sk/express/img/Ru-Zc2/Zc43.jpg :?:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 101
Založený: 04. Feb 2005 08:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.