Stránka 5 z 73

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2011 12:45
od devil
Isiel som teraz defacto z PO do Nitry, ale cez KE, tak som isiel juznou cestou. Cesta tam bola v sobotu doobeda, cesta naspat, do KE, bola v nedelu doobeda. Jedna krasna cesta, takmer v celom useku defacto polprofil Rky. Na mnohych miestach su aj krizovatky s odb. pruhmi, odstavne parkoviska. Na takom dlhom useku nie je az tolko bodovych zavad, ako by sa zdalo. Ak by sa urobil obchvat par dedin, dobudovalo par kritickych odb. pruhov, tak mame klasicky polprofil (aj s uzsim odstavnym pruhom).


presne tak, bezne sa tadial da prejst priem. 80, par uprav a obchvatov by to este zvysilo na 90. ale to netreba ved do 2017 tu bude suvisla D1... :)

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2011 15:51
od i15
Priprava R2 cez Sorosku pomaly pokracuje, ukoncena moze byt v roku 2015, takze tunel bude hotovy v roku 2019-2020. Do vtedy skratka treba nieco robit, intenzity nie su sice vysoke, ale napriek tomu cesta kapacitne nepostacuje kvoli velkemu prevyseniu a zakrutam. A nezanedbatelnym faktorom je, ze Soroska je jedina bodova zavada na 100km useku Kosice-Figa. A je to jeden z hlavnych tahov cez republiku, takze by si zasluzil nieco viac, ako len sluby, ze v roku 2012 budu mozno peniaze na novy asfalt.

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2011 16:05
od devil
tunel do 2020 by bol OK, novy asfalt v ramci tych 500+ km oprav by mal byt samozrejmost. s tym rozsirovanim by to pomohlo ale celkovo by to stale bola bodova zavada.

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2011 16:16
od i15
Z hladiska priemernej rychlosti ano, ale psychologicky uz nie. Priemerna rychlost prejazdu Dargovskym priesmykom je okolo 70km/h a je tam jedna zakruta so 40-tkou, ale vodici ho nepovazuju za problem

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2011 16:24
od devil
dargov je komplet 2+1 preto tam je slusna priem. rychlost.

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2011 21:21
od Tomas PO
asfalt je v jednom pruhu ciastocne sfrezovany, ziadne diery - pohoda.

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2011 09:27
od i15
nastastie nezostalo pri sluboch a sutaz na dokumentaciu pre uzemne rozhodnutie bola vyhlasena:

http://e-vestnik.sk/#EVestnik/Detail/25721

Vestník č. 143/2011 - 23.7.2011
Oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania

Vypracovanie dokumentácie stavebného zámeru (DSZ) a dokumentácie pre územné rozhodnutie (DÚR) pre stavbu: Rýchlostná cesta R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou v dĺžke cca 15 km.

Predpokladaná hodnota zákazky bez DPH:
Hodnota: 1 700 000 EUR

TRVANIE ZMLUVY ALEBO LEHOTY USKUTOČNENIA
Obdobie: v mesiacoch (od uzatvorenia zmluvy).
Hodnota: 10

Podmienky na otváranie obálok s ponukami
Dátum: 7. 9. 2011.

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2011 10:18
od devil
viewtopic.php?f=35&t=15645

je dobre ze priprava bezi.

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2011 14:57
od DrX
hej, super, že sa hýbe aspoň príprava. Však rok 2020 je tu čo nevidieť :-)

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2011 08:21
od random
este pod vplyvom dojmov z FL napisem jednu vec ... amici za necelych desat rokov vysadili "partu negrov" na Mesiaci ... my za desat rokov postavyme jeden tunel ...
... moze mi tu dakto oponovat ze co to tu melem .. avsak to nebolo len to ze ich tam vysadili ale trebalo vybudovat celu infrastrukturu ... v tak zasranej bazine ako je Florida .. stovky mil dialnic ... fabriky ... mesta ... lodne cesty .. zeleznice ... a vneposlednej rade i odpalovacie rampy a zariadenia k nim ... nemozeme sa samozrejme porovnavat s amikmi co maju 1000x vacsiu ekonomiku ako my ale jedna sa o par usekov dialnic kltore sa tahaju a dotahujeme sa o nich uz desiatky rokov ...

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2011 12:43
od duro_z_dediny

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 05. Sep 2011 19:44
od i15
tak, mame tu obrovsky posun, oprava tendra na DUR:

http://ndsas.sk/verejne-obstaravanie/10 ... 321&prm2=0

Namiesto:
IV.2.1) Kritériá na vyhodnotenie ponúk: —.
Viď:
IV.2.1) Kritériá na vyhodnotenie ponúk:
Najnižšia cena.


mozno by to chcelo vymenit brigadnikov, co robia tie tendre

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2011 13:17
od Čumil
Hmm, povodne znenie ma rozosmialo :-)

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2011 13:56
od mel
chceli tym povedat, ze v tendri uspeju len ti co daju zapornu cenu, teda co to doplatia za to, ze to mozu stavat... len nerozumiem, preco sa nikto neprihlasil :)

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2011 06:41
od i15
mame vysledok sutaze na DUR/DSZ Roznava - Jablonov nT

Predpokladaná hodnota zákazky bez DPH:
Hodnota: 1 700 000 EUR

TRVANIE ZMLUVY ALEBO LEHOTY USKUTOČNENIA
Obdobie: v mesiacoch (od uzatvorenia zmluvy).
Hodnota: 10

Podmienky na otváranie obálok s ponukami
Dátum: 7. 9. 2011.


http://e-vestnik.sk/#EVestnik/Detail/31086

Vestník č. 244/2011 - 16.12.2011

DÁTUM ROZHODNUTIA O ZADANÍ ZÁKAZKY: 12. 12. 2011

NÁZOV A ADRESA HOSPODÁRSKEHO SUBJEKTU, V PROSPECH KTORÉHO SA ROZHODLO O ZADANÍ ZÁKAZKY: DOPRAVOPROJEKT, a.s.

Celková konečná hodnota zákazky: Hodnota: 484 986,3000 EUR Bez DPH.


opat dlha doba na vyber dodavatela, ale hlavne ze to uz je

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2011 07:03
od aquila
a hlavne ta cena .. zrazu to ide ako lacno ..

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2011 11:11
od DrX
super. uvidime, ako sa tie ceny zas preskaluju po nastupe fica v marci.

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2011 12:06
od Andrej
Takze na R2 sa opät pripravuje znacne mnozstvo km. Este by to chcelo vyhlasit tendre na DSP, DP pre useky medzi Ozdanmi a Figou.

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2011 16:35
od i15
Len sa dobieha zameskane, useky od TN po Novaky a od ZV po Tornalu uz DUR maju.

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 06. Apr 2012 21:54
od duro_z_dediny
Vážny naznačuje :arrow: viewtopic.php?f=35&t=16945, že tento úsek je ďalším kandidátom - len nevieme, či na stavbu cez eurofondy , alebo na PPP. Zrejme na to druhé...

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 06. Apr 2012 22:03
od i15
Slubujem ze uz prestanem s nadavamim na Vazneho, ale dajte mu konecne niekto kazajku. Co su to za nezmysly, ze PPP treba pouzit tam, kde by eurofondy mali byt neefektivne. Ved eurofondy su prave na tie menej efektivne useky, ktore by mali pomoct menej vykonnym regionom. A tento usek R2 nie je vobec pripraveny, takze neviem o com to toci. Samozrejme ze sa nevmesti do eurofondov 2007-2013, lebo kvoli slabej priprave sa nestihne ani rozostavat :x

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2012 08:33
od devil
presne tak, eurofondy na menej efektivne ale potrebne stavby. PPP tam kde je aka-taka navratnost.

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2012 09:15
od mirkobb
i15 napísal:Slubujem ze uz prestanem s nadavanim na Vazneho, ale dajte mu konecne niekto kazajku. Co su to za nezmysly, ze PPP treba pouzit tam, kde by eurofondy mali byt neefektivne. Ved eurofondy su prave na tie menej efektivne useky, ktore by mali pomoct menej vykonnym regionom. A tento usek R2 nie je vobec pripraveny, takze neviem o com to toci. Samozrejme ze sa nevmesti do eurofondov 2007-2013, lebo kvoli slabej priprave sa nestihne ani rozostavat :x

PPP by sa asi mohlo použiť na úseky ktoré sú potrebné, ale z hľadiska "enviromentálnych priekov zo strany ekoteroristov" a následnej hrozbe neprefinancovania zo strany EU sú ťažko realizoavteľné z fondov EU. A práve takéto úseky by mohli ísť cez PPP v prípade, že potenciálny koncesionár si vie zabezpečiť prostriedky tak, aby nebol odkázaný na súhlas EU inštitúcií a bánk. Takýmito úsekmi by mohli byť Kraľovany - Hubová (po rozdelení a vyňatí úseku Turany - Kraľovany z terajšieho úseku Turany - Hubová) dať tento cez eurofondy a problematický úsek Kraľovany - Hubová dať cez PPP, ale za predpokladu priaznive dohodnutej ceny (nie tak premrštenej ako predtým :roll: ). Takisto úsek R1 BB - RK by mohol ísť takto, pretože aj tu je predpoklad že zelení by mohli robiť problémy s prefinancovaním určitej časti tohto úseku cez eurofondy. Taktiež v prípade Sorošky ešte nevieme ako to bude s EIA hodnotením, takže možno takisto "podobný adept", ako v predošlých dvoch prípadoch.
Na druhej strane zase úsek D4 a najbližší R7 pri BA by zas mohli ísť cez PPP, ale tie už samozrejme z iných dôvodov ako prekáračky ochranárov.
Na R2 by stálo za úvahu urobiť ešte veľmi tažký úsek Kriváň - Lovinobaňa cez PPP, ostatné samozrejme cez fondy EU a tie čo sú najviac pripravené ako ZV - Pstruša a Pstruša - Kriváň robiť už cez EU a ani neuvažovať to robiť cez PPP, to by bola blbosť v tomto štádiu prípravy to meniť! Treba tam ale pridať a urýchliť výkup pozemkov, vydať stavbené povolenie a vyhlásiť tender aby sa stihli tieto úseky prefinancovať ešte v tomto období čerpania z fondov EU.

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2012 10:33
od i15
Myslim ze si si pomylil temu, tato sa nevola Mokre sny o R1 BB-RK. Na PPP su vhodne useky s dobrym pomerom ocakavanej intenzity dopravy a nakladov. Menej efektivne useky, kde je ten pomer horsi, sa hodia na vystavbu cez eurofondy. A ak ma aj unia pochybnosti o efektivite nejakeho useku, tak to zavana Vaznym problemom a treba prehodnotit navrhovane parametre useku, alebo ho stavat ciste zo statneho rozpoctu. Tunel Soroska bude v chranenom uzemi, ale jeho postavenim sa znizi zataz na zivotne prostredie z dopravy, ktora dnes prechadza po povrchu. Takze by nemal mat problem s prefinancovanim cez fondy, len ho treba projekcne pripravit.

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2012 13:38
od sergej
mirkobb napísal:PPP by sa asi mohlo použiť na úseky ktoré sú potrebné, ale z hľadiska "enviromentálnych priekov zo strany ekoteroristov" a následnej hrozbe neprefinancovania zo strany EU sú ťažko realizoavteľné z fondov EU. A práve takéto úseky by mohli ísť cez PPP v prípade, že potenciálny koncesionár si vie zabezpečiť prostriedky tak, aby nebol odkázaný na súhlas EU inštitúcií a bánk. Takýmito úsekmi by mohli byť Kraľovany - Hubová (po rozdelení a vyňatí úseku Turany - Kraľovany z terajšieho úseku Turany - Hubová) dať tento cez eurofondy a problematický úsek Kraľovany - Hubová dať cez PPP, ale za predpokladu priaznive dohodnutej ceny (nie tak premrštenej ako predtým :roll: ). Takisto úsek R1 BB - RK by mohol ísť takto, pretože aj tu je predpoklad že zelení by mohli robiť problémy s prefinancovaním určitej časti tohto úseku cez eurofondy. Taktiež v prípade Sorošky ešte nevieme ako to bude s EIA hodnotením, takže možno takisto "podobný adept", ako v predošlých dvoch prípadoch.

Nastastie na podobnu vychcanost a pokusy o obidenie systemu ma EU paky a keby sme sa o nieco take pokusili, tak to tvrdo pocitime. Navyse R3 sa stava hlavnym cestnym TEN-T koridorom, co posuva uz aj tak takmer nerealizovatelnu R1 RK-BB uplne mimo hry. Vazny sice bude z titulu svojej funkcie o nej este chvilu bluznit, ale tam to skonci...