Jurislav napísal:Cesta I/50 medzi Brzotinom a Plesivcom rozdeluje NP na dve casti, nie je jeho sucastou, rovnako to mohli spravit aj v pripade Sorosky.
Nemohli. Pretoze Soroska je na rozdiel od uzemia medzi Brzotinom a Plesivcom jadrovou zonou NP..
Moderátor: Moderátori
Jurislav napísal:Cesta I/50 medzi Brzotinom a Plesivcom rozdeluje NP na dve casti, nie je jeho sucastou, rovnako to mohli spravit aj v pripade Sorosky.
2. OK, pripustme ze cesta je hranicou NP, resp. ze NP zacina hned vedla cesty. Ani v tomto pripade sa vsak neda uvazovat o vacsom rozsirovani cesty, lebo by sme sa nevyhli uradovaniu. A aj keby cesta viedla (nepisem teraz o NP Slov. kras, ale o Nar. Parkoch vseobecne) aj niekolko desiatok metrov od hranice NP, tak v EIA sa toto ostro posudzuje, a musi to byt naozaj take riesenie kde nie je moznost ineho riesenia situacie (napr. tunelom), co vsak v tomto pripade neplati.. Preto by toto len velmi tazko preslo..
Na tomto useku v podstate vsetko okrem Sorosky, obchvatov Slavca a Lipovnika by mohlo byt sucastou R2. Staci potom urobit MUK.doprastavak napísal:Súťaž na vypracovanie technickej štúdie rýchlostnej cesty R 2 úsek Gombasek-Včeláre vyhrala firma Alfa 04,a.s. Bratislava- vedúci účastník a Pragoprojekt,a.s. Praha
devil napísal:2. OK, pripustme ze cesta je hranicou NP, resp. ze NP zacina hned vedla cesty. Ani v tomto pripade sa vsak neda uvazovat o vacsom rozsirovani cesty, lebo by sme sa nevyhli uradovaniu. A aj keby cesta viedla (nepisem teraz o NP Slov. kras, ale o Nar. Parkoch vseobecne) aj niekolko desiatok metrov od hranice NP, tak v EIA sa toto ostro posudzuje, a musi to byt naozaj take riesenie kde nie je moznost ineho riesenia situacie (napr. tunelom), co vsak v tomto pripade neplati.. Preto by toto len velmi tazko preslo..
uvaha je opat nelogicka. alternativou vystavby R2 tunelom je vystavba R2 ako RC v povrchovom variante, co je hlupost lebo cez NP nema ist RC. rozsirenie cesty je opatrenie na zlepsenie bezpecnosti a zvysenie plynulosti premavky=ochrana zivotneho prostredia, cize dostat sa cez sorosku za 5 minut namiesto 10 minut, tj. radikalne znizenie emisii, znizenie pravdepodobnosti nehody (znecistenie prirody vytekajucimy PHM). a kedze R2 bude najskor po 2013 tak o to je vyznamnejsie toto opatrenie...
teoretik napísal:Soroska sa nezacne stavat do roku 2013 a nedokonci sa do roku 2016 - do vtedy treba nieco robit. Nechce sa mi verit, ze nejake ekologicke obmedzenia sa nedaju prekonat. Chranime prirodu, ale co ludia? Chranene uzemie skratene o 3,5 metrovy pas je cennejsie, ako bezpecnost a plynulost cestnej premavky? Ved to nie je 23 metrov siroka opacha s estakadami, ktora brani stavbe RC cez Donovaly.
Tunel treba postavit cim skor a ziadne rozsirovanie cesty nebude potrebne ..co vlastne brani stavbe tunela ze sa tu hadzu roky 2013 - 2016?? Je na to nejaky objektivny dovod stavat az vtedy?
trochu malo na to ze chceme kapacitne rozsirovat cestu v strede NP..
devil napísal:Tunel treba postavit cim skor a ziadne rozsirovanie cesty nebude potrebne ..co vlastne brani stavbe tunela ze sa tu hadzu roky 2013 - 2016?? Je na to nejaky objektivny dovod stavat az vtedy?
presne ten isty dovod akoze vsetky suvisle dialnice a R-ky koncia na zapadnom SK..
devil napísal:trochu malo na to ze chceme kapacitne rozsirovat cestu v strede NP..
v ziadnom strede ale na okraji. a co tak zrusit celu cestu a vlastne vsetky cesty cez a popri narodnych parkoch ved nicia ZP
bodrik: Moja otazka znie takto:
Sorosku nemozeme zacat stavat skor ako v r. 2013, alebo ju nechceme (ti ktori by mali chciet) stavat skor..? Co konkretne sa robi v priprave stavby tunela? ..resp. robi sa vobec nieco? ..existuju uz realne variantne riesenia??
Tunel treba postavit cim skor a ziadne rozsirovanie cesty nebude potrebne ..co vlastne brani stavbe tunela ze sa tu hadzu roky 2013 - 2016?? Je na to nejaky objektivny dovod stavat az vtedy?
mirkobb napísal:bodrik: Moja otazka znie takto:
Sorosku nemozeme zacat stavat skor ako v r. 2013, alebo ju nechceme (ti ktori by mali chciet) stavat skor..? Co konkretne sa robi v priprave stavby tunela? ..resp. robi sa vobec nieco? ..existuju uz realne variantne riesenia??
Tunel treba postavit cim skor a ziadne rozsirovanie cesty nebude potrebne ..co vlastne brani stavbe tunela ze sa tu hadzu roky 2013 - 2016?? Je na to nejaky objektivny dovod stavat az vtedy?
Nevies take lahke..?? Predsa prioritne tunely na "prioritnych usekoch" pri Skalitom. Najprv treba Svrcinovec a Polanu (dokopy 1354 m), stacilo by pridat raz tolko a to by uz kludne vydalo aj popod Sorozku, ale co narobis, ked trebars pre taky Vahostav je to ku Roznave daleko..
. Na okraji?? ..to snad nemyslis vazne..
teoretik: Len znechutene konstatujte ze "na Slovensku je to tak" a dufajte v tunel... a dopadne to ako na Donovaloch
Mimochodom, mozno sa stavba tunelu Soroska oddialuje aj kvoli tomu, ze by to bol daleko vacsi zasah do prirody, nemyslite?
Rozsirenie na 2+1 by bolo elegantne a lacne riesenie, ktore by pomohlo doprave, kym sa tunel nepostavi. A aj pocas jeho prevadzky by padlo na uzitok, ved vzdy moze nastat situacia, ze sa doprava musi presunut z tunela na stary horsky prechod.
teoretik napísal:Len znechutene konstatujte ze "na Slovensku je to tak" a dufajte v tunel... a dopadne to ako na Donovaloch
Mimochodom, mozno sa stavba tunelu Soroska oddialuje aj kvoli tomu, ze by to bol daleko vacsi zasah do prirody, nemyslite?
Rozsirenie na 2+1 by bolo elegantne a lacne riesenie, ktore by pomohlo doprave, kym sa tunel nepostavi. A aj pocas jeho prevadzky by padlo na uzitok, ved vzdy moze nastat situacia, ze sa doprava musi presunut z tunela na stary horsky prechod.
devil napísal:. Na okraji?? ..to snad nemyslis vazne..
ale myslim. NP Sk kras je clenity NP a my sme sa tu bavili o hraniciach NP a dobre ze nie o centimetroch. preto to povazujem za okraj NP. keby to bolo x km vo vnutri NP tak nepoviem nic.
devil napísal:tam treba chranit obce, inde chrania akoze prirodu a hlavne "setria" a to tak ze stara cesta bude fungovat 10 rokov alebo nechcu/vahaju posunut trasu o par 100 metrov.
bodrik napísal:
Skor sa obavam toho, ze ak sa urobi 2+1 na Soroske tak, sa dlhe roky nebude robit s tunelom nic.. A pravdepodobny argument bude: .."Naco? ..Ved mame "elegantne povrchove riesenie""..
teoretik napísal:bodrik napísal:
Skor sa obavam toho, ze ak sa urobi 2+1 na Soroske tak, sa dlhe roky nebude robit s tunelom nic.. A pravdepodobny argument bude: .."Naco? ..Ved mame "elegantne povrchove riesenie""..
Ja sa prave obavam, ze sa dlhe roky nepostavi vobec nic...
A ako tunel zasahuje do ZP? Niekde vo vlakne o tuneli som cital, ze su tam nejake krasove jaskyne, ci co. A ku obom tunelovym dieram treba postavit novu cestu.
Dialniciar napísal:Stavebné náklady (v Sk) bez DPH v CÚ 2005 a ukončenie príprav:
R2 Ožďany – Zacharovce ... 1 525 776 000 ... 2010
R2 Zacharovce – Bátka ... 1 447 618 000 ... 2010
R2 Bátka – Figa ... 1 340 000 ... 2 009 000 ... 2009
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 35 hostí.