R2 vseobecne

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Ktorý úsek R2 považujete za najdôležitejší po dokončení úsekov Kriváň-Tomášovce a Šaca-Olšany ?

ZV, západ - ZV, východ
35
38%
Ožďany-Figa (ktorýkoľvek z podúsekov)
21
23%
Rožňava-Jablonov (tunel Soroška)
19
21%
Mníchova Lehota - Ruskovce
16
18%
 
Celkový počet hlasov : 91

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod devil » 15. Máj 2015 08:37

stavali by sa aj tak len este pomalsie, kto nema hanbu lobovat za suvislu dialnicu do 2020 ten by sa nehanbil ani za 2040.

Láskavo bez v úvahu, že západ nie je len Bratislava a východ Košice.


len vies, to podstatne na zapade je na JUHOzapade a to podstatne na vychode je tiez na JUHOvychode.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod fh » 15. Máj 2015 09:37

devil napísal:len vies, to podstatne na zapade je na JUHOzapade a to podstatne na vychode je tiez na JUHOvychode.


Celé zle :-) To podstatné na západe je od Bratislavy po Žilinu a to podstatné na východe je v priestore Prešov - Košice, takže trasa D1 :-)
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Andrej » 15. Máj 2015 10:26

babar napísal:A ked uz tu niekto spominal Rezesa, pamatam sa ako Meciar v Lucenci sluboval dialnicu s dvojkolajkou v strede juhom tusim v trase R7+R2 BA-KE. Logiku to ma, najkratsie spojenie, najlahsi teren, s tym nemoze nikto nesuhlasit. Pocty aut, ludi, priemysel atd. je uz uplne iny argument o inom, ale vzdialenost a cena juh vyhrava.

Cena okolo VK by urcite nebola nizka. Je to sice mala nadm.vyska, ale znacne clenity teren, prakticky od LC az po LV. A obsluznost uzemia mizerna. Cez ZV je to podstatne vyhodnejsie, aj ked este niekolko rokov potrva, kym tam budu aj intenzity na to, aby ten usek mal rozumnu navratnost.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod hofy » 15. Máj 2015 11:02

Dovolim si tiez svoj laicky nazor. Cisto hypoteticky, keby sa vybudovala R2 v plnom profile, intenzity by sa znasobili. Samozrejme ze dnes su uplne ine a sam sa I50 radsej vyhnem ked mozem, napriek tomu v piatok, ci nedelu, su tam intenzity aj na plny profil. Dvolujem si tvrdit, ze po vybudovani suvislej R by tam take intenzity boli kazdy den...
hofy
diskutujúci
 
Príspevky: 75
Založený: 08. Sep 2009 13:08

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Sentilj » 15. Máj 2015 15:34

Súhlasím, určite by plný profil R2 pritiahol aj ľudí z D1 aj z M1, je to najkratšia trasa, žiadne kopce, jeden tunel, žiadne riziko stretu s jeleňom ako je to dnes pri LC-RS, vykysnutia za TIRákom.
Sentilj
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 492
Obrázky: 165
Založený: 06. Jún 2010 10:38

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Maxx787 » 15. Máj 2015 17:52

si myslis je to bude jen jeden tunel...
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod johhan » 15. Máj 2015 18:33

Otázka. Viete koľko tranzitérov KE-BA v mýtnom systéme v roku 2014 išlo po D1 namiesto R2+R1 ? Teda naokolo bližšie ako tu radi niektorí hovoria ? :-) Tranzitér KE-BA je kamion ktorý vstúpil do mesta alebo naložil v jednom meste a vyloží alebo vystúpi v druhom meste.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Tomas PO » 15. Máj 2015 19:08

no daj
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Jano1 » 15. Máj 2015 22:05

pichalsi napísal:Skutocne az ked sa tam nasypu neskutocne miliardy a vsetko sa to dostava, az vtedy to bude mat zmysel (a to bude v roku 2022? :D cize min 20 rokov zabetonovane miliony). Dovtedy su tam zbytocne zabetonovane peniaze ktore sa mali pouzit inde
na ukazku zopar ukazok pre ktore sa stava D1


Tie miliony zabetonovane v dialniciach sa aj realne vyuzivaju. Si myslis, ze ked by bola R2 namiesto D1, tak by bola na R2 nejaka zavratna intenzita? Nebola, len cele Povazie by dennodenne kolabovalo.
D1 TN - Dubnica 30794 v/24h a k tomu paralelna I/61 TN- Dubnica 17034 v./24h - s cim chces toto porovnavat niekde na trase R2?
Preco boli denne zdrzania v PB v spicke na urovni 1 hodiny, kym nebola dialnica - mas take nieco na trase R2?

Len ZA - Horna Streda po D1 54min, 104 km, 115,5 km/h
https://www.google.sk/maps/dir/48.64913 ... m2!4m1!3e0

To iste mimo dialnice 1h 52m, 106 km, 56.8 km/h,
https://www.google.sk/maps/dir/48.65604 ... 58!1m0!3e0

Len 112 minut po ceste I.triedy len vdaka tomu, ze je dialnica, inak by to boli v spicke minimalne 4 hodiny.

Naproti tomu I/50 Saca - Lucenec 137 km, 1h42m, teda 80.6 km/h
https://www.google.sk/maps/dir/48.34582 ... m2!4m1!3e0

Priemerna intenzita na D1 TT-ZA je viac ako 25 tisic v./24h a kolko by bola aj na hotovej R2 LC - KE? Bola by aspon 8 tisic? Viac urcite nie. Aj na suvislej R2 Saca - LC pri priemernej 120 km/h usetris 34 minut, ale na zapadnej D1 usetri 3-krat tolko vozidiel a podstatne vacsi cas.

johhan napísal:Otázka. Viete koľko tranzitérov KE-BA v mýtnom systéme v roku 2014 išlo po D1 namiesto R2+R1 ? Teda naokolo bližšie ako tu radi niektorí hovoria ? :-) Tranzitér KE-BA je kamion ktorý vstúpil do mesta alebo naložil v jednom meste a vyloží alebo vystúpi v druhom meste.

Kamionov? Urcite nie viac ako desiatky denne.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod hofy » 16. Máj 2015 06:53

Stvorprudovka je stvorprudovka, kazdy kto ma tu moznost voli tuto alternativu, preto si myslim, ze pri vybudovani plneho profilu by tam boli intezity podobne ako na D1... Ako som pisal, ja sa I50 vyhybam ako mozem, jazdim po nej totizto najma v piatok a v nedelu a myslim, ze kazdy tu moze potvrdit, ze v tom case je to kolona za kolonou, kde sa neda obiehat desiatky kilometrov. Pisem o useku Novaky - D1. A nie som sam, ludia vacsinou volia To - PN- D1, alebo cez Hlohovec, pripadne na Nitru, t.j. 50 km cez dediny, ale cez Oponice je premavka minimalna...
hofy
diskutujúci
 
Príspevky: 75
Založený: 08. Sep 2009 13:08

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod DrX » 16. Máj 2015 11:30

Jano1 napísal:
pichalsi napísal:Skutocne az ked sa tam nasypu neskutocne miliardy a vsetko sa to dostava, az vtedy to bude mat zmysel (a to bude v roku 2022? :D cize min 20 rokov zabetonovane miliony). Dovtedy su tam zbytocne zabetonovane peniaze ktore sa mali pouzit inde
na ukazku zopar ukazok pre ktore sa stava D1


Tie miliony zabetonovane v dialniciach sa aj realne vyuzivaju. Si myslis, ze ked by bola R2 namiesto D1, tak by bola na R2 nejaka zavratna intenzita? Nebola, len cele Povazie by dennodenne kolabovalo.
D1 TN - Dubnica 30794 v/24h a k tomu paralelna I/61 TN- Dubnica 17034 v./24h - s cim chces toto porovnavat niekde na trase R2?
Preco boli denne zdrzania v PB v spicke na urovni 1 hodiny, kym nebola dialnica - mas take nieco na trase R2?

Len ZA - Horna Streda po D1 54min, 104 km, 115,5 km/h
https://www.google.sk/maps/dir/48.64913 ... m2!4m1!3e0

To iste mimo dialnice 1h 52m, 106 km, 56.8 km/h,
https://www.google.sk/maps/dir/48.65604 ... 58!1m0!3e0

Len 112 minut po ceste I.triedy len vdaka tomu, ze je dialnica, inak by to boli v spicke minimalne 4 hodiny.

Naproti tomu I/50 Saca - Lucenec 137 km, 1h42m, teda 80.6 km/h
https://www.google.sk/maps/dir/48.34582 ... m2!4m1!3e0

Priemerna intenzita na D1 TT-ZA je viac ako 25 tisic v./24h a kolko by bola aj na hotovej R2 LC - KE? Bola by aspon 8 tisic? Viac urcite nie. Aj na suvislej R2 Saca - LC pri priemernej 120 km/h usetris 34 minut, ale na zapadnej D1 usetri 3-krat tolko vozidiel a podstatne vacsi cas.

johhan napísal:Otázka. Viete koľko tranzitérov KE-BA v mýtnom systéme v roku 2014 išlo po D1 namiesto R2+R1 ? Teda naokolo bližšie ako tu radi niektorí hovoria ? :-) Tranzitér KE-BA je kamion ktorý vstúpil do mesta alebo naložil v jednom meste a vyloží alebo vystúpi v druhom meste.

Kamionov? Urcite nie viac ako desiatky denne.


Tieto tu janovske manipulacie su neskutocne. Preco porovnavas ZA-Horna streda so Saca - Lucenec? ZA-Horna streda porovnavaj so ZV-Ziar n H. A Saca-Lucenec napr s Presov-Svit. A hlavne uvadzat stav, ktory je dosledkom 25 rokov politickeho pretlacania povazia (statne aj europeniaze do dialnicnych, zeleznicnych investicii na povazi, rovnako eurofondy turizmu a statne stimuly pre KIU a vsetky ostatne firmy) a totalneho ignorovania vsetkeho od ZV na vychod. A druha vec je, ze ani trojnasobne intenzity nemozu byt dovodom na 10-nasobne investicie do dialnic na povazi. Teda, na Slovensku mozu a su. Cize na jedneho zilinskeho Pacho-vodica v pohode davame 3-4x viac nez na jedneho gemerskeho vodica. V com je problem?
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod fh » 16. Máj 2015 13:40

Pribinu splacame 30 rokov a ta je predrazena, ale to ti samozrejme neprekaza, to nespomenies, to sa ti do tvojich konspiracii nehodi.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod DrX » 16. Máj 2015 17:44

Ale spomeniem a aj som bol proti nej (kedze mala zabezpecene financovanie z OPD, nikto kto potrebuje juznu trasu, Pribinu nepotreboval) a aj ako jediny na tomto fore som spravne predpovedal, ze jedine PPP2 sa zrealizuje a tie zilinsko-presovske megatunely PPP1 a PPP3 padnu. Cize brat Pribinu ako cenu za juzne spojenie je blbost - tam je vysoka cena len a len pre ficovskych tunelarov, takze to mozes zaratat jedine ako cenu za vladu Smeru, nie cenu za juzne spojenie.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod fh » 16. Máj 2015 20:26

DrX napísal:nikto kto potrebuje juznu trasu, Pribinu nepotreboval


Taku blbost by tu snad nevyprodukoval ani nevedomy ucitelik z umeleckeho ucilista :lol:
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod cargobull » 16. Máj 2015 20:28

johhan napísal:Otázka. Viete koľko tranzitérov KE-BA v mýtnom systéme v roku 2014 išlo po D1 namiesto R2+R1 ? Teda naokolo bližšie ako tu radi niektorí hovoria ? :-) Tranzitér KE-BA je kamion ktorý vstúpil do mesta alebo naložil v jednom meste a vyloží alebo vystúpi v druhom meste.

ja si myslim ze po R2+R1 slo ovela viac kamionov ako po D1. uz len z pohladu dopravcu by som zvolil R2+R1 z jednoduchych dovodov:

myto na trase KE - ZA - BA je cca 83 € aj s DPH ... cesta ma dnes 458 km (podla google maps od centra do centra) a prejdes ju za cca 5 hodin aj +/- 10 minut
myto na trase KE - ZV - BA je cca 70 € aj s DPH ... cesta ma dnes 403 km (takziet podla google maps od centra do centra) a prejdes ju za cca 4 hodiny aj 40 minut

R1+R2 = uspora casu, uspora km ak je vodic plateny od KM a hlavne uspora myta

takze odpoved urcite bude kazdy poznat ;)
Obrázok používateľa
cargobull
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 294
Obrázky: 75
Založený: 05. Aug 2010 18:42

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod black1 » 16. Máj 2015 21:08

ten offtopic vymazte alebo presunte, dakujem
Obrázok používateľa
black1
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 274
Obrázky: 1
Založený: 30. Okt 2013 10:08
Bydlisko: Podhájska

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Vlados » 16. Máj 2015 21:25

hofy napísal:Stvorprudovka je stvorprudovka, kazdy kto ma tu moznost voli tuto alternativu, preto si myslim, ze pri vybudovani plneho profilu by tam boli intezity podobne ako na D1... Ako som pisal, ja sa I50 vyhybam ako mozem, jazdim po nej totizto najma v piatok a v nedelu a myslim, ze kazdy tu moze potvrdit, ze v tom case je to kolona za kolonou, kde sa neda obiehat desiatky kilometrov. Pisem o useku Novaky - D1. A nie som sam, ludia vacsinou volia To - PN- D1, alebo cez Hlohovec, pripadne na Nitru, t.j. 50 km cez dediny, ale cez Oponice je premavka minimalna...

Bolo by vhodné vnímať o akej časti R2 sa tu hovorí (TN-ZV alebo ZV-KE).
R2 tak skoro ako štvorprúdovka nebude... keby sa stavala ako bola kedysi zamýšľaná (jednotka 2+2) tak by sme sa jej aj dožili.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod hofy » 16. Máj 2015 21:58

Tak v tejto diskusii by sa malo hovorit/pisat o celej R2 ! Tak isto, ako ma zmysel budovat celu R2 v plnom profile... Ktory urcite najblizsich 20 rokov nebude...
hofy
diskutujúci
 
Príspevky: 75
Založený: 08. Sep 2009 13:08

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod ANDi » 16. Máj 2015 22:49

Neviem comu sa smejete... Mozno to nenapisal Drx uplne zrozumitelne, ale bolo to myslene tak, ze nikto nepotreboval Pribinu ako PPP projekt... Ale mala sa stavat z EF.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod devil » 17. Máj 2015 18:42

Tie miliony zabetonovane v dialniciach sa aj realne vyuzivaju. Si myslis, ze ked by bola R2 namiesto D1, tak by bola na R2 nejaka zavratna intenzita? Nebola, len cele Povazie by dennodenne kolabovalo.


povazie sa malo riesit max. R24,5 a nic by tam neskolabovalo. to je ako ked pises ze kolko turistov je na severe, doma je to dost ale inac europsky podpriemer. to iste je intenzita takze by stacila RC tak ako aj na juhu.

D1 TN - Dubnica 30794 v/24h a k tomu paralelna I/61 TN- Dubnica 17034 v./24h - s cim chces toto porovnavat niekde na trase R2?


scitanie 2002 D1 Trenčín - Ladce 11203, 11717, 11398,
scitanie 2002 I/65 nova bana - zarnovica 11327, 10659, 8924,

scitanie 2002 PP - LE 11593, 9802, 8384, 9675, 6305, 7382
scitanie 2002 RS- tornala 7712, 4680, 5233, 4691, 4493, 5084, 5455

brutalne rozdiely v 10tisicoch aut denne....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod okorec » 17. Máj 2015 19:22

R24,5 by stacil ale menej uz je malo.. nizsiu kvalitu by nemala mat ani R1 a R2 podla mna
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod pichalsi » 18. Máj 2015 09:04

Jano1 napísal:
pichalsi napísal:Skutocne az ked sa tam nasypu neskutocne miliardy a vsetko sa to dostava, az vtedy to bude mat zmysel (a to bude v roku 2022? :D cize min 20 rokov zabetonovane miliony). Dovtedy su tam zbytocne zabetonovane peniaze ktore sa mali pouzit inde
na ukazku zopar ukazok pre ktore sa stava D1


Tie miliony zabetonovane v dialniciach sa aj realne vyuzivaju. Si myslis, ze ked by bola R2 namiesto D1, tak by bola na R2 nejaka zavratna intenzita? Nebola, len cele Povazie by dennodenne kolabovalo.

samozrejme ze o D1 BA-ZA resp BA-RK nepochybujem, ale namiesto tych utrzkov co su dalej, (a premavka na nich je biedna), mohol byt postaveny polprofil az do PO alebo KE. Z mojho pohladu chvalabohu ze sa to uz konecne dostava, ale aj tak by tam na vacsine D1 polprofil so stupacimi pruhmi este min. dalsich 5 rokov stacil.

vcera som sa previezol KE-ZV-BA, viem ze bola nedela, aj tak nechapem ako mozete basnit o plnom profile na celej dlzke. To bude potrebne mozno v tom roku 2040 ako pisali na stranke NDS nedavno. Ved tie 2 kusky R2 co tam su, keby to takto cele bolo tak to by bola tazka parada... navyse je tam kopec usekov ktore su v podstate uz ako R, vsak som si aj pekne zaplatil myto zelenym ked som isiel neuveritelnych 109 na rovinke...
pichalsi
diskutujúci
 
Príspevky: 70
Založený: 03. Máj 2013 15:30

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod devil » 18. Máj 2015 12:02

neviem kto tu basni "o plnom profile na celej dlzke". len pre poriadok - 109 si nemohol ist nikde lebo taka rychlost nie je povolena. :wink:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod pichalsi » 18. Máj 2015 12:40

ok, mozno tu nikto nepise ze chce plny profil ale su tu komentare typu "plny profil pritiahne viac dopravy" a v "nedelu je tam premavka na plny profil"...
a tych 109, nuz ked ma pri 100ke predbieha jedno auto za druhym tak som si myslel ze to bude v pohode ;) a policajt ze vraj "z toho si nic nerobte, ten pred vami to mal za 300e"
pichalsi
diskutujúci
 
Príspevky: 70
Založený: 03. Máj 2013 15:30

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod devil » 18. Máj 2015 14:09

nuz to je tak ako so 109-kou, da sa nou bezpecne ist na istej casti trasy a v nedelu (stvrtok, piatok prip. podnelok) je dost aut na plny profil ale zase len na istej casti trasy....

to su trochu aj subjektivne pocity ale faktom je ze priemerna rychlost je vacsinou pod 80 a sustavne sa znizuje najma smerom na LC a RS. 10 km/h je na 200 km casovo o takmer 20 minut viac/menej.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.