Stránka 10 z 69

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2016 00:18
od DrX
Praveze ak by sa za 10mil EUR/km dostavala R2, tak by sme mali dialnicne prepojenie V-Z v cenach porovnatelnych s Madarskom a podla tvojich tvrdeni by sme dnes mohli zarabat na tranzite.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2016 14:16
od albiman85
Vlados napísal:(všade) stavať Rky 17,5 kde nie je na existujúcej ceste 10.000 vozidiel. Mi to pripadá rovnako zvrátnené ako D1 BA-TT 2+3+3+2, D3 40mil./km, D1 40mil./km... nepoučujem.


D1 pri Poprade a Spiskej Novej Vsi ma intenzity okolo 10 tisic... a to neni polprofil ani R-ka

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2016 18:20
od devil
Trochu sa nechápeme. Na rovine by nebol ani tretí pruh :wink: Tranzit "a ďalej" - "a ďalej" nám môže byť ukradnutí, nech si jazdí hoc aj cez BP... aj tak len ničí cesty a životné prostredie. R v polprofile sa dá ísť 110km/h, tak sa jazdí napr. pri Tornali. Aby intenzity silne porástli bolo by potrebné postaviť 100km R2 do 2030, aspoň v polprofile. (čím dlhšie úedy budú 2+2 tým budú zákonite kratšie)


tiez si myslim ze ak netreba riesit tranzit tak treba okamzite zastavit D3 a v svrcinovci dat obmedzenie pre tazke NA. kri-tom ma okrem tahu Z-V aj cezhranicny vyznam S-J. viem ze pre par ludi by bolo radsej keby sa stavalo pri ostrihome a nie s.tarjan-hatvan ale bohuzial....R ako 2 pruhy by mala v klukatom udoli vela plnych ciar. aj ozdany su take, tam je ale kratky usek a do kopca je 3. pruh. ja viem ze intenzita este nie je dost velka ale aj tak je to viac ako tornala alebo ine R11,5.

Maďari stavajú za iné peniaze tak pre nich to môže byť ziskový. My nemáme takú rovinu ako oni takže ani také lacné to u nás tak nebude.


to je mytus, oni tiez nemaju vsade uplnu rovinu. ani netreba ist daleko, staci M2 pri meste vac, M31....taka R2 je velmi podobna az na malo vynimiek ako je soroska alebo udolie pri krivani. tak preco nemozeme mat podobne ceny :?:

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2016 00:08
od Vlados
na priemer 10mil. za km by sme sa pri plnom profile nedostali :(

nie sme takí bohatí, aby sme hneď museli mať dve paralelné tranzistné trasy ani nie 100km od seba. ak dosiahnú intenzity na D1 niekedy svoj limit alebo na R2 polprofilu a bude za čo tak sa dostavá plný profil.
vôbec som si tam nešimol nejaké estakády, iba pekný polprofil... prečo nám nestačí polprofil?

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2016 00:48
od Vlados
DrX napísal:Praveze ak by sa za 10mil EUR/km dostavala R2, tak by sme mali dialnicne prepojenie V-Z v cenach porovnatelnych s Madarskom a podla tvojich tvrdeni by sme dnes mohli zarabat na tranzite.

Ešte je drobnosť. Ako by ten tranzit prechádzal úsek BA Pečňa - Sereď? Krokom :lol: Ono je dobre že prechádza Maďarskom.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2016 07:13
od PeterPeter
Vlados napísal:na priemer 10mil. za km by sme sa pri plnom profile nedostali :(

nie sme takí bohatí, aby sme hneď museli mať dve paralelné tranzistné trasy ani nie 100km od seba. ak dosiahnú intenzity na D1 niekedy svoj limit alebo na R2 polprofilu a bude za čo tak sa dostavá plný profil.
vôbec som si tam nešimol nejaké estakády, iba pekný polprofil... prečo nám nestačí polprofil?


Lebo tu 1/2 profil nerieši nič.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2016 10:21
od albiman85
Vlados napísal:na priemer 10mil. za km by sme sa pri plnom profile nedostali :(

nie sme takí bohatí, aby sme hneď museli mať dve paralelné tranzistné trasy ani nie 100km od seba. ak dosiahnú intenzity na D1 niekedy svoj limit alebo na R2 polprofilu a bude za čo tak sa dostavá plný profil.
vôbec som si tam nešimol nejaké estakády, iba pekný polprofil... prečo nám nestačí polprofil?


nie kazdy tranzit chodi na D1 a preco by sme nemohli mat 2 trasy ? Si zabudol ze medzi tymi dvoma trasami su Nizke Tatry? ktore sa nedaju len tak lahko preist. To ze silou mocou tlacili severnu trasu je fakt.

Odkial si inac, urcite nie z juhu ked tak kritizujes R2. Ale s tym syhlasim ze od LC po Sorosku by stacil polprofil.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2016 11:39
od devil
nie sme takí bohatí, aby sme hneď museli mať dve paralelné tranzistné trasy ani nie 100km od seba. ak dosiahnú intenzity na D1 niekedy svoj limit alebo na R2 polprofilu a bude za čo tak sa dostavá plný profil.
vôbec som si tam nešimol nejaké estakády, iba pekný polprofil... prečo nám nestačí polprofil?


my tie tranzitne trasy mame uz zopar desatroci tak ako do 100 km su od seba povazska a moravska trasa. a ze su v dvoch statoch je jedno, sme predsa v EU :wink: po lovinobanu treba plny profil, pozri si klukatu R3 s plnou ciarou - tak by to dopadlo. od LC po moldavu pada intenzita tam treba obchvaty, suvisly poloprofil nema zmysel nikde.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2016 22:23
od Vlados
albiman85 napísal:
Vlados napísal:nie sme takí bohatí, aby sme hneď museli mať dve paralelné tranzistné trasy ani nie 100km od seba. ak dosiahnú intenzity na D1 niekedy svoj limit alebo na R2 polprofilu a bude za čo tak sa dostavá plný profil.
vôbec som si tam nešimol nejaké estakády, iba pekný polprofil... prečo nám nestačí polprofil?

nie kazdy tranzit chodi na D1 a preco by sme nemohli mat 2 trasy ? Si zabudol ze medzi tymi dvoma trasami su Nizke Tatry? ktore sa nedaju len tak lahko preist. To ze silou mocou tlacili severnu trasu je fakt.

Odkial si inac, urcite nie z juhu ked tak kritizujes R2. Ale s tym syhlasim ze od LC po Sorosku by stacil polprofil.

Verejné financie tomu nenasvedčujú. Prečo by tranzit mal tranzit Z-V križovať Nízke Tatry? Intenzity na severe a juhy boli aké boli.

Si vedľa. Severnú časť D1 som tento rok išiel až 1x ale R1+R2 desiatky krát, naposledy pred týždňom. Úsek LC-Kriváň by zachránil aj polprofil. Ak by tam malo byť 2+2 tak minimálne 22,5.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2016 15:24
od devil
isteze, rozdiel v intenzite na severnej casti D1 a pripadnej R2 krivan-tomasovce je uplne extremny....

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2016 18:17
od DrX
Aky by bol benefit polprofilu v porovnani s rozsirenim sucasnej 1ky na 4 pruhy, dobudovanim obchvatov a vybudovanim MUC?
Mat dva paralelne polprofily (1ka a polprofilova RC) je proste nanic. Jednoducho, ak sa postavi R17.5 a v nejakom useku sa ukaze, ze je to nebezpecne, nie je problem dany usek prekreslit na polprofil alebo na 2+1. Ale ak sa zabetonuje polprofil, tak dalsich 50 rokov budu len dva poloprazdne polprofily vedla seba, oba s obmedzujucimi kamionmi, busmi, nakladakmi.
No a pre tranzit V-Z je R1+R2 (casom R7+R2) lepsia, lebo je kratsia nez naokolo blizsie a tiez v rovinatom nizinnom terene, nie v kopcoch na severe, kde snezi uz teraz. Proste, konkurovat madarom v tranzite mozeme len v juznej trase.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2016 21:34
od Vlados
nestretol by si tam chodca, cyklistu, sviatočného dedka a iné pomalé vozidlá.
(časom nebude... nie sme Dubaj, ak keby sme boli tak si sa nám aj voda strácala...). náklady budeme mať cca dvojnásobné a južná trasa (R1+R2) nebude do 2030 ani v polprofile.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2016 22:34
od DrX
Nestretnutie chodca a cyklistu da zabezpecit cyklo/chodnikom a nad/podchodmi za zlomok penazi, pomale vozidla na 4-prudovke predbehnem.
Naklady na R17.5 urcite nebudu dvojnasobne v porovnani s R11.25. Ale stavat 2x R11.5 bude urcite stat viac nez R17.5, ktora bude 4-prudovkou uz odzaciatku.
No a ake budu intenzity mozeme rozpravat po tom, co bude Soroska a KRI-TOM. A ak to nebude cele do 2030, tak neni problem. Sak cela D1 nebude na 4 pruhy tiez minimalne do 2030.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2016 00:24
od babar
Ospravedlnujem sa ak som nechapavy, ale ak chceli stavat 3 pruhy plus odstavny do kopca z coho teraz urobia 2+2 bez odstavneho od Mytnej po Krivan, ako to urobia od Tomasoviec po Mytnu kde nie su planovane 3 pruhy plus odstavny lebo je to viac menej rovina???

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2016 00:50
od Vlados
Na celom úseku sa budeme tváriť, že sme tam potrebovali stavať 3 pruhy plus odstavný (plus cca ešte jeden meter aby tam vošli tie 2+2 a stredový deliaci pás s betónovými zvodidlami), aj keď na žiadnej Rke nemáme 3 pruhy + odstavný (či už pri polprofile alebo jednom smere plného profilu).

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2016 11:15
od devil
nestretol by si tam chodca, cyklistu, sviatočného dedka a iné pomalé vozidlá.
(časom nebude... nie sme Dubaj, ak keby sme boli tak si sa nám aj voda strácala...). náklady budeme mať cca dvojnásobné a južná trasa (R1+R2) nebude do 2030 ani v polprofile.


a preco si myslis ze ze by tam neboli pomale auta ? tie su aj D26,5. naklady dvojnasobne nebudu, povodne bol odhad okolo 25 mil/km, teraz je to asi 16 mil./km. a nemyslim si ze by to bolo ovela drahsie keby od mytnej po tomasovce dali na oboch stranach 1 meter navyse, cize krajnica 1,5 m ako na R1. toto je spolu so soroskou drahy usek na R2 a pritom cena je stale niekde inde ako najdrahsie D1-D3 s 40-60 mil/km. npr. korbelka ktorej sa vsetci tak dozaduju.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2016 12:04
od albiman85
A je to uz iste ze Mytna-Tomasovce bude R17.5? To sa da este zmenit. Taketo uzke useky su aj v zapadnych krajinach, takze nevidim problem.

To ze nie sme Dubaj, povedz tim, ktori planovali D1 a D3 :)

chodcov a cyklistov som na tomto useku velakrat veru nestretol a ako to pisali pomale vozidla mozes stretnut hocikde:)

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 10. Nov 2016 13:54
od babar
Ja chapem usporu medzi Krivanom a Mytnou nestavanim druhej estakady, ale medzi Mytnou a Tomasovcami by stacilo o par metrov navyse a bol by z toho normalny plny profil. Takto ked/ak to raz dostavaju na plny profil budu od Tomasoviec po Mytnu 3 pruhy plus odstavny po rovine ci dokonca dole kopcom! Alebo to vedia sudruhovia dostavat na plny profil tak ze z toho bude 2+2? Z celeho toho mam dojem ze to nebude docasne, ale trvale riesenie :-o A bez MUK Mytna to bude aj tak paskvil, Krivan Detva ma 3 MUK a tu nebude ani jedna? Ked sa nieco stane, uzavru celych 22 km a ked to bude uzke a bez odstavneho nieco sa urcite stane.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 10. Nov 2016 22:03
od Vlados
babar napísal:Ja chapem usporu medzi Krivanom a Mytnou nestavanim druhej estakady, ale medzi Mytnou a Tomasovcami by stacilo o par metrov navyse a bol by z toho normalny plny profil. Takto ked/ak to raz dostavaju na plny profil budu od Tomasoviec po Mytnu 3 pruhy plus odstavny po rovine ci dokonca dole kopcom! Alebo to vedia sudruhovia dostavat na plny profil tak ze z toho bude 2+2? Z celeho toho mam dojem ze to nebude docasne, ale trvale riesenie :-o A bez MUK Mytna to bude aj tak paskvil, Krivan Detva ma 3 MUK a tu nebude ani jedna? Ked sa nieco stane, uzavru celych 22 km a ked to bude uzke a bez odstavneho nieco sa urcite stane.

Jasné, že to vedia prestavať. Odrežú 5 metrov, upravia sklon vozovky a dostavajú druhý polprofil... aj na mostoch :lol: Bude to dočasné riešenie na furt.
MÚK Mýtna v mieste križovania s cestou III/2632 by nemusela byť nejako drahá a zišla by sa v prípadne vážnych nehôd na estakáde.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 10. Nov 2016 22:25
od milan_KM
Tu si treba uvedomiť hlavne či chceme jazdiť bezpečne alebo nie. Polprofil 24,5 + stúpací pruh by mal veľkú šancu na dostavbu v budúcnosti keď narastú dostatočne intenzity. Ale 17,5 nebude nikdy dostavaná na full, lebo predsa 4 pruhy a stačí. Bezpečnosť mizivá, viac ľudí popisuje ako by bolo dobré keby sa R1 prestavala na 24,5 lebo je nebezpečná. A tu by sme o krajnice prišli úplne na významnom úseku.
Nehovoriac o zbytočnosti 4pruhu, veď intenzity sú to relatívne nízke, teda podľa devilovej matematiky, tu nie je nutné stavať extra široký polprofil, alebo plný profil.
Takže ušetrené prostriedky (ak nejaké po zlodejskej súťaži ostanú) radšej presunúť na ďalší úsek R2.

Samozrejme úsporu by pri takej dĺžke estakády priniesol aj plný profil na jednej mostovke(PB), ale to sa bavíme v horizonte budúcnosti a úspore celkových nákladov na plný profil.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2016 00:47
od Vlados
Namiesto MÚK Detva a Kriváň postačovala jedna, na východnej strane Detvy, MÚK Pstruša mohla byť jednoduchšia - kosoštvorcová.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2016 09:29
od dibbo
vysvetlite mi este raz v akom profile sa ma vlastne tento usek stavat , 2+2 alebo 1+2 alebo nebodaj 1+1
co sa tyka MUK, Mytna mohla dostat aspon zjaz smerom od ZV a vyjazd smerom na ZV aby sa dal obist nie vzdy prijemny usek smerom na Krivan

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2016 09:36
od DrX
ked tomu ja dobre rozumiem, tak 2+2 nasekane do sirky 17.5 metra, z coho sa tu niektorym jezi srst. treba si ale uvedomit, ze ak by sa postavil polprofil, tak ten sa uz nikdy nerozsiri. takze toto je najviac co mozeme chciet. a fakt ma udivuje, ze na D3 nevadi stavat za 40-60mil EUR/km, a tu na hlavnom spojeni KE-BA, nema byt ani chudobna 4-prudovka, aj ked je to relativne lahky a lacny teren.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2016 16:48
od devil
Tu si treba uvedomiť hlavne či chceme jazdiť bezpečne alebo nie. Polprofil 24,5 + stúpací pruh by mal veľkú šancu na dostavbu v budúcnosti keď narastú dostatočne intenzity. Ale 17,5 nebude nikdy dostavaná na full, lebo predsa 4 pruhy a stačí. Bezpečnosť mizivá, viac ľudí popisuje ako by bolo dobré keby sa R1 prestavala na 24,5 lebo je nebezpečná. A tu by sme o krajnice prišli úplne na významnom úseku.
Nehovoriac o zbytočnosti 4pruhu, veď intenzity sú to relatívne nízke, teda podľa devilovej matematiky, tu nie je nutné stavať extra široký polprofil, alebo plný profil.


podla mojej matematiky netreba stavat dialnicne plne profily tam kde sa neocakava 20.000 aut, realne podotykam, podla klasickych celostatnych prieskumov a nie ucelovych FS. full RC podla potreby od 10.000. pre menej chapavych, prip. 8-9.000 aut na R2 bude mensi problem ako 10-15.000 na suvislej severnej dialnici D26,5..

estakada bude pravdepodobne konecne riesenie, na zvysku to tak nemusi byt. inac ked tak veelmi protestuju proti 22,5 tak preco tak intenzivne neprotestuju proti prietahu cez BB co je prakticky to iste ako toto akurat s ovela vyssimi intenzitami...to je zase loby ako pri D3...stavajme pre buducnost lebo co ak toto a hento. madari dokoncia taku istu cestu 2x2 na s.tarjan, bude tam platit 110-ka, a my budeme plakat kvoli krajnici. totalne nebezpecne je to co je teraz medzi podkrivanom a lovinobanou, oproti tomu je estakada 17,5 fantazia. ak sa to takto necha 10 rokov tak to bude jeden z TOP nehodovych usekov kvoli rozbehnutym autam ktore zidu z R2 pri krivani, ersek by sa mal zacat riesit na R2 tento usek, sorosku a mn. l. - rus ako najviac pripravene.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 14. Nov 2016 16:49
od nonick
Ak ti 26,5 vychadza len od 20 000 vozidiel a viac, tak v tom pripade 24,5 potrebuje minimalne aspon 18-19 tisic, ziadna vacsia uspora tam nebude. A to, ci je to D alebo R je uplne jedno, staci sa ist pozriet napriklad na D1 Siroke - Svinia, to aj Rky maju bezne lepsie parametre.