Stránka 15 z 73

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

OdoslaťOdoslané: 06. Máj 2015 22:46
od Vlados
aj na R7? :lol:

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2015 12:00
od Andrej
Cesta sa da rekonstruovat relativne lacno - vid. Polomka, kde sa z navrhovej rychlosti 40 km/h zvysi na 80 km/h, vyrazne sa zlepsia rozhladove, vyskove a smerove pomery (kratke prelozky), pridavny pruh pre pomale vozidla, bezpecnost chodcov v obci atd. Pojde prakticky o novu, sirsiu a rychlejsiu cestu. To vsetko za cca 2 mil.e/km.

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2015 15:09
od DrX
Dobre spravy pre Sorosku, teda tento usek: viewtopic.php?f=35&t=20696&p=170948#p170948

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2015 16:40
od i15
medzi riadkami je napísané, že na tento úsek nevychádzajú peniaze z OP doprava, takže to nie je až taká dobrá správa

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2015 19:21
od DrX
Lepsie je citat co je na riadkoch nez spekulovat co je medzi riadkami.

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2015 22:32
od johhan
i15 napísal:medzi riadkami je napísané, že na tento úsek nevychádzajú peniaze z OP doprava, takže to nie je až taká dobrá správa

V PO6 je alokovaných 570 mil. EUR - 3 projekty v zásobníku majú hodnotu štátnej expertízy 660 mil. EUR teda akceptované ponuky zo súťaže by museli podliezť štátnu expertízu o cca 20%
.
Ak by sa podarilo úsek financovať cez Juncerov balík tak by mohol ísť do stavby iný úsek ako záložné sú R5 a R6 .. prípadne R2 D1-Mníchova Lehota ... ale R6 by mala byť transferovaná do PO2

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2015 12:29
od devil
to sa takto jednoducho neda spocitat. alokovana je ciasta ktora pocita s opravnemymi nakladmi a ich preplatenim takze realne to nie 85% EU a 15% stat, cize suma na cesty bude realne o nieco vyssia.

hlavne vsak z PO6 ide aj modernizacia ciest I. tr., v OP je stanoveny tzv. "ciel novovybudovaych RC" 21,5 km cize obchvat KE a NIC VIAC. takze aj preto ma byt soroska v tomto fonde.

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

OdoslaťOdoslané: 22. Júl 2015 08:48
od sergej
i15 napísal:http://ndsas.sk/aktuality-r2-s-tunelom-soroska-je-blizsie-k-realite/44372s48899c

výhlasený tender na DSP, vydanie SP sa očakáva v závere roku 2017

A uz je to na UVO...

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

OdoslaťOdoslané: 22. Júl 2015 14:04
od johhan
devil napísal:to sa takto jednoducho neda spocitat. alokovana je ciasta ktora pocita s opravnemymi nakladmi a ich preplatenim takze realne to nie 85% EU a 15% stat, cize suma na cesty bude realne o nieco vyssia.

hlavne vsak z PO6 ide aj modernizacia ciest I. tr., v OP je stanoveny tzv. "ciel novovybudovaych RC" 21,5 km cize obchvat KE a NIC VIAC. takze aj preto ma byt soroska v tomto fonde.


Samozrejme, bolo to ukážkové a zhruba, je pravdou že do toho vchádza ešte niekoľko parametrov a v podstate až po ukončení diela a fakturácii únia schváli výšku finančného príspevku a bude to 85% z oprávnených nákladov a je aj pravdou že v niektorých projektoch bolo konečné financovanie 50/50 čo neboli pouznávané opr. náklady ... a niektoré boli rovno stiahnuté :-)
.
Ale momentálne v OP6 sú tie tri úseky a ráta sa s tým že zase v polovici obdobia nastane presun prostriedkov do OPII alebo do PO6 a potom tie prostriedky pôjdu na cesty I. triedy pričom už aj dnes nejaké rekonštrukcie jedničiek spadli z OPD do OPII - jednoznačne bude zaujímavé sledovať ako budú kúzliť z OPII - je otázne či únia dovolí toľko revízií ako pri OPD.

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2015 19:33
od marian vančo
Má niekto aktuálne info o tomto úseku???...teraz neviem či je priorita Kriváň - Lovinobaňa alebo tento úsek.

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2015 10:25
od Bukkas

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2016 01:00
od plš
Ako to dopadne s tunelom Soroška? Totiž v článku v časopise ASB je informácia podaná voľne a vyzerá to podivne http://www.asb.sk/inzinierske-stavby/ry ... nad-turnou :
citujem
odstavec Rýchlostná cesta R2
"Výhľadové dopravné zaťaženie predmetného úseku rýchlostnej cesty v roku 2040 je podľa predpokladov 13 045 vozidiel/24 hod. v oboch smeroch. Na základe predpokladanej intenzity dopravného prúdu do roku 2040 a v zmysle výsledkov štúdie realizovateľnosti sa bude pravdepodobne tento úsek rýchlostnej cesty budovať etapovite v polovičnom profile s jednou tunelovou rúrou."
odstavec Tunel Soroška
"Tunel Soroška s dĺžkou 4 282 m (južná tunelová rúra má dĺžku 4 282 m, severná tunelová rúra 4 270 m) má podľa DÚR navrhované dve samostatné tunelové rúry určené na jednosmernú premávku. Tunel je zaradený do kategórie 2T 8,0/100..."
Pri nedostatku peňazí prvé tvrdenie je racionálnejšie. Problém nastane pri rozšírení tunela na dve rúry a to s vetraním.

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2016 15:10
od DrX
Ci sa bude stavat jedna alebo dve rury je podla mna to najmenej podstatne. Hlavne nech sa to postavi, a potom mozu aktualizovat prognozy vytazenosti. Par korzarovych clankov:
http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=21098
http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=21096

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2016 20:02
od DrX
Dobre spravy pre Sorosku: v programovom obdobi 2014-20 (OPII) sa s nou oficialne stale rata!!! viewtopic.php?f=10&t=13207&p=177629#p177629

PS: Patrilo by sa tuto temu premenovat na "R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou (Soroška)"

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2016 21:18
od eric987
No tam sa rata so vselicim, akurat ze tych cosi cez 500 mil. by nestacilo ani len na vsetky jednotky tam uvedene. Kazdopadne, Soroska ma pred mnohymi inymi stavbami z ERDF navrh v priprave, to by jej malo vyrazne pomoct. Len dufam ze zvitazi zdravy rozum a pojde aspon tunel na plny. Nwm si osobne predstavit ako chcu pozdlznym vetranim vyvetrat 4,2 km dlhy tunel s obojsmernou premavkou, nehovoriac o tom, ze toto uz bude takmer na isto definitivny stav.

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2016 09:48
od i15
dvojrúrový tunel je zbytočný luxus za 50-100 mil navyše, ktoré by sa dali použiť na iný úsek
a že potom bude 1+1 definitívny stav? pri očakávanej intenzite dopravy to nevadí

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2016 10:58
od Peterman
Uz som to tu niekoľkokrát písal, aj i15 teraz. Uplne na najbližšie roky mozno aj 10-15 stačí jednorurovy tunel, aj pri vyšších intenzitach ako su dnes a výrazne pomôže rýchlosti a plynulosti dopravy. Aj Branisko zatiaľ staci, a stojí uz kolko rokov. Takto sa jazdilo dlhé desaťročia aj na mnohých rakúskych diaľniciach. Financie sa môže lepšie použiť na iné naozaj dôležité úseky (neporovnateľne s nižšími nákladmi na km ako je tunel). Druha rúra sa môže dobudovať ked sa skompletizuje celý ťah Zvolen - Kosice

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2016 11:28
od i15
keď spomínaš Branisko... bolo by trochu komické, keby sa cca v roku 2022 otvárala dvojrúrová Soroška pre 10000 vozidiel v jednorúrovom Branisku by jazdilo 20000 vozidiel

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2016 12:23
od Pacho
mam jednu otázku, výstavbou tunela, by sa odstránil problém s odfukovaním kamionov z cesty?. Lebo to prevracania aut je väčší problém ako sneh na severe, je to podstatne zákernejšie.

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2016 12:45
od bongi111
Pacho napísal:mam jednu otázku, výstavbou tunela, by sa odstránil problém s odfukovaním kamionov z cesty?. Lebo to prevracania aut je väčší problém ako sneh na severe, je to podstatne zákernejšie.


urcite neodstranil, ten vznika o par km dalej

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2016 12:56
od plš
To by som nepovedal, že odfukovanie kamiónov z cesty na Soroške.
Vietor prevracia ľahké nákladiaky a ľahké prívesy k nim na úseku známeho Langošovým incidentom s Multikarom - t.j. na úseku ako zídeš zo Sorošky pod Jablonov nad Turňou zhruba po úroveň obce Hrhov /smerom na Košice/.
Nebezpečná ľavotočivá zákruta, kde smerom do Košíc zvykli kamióny neubrzdiť a padali z úbočia zo skaly do viníc obce Hrušov je inde. T.j. na konci klesajúcej rovinky vedúcej od vrcholu Sorošky, keď automobil sa zrazu ocitne na úbočí kopca nad zrázom do priepasti a musí točiť doľava. Kolega Goral môže kvetnato popísať, autá padajú z kopca neďaleko od ich vinice /posledne, čo som ja zachytil, bol kamión s návesom naložený vaňami/...

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2016 05:53
od black1

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2016 08:30
od devil
problem mal odstranit vetrolam a to uz davno.

keď spomínaš Branisko... bolo by trochu komické, keby sa cca v roku 2022 otvárala dvojrúrová Soroška pre 10000 vozidiel v jednorúrovom Branisku by jazdilo 20000 vozidiel


to je sci-fi. hanebne je ze sa vobec hovori o druhej rure braniska ked ani prva rura sorosky nie je ista.

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2016 00:48
od babar
Podla mna je trapas aj len jedna rura Braniska (hlavne za tu cenu co sa rozkradla) aj to ze Soroska nema tunel.
Kto siel cez tu hmlu z vyfukovych plynov v Branisku vie ze dlhsi tunel treba dvojrurovy (aj kvoli udrzbe/odstavkam/uzaveram).

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2016 07:53
od Jonathan
A preto tri zo siestich najdlsich tunelov su jednorurove.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_l ... _type#Road