Moderátor: Moderátori
babar napísal:Podla mna je trapas aj len jedna rura Braniska (hlavne za tu cenu co sa rozkradla) aj to ze Soroska nema tunel.
Kto siel cez tu hmlu z vyfukovych plynov v Branisku vie ze dlhsi tunel treba dvojrurovy (aj kvoli udrzbe/odstavkam/uzaveram).
tunel dvojrurovy treba hlavne preto, ze intenzity na tychto usekoch len rastu a rastu a ked sa potom bude razit druha rura, tak bude ta prva odstavena...a vie si niekto predstavit, ze co bude na hp? lebo to nie je len udrzba, ktora trva 1-2 dni...
pristy27 napísal:Cas a intenzity su jedna vec, ale otazka je za akych podmienok bude mozne neskor dostavat druhu ruru, ak ju kvoli intenzitam bude treba postavit. Na Branisku je s tym problem, lebo druha diera pojde v trase unikovej stolne, cize poca vystavby by musela byt pravdepodobne zavreta aj uz postavena diera ak sa nemylim...
devil napísal:na tie intenzity co su teraz staci jedna rura. vyssie intenzity budu z dovodu zlepsenia trasy ale zase hustota obyvatelov je nizka.tunel dvojrurovy treba hlavne preto, ze intenzity na tychto usekoch len rastu a rastu a ked sa potom bude razit druha rura, tak bude ta prva odstavena...a vie si niekto predstavit, ze co bude na hp? lebo to nie je len udrzba, ktora trva 1-2 dni...
branisko sa davalo do prevadzky ked intenzita bola asi 6.000 cize ako bolo v 2010 na soroske bez tunela, v 2005 bola 8.200 a v 2010 11.500. cize ziadne zavratne narasty.
marian vančo napísal: Ja mám vždy pred prejazdom Braniskom obavy čo za somára to pôjde predo mnou 60-70km/h...a to isté sa bude stávať aj v Soroške ak bude jednorúrová...budem sa ťahať za opatrným vodičom, ktorý sa neodváži v tuneli ísť rýchlejšie ako 70tkou.
- nespomina sa tam nahodou vyhladova intenzita cez 13 tis. ???Ak počas projektovania prognóza na 15 rokov ukazuje, že intenzita premávky v tuneli s jednou rúrou bude presahovať 10 000 vozidiel v jednom jazdnom pruhu za deň, v čase prekročenia tejto hodnoty musí byť k dispozícii dvojrúrový tunel s jednosmernou premávkou.
devil napísal:branisko sa davalo do prevadzky ked intenzita bola asi 6.000 cize ako bolo v 2010 na soroske bez tunela, v 2005 bola 8.200 a v 2010 11.500. cize ziadne zavratne narasty.
aquila napísal:no len aj pri visnovom sa to rapidne zmenilo, kde radsej zacali razit novu ruru, ako by sa hrabali v unikovej stolni
Ak počas projektovania prognóza na 15 rokov ukazuje, že intenzita premávky v tuneli s jednou rúrou bude presahovať 10 000 vozidiel v jednom jazdnom pruhu za deň, v čase prekročenia tejto hodnoty musí byť k dispozícii dvojrúrový tunel s jednosmernou premávkou.
- nespomina sa tam nahodou vyhladova intenzita cez 13 tis. ???
Je potrebne si uvedomit najma to, ze realna uspora moze byt nanajvys 12-13% co pri zjednodusenom prepocte 4,2 km tunela za 45 mil €/1 km T cini max. 24,5 mil., nehovoriac o tom, ze ak sa tu nadabi na krasove utvary, rozdiel bude este nizsi (a to je fakt pravdepodobne).
Týmto tempom je v Branisku tento rok 16000 vozidiel a v roku 2020 20000. Namiesto druhej rúry Sorošky by sa mala stavať druhá rúra Braniska
devil napísal:
branisko sa davalo do prevadzky ked intenzita bola asi 6.000 cize ako bolo v 2010 na soroske bez tunela, v 2005 bola 8.200 a v 2010 11.500. cize ziadne zavratne narasty.
Andrej napísal:Ten výpočet si veľmi zjednodušil. Úspora pri priečnom vs. pozdĺžnom vetraní (veľmi záleží od konkrétneho riešenia) je aj pri optimistických prípadoch do 25% z ceny, čiže dve rúry s pozdĺžnym vetraním môžu vyjsť prinajlepšom na 150% ceny 1 rúry s priečnym vetraním, reálne aj viac. Ad úniková štôlňa, zaujímalo by ma, či by nebolo možné aspoň v časti trasy využiť ako únikovú cestu železničný tunel - podobné riešenie je bežné niektorých v Alpských tuneloch. A o tom, že druhá TR je postaviteľná sa stačí ísť presvedčiť do Rakúska.
Andrej napísal:Mám pocit, že mnohé názory sú tu ovplyvnené predovšetkým negatívnymi skúsenosťami z Braniska a možno z niektorých starých Alpských tunelov, ktoré už dávno majú prekročenú kapacitu (zadymený Karawanken, preplnený Gotthard či Frejus...). Treba ale porovnávať porovnateľné vzhľadom na intenzity - napr. viaceré 1-rúrové tunely v Nórsku, Arlberg v Rakúsku (cca 8000 voz/deň, 14 km) atď. - všetko bezproblémové tunely, ktoré si ani tieto bohaté krajiny nedovolili stavať na 2 TR
No nwm ci 91,67% narast intenzity za 6 ci kolko rokov by mal byt vynaty z mnoziny zavratnych.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.