Stránka 20 z 69

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2017 12:59
od aquila
mytna lovibana je v principe dost v pohode .. tam netreba nic

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2017 13:59
od medima
Chod a povedz to obyvatelom kraja a prilahlych obci v trase buducej R2 tak ta ukrizuju. Ale pozor, dolu hlavou.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2017 17:13
od mostovka
len raz by sa niekto z tej aliancie hodnota za peniaze z ministrestva financii objavil v tych oblastiach a obciach kade by mala ist R2, podla mna zivy by sa odtial asi uz nevratili :D ja som tiez jednoznacne za plny profil, nech to hoc stoji aj viac, ale pre tych ludi co tam byvaju v juznych okresoch(ktorych plne chapem) a pre investicie do tychto casti SR je to zlaty dazd z neba.. v tomto plne drzim s ministrom dopravy a most hid..

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2017 19:39
od ecce
Dufam, ze tak nerozmyslate aj o vlastnych vydavkoch.

"...ale pre tych ludi co tam byvaju v juznych okresoch(ktorych plne chapem) a pre investicie do tychto casti SR je to zlaty dazd z neba..."

A zaroven je to menej penazi pre uplne ine investicie a inych ludi. Hodnota za peniaze je prave o tom, aby sa z projektov vyberali tie, ktore prinesu najviac. Ak mas jednu cestu, co stoji 100m a prinesie naspat 80m a druhu cestu, co stoji 100m a prinesie 120m, tak si pri obmedzenych zdrojoch musis nieco vybrat. Oni hovoria cesty z prvej skupinu nestavajme, radsej si nechajme na druhu skupinu. Ty hovoris, nech to stoji, co stoji, ale ze bude menej na ine investicie, to uz nevidis.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2017 21:37
od Vlados
medina je troll ale ešte nemá na Janka Podmanického
chceme uvoľniť dlhovú brzdu, kde sú dostatočné finančné prostriedky bez toho aby sme zadĺžili štát ktoré sa môžu použiť na výstavbu diaľníc a rýchlostných ciest

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2017 23:06
od jarino
:lol:

Lenže Hodnota za peniaze nevybrala ešte projekt, čo by priniesol najviac. Ak projekt podľa nich nebol efektívny(Prešov), tak náhradné opatrenia skoro nič.
R3 Tvrdošín bola na tom kúsok lepšie, avšak nič tam nebolo o MÚK každých 5 kilometrov na oravskej R3, zato porovnávanie tranzitu Kysuce vs. Orava aj na dve strany. Úvahy o ceste 1. triedy v prípade projektu ktorý má SP sú už kus neskoro. Stavať to 4 roky je veľmi veľa. Svrčinovec sme kvôli peniazom v OPD stavali veľmi rýchlo a teraz zasa kvôli peniazom budeme stavať pomaly.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 15. Júl 2017 09:11
od racto
aquila napísal:mytna lovibana je v principe dost v pohode .. tam netreba nic

V pohode asi len pre teba keď tade prechádzaš, ale nie pre tých čo chcú prejsť z jednej strany cesty na druhú v Mýtnej.
Netreba sa nato pozerať len z pohľadu vodiča.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 15. Júl 2017 09:34
od aquila
Racto precitaj si minulu stranu, pisal som ze treba usek krivan- mytna , ale mytnej len ochvat popri zeleznici(ala obchvat brezna)

37367

a zvysok od mytnej doslova az po rimavsku je v pohode.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 15. Júl 2017 12:06
od nevo83
Aquila podla Teba kt useky vramci D/R sa oplati resp by sa mali stavat v plnom profile, myslim celkovo

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 15. Júl 2017 14:32
od devil
od lovinobane je lepsia cesta, normalna 9,5. mytna-lovinobana je citelne uzsia s plnymi ciarami.

https://www.google.sk/maps/@48.4610787, ... 312!8i6656

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 15. Júl 2017 21:13
od Vlados
toto miesto to lepšie vystihuje. jedine most bol rozšírený, aj to bolo ešte za socializmu.

Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2017 15:18
od expwy
aquila napísal:pekny priklad je viedne na A23, aj S1, S2, kde su miestami ozaj uzke pruhy . netrufam si povedat ako uzke, ale nedivil by som sa keby boli pod 3 metre .. a nemaju ani odstavne pruhy, len zachranne zalivy.

lebo ked uz je na obchvate 80tka resp 90 100vka, podla mna nei je nutnost mat 3,75 siroke pruhy.

Nemecká norma pre diaľnice v meste pri 80 kmh definuje šírku jazdných pruhov 3,5m 3,25m 3,25m
gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=35864

Naša norma mestskú diaľnicu ani nepozná, takže bez ohľadu na jazdnú rýchlosť je u nás povinnosť mať všetky pruhy široké 3,75 m, všetko ostatné je na výnimku z normy, ktorú dopravní inžinieri aplikujú len výnimočne a kto by ju chcel aplikovať, lebo naše normy sú zastarané a neaktuálne, je vyhlásený za kacíra.

Takto dopadol aj pokus o R17,5 Kriváň - Lovinobaňa, ktorý mal dať zadosťučinenia polovičnému profilu, ktorý vzišiel zo štúdie realizovateľnosti a CBA, a lepšiemu komfortu v podobe možnosti relatívne bezpečného predchádzania (umožňoval striedavý 3-pruh alebo súvislý delený 4-pruh. Avšak NDS sa rozhodla ignorovať štúdie realizovateľnosti a CBA analýzy, ktoré boli robené za účasti Jaspers. A teraz im to decká z tímu "Hodnota za peniaze" vysvetlili a išli dokonca ešte ďalej. Žiadna R, ale preložka cesty I. triedy, teda presne to čo niektorí uvedomelí veteráni tohto fóra verklikujú už od jeho založenia. Nestačil polprofil modifikovaný na 4-pruh? Teraz nebude ani polprofil, ale preložka Mýtnej C9,5 vážení! 8)

Nemyslel som si, že to niekedy priznám, ale začínam fandiť tým deckám z tímu "Hodnota za peniaze". Zišlo by sa im podpory aj zo strany nejakého šikovného dopraváka, lebo dopravným veciam moc nerozumejú a vidia všetko len cez čísla - čierna alebo biela CBA/IRR - multikriteriálnu analýzu neuznávajú, tak ako ani Jaspers, ale fakt majú gule ísť proti oligarchom a ich politickým štetkám. Fakt ale je, že tento národ ešte nedorástol na rozumné riešenia. My chceme buď všetko alebo nič.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2017 17:33
od Vlados
expwy napísal:Takto dopadol aj pokus o R17,5 Kriváň - Lovinobaňa, ktorý mal dať zadosťučinenia polovičnému profilu, ktorý vzišiel zo štúdie realizovateľnosti a CBA, a lepšiemu komfortu v podobe možnosti relatívne bezpečného predchádzania (umožňoval striedavý 3-pruh alebo súvislý delený 4-pruh.

Na striedavý trojpruh nie je potrebných 17,5 a ten štvorpruh bol navrhnutý nevhodne nakoľko mal jednostranný sklon čo pri chýbajúcom stredovom odvodnení a betónových zvodilách robilo len problém s vodou na ceste a nakoniec kdesi v budúcnosti by vznikol problém s rozšírením na 22,5/24,5... tie estakády by boli nerozšíriteľné (boli tak navrhnuté). Mali sme byť skromní, postačuje tam polprofil.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2017 17:49
od DrX
Vlados napísal:
expwy napísal:Takto dopadol aj pokus o R17,5 Kriváň - Lovinobaňa, ktorý mal dať zadosťučinenia polovičnému profilu, ktorý vzišiel zo štúdie realizovateľnosti a CBA, a lepšiemu komfortu v podobe možnosti relatívne bezpečného predchádzania (umožňoval striedavý 3-pruh alebo súvislý delený 4-pruh.

Na striedavý trojpruh nie je potrebných 17,5 a ten štvorpruh bol navrhnutý nevhodne nakoľko mal jednostranný sklon čo pri chýbajúcom stredovom odvodnení a betónových zvodilách robilo len problém s vodou na ceste a nakoniec kdesi v budúcnosti by vznikol problém s rozšírením na 22,5/24,5... tie estakády by boli nerozšíriteľné (boli tak navrhnuté). Mali sme byť skromní, postačuje tam polprofil.


To je teda riadna schyza: preto, ze v buducnosti by vznikol problem z rozsirenim na 22,5/24,5 teraz skoncime pri 11,5, lebo tam postacuje poprofil miesto toho aby sme mali aspon 17,5 ci uz s 2, 3, alebo 4 pruhmi!!!! V skutocnosti je toto riesenie zas dobre len pre stavbarov, lebo teraz za nabalia na polprofile, a o par rokov za este vacsiu cenu dostavaju dalsi polprofil. Dufam, ze to tak nedopadne, a ze sa este pretlaci 17,5 so stvorprudovkou...

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2017 19:24
od expwy
Vlados napísal:Na striedavý trojpruh nie je potrebných 17,5 a ten štvorpruh bol navrhnutý nevhodne nakoľko mal jednostranný sklon čo pri chýbajúcom stredovom odvodnení a betónových zvodilách robilo len problém s vodou na ceste a nakoniec kdesi v budúcnosti by vznikol problém s rozšírením na 22,5/24,5... tie estakády by boli nerozšíriteľné (boli tak navrhnuté). Mali sme byť skromní, postačuje tam polprofil.

Jednostranný sklon nie je žiadny problém a odvodnenie sa dá vždy technicky vyriešiť, otázka je či sa chcelo, a či nebolo jednoduchšie a vhodnejšie 17,5 odpáliť ako kacírstvo.
Estakáda by sa samozrejme nerozširovala. Plný profil sa mal realizovať (ak by k jeho realizácii došlo po desiatkach rokoch) novou estakádou vedľa tej navrhnutej 17,5. Z polovičného profilu by sa potom stal troj-pruh s odstavným pruhom pre jeden jazdný pás. Presne ten istý koncept ako na rakúskej A2 medzi Graz a Klagenfurt medzi Mooskirchen a Wolfsburg to takto fungovalo 20 rokov, konkrétne Lavanttalbrucke.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2017 21:51
od i15
expwy napísal:
Nemyslel som si, že to niekedy priznám, ale začínam fandiť tým deckám z tímu "Hodnota za peniaze". Zišlo by sa im podpory aj zo strany nejakého šikovného dopraváka, lebo dopravným veciam moc nerozumejú a vidia všetko len cez čísla - čierna alebo biela CBA/IRR - multikriteriálnu analýzu neuznávajú, tak ako ani Jaspers, ale fakt majú gule ísť proti oligarchom a ich politickým štetkám. Fakt ale je, že tento národ ešte nedorástol na rozumné riešenia. My chceme buď všetko alebo nič.


Decká vedome, alebo nevedome slúžia oligarchom a politickým štetkám, lebo sa vôbec nevenujú korupcii a kartelom, ktoré spôsobujú najväčšie predraženia. Netreba znižovať parametre, ale bojovať proti kartelom a budeme mať R25,5 postavenú lacnejšie, ako korupčno-kartelovskú R22,5

Vlados napísal:
expwy napísal:Takto dopadol aj pokus o R17,5 Kriváň - Lovinobaňa, ktorý mal dať zadosťučinenia polovičnému profilu, ktorý vzišiel zo štúdie realizovateľnosti a CBA, a lepšiemu komfortu v podobe možnosti relatívne bezpečného predchádzania (umožňoval striedavý 3-pruh alebo súvislý delený 4-pruh.

Na striedavý trojpruh nie je potrebných 17,5 a ten štvorpruh bol navrhnutý nevhodne nakoľko mal jednostranný sklon čo pri chýbajúcom stredovom odvodnení a betónových zvodilách robilo len problém s vodou na ceste a nakoniec kdesi v budúcnosti by vznikol problém s rozšírením na 22,5/24,5... tie estakády by boli nerozšíriteľné (boli tak navrhnuté). Mali sme byť skromní, postačuje tam polprofil.


Tu opäť nie je problém v šírke cesty, ale v projekte, ktorý viedol asi 6km z 8km úseku na estakádach. Nová EIA počíta s radikálnym okresaním estakád a môže sa stať, že R24,5 bude lacnejšia, ako pôvodná R17,5

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2017 07:45
od fh
i15 napísal:
Decká vedome, alebo nevedome slúžia oligarchom a politickým štetkám, lebo sa vôbec nevenujú korupcii a kartelom, ktoré spôsobujú najväčšie predraženia. Netreba znižovať parametre, ale bojovať proti kartelom a budeme mať R25,5 postavenú lacnejšie, ako korupčno-kartelovskú R22,5



To si pleties Hodnotu za peniaze s iným útvarom. Na odhaľovanie korupcie tu určite oni nie sú a na boj proti kartelom takisto nie.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2017 08:06
od expwy
i15 napísal:Tu opäť nie je problém v šírke cesty, ale v projekte, ktorý viedol asi 6km z 8km úseku na estakádach. Nová EIA počíta s radikálnym okresaním estakád a môže sa stať, že R24,5 bude lacnejšia, ako pôvodná R17,5

Viedol presne tak, ako ho stanovilo MŽP SR podľa platnej EIA a platného územného rozhodnutia (ÚR). Ale ak nová EIA povolí ísť po zemi údolím Krivánskeho potoka, tak určite treba rátať s niekoľkými ekoduktami na tejto trase a novým procesom územného konania. Môj tip: Do roku 2020 sa na tomto úseku ani neškrtne.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2017 08:14
od devil
aka nova EIA ?

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2017 09:43
od mb1000

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2017 10:47
od devil
aha, ale zmena navrhovanej cinnosti nie je to iste ako urobit novu EIU na uplne novy projekt....

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2017 11:58
od aquila
expwy napísal: Teraz nebude ani polprofil, ale preložka Mýtnej C9,5 vážení! 8)


ja by som to osobne povazoval za dost velky uspech a konecne riesenie spravnym smerom, lebo ono by ozaj stacilo urobit obchvat mytnej, o to lepsie ked v C9,5 . dokonca cert to vem aj urovne krizovanie pri zeleznicnej zastavke mytna (aj ked pri miernom vyoseni cesty 2623 by tam nebol problem mat MUK, aj ked stacil by aj len nadjazd nad zeleznicu a prelozku, cim by sa aj odstranil urovnovy zeleznicny prechod. a v strede dediny sa aj tak nemusi napajat lokalna cesta na novu jednicku ), a upravit kusok cesty mytna - lovibana.

kazdopadne usek krivan - mytna by mohol ist podla tejto zmeny co tu postli .. aj ked len v polprofile

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2017 12:21
od mb1000
aquila napísal:
expwy napísal: Teraz nebude ani polprofil, ale preložka Mýtnej C9,5 vážení! 8)


lebo ono by ozaj stacilo urobit obchvat mytnej, o to lepsie ked v C9,5 .


A co riesi obchvat Mytnej? Usek Krivan - Lovinobana hlavne potrebuje zvysit bezpecnost a nie obchvat Mytnej.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2017 13:42
od devil
aj obchvat mytnej je krok vpred. maly krok ale predsa. urovnove krizenie so zeleznicou ale v ziadnom pripade, to nie je ani bezpecne ani plynule, to aj pod soroskou je zeleznicny nadjazd. samozrejme musi byt plynula nadvaznost na staru cestu tak ako pri fige alebo ozdanoch. aj rozsirenie cesty je OK ak tam nebudu zbytocne obmedzenia a bude splnat podmienky na 110-100 km/h aj ked si myslim ze pri lovinovani by sa tiez musela urobit prelozka lebo inac to nepustia a takisto si neviem predstavit ako zozenu suhlas od ochranarov na cisto povrchovy variant v udoli. co nie je OK je suvisly poloprofil R11,5, ktory prakticky znemozni urobit plny profil lebo vyzdy budu potrebnejsie useky ako rozsirovanie. okrem toho nie je bezpecny a nie je dost motivacny aby auta presli zo starej cesty.

tu je stranka hodnoty za peniaze, su tam starsie aj najnovsie veci, zrovna hodnotenie R2 tam z nejakeho dovodu nie je my sa bavime o clankoch v novinach...

http://www.finance.gov.sk/Default.aspx?CatID=5907

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2017 13:53
od aquila
mb1000 napísal:A co riesi obchvat Mytnej? Usek Krivan - Lovinobana hlavne potrebuje zvysit bezpecnost a nie obchvat Mytnej.


ja si myslim, ze riesi vela, ako ostatne kazdy obchvat obce na dolezitom a vytazenom tahu.

urcite je lepsie mat co ja viem do 2025 aspon obchvat mytnej v parametroch C9,5 ako do 2040 snivat o R2 ..

a osobne toto vidim ten vacsi problem na slovensku, co uz ale spomenul expwy , na slovensku bud vsetko alebo nic .. nejaka rozumna stredna cesta ako sa razi v cechac, resp rakusku nehrozi ..