Stránka 21 z 69

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2017 15:36
od mb1000
aquila napísal:urcite je lepsie mat co ja viem do 2025 aspon obchvat mytnej v parametroch C9,5 ako do 2040 snivat o R2 ..

a osobne toto vidim ten vacsi problem na slovensku, co uz ale spomenul expwy , na slovensku bud vsetko alebo nic .. nejaka rozumna stredna cesta ako sa razi v cechac, resp rakusku nehrozi ..


Na vychodnej R2 ma vobec netrapi prejazd obcami, ale blbe parametre cesty medzi obcami. Samozrejme doprajem kazdemu obyvatelovi obce na tranzitnej trase nech maju obchvat, ale toto nie je ten najvacsi problem tohoto useku. Za najvacsi povazujem bezpecnost a tato sa zlepsi len pri 1+2 alebo 2+2 a tak treba riesit cely usek (Krivan-Lovinobana) komplexne. Samotny obchvat Mytnej povazujem az za druhotny problem. Je mi jedno ci to bude R alebo cesta 1.triedy a ci 90 alebo 110 MPR.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2017 12:42
od PeterPeter
Ak už nie sú peniaze na celý úsek Kriváň - Tomášovce, bolo by najlepšie spraviť cestu v plnom profile od Kriváňa až za Mýtnu, kde by sa napojila na jednotku. Týmto by sme vyriešili najhoršie časti úseku.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2017 23:45
od jarino
Len je to tak trochu opačne. Od Kriváňa po Mýtnu je to najproblematickejšie s financovaním aj trasovaním.
Od Mýtnej ďalej to nie je náročný úsek, len tie intenzity by asi vydali iba na polprofil.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2017 23:56
od Vlados
tak stavajme polprofil :) niekde na R2 sa to bude musieť zúžiť na polprofil, prečo nie tam kde budúca dostavba tak nenavýši cenu? možno sa ukáže ani za 30 rokov nebudú juhom intenzity na plný profil.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2017 07:58
od PeterPeter
jarino napísal:Len je to tak trochu opačne. Od Kriváňa po Mýtnu je to najproblematickejšie s financovaním aj trasovaním.
Od Mýtnej ďalej to nie je náročný úsek, len tie intenzity by asi vydali iba na polprofil.


Tak to by nebolo príliš múdre rozhodnutie robiť. Od Lovinobane je to dobrá cesta. Do Lovinobane je to katastrofa.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2017 14:42
od DrX
Vlados napísal:tak stavajme polprofil :) niekde na R2 sa to bude musieť zúžiť na polprofil, prečo nie tam kde budúca dostavba tak nenavýši cenu? možno sa ukáže ani za 30 rokov nebudú juhom intenzity na plný profil.


Myslim, ze realny plan Vladosov plan je: "tak nestavajme nic" a "možno sa ukáže ani za 30 rokov nebudú juhom intenzity" na to aby sme tam cokolvek stavali, ked 90% ludi odide a nezamestnanost bude 30%.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2017 15:04
od Vlados
To sa celkom mýliš. Som za aby sa za sumu X mil. euro postavilo čo najviac km ciesť práve na R2, preto nie plný profil kde nie je potrebný, odložiť Sorošku na neskôr. Ak sa postaví na R2 do 2020 20-30-40km polprofilov tak sa značne zlepší južná trasa a následne sa zvýši jej využivanie. Budú vyššie intenzity začnú byť iné miesta bodovými závadami, napr. Soroška, a budeme sa venovať im.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2017 15:49
od DrX
To je presne ta zla strategia, ktora sposobila, ze D1 nebude ani v 2030. Cize treba poriesit to najtazsie, co bude trvat najdlhsie (teda Sorosku). A na lahke lacne useky pomedzi to sa peniaze najdu vzdy, ak sa chce.

Polprofil je proste nic ine ako vycackana 2-pruhova jednicka. To nijak vyrazne kvalitu jazdy nezlepsi a uz vobec nezrychli v porovnani s tym, ak by sa jednoducho na jednicke dorobili obchvaty a MUC. Jedine co to moze sposobit je, ze autam sa viac vyplati jazdit po zbytocnej paralelnej jednicke (ktora pri R musi byt), lebo na Rke budu spomalovat kamiony. Oproti tomu je urcite lepsie mat 4-prudovu jednicku s 110-kou a obchvatmi a MUC, po ktorej tych 110kmh mozes suvislo ist.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2017 16:36
od Vlados
Polprofil je cesta kde nestretneš chodca, cyklistu, traktor. Na štvorprúdovej jedničke ich tam môžeš mať preto tam nikto 110-tku neschváli.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2017 16:40
od DrX
Na prebyrokratizovanom Slovensku mozno nie, ale tam, kde uvazuju normalne, bez problemov:
https://www.google.com/maps/@48.5261645 ... 312!8i6656

(pre cyklistov/chodcov staci cyklo/chodnik, pre traktory dvojky)

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2017 16:46
od Vlados
Ukázal si príklad na ceste prvej triedy v trase RC. Vidím, že inak nazývame to isté. Áno, presne takého cesty stavajme od Detvy po Košice a až raz bude potreba tak ju rozšírime na 2+2 a ako bonus označme RC.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2017 16:53
od DrX
Cize ako som povedal, nechces stavat vobec nic. Lebo, takato cesta uz na vela usekoch medzi KE a ZV je (napr. medzi KE a Soroskou). Stacilo by ju preznackovat. Ty navrhujes paralelne vedla nej stavat v podstate rovnaky polprofil Rky. Ja ti hovorim, ze lepsie je tuto cestu dobudovat za ovela mensie peniaze na plny profil, dorobit obchvaty a MUK (a potrebne cyklochodniky/dvojky pre pomale vozidla/cyklistov) a povolit 110ku, a potom je to poriesene. Ale nie ako ty navrhujes, mat 2-pruhovu jednotku a vedla nej v podstate rovnaku 2-pruhovu Rku, na ktoru nesmu ist cyklisti!!!

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2017 17:09
od Hank
Presne tak, na stavanie cesty pre motorove vozidla netreba stavat cestu s parametrami polovicnej dialnice.

Btw. u nas je nieco take ako na fotke I/66 na vynovenych usekoch (obmedzeny pristup), len su bez zvysenej rychlosti.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2017 19:46
od Vlados
DrX napísal:Cize ako som povedal, nechces stavat vobec nic. Lebo, takato cesta uz na vela usekoch medzi KE a ZV je (napr. medzi KE a Soroskou). Stacilo by ju preznackovat. Ty navrhujes paralelne vedla nej stavat v podstate rovnaky polprofil Rky. Ja ti hovorim, ze lepsie je tuto cestu dobudovat za ovela mensie peniaze na plny profil, dorobit obchvaty a MUK (a potrebne cyklochodniky/dvojky pre pomale vozidla/cyklistov) a povolit 110ku, a potom je to poriesene. Ale nie ako ty navrhujes, mat 2-pruhovu jednotku a vedla nej v podstate rovnaku 2-pruhovu Rku, na ktoru nesmu ist cyklisti!!!

OK, pred 2020 nevidím dôvod stavať čokoľvek medzi Figou a KE. Tie úseky boli väčšinou za socializmu prebudované na budúci polprofil a dnes sú stále oproti iným úsekom nadštandardné (aj voči iným jednotkám). V trase I/16 je potrebné riešiť úseky medzi Kriváňom a Figou.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2017 20:09
od marian vančo
Mám otázku, kedže je pravdepodobné, že po roku 2020 nebudú Eurofondy, znamená to, že ano Slovenski do nich po roku 2020 nebude prispievať? Nedajú sa práve tieto peniaze v buducnosti použiť na financovanie dialnic po r. 2020? Inak pre ,mna je vzorom pre R2 madarska M2...

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2017 20:40
od Vlados
pravdepodobne nebudú eurofondy pre operačný fond v doprave. prispevať budeme, aj prijímať len ten rozdiel (profit) nemusí byť taký veľký ako doteraz nakoľko jeden z hlavných prispevateľov odchádza. ak budú iné krajiny/oblasti života potrebovať väčší rozpočet ako je stanovený teraz napr. ochrana hraníc únie/šengenu tak únia môže na toto v značnom rozsahu prispivať a keďže mi máme krátku hranicu tak sa môžeme stať väčším prispevateľom ako prijímateľom. zatiaľ sú to všetko len dohady, ale je isté že únia bude mať nižší príjem pre odchod británie.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2017 22:42
od jarino
PeterPeter napísal:
jarino napísal:Len je to tak trochu opačne. Od Kriváňa po Mýtnu je to najproblematickejšie s financovaním aj trasovaním.
Od Mýtnej ďalej to nie je náročný úsek, len tie intenzity by asi vydali iba na polprofil.

Tak to by nebolo príliš múdre rozhodnutie robiť. Od Lovinobane je to dobrá cesta. Do Lovinobane je to katastrofa.

Niečo by sa s tým dalo robiť. Teoreticky by sa dal realizovať polprofil okolo Mýtnej a Lovinobane a dočasne to ukončiť pri obci Uderiná, viď ortofotomapa: gallery/image_page.php?album_id=63&image_id=35436
Výhoda je, že v tej trase už to je značne pripravené a veľa by to nestálo, chcelo by to popracovať na tom dočasnom napojení.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 22. Júl 2017 12:07
od aquila
to je podla mna zbytocne, lebo od mytnej dalej treba cestu len zrekonstruovat a miestami velmi jemne rozsirit, ekdze lovina uz de facto obchvat ma.

preto som toho nazoru, ze staci obchvat mytnej 9,5 a urobit reko zvysku cestu na styl aby bola vsade C9,5

z mojho pohladu je skor kritickejsi usek krivan - mytna, ktory sa moc rozumne inak ako prelozkou neda poriesit. a tam by stacil tiez len pol profil.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 22. Júl 2017 12:27
od babar
Obchvat Mytnej rozhodne treba a ze Lovinobana obchvat ma? Mozno, ale je tam 50tka a domy za ktorymi su ukryti policajti. Co sa tyka nadvaznosti Krivan-Mytna-Lovinobana logiku rozhodne ma. Ked nie su peniaze tak aspon obchvat Mytnej ale s Lovinobanou, ta 50tka je tam naozaj otravna, inak je to skoro polprofil.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 22. Júl 2017 12:28
od nevo83
aquila, ktory usek R2 si podla teba zasluzi plny profil ??

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 22. Júl 2017 12:59
od aquila
inak pri kosiciach :) a upgradnut prietah zvolena ako jednicku na 2+2

@babar: vsak to tam to staci podla mna zrekonstruovat a dat 70tku.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2017 09:29
od stanog
Prevezte sa po modernizovanej ceste č. 21 v Maďarsku trasa Salgotarján - Hatvan. To je myslím presne to čo potrebuje juh Slovenska, je to štvorpruh ale bez odstavného pruhu s vylúčením pomalých vozidiel. Kríženie s vyťaženými cestami je riešené mimoúrovňovo, ale je na nej zopár (napočítal som v celej trase asi 6) úrovňových križovatiek s veľkými kruhovými objazdami. Povolená je 110-ka. Na niektorých úsekoch ešte beží výstavba, ale tam kde je už cesta dokončená sa ide pohodlne a plynulo a tá 110-ka je úplne v pohode. Takto sa dá riešiť bezpečnosť, plynulosť aj vyššia rýchlosť za odhadujem 50% ceny našej RC v parametroch R24,5/100. Najdrahšie sú totiž MUK a zemné práce, ktorých objem vďaka odhadovaným parametrom je o minimálne 1/3 nižší:
http://www.google.sk/maps/@47.7431843,1 ... 312!8i6656

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2017 10:31
od Jano1
Len ta rovina v Madarsku, na ktoru si dal link, na vacsine trasy R2 nie je.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 24. Júl 2017 09:43
od albiman85
Keby bola na severe len R-ka a nie predrazena D(najma na D3), kde je komplikovany teren, drahsie parametre etc., ak by sme sa mohli bavit len o 2+2 ceste 1. triedy na juhu. Ale to je aka logika ze na severe investujeme miliardy a na juhu aj par 100 milionov je vela? Preco bolo potrebne postavit prave Dialnicu na severe a nie R-ku? To ze medzi ZV-KE by stacila cesta 1. triedy je uplne bullshitm, ved je to hlavny tah slovenskeho a europskeho vyznamu. Ano staci plny profil po LC, a od LC po Tornalu polprofil + Soroska a obchvat KE. potom dalsich 20-25 rokov juzny tah nepotreuje ziadne investicie(okrem obchvatu ZV).

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 24. Júl 2017 10:44
od nevo83
Jano1 napísal:Len ta rovina v Madarsku, na ktoru si dal link, na vacsine trasy R2 nie je.



Dobre teda:
Kosice- Jablonov nad Turnou /po Moldavu je cista rovina/ je jedna dlha rovina mozno na 3x je mierne zvlnena
Soroska - vsetci vieme
RV- Tornala - opat dlha rovina
---------
100km rovinateho useku / bez sorosky/

LC- Pincina 8,7km rovina
Mytna- LC- rovina
Figa-RS - 20km komplikovanejsi usek
RS-Ozdany 7km komplikovanejsi usek

Takze z 200km R2 ZV-KE je viac ako 3/4 v rovinatom terene...