Stránka 4 z 26

Re: R2 Šaca - Košické Olšany

OdoslaťOdoslané: 02. Sep 2011 14:47
od i15
Je to obchvat okolo mesta a vacsina premavky smeruje do miest, takze obchvat bohate postacuje na 2+2. Tolkokrat spominany tranzit na Ukrajinu je dnes menej ako 1000 aut denne, takze moze kludne stupnut aj o 1000% a nic sa nestane.

Re: R2 Šaca - Košické Olšany

OdoslaťOdoslané: 02. Sep 2011 15:19
od DrX
i15 napísal:Je to obchvat okolo mesta a vacsina premavky smeruje do miest, takze obchvat bohate postacuje na 2+2. Tolkokrat spominany tranzit na Ukrajinu je dnes menej ako 1000 aut denne, takze moze kludne stupnut aj o 1000% a nic sa nestane.


Ako tradične, zas pletieme príčinu a následok. Keď je trasovanie slovenských NEEXISTUJÚCICH dialníc (teda D1) také, že sa ide naokolo bližšie z juhu na sever a späť na juh, cez hromadu hôr atď atď, tak je jasné, že nikto z rakúska/česka/talianska na ukrajinu cez Slovensko nepôjde. Pritom, ak by bola dokončená R1+R2 (či R7+R2), bola by to najkratšia a najlepšia spojnica, takže by sa to veselo využívalo, čo vedia aj maďari aj poliaci, a dotiahnúť svoje dialnice na ukrajinu je pre nich veľká priorita. Na Slovensku všetky dialničné peniaze idú do rozvrtávania žilinsko-popradských kopcov, takže nie je žiaden rozvoj ani na juhu stredného slovenska ani na napojení na ukrajinu....

Re: R2 Šaca - Košické Olšany

OdoslaťOdoslané: 02. Sep 2011 15:34
od i15
Nic si nepletiem, po dobdovani vsetkych "provychodniarskych" RC tu moze pribudnut aj 10000 ukrajinskych aut denne a stale to bude len nejakych 15% kapacity 2+2 obchvatu.

Re: R2 Šaca - Košické Olšany

OdoslaťOdoslané: 02. Sep 2011 16:17
od devil
DrX, spojenie UA-PL sa urychlilo kvoli ME a madarska M3 sa buduje juznejsie aby dialnicu vyuzivali aj smerom na RO ale najma kvoli napojeniu vlastnych regionov.

Re: R2 Šaca - Košické Olšany

OdoslaťOdoslané: 10. Dec 2011 09:45
od Andrej
Tender na DUR a DSZ vyhral Dopravoprojekt za menej ako polovicnu cenu oproti PHZ
http://www.e-vestnik.sk/#EVestnik/Detail/30873

Trvanie zmluvy je 9 mesiacov, takze snad môzeme uz koncom buduceho roka ocakavat UR na tento usek.

Re: R2 Šaca - Košické Olšany

OdoslaťOdoslané: 10. Dec 2011 11:23
od i15
Podmienky na otváranie obálok s ponukami
Dátum: 17. 8. 2011.


DÁTUM ROZHODNUTIA O ZADANÍ ZÁKAZKY:
1. 12. 2011


to je dost dlha doba na vyber dodavatela DUR, nevyzera to na prilis intenzivnu pripravu...

Re: R2 Šaca - Košické Olšany

OdoslaťOdoslané: 10. Dec 2011 11:42
od Andrej
Aj podpis zmluvy na Fricovce-Svinia bol 2.11 a vysledok tendra vo vestniku az tento tyzden. Takze kludne sa uz môze aj mesiac na tom pracovat. Navyse, do r. 2014 casu pomerne dost na kompletnu pripravu, bodaj by sa v priprave pohli aj dalsie useky R2, napr. Batka-Figa a Ozdany-Zacharovce.

Re: R2 Šaca - Košické Olšany

OdoslaťOdoslané: 10. Dec 2011 12:10
od i15
Tam boli odvolavania a podstatne vacsia hodnota zakazky, vyse tri mesiace na vyhodnotenie tendra na obycajnu dokumentaciu je vela. Btw stale som nenasiel vysledok tendra na DUR na R2 Soroska, tam je asi este vacsie zdrzanie. Stale to vyzera na ukoncenie pripravy v roku 2015, ale to je v pohode, az take kriticke to KE nie je. Problemy bude sposobovat len juzna cast tahu cez mesto, ktora ma parametre obycajnej mestskej stvorprudovky

Smer od sidliska Nad Jazerom po odbocku na Alejovu: http://www.youtube.com/watch?v=-mbIXeWow1k

Re: R2 Šaca - Košické Olšany

OdoslaťOdoslané: 10. Dec 2011 12:45
od Andrej
Takmer vsetky vysledky tendrov sa vo vestniku objava viac ako mesiac po podpise zmluvy, nielen tam, kde bolo zdrzanie.

Pre KE je velmi podstatne, ze sa v pomerne blizkej dobe zlepsi napojenie na takmer vsetky smery - od juhu (R4), od severozapadu (D1), zapadu (R1+R2 ZV-Krivan) ci ciastocne aj od vychodu (reko I/50 pri MI). A pride aj cas, kedy sa zacne suvisle budovat R2 a D1 KE-MI.

Re: R2 Šaca - Košické Olšany

OdoslaťOdoslané: 10. Dec 2011 14:24
od i15
Dolezity je terimin zadania zakazky a ten bol az 1.12. Proces vyberu trval dlhsie, ako napriklad vyhodnotenie tendra na D1 DS-Turany.

Inak Dopravoprojekt robil dokumentacie aj na usek D1 Budimir-Bidovce, aspon sa mozu skoordinovat. Najrozumnejsie bude R2 aj D1 stavat v rovakom case. D1 sice pripravenejsia, ale sama o sebe toho vela neriesi.

Re: R2 Šaca - Košické Olšany

OdoslaťOdoslané: 10. Júl 2012 11:45
od duro_z_dediny
Výrez z dokumentácie je tu.

i15 napísal:...
Inak Dopravoprojekt robil dokumentacie aj na usek D1 Budimir-Bidovce, aspon sa mozu skoordinovat. Najrozumnejsie bude R2 aj D1 stavat v rovakom case. D1 sice pripravenejsia, ale sama o sebe toho vela neriesi.


Stavať tieto 2 úseky spolu by bolo ideálne (ale s 2 tendrami a 2 dodávateľmi). Obchvat KE by bol dokonaný v smeroch od S, V , J a JZ. Okrem Sorošky sa mi to zdá ako najdôležitejšia stavba D/RC v KE kraji.

Re: R2 Šaca - Košické Olšany

OdoslaťOdoslané: 10. Júl 2012 18:10
od i15
Budimir Bidovce bude zrejme zalozny projekt na vycerpanie eurofondov 2007-2013, ale ak sa nebude realizovat, tak ho staci dat do tendra spolu s R2.

Inak nepaci sa mi ten usek od krizovatky Saca po US Steel, kde bude po dokonceni R2 az 8 pruhov. Podla mna by stacilo v useku od Sace po Ludvikov Dvor viest R2 po sucasnej ceste I/50 a krizovatku Ludvikov Dvor prestavat na mimourovnovu. Z R2 by sa tu odpajal privadzac smerom na Moldavsku a zaroven by sluzila na napojenie severnej brany US Steel, ktoru vyuzivaju kamiony. Pre lokalnu dopravu by postacila nejaka obycajna 1+1 cesta vedla R2

Re: R2 Šaca - Košické Olšany

OdoslaťOdoslané: 10. Júl 2012 19:51
od st09
i15 - je niekde k dispozicii podrobnejsi projekt tej casti, napr. celkova situacia stavby?

Re: R2 Šaca - Košické Olšany

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2012 17:05
od i15

Re: R2 Šaca - Košické Olšany

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2012 14:25
od Tomas PO
i15 napísal:Budimir Bidovce bude zrejme zalozny projekt na vycerpanie eurofondov 2007-2013, ale ak sa nebude realizovat, tak ho staci dat do tendra spolu s R2.

Inak nepaci sa mi ten usek od krizovatky Saca po US Steel, kde bude po dokonceni R2 az 8 pruhov. Podla mna by stacilo v useku od Sace po Ludvikov Dvor viest R2 po sucasnej ceste I/50 a krizovatku Ludvikov Dvor prestavat na mimourovnovu. Z R2 by sa tu odpajal privadzac smerom na Moldavsku a zaroven by sluzila na napojenie severnej brany US Steel, ktoru vyuzivaju kamiony. Pre lokalnu dopravu by postacila nejaka obycajna 1+1 cesta vedla R2

skus to nejako hodit do google maps, neviem si to celkom prestavit.

Re: R2 Šaca - Košické Olšany

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2012 15:54
od i15
moj navrh je, aby sa R2 od RV pripojila mimourovnovo v bode A, potom povedie po I/50 po bod B, tam sa mimourovnovo odpoji a vedie dalej po krizovatku s R4 a I/68

http://maps.google.com/maps?saddr=Buzin ... 5&t=m&z=15

navrh EIA obsahuje prepojenie I/50 a R2 pri Saci kruhovym objazdom (zbytocny lievk, tu bude z R2 schadzat vela aut smer KE-Moldavska), potom dve paralelne 4 prudovky od Sace po Ludvikov Dvor a tiez jednu MUK navyse pri severnej brane US Steel

Re: R2 Šaca - Košické Olšany

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2012 19:41
od granite01
i15 napísal:jedine nakres z EIA: gallery/image_page.php?image_id=6255


Samozrejme . . . megalománia . . . a ako čerešnička na torte nesmie chýbať kruhový objazd (ako by potom cesta dialničného typu vyzerala bez neho)

Presne si to isté myslím . . . aj za cenu postupnej rekonštrukcie by bolo lepšie križovatku Ludvíkov dvor prestavať na mimoúrovňovú a následne mať R2 v súbehu cca 2 km a potom odpojenie R2 od I/50 . . . ale úprimne . . . roky sa na to nemyslelo . . . sú tam dosť stiesnené pomery. . . vedľa seba 4-prúdovka (tvz.kočkopes = vraj R-cesta) + električková trať (ktorými už skoro nikto nechodí do práce) + parkoviská + elektrická rozvodňa (ktorá môže zavadzať pri riešení cesty)

Re: R2 Šaca - Košické Olšany

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2012 22:33
od Tomas PO
i15 napísal:moj navrh je, aby sa R2 od RV pripojila mimourovnovo v bode A, potom povedie po I/50 po bod B, tam sa mimourovnovo odpoji a vedie dalej po krizovatku s R4 a I/68

http://maps.google.com/maps?saddr=Buzin ... 5&t=m&z=15

navrh EIA obsahuje prepojenie I/50 a R2 pri Saci kruhovym objazdom (zbytocny lievk, tu bude z R2 schadzat vela aut smer KE-Moldavska), potom dve paralelne 4 prudovky od Sace po Ludvikov Dvor a tiez jednu MUK navyse pri severnej brane US Steel


ale zas ta ista klasika - absencia paralelnej cesty prvej triedy, plus nutna hlbkova reko, odlucovace, kabelaze,...
no a MUK letisko...zislo by sa nieco, toto sucasne je dooost zle

Re: R2 Šaca - Košické Olšany

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2012 04:45
od i15
ani dnes tam nie je paralenna cesta ku "RC" a postavit 7,5m siroku dvojrpudovku severozapadne od I/50 by bolo urcite lacnejsie, ako paralelnu R24,5. S existujucou cestou nie je nutne robit nic

Re: R2 Šaca - Košické Olšany

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2012 09:00
od granite01
Existujúca cesta je tiež zrelá na rekonštrukciu, napríklad je nesprávne, že na tejto ceste sú zastávky autobusov (to by nemalo byť).
Inak paralelnú cestu je potrebné mať nielen v úseku Ludvíkov dvor - Šaca ale aj od Luvíkového dvora popri Poľove až ku mestskej časti Pereš.

Re: R2 Šaca - Košické Olšany

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2012 16:26
od i15
Je tu moznost preznacit I/50 na obycajnu cestu 1.triedy s maximalkou 110 a R2 bude oficialne zacinat az pri Ludvikovom Dvore. Svoj ucel to splni lepsie a lacnejsie, ako 8 pruhov RC s kruhovym objazdom :)

Re: R2 Šaca - Košické Olšany

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2012 23:42
od Tomas PO
skoda ze sa nemysli na letisko. PP aj ZA maju svoju MUK

Re: R2 Šaca - Košické Olšany

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2012 23:47
od DrX
neplanovalo sa postavit cestu od MUK za Peresom v smere Saca? Pokial viem, aj teraz sa tamad da ist, akurat to nie je vyasfaltovane. A pokial viem, medzi casom sa tam postavil Immopark. Takze ta cesta sa urcite zlepsila. Jediny problem je, ze sa tam urovnovo prechadza po elektrickovej trati. To sa ale da lahko osetrit, a tych elektriciek je tam ako safranu...

Nasiel som vizualizaciu: gallery/image_page.php?album_id=243&image_id=11934

Re: R2 Šaca - Košické Olšany

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2012 08:40
od Tomas PO
urovnove prepojenie tam je, myslim ze aj vyasfaltovane, len zatarasene. osobne si nepamatam, ze by sa vyuzivalo, ale vsetko nasvedcuje tomu, ze v minulosti to tak bolo. tato MUK je/bude ale len pre Kosicanov. od PO je dialnica, od HU coskoro bude a ked sa dokonci R2 ako obchvat KE, tak ta MUK tu bude chybat

Re: R4 Košice-Milhosť

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2013 18:16
od i15
V jednej diskusii na sme.sk som sa docital, ze sa prehodnocuje napojenie R2 na R4. Nemalo by byt cez velku krizovatku R2xR4xI68 pri Sebastovciach, ale juznejsie, niekde vedla Hanisky, kde R4 krizuje cestu 3.triedy. Moze to niekto potvrdit?