Stránka 4 z 73

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2011 08:05
od Driver
Som pridal nejaké vizualizácie portalu tunela Soroška, zatiaľ len predbežné z tech.štúdie.

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2011 14:01
od devil
Ďalšie úseky R2 v smere na Košice budú z dopravného hľadiska potrebné až v neskoršom časovom horizonte. Preto MDVRR navrhuje zrušiť úlohu č. 816/2006 k analýze sociálno-ekonomickej situácii v okrese Rožňava, a to bod C.2. ,,ukončiť prípravu výstavby rýchlostnej komunikácie R2 v úseku Gombasek – Včeláre“ s termínom do 31.12.2010. Uvedený termín nebol reálny ani opodstatnený. Do roku 2010 bolo ukončené len posudzovanie vplyvov na životné prostredie. Intenzity dopravy namerané v roku 2010 na existujúcej ceste I/50 (hlboko pod 10-tisíc vozidiel za 24 hodín) ukazujú, že výstavba rýchlostnej cesty na tomto úseku by v tomto desaťročí nebola opodstatnená.


diletanti. v case stavby braniska tiez nebola 10.000 intenzita a dodnes nie je zavratne cislo. iny meter na "dialnici BA-KE" a iny na E58.

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2011 14:13
od Andrej
Snad vsak uznas, ze Soroska je radovo mensou bodovou zavadou ako bolo v minulosti Branisko a zaroven je mozne ju rozsirit miestami na 2+1 podobne, ako Donovaly, kde su v podstate rovnake intenzity. V tom pripade by som suhlasil s tym, ze v tomto desatroci nie je nutne zacat s vystavbou tunela.

Na usek Roznava-Jablonov bolo inac vydane predb. oznamenie na DSZ a DUR
http://www.e-vestnik.sk/#EVestnik/Detail/25032

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2011 14:22
od devil
to je bludny kruh lebo ssc bude chciet usetrit kvoli planovanej RC. miestne urady a ochranari budu hadzat polena, v BA nebudu mat chut sa s nimy natahovat tak znovu slubia "urychlene dobudovanie R2".

soroska ma z RV strany serpentiny. ze na branisku bolo viac serpentinov to je pravda...a podla teba z toho vyplyvaju zavery ze sorosku netreba do 2020 ? lebo podla mna ju treba. najhorsie na tom je ze nie je podstatne ci ju vlada teraz zaradi do populistickeho zasobnika projektov na cerpanie fondov od 2014 o ktorom aj tak bude rozhodovat dalsia vlada ale ze chcu zastavit pripravu.

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2011 14:32
od Andrej
Na branisku boli prudke zakruty s polomermi sotva par metrov a prudkym stupanim. Na Soroske su 2 ostrejsie zakruty. "Nejake" riesenie je v dohladnej dobe potrebne urcite.
Rozhodnut by malo ministerstvo. Rozsirenie cesty je mozne zrealizovat ovela lacnejsie a rychlejsie. Stav cakania na R2 môze trvat aj viac ako desatrocie. Inac suhlasim s tym, ze priprava R2 by sa nemala zastavovat.

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2011 14:47
od devil
bud si cez sorosku nesiel alebo si zle pamatas.

rozsirovanie cesty je omnoho efektivnejsie kde je rovna ci rovnejsia cesta npr. na D3 alebo donovaly. tam bude stav cakania podobny - (vy)cerpanie KF po 2014 na D1.

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2011 14:57
od Andrej
Cez Sorosku som siel len 2 krat. Co si pamätam - strana od KE ma dlhe rovne useky, kde by 2+1 bez problemov stacilo na predbehnutie kamionu. Otazka znie, na ktoru stranu by to rozsirovali, kedze miestami je za zvodidlami asi 30 m hlboka priepast. Strana od Roznavy je na tom horsie, co sa tyka zakrut, ale po prvu serpentinu tiez nevidim problem. A vrcholovy usek uplna pohoda.

Na trase D3 rozsirovanie nepomôze, kedze intenzity sa tam pohybuju okolo 20 000. A stav cakania tam uz trva asi 15 rokov :-)

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2011 15:55
od devil
Co si pamätam - strana od KE ma dlhe rovne useky, kde by 2+1 bez problemov stacilo na predbehnutie kamionu.


stacilo by. na konci by ostala nebezpecna zakruta doprava.

Strana od Roznavy je na tom horsie, co sa tyka zakrut, ale po prvu serpentinu tiez nevidim problem.


nerozsiritelne. takze rozsirovanie - ciastocna pomoc na KE-ZV opacne vobec ziadna pomoc.

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2011 17:37
od i15
Branisko bolo rekonstrukciou cesty neriesitelne, na Soroske sa to ciastocne da. Aj ked bude pokracovat priprava R2 podla predbezneho oznamenia, tunel nevidim realne hotovy pred rokom 2019, takze rekonstrukcia cesty by pomohla, len to treba tlacit cez SSC, aby nevznikal bludny kruh.

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2011 17:57
od granite01
devil napísal:to je bludny kruh lebo ssc bude chciet usetrit kvoli planovanej RC. miestne urady a ochranari budu hadzat polena, v BA nebudu mat chut sa s nimy natahovat tak znovu slubia "urychlene dobudovanie R2".

soroska ma z RV strany serpentiny. ze na branisku bolo viac serpentinov to je pravda...a podla teba z toho vyplyvaju zavery ze sorosku netreba do 2020 ? lebo podla mna ju treba. najhorsie na tom je ze nie je podstatne ci ju vlada teraz zaradi do populistickeho zasobnika projektov na cerpanie fondov od 2014 o ktorom aj tak bude rozhodovat dalsia vlada ale ze chcu zastavit pripravu.



Určite serpentíny? Ja asi chodím cez inú Sorošku ako vy . . . :D

Stačí ak zatiaľ vymenia poriadne celý asfalt. Lebo je to tam hrozné.
A nech začnú plánovať rozšírenie na 2+1. Len či im to správa NP Slov.Kras dovolí ?

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2011 18:29
od devil
Určite serpentíny? Ja asi chodím cez inú Sorošku ako vy . . .


toto som nepochopil. vari to nie su serpentiny ? alebo je tych zakrut malo a treba ich aspon tucet aby sme to mohli povazovat za serpentiny ?

rekonstrukcia je OK, tu ide o zastavenie pripravy. aby sme vedeli o com sa bavime:

http://www.rokovania.sk/File.aspx/ViewD ... fixFile=m_

- B.1. ukončiť prípravu výstavby rýchlostnej komunikácie R-2 v úseku Gombasek-Včeláre do roku 2010

co je nesplneny ficov slub. co na tom chu rusit ked cas aj tak vyprsal. alebo figel ide sabotovat useky KE kraja aby mohol pumpovat eurofondy do PO kraja dalsich 10 rokov resp. aby jeho nastupca nemal na vyber ?

B.3. prijať opatrenia na lepšie sprejazdnenie súčasnej cesty I/50 v úseku horského priechodu Soroška

do 31.decembra 2006

dalsi nespleny slub a zatial nevyzera zeby ho nova vlada plnila.

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2011 19:34
od Andrej
Nie, na Soroske to nie su serpentiny. Serpentina je minimalne 180 stupnova zakruta priamo vo svahu, nie vsak kopirujuca udolie (co umoznuje vybudovat väcsi polomer zakruty), ako v pripade Sorosky. Typicke serpentiny su prave na Branisku. Preto su tam aj podstatne mensie polomery zakrut.

Je faktom, ze v KE kraji sa bude najblizsich 5-8 rokov investovat najmenej, avsak potom sa investicie dostanu prave sem pri dokoncovani D1 po MI resp. UA a R2. Btw, po dokonceni R1 NR-HB bude v KE kraji istu dobu najviac km D a RC vo vystavbe ;-)

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2011 20:28
od devil
tie zakruty som nemeral, neviem ake su typicke a netypicke serpentiny, ale kopirovanie udolia to urcite nie je.

KE kraj je dlhodobo na okraji zaujmu. ked sa stopne soroska tak neviem aky usek R2 najdu kt. by bol potrebnejsi. KE-MI .... v ramci dialnic je plan dolezitosti jasny tj, skor D3. cize KE kraj po 2020.

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2011 20:55
od granite01
Súhlasím s Andrejom. Na Soroške serpentíny nie sú. Z rožňavskej strany je bez problémov možné v zákrutách ísť 70 km/h. Jedine smerom na Košice (za vrcholom) je jedna nepríjemná zákruta (tam kde kedysi bolo parkovisko s výhľadom), max. 60 km/h.
Ale serpentíny tam nie sú. Tie sú skôr inde, napríklad na Úhornej, na Dobšinskom kopci, na Branisku atď.

To, že sa nebudú stavať nové stavby v KE kraji mi nevadí, hlavne, nech už dostavajú D1 a určite Prešov si tiež zaslúži taký mestký obchvat ako Košice.
A hlavne, nech peniaze dajú na opravy ciest I.triedy.

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2011 21:00
od Andrej
devil, skôr by som povedal, ze prioritnejsia je R2 v okoli KE ako okolo Roznavy a nasledne dokoncenie D1.
D3 je uz priorita asi 15 rokov, stale vsak len na papieri.

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2011 21:34
od devil
Na Soroške serpentíny nie sú. Z rožňavskej strany je bez problémov možné v zákrutách ísť 70 km/h.


asi naozaj ide o inu sorosku. ved co tam po nejakych 40-kach....

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2011 21:55
od Pacho

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2011 00:08
od DrX
No, smutné ale očakávané. Na východe sa proste investuje do infraštruktúry len v PO kraji (diaľnice, RC, cesty 1.tr.), a Figeľ potreboval prachy na R4 SO Prešova. (btw, keď sa zrátajú plánované tunely na západe a severe Prešova, bude ich hádam viac než okolo Žiliny...) Čo už, situácia na južnom spojení sa už čoskoro radikálne zlepší dostavbou R1. Na zvyšok budeme musieť počkať tak do r. 2020... Resp., nateraz by možno stačilo aby aspoň SSC na I/50 medzi KE a ZV urobila obchvaty. Ale aj všetky peniaze na cesty 1. tr. idú do PO. Takže smola.

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2011 05:01
od i15
vychodny aj severny obchvat PO pojdu z eurofondov 2014-2020, rovnako ako Soroska

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2011 07:29
od tondiego
Tak s R2 to je asi este horsie, ako som si myslel, ked zastavuju aj projektovu pripravu. A to som na tomto fore za pesimistu. Co sa tyka Sorosky, je to najdlhsi planovany tunel na RC u nas. Sudiac podla toho ako sa neustale odsuvaju vsetky aj mensie tunely na D1, je Soroska v dohladnej dobe ozajstne sci-fi.

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2011 08:25
od expwy
Nepanikárte, žiadna príprava sa nezastavuje, ale bude pokračovať ďalším procesom ďalej. Zrušili sa iba viaceré nereálne úlohy a termíny (niektoré z nich dávno vypršali), ktoré boli v tom programe.
Konkrétne tento úsek čaká na záverečné stanovisko MŽ SR, ktoré vyberie variant na realizáciu a potom sa žačne robiť DÚR, potom majetkovoprávne vysporiadanie, DSP atď... Toto bude trvať ďalších min. 3-5 rokov, proste pôjde svojim životom ďalej ako X stavieb na takej istej úrovni projektovej prípravy, ktoré nie sú momentálne najvyššou prioritou.

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2011 08:30
od devil
tak nejak, a nikde nenapisali "zastavuju aj projektovu pripravu" R2, s tahom na LC sa pocita do 2020. ide o princip ze pri 6.000 intenzite treba ci netreba riesit bodove zavady. ide o 2-3 taketo useky medzi LC - KE s dopadom +10 min.

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2011 11:54
od Tomas PO
Isiel som teraz defacto z PO do Nitry, ale cez KE, tak som isiel juznou cestou. Cesta tam bola v sobotu doobeda, cesta naspat, do KE, bola v nedelu doobeda. Jedna krasna cesta, takmer v celom useku defacto polprofil Rky. Na mnohych miestach su aj krizovatky s odb. pruhmi, odstavne parkoviska. Na takom dlhom useku nie je az tolko bodovych zavad, ako by sa zdalo. Ak by sa urobil obchvat par dedin, dobudovalo par kritickych odb. pruhov, tak mame klasicky polprofil (aj s uzsim odstavnym pruhom).
Je az neskutocne, ako tento stav stat nevie vyuzit. Ja osobne by som tento tah okamzite zprioritnil a vzhladom na nedostatok financii len vymenil povrch (ale vsade, komplet), obnovil VDZ a ZDZ, a naplno vyuzil siroke miesta pri krizovatkach, ktore sa daju vyuzit ako odbocovacie pruhy, ale ZDZ tak urobene nie je. A hned nato sem dat 110ku (ano, 110ku).
Na bodovych zavadach lokalne znizit na 90 - tam, kde odb. pruhy nie su, kde je nahnuta krajnica. Cez dediny zatial pojnechat problemovy prejazd a vyhladovo planovat obchvaty. Takto by sa vytvoril tlak na budovanie tychto obchvatov, kedze by sa cesta stala pre vodicov atraktivnejsia. A postupne budovat zvodidla, rozsirovat krizovatky, ci doplnovat reflexne prvky...
Co ma prekvapilo, bola cesta smrti okolo Moraviec, kde sa vybudovalo vela odb. pruhov a zlepsilo VDZ.

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2011 11:55
od Tomas PO
Co ale mozme cakat od statu, kde aj na Rke (Ttornala, Ozdany, je aj na rovnej ceste smiesna 100ka)...

Re: R2 Gombasek - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2011 12:12
od tondiego
Ta 100 je tam skor z psychologickeho hladiska. Keby tam dali 110, tak by sa nasli experti, co by tam chodili 120-130 a to musis uznat je pri obojsmernej premavke uz trochu moc. Jedno, ze je to rovna cesta.